Pagina 6 van 37 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik probeer te zorgen dat ik niet meer dan 2k terugkrijg. Desnoods vraag ik aan werkgever om minder BV te betalen. Nu geef je een renteloze krediet aan vadertje staat. Niks om te stoefen, integendeel zelfs.
    Foute redenering hé; uw BV klopt in de meeste gevallen wel ongeveer, het is vooral door premies en aftrekposten waardoor je een belastingvermindering krijgt. Als je zit met belastingvermindering door woonbonus, groene lening, kinderopvang, ... op een gezamelijke aangifte dan kom je vrij makkelijk aan €4k+ hoor. En dan geef je de staat ook geen renteloos krediet, de staat geeft jou namelijk premies...

Darks's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gegroet,

Onze woning is in opbouw, een deel van ons woningkrediet werd opgenomen in 2018, maar het zal pas volledig opgenomen zijn in de loop van 2019.

Kan of moet ik het deel van 2018 al inbrengen in de PB of breng ik niks in en volgend jaar het volledig opgenomen krediet?

Alvast mijn dank;

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Ik probeer te zorgen dat ik niet meer dan 2k terugkrijg. Desnoods vraag ik aan werkgever om minder BV te betalen. Nu geef je een renteloze krediet aan vadertje staat. Niks om te stoefen, integendeel zelfs.
    Heeft niks met werk te maken (die houdt het wettelijk minimum correct af), wel met andere aftrekken.

Er zijn er die hier nog meer terugkrijgen, hoor .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

beemer036's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Foute redenering hé; uw BV klopt in de meeste gevallen wel ongeveer, het is vooral door premies en aftrekposten waardoor je een belastingvermindering krijgt. Als je zit met belastingvermindering door woonbonus, groene lening, kinderopvang, ... op een gezamelijke aangifte dan kom je vrij makkelijk aan €4k+ hoor. En dan geef je de staat ook geen renteloos krediet, de staat geeft jou namelijk premies...
    Begin van de week gelijkaardige discussie met collega op het werk.
    Hij begreep maar niet hoe ik wist dat hij minstens +-3000 euro ging terugkrijgen en dan volgens hem onmogelijk dat ik "maar" iets van een 150euro ongeveer terug krijg jaarlijks.

Heel simpel, hij; wettelijk samenwonend, beide lening (oude woonbonus) , 3 kinderen...
    Ik; alleenstaande, lening met nieuwe woonbonus, pensioensparen...

Koud kunstje dan en beetje haantjes gedrag.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    Nee, ik weet ook niet alles.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB1990 Bekijk bericht
    In principe zijn enkel de meerwaardes (meerwinst) uit speculeren belastbaar als divers inkomen aan 33%. Het beste is gerust een transactieoverzicht mee te delen om een vraag om inlichtingen (binnen maand + 3 werkdagen tijd) te vermijden. Let wel op dat dit occasioneel gebeurt. Zoniet kan er sprake zijn van een kwalificatie van beroepsinkomen. Dit kan u dan duurder komen te staan. Dus enkel meerwinsten aangeven onder code 1440.
    Dus je zegt dat indien ze een vraag om inlichtingen sturen dat ik het risico heb dat als beroepsinkomen zal kwalificeren? En zo hoger belast zal worden?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nope, ik denk dat jij fout redeneert. Al die aftrekposten zijn net in het leven geroepen om de hoge belastingsdruk te compenseren. Dus als de overheid nu gewoon de algemene belastingsdruk zou laten dalen, kunnen ze al die bullshit afschaffen en kan je je geld in je zak houden ipv dat je de overheid een jaar lang gratis een lening verschaft.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Iemand ervaring met het inbrengen van uw lening voor uw bouwgrond onder langetermijnsparen?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Nope, ik denk dat jij fout redeneert. Al die aftrekposten zijn net in het leven geroepen om de hoge belastingsdruk te compenseren. Dus als de overheid nu gewoon de algemene belastingsdruk zou laten dalen, kunnen ze al die bullshit afschaffen en kan je je geld in je zak houden ipv dat je de overheid een jaar lang gratis een lening verschaft.
    Het zal nog altijd de minderheid van de mensen zijn die van de aftrekposten geniet hoor.
    Laat ons even de meest voorkomende aftrekposten bekijken:
    Woonbonus (oude systeem of nieuwe, maakt niet uit): Gemiddeld 20jaar ([edit] looptijd hypotheek). De minimumloopbaan voor je op pensioen kan is 40j werken (binnenkort 42, en sommigen werken langer) ==> zeker al voor minder dan 1/2 van de loopbaan, dus minderheid.
    Kinderopvang: Maar geldig tot het kind 12j is, dus zelfde als hierboven.
    Pensioensparen: Dit belastingvoordeel is eigenlijk geen voordeel meer een uitstel van belastingen sinds je op't einde van de rit ongeveer 75% (of meer zelfs) hiervan terug zal moet dokken aan eindbelasting
    Dienstencheques: Dit is een scheef systeem, het voordeel zit hem eigenlijk bij de mensen die onder dit systeem werken, jij krijgt er uiteindelijk een korting op.
    Laatst gewijzigd door the_fox; 2 mei 2019 om 10:18

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het zal nog altijd de minderheid van de mensen zijn die van de aftrekposten geniet hoor.
    Laat ons even de meest voorkomende aftrekposten bekijken:
    Woonbonus (oude systeem of nieuwe, maakt niet uit): Max 15jaar. De minimumloopbaan voor je op pensioen kan is 40j werken (binnenkort 42, en sommigen werken langer) ==> zeker al voor minder dan 1/2 van de loopbaan, dus minderheid.
    Kinderopvang: Maar geldig tot het kind 12j is, dus zelfde als hierboven.
    Pensioensparen: Dit belastingvoordeel is eigenlijk geen voordeel meer een uitstel van belastingen sinds je op't einde van de rit ongeveer 75% (of meer zelfs) hiervan terug zal moet dokken aan eindbelasting
    Dienstencheques: Dit is een scheef systeem, het voordeel zit hem eigenlijk bij de mensen die onder dit systeem werken, jij krijgt er uiteindelijk een korting op.
    Heb je maar 15 jaar recht op woonbonus dan? Ik dacht de gehele looptijd van de hypotheek?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoezo minderheid? Het gros van de mensen die ik ken hebben allemaal een koopwoning. Of vertoef ik nu in speciale sferen zonder het te beseffen?
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hoezo minderheid? Het gros van de mensen die ik ken hebben allemaal een koopwoning. Of vertoef ik nu in speciale sferen zonder het te beseffen?
    Woonbonus is 20 jaar. Mensen werken 45 jaar. Dus logisch dat de meerderheid geen woonbonus kan inbrengen

Zelfs al heeft 70 procent een eigen woning.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Manueel? Goed gek
    Is dat een vorm van ontspanning voor u? Want ik kan mij echt niet voorstellen dat je dat zou doen
    is voor mij idd ontspanning + als ik iets wil begrijpen, wil ik ook de berekening erachter kunnen doen. Ben trouwens ooit op het WC betrapt (toen ik klein was) toen ik de bolletjes op het wc-papier aan het tellen was .

Ondertussen nog ontdekt dat ik nog (ongeveer) 1,5 euro extra kan terugkrijgen wegens een vrijstelling op roerende voorheffing die ik vergeten was

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Woonbonus is 20 jaar. Mensen werken 45 jaar. Dus logisch dat de meerderheid geen woonbonus kan inbrengen

Zelfs al heeft 70 procent een eigen woning.
    woonbonus, minstens het oude systeem, is niet beperkt tot 20 jaar. Gewoon tot de duurtijd van de lening.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb mij verkeerd uitgedrukt, de woonbonus (zowel oude als nieuwe) is indertijd enkel beperkt tot de looptijd van het hypothecair krediet; maar ik had het daarover. En mijn geheugen gaat wat achteruit want de mediaan looptijd zit rond de 20j en niet 15j. Maar zelfs 20j is < dan de helft van de jaren dat je gemiddeld gezien belastingen betaalt.

En dat zegt niets, dat is een momentopname van een beperkte populatie. Doe die steekproef eens bij 50+ers. Daar zullen maar zeer weinig bijzitten die nog van de woonbonus genieten (wegens afbetaald) of die nog genieten van de aftrekpost voor voor kinderopvang...

En dat bedoelde ik net, je moet kijken naar de volledige periode dat je belastingen betaalt en niet enkel naar een momentopname. Op de gehele periode dat je belastingen betaalt, zal je maar een minderheid van de tijd van de meeste aftrekposten gebruik kunnen maken. En dat is dan al voor de mensen in de meest gunstige situaties. Als je dan ook nog eens alle huurders meeneemt in de vergelijking of mensen zonder kinderen, zal het percentage van mensen die van de belastingaftrek genieten enkel maar dalen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dus als ge de oude woonbonus nog hebt (2280 pp, eerste 10 jaar 3040 per persoon) kunde toch beter uw lening blijven herzien naar een langere termijn, maandlast daalt enorm en de meerprijs over de volledige termijn is vrij beperkt wegens langer fiscaal voordeel
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tax-on-Web is live!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 6 van 37 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten