Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste
    DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    dit, vraag lijkt me opgelost :-)
    Misschien dat jij hier iets meer van kent.

Ik kwam een mondeling verhaal tegen van een huiseigenaar die onder zijn voeten van de rechter kreeg omdat hij verhuurde aan iemand met een laag inkomen. (Appartement van 800€ aan iemand die 1600 netto verdiende bij afsluiten van het huurcontract bijvoorbeeld ) Rechter vond dat de huiseigenaar niet voorzichtig genoeg was om te verhuren aan zo'n persoon en zelf daardoor mee de situatie van wanbetaling veroorzaakt heeft. Eigenaar kreeg wel de waarborg maar verloor wel de resterende verschuldigde huurgelden.

Lijkt je dat een realistisch verhaal?
    o/

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PolBetsbrugge Bekijk bericht

Als de huurder Rajid, Mohammed of Michel noemt, dat maakt mij totaal niet uit, voor zover dat mijn huis maar netjes blijft en ik elke maand betaald wordt. Als die kans me groter lijkt voor een schooljuffrouw dan voor een leefloner uit Oesbekistan, dan kies ik voor de schooljuffrouw. Maar blijkbaar kan dit helemaal niet?
    Het mag niet omdat je redenering niet klopt, die leefloner zijn inkomen is veel stabieler dan het inkomen van de schooljuffrouw (of elke andere werkende). Je solvabiliteit wordt bekeken vanuit je laatste inkomensbewijs en is geen enkel bewijs dat de huur in de toekomst altijd betaald zal kunnen worden. Terwijl iemand met leefloon een inkomen kan aantonen dat er altijd zal zijn. Natuurlijk is dat leefloon minder (normaal toch) dan iemand die loon heeft, maar als een leefloner met de 1/3 regeling de huur kan betalen is je zekerheid groter dan als je werkende huurder neemt die nu wel zijn huur kan betalen, maar niet meer als hij zonder werk komt te vallen.

Aangezien er veel verhuurders jouw redenering volgen, kunnen mensen op leefloon geen huurhuis krijgen. Vandaar dat ze dit hebben opgenomen als motief waarop niet mag gediscrimineerd worden.

iTrader
    0
    Als private verhuurder stel je een woning van 200-300K beschikbaar tegenover een waarborg van 1400€.
    Dan is het maar normaal dat je als verhuurder echt grondig bekijkt aan welke pipo je verhuurt.

Ik heb een duidelijk gesprek met mijn huurders in de beginfase die erop neerkomt dat hun huurgenot heilig is, Vanaf de sleuteloverdracht mogen ze de verhuurde woning beschouwen als hun eigen pand.(en beheren als een goede huisvader) Ik zal hun niet storen voor een prul en laat ook merken dat ik zelf ook niet gestoort wil worden voor een prul.

1 Duidelijke regel ik heb maandelijks hun centen nodig om zelf niet in de problemen te komen met mijn aflossing, (de 1ste van de maand moet betaald zijn)dus vanaf dag 5 te laat sta ik op de stoep.
    Goede afspraken maakt goede vrienden.
    Don't be a worrier, be a warrior!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Misschien dat jij hier iets meer van kent.

Ik kwam een mondeling verhaal tegen van een huiseigenaar die onder zijn voeten van de rechter kreeg omdat hij verhuurde aan iemand met een laag inkomen. (Appartement van 800€ aan iemand die 1600 netto verdiende bij afsluiten van het huurcontract bijvoorbeeld ) Rechter vond dat de huiseigenaar niet voorzichtig genoeg was om te verhuren aan zo'n persoon en zelf daardoor mee de situatie van wanbetaling veroorzaakt heeft. Eigenaar kreeg wel de waarborg maar verloor wel de resterende verschuldigde huurgelden.

Lijkt je dat een realistisch verhaal?
    800 op 1600 als alleenstaande lijkt me nu niet direct realistisch, met 800 euro kan je nog leven.

Maar een voorbeeld die wel realistisch is:
    Een alleenstaande huurder die zegt dat hij van een pensioen van 1200 euro leeft, is kandidaat voor een woning van 800 euro/maand in een regio waar veel goedkopere woningen te huur staan. Goed wetend dat de huurder op rust is en bvb geen zwaar werk meer kan doen wegens rugklachten, beslist de verhuurder om die gepensioneerde die woning toe te kennen. HIj vraagt zelfs niet naar andere inkomens of vermogens/steun die mogelijk een verschil zou maken.

In dat geval zal de rechter, tenzij er speciale omstandigheden waren, mogelijks (en imho terecht) oordelen dat de verhuurder op voorhand al wist dat hij zijn huurgeld niet ging kunnen krijgen en slechts een deel toekennen (bvb het deel dat al betaald was). Natuurlijk zal een rechter dat niet zomaar doen, maar wel als ze zien dat het eigenlijk over rechtsmisbruik gaat van de verhuurder. Zo bvb ook als een huurder 2 jaar lang geen huur betaalt en de verhuurder die persoon nooit in gebreke stelt, dan zal die 2 jaar niet kunnen gerecupereerd worden.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    0
    Aangezien er veel verhuurders jouw redenering volgen, kunnen mensen op leefloon geen huurhuis krijgen. Vandaar dat ze dit hebben opgenomen als motief waarop niet mag gediscrimineerd worden.
    Het grote probleem is dat je als je huurder niet betaalt of hij het huis afbreekt, je als verhuurder er geen verhaal tegen hebt.

Moest het zo zijn dat je als verhuurder bij wanbetaling of schade je de huurder er kun uitzetten door enkel een aangetekende brief te versturen, dan zouden de leefloners eenvoudiger een huurhuis kunnen verkrijgen en zouden de huren ook lager liggen.

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Het grote probleem is dat je als je huurder niet betaalt of hij het huis afbreekt, je als verhuurder er geen verhaal tegen hebt.

Moest het zo zijn dat je als verhuurder bij wanbetaling of schade je de huurder er kun uitzetten door enkel een aangetekende brief te versturen, dan zouden de leefloners eenvoudiger een huurhuis kunnen verkrijgen en zouden de huren ook lager liggen.
    Heb je zijn post wel gelezen? Hij haalt net aan dat een leefloner een stabieler inkomen heeft dan de doorsnee loonwerker, ook al is dat minder, meer nog, de huur wordt betaald door het ocmw, dus je bent zeker dat je het altijd gaat hebben.
    __________________________________________________ _
    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

iTrader
    0

Bestond er maar iets dat de huurder een som geld vastzet waar de verhuurder aanspraak kan maken moest hij zijn huurdersplichten niet nakomen.

Of een bepaalde instantie die de huurder op straat zet als hij 2 maanden huur achter staat.

Bij huurachterstand zou de verhuurder ook eerst met de huurder praten om samen een oplossing te zoeken vb een deel van de huur betalen en de achterstand achteraf bijbetalen als de huurder de middelen heeft.

De verhuurder kan simpel huurschade aantonen aan de hand van de intredende plaatsbeschrijving, maar vertikt het meestal om deze omstandig op te stellen of maakt geen gebruik van zijn jaarlijks bezoekrecht.

En dan wil ik het nog niet hebben over verhuurders die weigeren herstellingen uit te voeren omdat het teveel kost of het maar een prul is...

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

iTrader
    10 (92%)
    Ik heb ervaring met 2 zgn echte Belgen. Serieuze wanbetalers. Dus ja...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pardal capoeira Bekijk bericht
    Het mag niet omdat je redenering niet klopt, die leefloner zijn inkomen is veel stabieler dan het inkomen van de schooljuffrouw
    Als die schooljuffrouw bevoegd is weet ik weinig stabielere inkomens dan dat, eerlijk gezegd. En werkenden kunnen, indien ze hun werk kwijtraken, toch terugvallen op leefloon?
    Sorry, ik vind je stelling kant noch wal raken.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Als die schooljuffrouw bevoegd is weet ik weinig stabielere inkomens dan dat, eerlijk gezegd. En werkenden kunnen, indien ze hun werk kwijtraken, toch terugvallen op leefloon?
    Sorry, ik vind je stelling kant noch wal raken.
    Ja ma degene met een hoger inkomen, zullen in het algemeen ook een woning huren met een hogere huurprijs, waardoor ze, bij verlies van werk en terugvallen op minder inkomen, hun huurprijs niet meer kunnen betalen.

Bovendien zijn goede betaalbare woningen schaars, waardoor een verhuurder de keuze vrijheid bij het kiezen van een huurder.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

-TC-'s schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pardal capoeira Bekijk bericht
    Bestond er maar iets dat de huurder een som geld vastzet waar de verhuurder aanspraak kan maken moest hij zijn huurdersplichten niet nakomen.

Of een bepaalde instantie die de huurder op straat zet als hij 2 maanden huur achterstaat.
    Dit is toch sarcasme mag ik hopen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Probleem ligt eerder aan het feit dat als men een allochtoon weigert, deze meestal direct discriminatie inroept.
    Dit in tegenstelling tot een autochtoon, die meestal wel begrip opbrengt.
    Hier gaan we weer met de autochtoon-allochtoon discussie sigh..

iTrader
    0

Euhm... waarborg? Vele verhuurders vragen 3 maanden huur als waarborg. Dit wordt dan op een geblokkeerde rekening gezet en in geval van schade (of wanbetaling) kan je daar altijd beroep op doen. Moet wel contractueel gebeuren natuurlijk. Als je potentiële huurder dit weigert, dan weet je ook hoe laat het is .

iTrader
    0
    Tja, de wet die ken ik, maar er staat ook in dat je niet mag discrimineren. Dit betekent dan dat als ik akkoord ben voor een huurder dat ik dat op één of andere manier moet verantwoorden waarom ik voor de andere huurders niet kies. Dit lijkt me de omgekeerde wereld.

Als de huurder Rajid, Mohammed of Michel noemt, dat maakt mij totaal niet uit, voor zover dat mijn huis maar netjes blijft en ik elke maand betaald wordt. Als die kans me groter lijkt voor een schooljuffrouw dan voor een leefloner uit Oesbekistan, dan kies ik voor de schooljuffrouw. Maar blijkbaar kan dit helemaal niet?
    Racism level 99, dat je leefloon direct associeert met allochtonen.
    Tenzij je hetzelfde zou denken en liever aan een Marokkaanse arts zou verhuren, dan aan een Vlaamse werkloze, dan neem ik mijn woorden terug.

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Donnie123 Bekijk bericht
    Hier gaan we weer met de autochtoon-allochtoon discussie sigh..
    Is geen discussie, is gebaseerd op feiten en verhalen.
    En je zin hierboven over het gebruik van de waarborg gelden klopt niet, waarborg is enkel te gebruiken voor schade.
    En wat denkt ge dat een nieuw inwijkeling hier krijgt van de staat? Juist ja, een leefloon.
    Sommigen zouden dat anders willen zien.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten