Pagina 4 van 9 Eerste 12345678 ... Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oh van 'zelf gene brave' over 'zien passeren voor medeleerlingen' tot 'wat was de uitlokking'.

Je kan in dit soort topics altijd direct zien wie er zelf mee te maken heeft gehad of wie aan de andere kant van het verhaal zat. Meestal kan je dat op voorhand voorspellen op basis van hun andere replies in andere topics. Is een trend dat me al vaak opgevallen is. ( niet specifiek bij u maar vele anderen ook, in beide richtingen)
    Dus mij subtiel ne pester noemen?
    Ik pak het niet persoonlijk op ze maar gewoon curieus, hoe zou je dat aan mijn replies zien dan?

Neen maar gewoon, opgegroeid in Mechelen en ik zat met zowat heel de voetbal en de scouts op dezelfde school dus ge kent iedereen daar heel goed en hebt veel vrienden, dan wordt ge niet gepest hé, zeker als ge dan nog geen gemakkelijk slachtoffer zijt. Daarom zijt ge zelf geen pester hé

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Als ge dergelijke sms'en als normaal beschouwd dan scheelt er toch wel iets met uw normbesef hoor.
    Ik zeg niet dat het normaal is, maar dat het gewoon overal wel voorkomt.
    Ik herinner mij quasi elke week wel ambras (niet ik hé) ofwel bij ons aan de schoolpoort ofwel in een school in de buurt (TSM bijvoorbeeld in Mechelen, voor wie het kent), gebeurt toch gewoon.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulreaper Bekijk bericht
    Kijk, ik zal onze zoon eens voorstellen. 13j, doet 6j wing chun ( soort kung-fu), maar is beetje luidruchtig en overactief. Doch volgens testen geen ADHD. Soms wel storend element in de klas, en chaotisch in zijn huiswerk en taken. Doch alle leraars hebben hem graag omdat hij zich toch inzet in de lessen en superbeleefd is.

Voorbeeld : vorige week ging ik met hem naar dokter. Wachtzaal zat op een bepaald moment vol. Zodra er iemand binnen kwam ( man- vrouw, jong-oud) stond hij op om zijn stoel af te staan.
    Voorbeeld 2 : ook bij dokter- zoontje was serieus ziek, en wat hadden een afspraak bij de huisarts. Na ons kwam een jonge vrouw binnen met een zieke baby en je zag aan de mama dat ze doodop was. Zoon heeft haar laten voor gaan.

Dus een makkelijk slachtoffer omdat hij de hele wereld te vriend wilt houden. En dat dringt nog niet tot hem door dat dit niet mogelijk is. Dus alle raadgevingen over klop erop en zo hebben wij hem ook al meegegeven. Zijn reactie : zo ben ik niet, en zo zal ik nooit worden.
    Lijkt inderdaad gewoon een heel braaf maar overactief manneke, dat is inderdaad een gemakkelijk slachtoffer.
    Ik zou het echt via de ouders proberen op te lossen dan.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Ik pak het niet persoonlijk op ze maar gewoon curieus, hoe zou je dat aan mijn replies zien dan?

Neen maar gewoon, opgegroeid in Mechelen en ik zat met zowat heel de voetbal en de scouts op dezelfde school dus ge kent iedereen daar heel goed en hebt veel vrienden, dan wordt ge niet gepest hé, zeker als ge dan nog geen gemakkelijk slachtoffer zijt. Daarom zijt ge zelf geen pester hé

Ik zeg niet dat het normaal is, maar dat het gewoon overal wel voorkomt.
    Ik herinner mij quasi elke week wel ambras (niet ik hé) ofwel bij ons aan de schoolpoort ofwel in een school in de buurt (TSM bijvoorbeeld in Mechelen, voor wie het kent), gebeurt toch gewoon.
    Om ambras te maken moet ge met 2 zijn he. En TS doet uitschijnen dat de ambras maar van 1 kant komt. Dat de zoon zelf geen ambras maakt. Dus dat is niet hetzelfde. Er is een verschil tussen pesten en ambras.

Nu als de zoon continue luidruchtig is, hyperactief doet, de aandacht van de leerkracht opeist en de klas verstoord, en daar komt dan reactie op waarna weer een tegenreactie waarna weer een tegenreactie, dan is dat niet louter pesten en heb je zelf ook een aandeel in wat er gebeurt. Dat lost ge ook niet op door met ouders te gaan klappen.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 5 mei 2019 om 19:56

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk zoals de TS zegt zijn zoon luidruchtig is en ook overactief dit heeft natuurlijk een negatief effect in een klasgroep. Maar dit ligt niet enkel aan hem.

Rond de leeftijd van 12 jaar zijn kinderen nog niet goed in het accepteren hoe iemand is en er met kunnen omgaan..

Ik vind dat uw zoon zijn eigen moet blijven, zeker met zijn goede instelling van iedereen te vriend houden.
    Dit is heel goed, al dan nog niet mogelijk, maar toch is het een heel goede eigenschap dat hem later goed zal helpen. Wat je kan proberen is een nieuwe school, beter neem jedan ook het dorp of stadje verderop zodat hij niet op weg naar school die pesters tegenkomen of dat die pesters zijn nieuwe klasgenoten kennen.

yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Probeer die ouders te bereiken. Mijn zoon was ook een kind aan het pesten en die papa is op mij afgestapt.
    Ik heb mijn zoon zwaar aangepakt en ben een tijd aan die kleine gaan vragen of hij nog gepest werd.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    1. het is héél moeilijk om gepast advies te geven via internet als we de details niet kennen.

2. Contact met ouders KAN goed zijn, maar kan ook vernietigend werken. Gezien de ouders al weggevlucht lijken te zijn voor een gesprek, moet je ze zeker niet zelf contacteren. Ik weet ook niet hoe soulreaper (of zijn vrouw) zélf zijn karakter is, mss is het ook voor de soulreaper zélf niet goed om contact op te nemen met die ouders.

3. Daarom zou ik effectief alles eens bespreken met school in samenspraak met het CLB. Zij kunnen héél gericht advies geven en dan zie je nog wat je doet.

4. Een laatste stap kan wel degelijk zijn contact opnemen met de politie. Hangt een beetje af van hoe de bedreigingen allemaal waren, daarvoor heb je een algemeen overzicht nodig. Naar de politie stappen wil niet zeggen dat er per se stappen door de politie zullen ondernomen worden, maar het kan wel helpen als er later een probleem blijkt te blijven.

5. Geloof je zoon niet. Dat betekent niet dat hij liegt, dat betekent wel dat je aandachtig moet zijn voor minimaliseringen én overdrijvingen langs zijn kant. Het kan zijn dat hij zaken wil verzwijgen, maar ook dat hij sommige zaken kan overdrijven. Dat is een héél moeilijk evenwicht en vergt een zeker vertrouwen én wantrouwen in een kind. Vraag hem of hij er mee akkoord kan gaan dat je méé de sociale media van hem opvolgt, maar respecteer ook als hij dat niet wil. Laat hem eventueel naar een psycholoog gaan zodat hij een vertrouwenspersoon heeft, ...

6. Neem geen enkel advies, ook van mij, zomaar voor waarheid aan. Jij kent je kind beter, maar besef ook dat anderen meer ervaring hebben in omgaan met pesten in het algemeen.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht

Oh nee ik zeg niet dat jij een pester bent/was, gewoon je niet het slachtoffer was. En hoe ik dat zie .. geen idee
    *** Also sprach Zarathustra ***

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Moeilijke materie.
    Mij lijkt dat er twee kanten aan het verhaal zitten. Praat eens met die ouders. Ik denk dat dit nog de beste oplossing zal zijn. (als ze willen natuurlijk)

ikzelf als tiener ook gepest geweest. In de periode 8-12 jaar. Grappig verhaal is dat ik nu een project (Hij architect ik studiebureau technieken) samen met de pester heb..... Ben benieuwd of hij me nog zou kennen na 27 jaar ondertussen...
    Periode 14-16 jaar zelf pester geweest. Niet iets om fier over te zijn maar je bent jong en onozel.
    Kids will be kids zekers.

Vechten is geen oplossing trouwens
    Moh, da heb ik nooit geweten dat gij gepest werd in het lager... door wie da? Architect nu dus... jvp?

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Moh, da heb ik nooit geweten dat gij gepest werd in het lager... door wie da? Architect nu dus... jvp?
    Jens en renzo. Geen idee wie jvp is?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

hey69's schermafbeelding
    iTrader
    360 (100%)
    als de school niets doet, naar de politie gaan.
    HEb het met mn zoon ook meegemaakt toen hij nog in het lager zat. school reageerde vree traag, heb toen een goe gesprek met de leerkracht gedaan, en daarna hebben ze vanalles besproken samen met de
    kids etc... nu zijn het nogaltijd de beste vriendjes... het verloopt raar
    ...

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk bericht
    als de school niets doet, naar de politie gaan.
    HEb het met mn zoon ook meegemaakt toen hij nog in het lager zat. school reageerde vree traag, heb toen een goe gesprek met de leerkracht gedaan, en daarna hebben ze vanalles besproken samen met de
    kids etc... nu zijn het nogaltijd de beste vriendjes... het verloopt raar
    Is pesten effectief iets voor de politie, laat ons nu niet overdrijven eh. School aanspreken, proberen ouders aan te spreken, en desnoods uw eigen kleine gewoon helpen in z'n social media gebruikt en leren hoe iemand te blokkeren...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Is pesten effectief iets voor de politie, laat ons nu niet overdrijven eh. School aanspreken, proberen ouders aan te spreken, en desnoods uw eigen kleine gewoon helpen in z'n social media gebruikt en leren hoe iemand te blokkeren...
    Kweet ni, onlangs nog zo een filmpje tegengekomen van een hulpeloze jonge gast die serieus in mekaar geslagen werd in z'n wijk door z'n pesters.

Ik moet het allesinds IRL nooit zien gebeuren want dan maken ze iets mee.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Kweet ni, onlangs nog zo een filmpje tegengekomen van een hulpeloze jonge gast die serieus in mekaar geslagen werd in z'n wijk door z'n pesters.

Ik moet het allesinds IRL nooit zien gebeuren want dan maken ze iets mee.
    Fysiek geweld is wel iets anders dan iemand uitschelden denk ik. Ik durf niet echt zeggen hoe de politie gaat reageren als je afkomt met "Mijn zoon wordt gepest op school", maar zou toch denken dat de politie dan zal zeggen dat je dat maar met de school moet opnemen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Fysiek geweld is wel iets anders dan iemand uitschelden denk ik. Ik durf niet echt zeggen hoe de politie gaat reageren als je afkomt met "Mijn zoon wordt gepest op school", maar zou toch denken dat de politie dan zal zeggen dat je dat maar met de school moet opnemen.
    Akkoord hoor. Gewoon spijtig dat zoiets vaak eerst moet escaleren voordat er zal ingegrepen worden.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Pesten kan iets voor de politie zijn, als het buiten schooluren en via sociale media gebeurt. Er bestaan wel degelijk info brochures bij de politie over pesten op school waar er stap voor stap wordt uitgelegd wat ze doen.
    En we zijn ons wel degelijk bewust dat er 2 kanten aan ieder verhaal zijn. Wij weten maar al te goed dat onze zoon soms ook raar uit de hoek kan komen. Maar zoals gezegd volgen wij zijn doen en laten wel degelijk op sociale media, en de enige dingen die lezen, zijn zaken gelijk "laat me aub gerust' " ik wil geen boel" " val iemand anders lastig".

@JPV: bedankt voor de reactie.

2) ik ben de rustige van ons beiden. Ik ben ook meer een diplomaat. Mijn vrouw gaat eerst roepen en tieren , maar als ze dan wat gekalmeerd is , dan komt ze ook tot bezinning.
    3) Bij 2 voorgaande incidenten( die tekst die hierboven staat , die via sms is verstuurd, en die dreigtelefoon van de oudere broer van de "hoofdpester" ) is CLB ook ingelicht. Jammer genoeg hebben we nooit respons gekregen over welke stappen ze ondernomen hebben. Vinden we jammer.
    5) zoals eerder al aangehaald, kennen wij onze zoon ook. En geloven we niet alles klakkeloos wat hij zegt ( vooral omdat we hem al regelmatig op een leugentje hebben betrapt- niks met school te maken.) Psycholoog gaat hij sowieso weer naar toe moeten gaan, vooral omdat hij al sinds vorige week woensdag thuis is ( volgens de huisarts psychosomatische klachten ) Zijn probleem is dat hij op dit moment de stress niet kan kanaliseren. We praten wel veel met hem, ook over het eventueel veranderen van school, maar dat ziet hij niet zitten.

Bijvoorbeeld http://www.lokalepolitie.be/sites/54...berflikken.pdf
    In your life you'll be amazed at all the love you lose
    You can never live that life again
    The one thing you will never lose is the singing in your head
    That will still be with you until the end RIP LEMMY

Pagina 4 van 9 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten