Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je stelling dat de aanrijder/veroorzaker niet verplicht wordt om op te draaien voor de gevolgen van zijn misdaden mist elke grond.

Tuurlijk wordt een aanrijder/veroorzaker wél verplicht om op te draaien, maar zolang jij niet kan aantonen dat iemand een aanrijder/veroorzaker is, is hij niet verplicht. En gewoon claimen dat iemand je aangereden heeft, zélfs indien er een PV opgesteld is en heb je een kapotte fiets, is natuurlijk niet voldoende. Je kan in een rechtstaat nog altijd niet verplicht worden om schuld te aanvaarden zonder een uitspraak van een rechter. Je kan wel vrijwillig schuld erkennen OF verplicht worden om schuld te erkennen door uitspraak van een rechter.
    Ze erkent schuld.

Toch moet ze in geen enkel geval opdraaien voor alle organisatorische consequenties. Dat moet het slachtoffer doen, van A tot Z, onbezoldigd. En dat is uiteraard een onnozel systeem.

De verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij werkt niet voor jou, die werkt voor hun klanten, je vermoedelijke aanrijder dus. logisch dat ze van niets weten als de vermoedelijke aanrijder hen niks vertelt.
    Het is absoluut onlogisch dat, wanneer er geen betwisting bestaat over de schuld en die verzekeringsmaatschappij dus sowieso moet opdraaien voor de kosten, dat die niet automatisch op de hoogte gebracht wordt.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Ze erkent schuld.

Toch moet ze in geen enkel geval opdraaien voor alle organisatorische consequenties. Dat moet het slachtoffer doen, van A tot Z, onbezoldigd. En dat is uiteraard een onnozel systeem.

Het is absoluut onlogisch dat, wanneer er geen betwisting bestaat over de schuld en die verzekeringsmaatschappij dus sowieso moet opdraaien voor de kosten, dat die niet automatisch op de hoogte gebracht wordt.
    Waarom zou de verzekeringsmaatschappij op de hoogte gebracht MOETEN worden? Er is geen enkele zekerheid dat die verzekeringsmaatschappij zal moeten opdraaien voor de kosten aan jou, mogelijks omwille van 3 redenen:

- jij hebt meer dan waarschijnlijk nog geen kosten aangetoond
    - de aanrijder heeft de verzekering nog niet op de hoogte gebracht, dus het is niet duidelijk dat de aanrijder KIEST om het via de verzekering op te lossen (en niet gewoon zelf te betalen, bvb om de bonus-malus niet te doen stijgen).
    - jij aangereden was, maar de fiets niet noodzakelijk eigendom van jou was, dus jij niks moet krijgen.

Jij slaat zoals zo vaak enkele stappen over in de logica en biedt anderen geen mogelijkheid om zelf te kiezen/oordelen.

En ja, wie EIST, moet zelf moeite doen. Het is jij die oordeelt dat er schade is die vergoed moet worden. De tegenpartij bezit niet de aankoopfactuur van je fiets, weet niet hoe lang je die al in bezit hebt, ... voor hetzelfde geld was die enkel nog wat schroot waard of was die zelfs niet in jouw bezit, dus moeten ze dan zelfs jou niet contacteren voor schadeafhandeling.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    0
    Alvast bedankt voor de antwoorden. Maar euh... Kunnen jullie nog eens op dezelfde vragen antwoorden in de wetenschap dat ik geen familiale verzekering heb?

Ik heb zo de indruk dat heel "ons systeem" daarop is afgesteld, terwijl het niet eens verplicht is om dit te hebben...

Er stond toch nergens dat ge de makelaar van uw familiale verzekering moet contacteren?

de poster vroeg of ge geen makelaar kunt contacteren.

iTrader
    0
    Waarom zou de verzekeringsmaatschappij op de hoogte gebracht MOETEN worden? Er is geen enkele zekerheid dat die verzekeringsmaatschappij zal moeten opdraaien voor de kosten aan jou, mogelijks omwille van 3 redenen:

- jij hebt meer dan waarschijnlijk nog geen kosten aangetoond
    - de aanrijder heeft de verzekering nog niet op de hoogte gebracht, dus het is niet duidelijk dat de aanrijder KIEST om het via de verzekering op te lossen (en niet gewoon zelf te betalen, bvb om de bonus-malus niet te doen stijgen).
    - jij aangereden was, maar de fiets niet noodzakelijk eigendom van jou was, dus jij niks moet krijgen.

Jij slaat zoals zo vaak enkele stappen over in de logica en biedt anderen geen mogelijkheid om zelf te kiezen/oordelen.

En ja, wie EIST, moet zelf moeite doen. Het is jij die oordeelt dat er schade is die vergoed moet worden. De tegenpartij bezit niet de aankoopfactuur van je fiets, weet niet hoe lang je die al in bezit hebt, ... voor hetzelfde geld was die enkel nog wat schroot waard of was die zelfs niet in jouw bezit, dus moeten ze dan zelfs jou niet contacteren voor schadeafhandeling.
    Dan zitten wij al onmiddellijk met een volledig verschillende logica in een volledig verschillende denkwereld.

Als ik iets stuk maak van een ander, hetgeen mijn eigen domme lompe schuld is en waar de ander niets kan aan doen, dan bied ik in mijn logische leefwereld zélf op spontane wijze hulp en compensatie aan. Is het niet de dader zelf, dan toch minstens zijn/haar verzekeringsmaatschappij. En kom je dan vervolgens in de toevallige, onwaarschijnlijke gevallen terecht zoals jij ze daar schetst dan kan ik nog altijd zeggen:
    - Ok bedankt, maar ik moet mijn kosten nog aantonen. Ik laat u zo snel mogelijk iets weten.
    - Ok bedankt, maar de aanrijder heeft mij zelf al gecontacteerd om het in der minne op te lossen
    - Ok bedankt, maar de fiets is niet mijn eigendom dus maak het gerust verder kapot zonder dat dit moet vergoed worden (ofzo?)

Simpel toch? Dat is geen kwestie van "zaken overslaan in de logica", dat is gewoon een kwestie van de consequenties dragen van uw gedrag. Een kwestie van verantwoordelijkheidszin. Een kwestie van eerlijkheid.

Ik? Eisen?! Het enige wat ik eis, is dat iedereen de verkeersregels zou respecteren.
    Maar goed, ik constateer dat dit teveel gevraagd is, vervolgens word ik daar het slachtoffer van, dus van ondergeschikte orde wil ik gewoon dat mijn opgelopen schade (psychologisch, lichamelijk en tijdsverlies) tot een minimum beperkt blijft. Dat is nu toch het minste wat ik mag vragen?
    Maar dan constateer ik dat dit OPNIEUW teveel gevraagd is en dat er zoveel mogelijk schade bij het slachtoffer wordt geschoven. En dan maar afvragen waarom er geen mentaliteitswijziging op de baan zichtbaar is. De link is zonneklaar, ze moet alleen nog gezien willen worden.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Als ik iets stuk maak van een ander, hetgeen mijn eigen domme lompe schuld is en waar de ander niets kan aan doen, dan bied ik in mijn logische leefwereld zélf op spontane wijze hulp en compensatie aan.
    Het probleem is dat jouw logische leefwereld niet de leefwereld is van een normale mens. Dat heeft je postgedrag hier al veelvuldig aangetoond.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc
    Simpel toch? Dat is geen kwestie van "zaken overslaan in de logica", dat is gewoon een kwestie van de consequenties dragen van uw gedrag. Een kwestie van verantwoordelijkheidszin. Een kwestie van eerlijkheid.
    de consequents van je gedrag draag je in andere posts net ook niet. Pas op, wél de consequenties van je éigen logica, maar dat is nog iets anders dan van je gedrag.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc
    Ik? Eisen?! Het enige wat ik eis, is dat iedereen de verkeersregels zou respecteren.
    nee. Je eist meer. of dat nu in ondergeschikte orde is of niet, wil niet zeggen dat je het niet eist. Dat is logica. Maar mss niet jouw logica.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    0
    Lijst uw schade op, en stuur die aangetekend naar uw contactgegevens.
    Wacht daar niet te lang mee. En bij het bepalen van uw schade reken goed door, daar kan je de winst maken.
    Dan hoef je dus niet te wenen dat "het slachtoffer gratis al het papierwerk moet doen!".
    Aanrijder heeft zich al geexcuseerd toch, en gegevens doorgegeven, meer moet je daar niet van verwachten.
    Dat is nu eenmaal hoe de wereld van de volwassenen werkt.
    Ik snap niet dat je dit zo lang kan laten aanslepen.

Toen bij mij de bliksem ingeslagen was, lag de schadeclaim 2 dagen later bij het verzekeringsbureau.
    Gewoon alles dat kapot is, een nieuw zo gelijksoortig mogelijk alternatief van voorgesteld inclusief de link naar coolblue.
    En die hebben daar helemaal niet moeilijk over gedaan. Stuur het gewoon door en zie wat er gebeurt.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 17 juni 2019 om 23:55

iTrader
    0
    Dus.... Ik maak een fout, een ander is daar slachtoffer van. In probeer me te excuseren, wil alles correct afhandelen maar die agressieve zot komt al vloekend en scheldend op me af gestormt, dus ik ben compleet in shock! Natuurlijk ben ik in fout, dat weet ik zelf OOK wel!
    Maar dat ik zélf contact ga zoeken met zo een agressieve zot, dat zie je van hier... Daarvoor heb ik - God zij dank! - een verzekeringsagent....

Voilà Mac-bc, ziehier de mogelijke visie van de tegenpartij....
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Dus.... Ik maak een fout, een ander is daar slachtoffer van. In probeer me te excuseren, wil alles correct afhandelen maar die agressieve zot komt al vloekend en scheldend op me af gestormt, dus ik ben compleet in shock! Natuurlijk ben ik in fout, dat weet ik zelf OOK wel!
    Maar dat ik zélf contact ga zoeken met zo een agressieve zot, dat zie je van hier... Daarvoor heb ik - God zij dank! - een verzekeringsagent....

Voilà Mac-bc, ziehier de mogelijke visie van de tegenpartij....
    mac-bc in 1 quote:

Zij zijn groot en ik is klein en da’s niet eerlijk.
    Piss off the easily pissed off.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Zelf geen verzekering nemen of niks maar wel verwachten dat ze u bij het handje komen nemen als er iets gebeurd...

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Zelf geen verzekering nemen of niks maar wel verwachten dat ze u bij het handje komen nemen als er iets gebeurd...
    Hij heeft geen fout gemaakt en geen verzekering nodig.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Klopt, je hebt die niet nodig, maar dan moet je dus zelf actie ondernemen en dat is voor hem blijkbaar een probleem...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Wat loopt ie dan te zagen? Wacht, mss ken ik het antwoord:

te onbekwaam om het zelf te doen en te achterlijk om het te laten doen door iemand met kennis van zaken.

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als ge al die tijd gebruikt die ge hier verschoten hebt met het zagen over uw eisen, waren die papieren al lang in orde.
    Het leven is hard, deal with it.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Heh, nu heb ik eigenlijk wel medelijden met mac-bc. Hij is in zijn recht, het systeem IS crappy maar door de manier waarop hij het aanbrengt komt al het vitriool weer boven
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Fkes alle vooroordelen en dergelijke over bepaalde mensen hier achtergelaten.

Ik heb een familiale en ben ook aangereden door een auto met mijn fiets. Ik heb daar meer achter moeten zitten dan de verzekering zelf. Uiteindelijk geen winst op gemaakt, zoals zovelen hier denken te kunnen maken. Maar dat was ook mijn bedoeling niet. feit is dat ge zonder vervoersmiddel zit en ge weinig tot geen info erover terugvindt online.

Bij uw autoverzekering vindt ge meer dan genoeg info over vervangwagens ed, maar bij fietsen moet ge daar niet op hopen. Ik denk dat er enkele fietsenmakers die service aanbieden, maar het zullen er niet veel zijn. Plus verschil stadsfiets/koersfiets/Mtb enzo.

Zou het eens moeten opzoeken, maar ze deden bij mij al moeilijk over het vervangen van een kapotte voorvork, laat staan dat ik nog eens evenveel huurkosten ging inbrengen. Uiteindelijk ook weken zonder fiets gezeten dus was geen pretje.

Als fietser aangereden worden is qua zaken regelen zeker niet evident.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten