Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    0

Contractbreuk door werkgever

Ik werk ondertussen een negental maanden in een vastgoedkantoor. Ik ben hier begonnen met een IBO-contract. Na het IBO-contract heb ik een contract voor onbepaalde duur gekregen.

De situatie waarin ik mij situeer ziet er als volgt uit:

Ik ben hier beginnen te werken met zeer veel inzet, enthousiasme, plezier. Hierdoor behaalde ik de eerste maanden schitterende resultaten. Op voorhand was mondeling met de werkgever afgesproken dat na verloop van tijd mijn wedde zou komen overeen te staan met mijn prestaties wat in het begin niet het geval was.

Na een aantal pogingen om opslag te vragen bij mijn werkgever had ik het opgegeven. Ik deed mijn job niet meer graag, het plezante ging er een beetje af omdat mijn prestaties en loon niet evenredig zijn.

Mijn prestaties gingen achteruit waardoor de werkgever al een aantal keren had aangegeven dat ik moest uitkijken naar iets anders. Dit heb ik dan ook gedaan. In september begin ik aan mijn volgende uitdaging.

Door het IBO-contract heb ik de zekerheid dat de werkgever mij niet kan ontslaan voor sept tenzij hij de resterende periode uitbetaald.

Vorige week heb ik een gesprek met hem gehad en de situatie uitgelegd. Zijn eerste reactie was dat hij mij zou ontslagen. Ik heb hem dan ook verteld over de clausule in het IBO-contract. Hier was hij niet van op de hoogte.

Ik heb hem een voorstel gedaan dat hij mij ontsloeg en een bepaald bedrag uitbetaalde. Dit kwam voor hem 10.000€ goedkoper uit dan mij te ontslagen en alles te betalen of mij nog te laten werken tot september. Ik had dan ook verwacht dat hij dit voorstel meteen zou aanvaarden.