Bekijk resultaten enquête: Hoe regel je je financiën met je partner?

Aantal stemmers
119. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Volledig afzonderlijk, betalen om beurten iets (of persoon A de huur, B het eten, ...)

4 3,36%
  • Volledig afzonderlijk, op einde van de maand verrekenen we alles

3 2,52%
  • Grotendeels apart, elk stort een gelijk bedrag naar gemeenschap

29 24,37%
  • Grotendeels apart, elk stort een verschillend bedrag naar gemeenschap

14 11,76%
  • Elk eigen loon, maar bouwen gemeenschappelijk én eigen kapitaal op (gestort bedrag is teveel)

15 12,61%
  • Loon komt gezamelijk toe, maar krijgen elk nog een eigen bedrag als "zakgeld"

7 5,88%
  • Volledig gemeenschappelijk, behalve wat we voordien hadden

19 15,97%
  • Volledig gemeenschappelijk, ook wat we vroeger hadden

28 23,53%
Pagina 9 van 9 Eerste ... 56789

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er zijn nog altijd degelijke mensen op deze planeet en als je goede mensenkennis hebt kan je daar imo wél zeker van zijn.
    In mijn vorige relaties wist ik dat het niet zeker was, zelfs in relatief lange relaties van 3 en 5 jaar, en zou ik dus ook alles apart houden. In mijn huidige relatie is momenteel nog alles apart, maar het zou me niet veel kunnen schelen als alles officieel van ons beiden is. En ja, 100% zekerheid heb je nooit, maar niets in't leven is 100% zeker dus dat heb je ook niet nodig.

Het probleem is dat de gemiddelde mens gewoon geen mensenkennis heeft en enorm slecht is in zen eigen relatie in te schatten, en dan krijg je inderdaad miserie.
    Dat kan 15 jaar perfect lopen, 2 kinderen,passie, mooie reizen en opeens op uw 45 zegt uw madam "Er is een nieuwe collega op het werk waar ik een goeie klik mee heb, en ik voel vlinders" en 1 maand later kan je een appartementje gaan zoeken. Hoeveel sukkelaars zullen dat al meegemaakt hebben.
    Don't be a worrier, be a warrior!

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Dat kan 15 jaar perfect lopen, 2 kinderen,passie, mooie reizen en opeens op uw 45 zegt uw madam "Er is een nieuwe collega op het werk waar ik een goeie klik mee heb, en ik voel vlinders" en 1 maand later kan je een appartementje gaan zoeken. Hoeveel sukkelaars zullen dat al meegemaakt hebben.
    De truc is om zelf de partner te zijn die een leuke klik heeft met een collega.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Precies of je kan nu zeggen wat je mee zal maken, hoe dat jou zal vormen, hoe je zal evolueren,... Over 10 jaar. Laat staan over enkele decennia!

Ik ben alvast heel veel veranderd sinds ik mijn man heb leren kennen. Gelukkig een evolutie in een richting die ons als gezin beter maakt, maar voor hetzelfde geld was dat net op een manier waardoor samenblijven net extreem moeilijk, zo niet onmogelijk zou worden.
    Vooral tegenslag tekent een mens. En tegenslagen kan je niet plannen, inschatten,....

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Het probleem is dat meer mensen denken dat ze beter zijn dan de gemiddelde mens
    True

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Dan heb je ofwel je relatie over de jaren laten verwateren ofwel een slechte madam gekozen als die daar zo'n lange relatie en twee kinderen voor in de steek wilt laten, dus geen mensenkennis.

De discussie over geld maakt in dit geval ook vrij weinig uit hé? Je hebt dan 15 jaar lang samen alles opgebouwd (incl 2 kinderen), dus alles dat samen opgebouwd is is ook maar fair dat het 50/50 terug verdeeld wordt, al is het maar voor de kinderen. Wat je voor je relatie elk had, kan je wel zeggen dat het gescheiden blijft als de verschillen niet té immens zijn.
    Maar 15 jaar samen, 45 jaar oud en 2 kinderen samen... waarom zou je nog de moeite doen om je inkomsten apart te houden?

Uiteindelijk moet je toch gewoon overeenkomen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Dan heb je ofwel je relatie over de jaren laten verwateren ofwel een slechte madam gekozen als die daar zo'n lange relatie en twee kinderen voor in de steek wilt laten, dus geen mensenkennis.
    Ben je aan het trollen? Dat mensen van karakter kunnen veranderen, komt niet in je op?
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VPJ Bekijk bericht
    Ik vind dat ge zowiezo voorzichtig moeten zijn. Dat mensen alles samen op 1 rekening gooien, goed voor hen maar ik zal het nooit doen. Ge moogt nog zoveel van elkaar houden, maar ge weet niet hoe de toekomst verloopt zoals men hierboven zegt.
    Doet er weinig toe, als je al 20 jaar of langer alle lief en leed deelt is het even logisch dat alles op een hoop zit. Tenzij er 1 iemand gigantisch aan het freeloaden is.

Bij scheiding is het dan maar /2.

Enneh: VPJ? Whut?

iTrader
    1 (100%)
    Obvious troll is obvious

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Is idd trol.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Obvious troll is obvious
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Is idd trol.
    Het is de combinatie van duidelijke troll-nick + normale posts die wat vreemd is.

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Het is de combinatie van duidelijke troll-nick + normale posts die wat vreemd is.
    Dat is de laatste nieuwe evolutie in de trollenwereld. Was redelijk veel rond te doen op de laatste Trollcon. Ik kan het in ieder geval geweldig hard smaken.
    Ik ben Silvio niet.

iTrader
    0
    Ah, GIJ zijt die éne persoon die 100% zeker is dat zijn relatie voor eeuwig en altijd is! Ik vroeg me al af of hij effectief bestond, kon hem maar niet vinden.
    Waarom zou dit niet kunnen? Tegenwoordig heb ik het idee dat men relaties aan gaat die maar tijdelijk zijn.

In mijn vorige relaties wist ik dat het niet zeker was, zelfs in relatief lange relaties van 3 en 5 jaar, en zou ik dus ook alles apart houden.
    3 tot 5 jaar zijn geen relatief lange relaties maar korte. Een lange relatie noem ik 30 à 40 jaar

Pagina 9 van 9 Eerste ... 56789

Regels voor berichten