Pagina 1 van 8 12345 ... Laatste
    soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

pesterijen op school en via instagram.

Lang verhaal in het kort: Zoontje wordt gepest op school. Hij heeft berichten gekregen die alle verbeelding tarten ( pleeg zelfmoord, heb medelijden met uw ouders dat ze u op de wereld hebben gezet...) Vorige week was het weer van dat. Ik ga u beide benen breken etc...

Dus contact gehad met school, die wilde ouders rond de tafel zetten, samen met kinderen. 2 uur voor afspraak zegt de vader af, en dat hij per toeval moet gaan werken. Goed, niet echt geloofwaardig, maar soit.

Vrijdag komt onze zoon naar ons toe-> Instagram account met alle bewijzen qua dreigementen etc is verdwenen. We hebben effectief op de gsm van mijn vrouw een sms staan waar we foto van getrokken hebben, " wacht maar, we gaan ervoor zorgen dat uwe account geblocked wordt en dat je er niet meer op kan, en ik ga dat tegen anderen ook zeggen"

Blijkt echter dat Instagram heel moeilijk is om gehackte / geblockte accounts te recoveren. Dus we zijn alle bewijzen eigenlijk kwijt.

Onze zoon is bang om naar school te gaan, is op van de stress. Kunnen wij hiermee naar de politie stappen?
    In your life you'll be amazed at all the love you lose
    You can never live that life again
    The one thing you will never lose is the singing in your head
    That will still be with you until the end RIP LEMMY

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet onbelangrijk: hoe oud is je zoontje? Lagere of middelbare school?

Kan jij/je vrouw rechtstreeks bij die ouders langsgaan om dit te bespreken? Weet je zoontje dat jullie achter hem staan? Staan jullie achter hem? Kan je (zonder die andere ouders) op school gaan praten?

Naar de politie stappen is een vorm van escalatie die me nu onnuttig lijkt, en het probleem alles behalve oplost. Integendeel.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In een ideale wereld worden die kinderen verwijderd van de school. In realiteit is de beste oplossing waarschijnlijk ( spijtig genoeg) a) van sociale media gaan en b) een andere school zoeken voor volgend schooljaar.

Vraag is of b een realistische optie is natuurlijk.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    13j. 1ste middelbaar. Hij weet dat we achter hem staan. Ouders willen niet rechtstreeks met ons praten.

Nee, van school veranderen is geen optie, hij gaat er graag naar school , ondanks de pesterijen. Hij durft echter niet meer zo goed. Hij is tijdens het lagere ook de hele tijd gepest geweest.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Over naar politie stappen: dit mag en kan als de pesterijen ook buiten schooluren gebeuren. En aangezien het via sociale media gebeurt buiten de schooluren, is dit dus wettelijk toegestaan.Praten op school is al meerdere malen gebeurt, maar het stopt niet echt.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kobevr Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Naar de politie stappen is een vorm van escalatie die me nu onnuttig lijkt, en het probleem alles behalve oplost. Integendeel.
    Meh klacht indienen zorgt voor een precendent en registratie. Als dat soort krapuul dan later uit de band springt is er minder kan op 'maar allez het was de eerste keer en hij is toch maar 17, etc'
    *** Also sprach Zarathustra ***

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulreaper Bekijk bericht
    Over naar politie stappen: dit mag en kan als de pesterijen ook buiten schooluren gebeuren. En aangezien het via sociale media gebeurt buiten de schooluren, is dit dus wettelijk toegestaan.Praten op school is al meerdere malen gebeurt, maar het stopt niet echt.
    Dat begrijp ik, maar ik dacht aan je zoontje, niet aan die andere gasten of jullie gelijk. Ik zie niet hoe je zoontje nu geholpen wordt door naar de poliltie te stappen. Tenzij je hem wil tonen dat hij (en zijn ouders) te zwak is om het zelf op te lossen, en je hulp van buitenaf nodig hebt. (Je zou ook een klacht kunnen indienen zonder dat hij het weet, maar ook dat is best vreemd.)

Waarom ga je niet gewoon naar die ouders hun huis toe om dit te bespreken? (Je hebt toch een screenshot van één van de berichten?) Of gebeurt het pesten door meerdere personen?

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tja, het moet in elk geval stoppen he. Ik ben vroeger ook hard gepest geweest en dat zorgt toch wel voor allerlei problemen hoor (zelfbeeld, stress, zelfzekerheid, ...) terwijl de school an sich al genoeg werk is.

Als de school noch de ouders er niet in slagen om tot een oplossing te komen zou ik eerst zo veel mogelijk bewijzen verzamelen en naar de politie stappen.

Je spreekt over "berichten ontvangen". Via welk kanaal? Heb je daar nog bewijzen van?
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    pesten gebeurd door meerdere personen, maar er is 1tje die de anderen voor zijn kar spant. Nog niet zo lang geleden heeft de oudere broer van die persoon gebeld naar mijn zoontje met de medling : laat mijn broer gerust of ik klop je in elkaar.

Berichten zijn ontvangen via instagram en sms, maar zoals in 1ste post vermeld, werkt mijn zoon zijn instagram account niet meer. "Uw paswoord werkt niet meer" Ander paswoord aanvragen? Uw account is onbekend? Dus die bewijzen zijn we kwijt...

Naar ouders thuis gaan is ons afgeraden door school, want kan tegen ons gebruikt worden.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kobevr Bekijk bericht
    Dat begrijp ik, maar ik dacht aan je zoontje, niet aan die andere gasten of jullie gelijk. Ik zie niet hoe je zoontje nu geholpen wordt door naar de poliltie te stappen. Tenzij je hem wil tonen dat hij (en zijn ouders) te zwak is om het zelf op te lossen, en je hulp van buitenaf nodig hebt. (Je zou ook een klacht kunnen indienen zonder dat hij het weet, maar ook dat is best vreemd.)

Waarom ga je niet gewoon naar die ouders hun huis toe om dit te bespreken? (Je hebt toch een screenshot van één van de berichten?) Of gebeurt het pesten door meerdere personen?
    Wat heeft dat nu met zwakte te maken? Alsof ge zo'n dingen zomaar moet pikken of zelf moet oplossen. Als de ouders van de pesters trouwens niet open staan voor een gesprek, is naar hen thuis gaan ook een vorm van escalatie trouwens, zowaar een met meer risico dan naar de politie of andere instanties stappen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik volg zaratustra wel namelijk niet op sociale media zitten en van school veranderen.

Maar wat betreft dat instagram account van hem dat geblokkeerd zit, wat is dat eigenlijk?
    Hij probeert in te loggen en zijn wachtworod werkt niet meer? Wel dan klik je toch op de link 'wachtwoord vergeten'?
    Ik zou wel eventjes grondig uitspitten wat daar aan de hand is, want als zijn pest vriendjes toegang hebben tot zijn emails, telefoon, of whatever nog allemaal, dan kan er nog wel wat te wachten staan. Je moet precies te weten komen wat er niet werkt aan die instagram en waarom. Deel aub details.

We hebben effectief op de gsm van mijn vrouw een sms staan...
    zitten die pestkoppen dan sms'en te sturen naar zijn moeder? hoe komen die aan haar nummer? En een sms die heeft toch een afzender? Dus je kent het telefoonnummer van een pestkop?

pesten gebeurd door meerdere personen, maar er is 1tje die de anderen voor zijn kar spant. Nog niet zo lang geleden heeft de oudere broer van die persoon gebeld naar mijn zoontje met de medling : laat mijn broer gerust of ik klop je in elkaar.
    Dus uw zoon valt de pestkop lastig? Of wat doet hij precies?

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik krijg de indruk dat niet alles klopt. En dan bedoel ik zoals hierboven al gezegd die instagram account en die sms. Ik bedoel niet dat jullie liegen, maar iemand die gepest wordt wil niet altijd de confrontatie aangaan, dus ik zou toch eens kijken of hij wel op de Instagram account wil...

Verder denk ik dat het probleem ook wat is dat jullie als niet-jongeren misschien niet alle opties en mogelijkheden kennen (ik ook niet). Maar pas in ieder geval op met dat instagram gedoe, het laatstr dat je wil is dat de pestkoppen beginnen berichten sturen in naam van jouw zoon.

Verder zou ik blijven proberen om die ouders te contacteren met of zonder school, als je aan dat telefoonnummer geraakt zou ik gewoon bellen. Maar zelf heel neutraal beginnen, want als je vol in de aanval gaat, zullen ze niet erg inschikkelijk zijn. Waarschijnlijk horen die ouders en die broer een heel andere versie dan jij.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bestaat er geen 9 lives knokploeg die die pester eens kan opwachten? Zonder geweld gewoon eens een waarschuwing geven dat moet gedaan zijn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

mistertimmy952's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seetjetoebak Bekijk bericht
    Bestaat er geen 9 lives knokploeg die die pester eens kan opwachten? Zonder geweld gewoon eens een waarschuwing geven dat moet gedaan zijn.
    De 9lives knokploeg... Gewapend met een toetsenbord?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mistertimmy952 Bekijk bericht
    De 9lives knokploeg... Gewapend met een toetsenbord?
    Kan hard aankomen alst nodig is.

Pagina 1 van 8 12345 ... Laatste

Regels voor berichten