Pagina 37 van 44 Eerste ... 27333435363738394041 ... Laatste
    SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hier ook nog geen brief ontvangen van enige (terug)betaling. Online zie ik wel dat ik zou terugkrijgen, maar het is nog in verwerking.

Collega van mij die als zelfstandige werkt en 0,0 van computers/online gebeuren kent, heeft blijkbaar gisteren zijn brief ontvangen...11k te betalen. Hij super razend omdat zijn boehouder hem had verzekerd dat er niks betaald zou moeten worden . Te betalen voor 20/12...auwch
    Dan is die lomp

Vogroth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn pa en ik hebben allebei ook nog niks gehad, via tax on web ingevuld. Mn vriend zijn belasting ook ingevuld en die heeft al zijn brief sinds eind oktober gekregen...
    Allemaal via vereenvoudigde aangifte, hier en daar aanpassingen gedaan (maar niks waarvoor er kei lang moet voor nagekeken worden)...

Enfin ja, zal mijn geld dees jaar niemeer zien peisk
    Xboxlive: Vogroth Steam: MrsMetalCookie Battlenet: Vogroth#2386
    The Custombeast: NZXT H440 Red/Black - i5-6600k CPU - 3,5 GHz - SYTHE Fuma tower power SCFM-1000 - MSI Z170 Gaming Pro Carbon - MSI GTX 1070 gaming x 8G - Corsair 16GB DDR4 Red 3000 mhz - Corsair RM550X - WD 1TB - SAMSUNG SSD 256GB - SAMSUNG 24 Inch monitor - CORSAIR K70 RGB Rapidfire - CORSAIR SABRE RGB - SEHNHEISER GSP350

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vogroth Bekijk bericht
    Enfin ja, zal mijn geld dees jaar niemeer zien peisk
    Als je nu nog niets gekregen hebt zal je ten vroegste eind januari terugtrekken. Er zit immers 2 maand tussen berichtgeving en terugbetaling, en voor zover ik weet komt berichtgeving telkens aan het einde van de maand.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @SomeDude
    Als ze er, rekening houdend met pensioensparen en hyp lening, bij Fabke +-2.300€ naast zitten, dan moet WG of sociaal secretariaat m.i. wel weten dat ze te weinig afhouden. Dat is elke maand bijna 200€ te weinig.
    (Of hij/zij zou arbeider moeten zijn, daar houden ze meestal te weinig af)

Het is natuurlijk leuk als werkgevers hun werknemers een hoog nettoloon kunnen geven. Werknemer is heel tevreden en zal niet snel vertrekken.
    En omdat de werknemer er niets van kent, wordt de fiscus achteraf als de grote schuldige aangewezen.
    Laatst gewijzigd door TNTim; 9 december 2019 om 09:46
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    @SomeDude
    Als ze er, rekening houdend met pensioensparen en hyp lening, bij Fabke +-2.300€ naast zitten, dan moet WG of sociaal secretariaat m.i. wel weten dat ze te weinig afhouden. Dat is elke maand bijna 200€ te weinig.
    (Of hij/zij zou arbeider moeten zijn, daar houden ze meestal te weinig af)

Het is natuurlijk leuk als werkgevers hun werknemers een hoog nettoloon kunnen geven. Werknemer is heel tevreden en zal niet snel vertrekken.
    En omdat de werknemer er niets van kent, wordt de fiscus achteraf als de grote schuldige aangewezen.
    Het hangt ook van de sector af. In de bouwsector heb je bepaalde belastbare vergoedingen (weerverletzegels, getrouwheidszegels,...) waarop de werkgever/kassen niet verplicht is om bedrijfsvoorheffing in te houden. Dusja, dat zorgt natuurlijk vaak voor een aanzienlijk bedrag te betalen gezien er niks is ingehouden.
    o/

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Neen. Dat beslis ik zelf.
    Ik ga akkoord met eniac hier. Het is dom om 10K per jaar te veel voorafbetalingen te doen om dan zogezegd 'geld terug te krijgen'
    Raar dat je boekhouder er nooit een opmerking heeft gegeven erover.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Tot er negatieve rentes op de spaarboekjes komen
    Er zijn andere dingen dan enkel spaarboekjes natuurlijk

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @DogFacedGod
    Eigenlijk wel triest dat het in België zo geregeld is. Bij een héél grote groep en die doorgaans dan nog lager opgeleid is.
    Die mensen zijn elke maand content met hun 'hoog' nettoloon, maar vaak mogen ze elk jaar 4 à 5.000€ opleggen voor de belastingen.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Tax On Web 2019: op naar de 1000 codes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Ik ga akkoord met eniac hier. Het is dom om 10K per jaar te veel voorafbetalingen te doen om dan zogezegd 'geld terug te krijgen'
    Raar dat je boekhouder er nooit een opmerking heeft gegeven
    Dat is mijn beslissing. Laat mij maar dom doen. Ik ken weinig Belgen die ieder jaar 10K kunnen sparen ;-)

Alhoewel, mijn auto is afbetaald dit jaar. Dus volgend jaar zal het maar 5K meer zijn. Mijn wagen was voor 80% aftrekbaar en was een serieus bedrag iedere maand (€1000)
    Laatst gewijzigd door Fransz; 9 december 2019 om 14:24

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ken weinig Belgen die ieder jaar 10K kunnen sparen ;-)
    Irrelevant en naast de kwestie.
    Of je die 10K teveel nu voorafbetaalt of niet, je spaarquote verandert er niet door. Het enige verschil is dat je die eerst in een buitenstaander zijn pollen duwt ipv in eigen beheer houdt.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @eniac
    Sommige mensen hebben een gat in hun hand als er teveel geld op hun rekening staat. (En dat zijn er hééééél veel...)
    Misschien is Fransz één van die mensen.

Ik prefereer ook elke maand extra ipv hogere belastingteruggave, maar whatever floats your boat...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat is mijn beslissing. Laat mij maar dom doen. Ik ken weinig Belgen die ieder jaar 10K kunnen sparen ;-)

Alhoewel, mijn auto is afbetaald dit jaar. Dus volgend jaar zal het maar 5K meer zijn. Mijn wagen was voor 80% aftrekbaar en was een serieus bedrag iedere maand (€1000)
    Ik zal dit jaar toch 11K gespaard hebben, als alleenstaande 27 jarige en lening van 877 in de maand
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Tax On Web 2019: op naar de 1000 codes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    @eniac
    Sommige mensen hebben een gat in hun hand als er teveel geld op hun rekening staat. (En dat zijn er hééééél veel...)
    Misschien is Fransz één van die mensen....
    Het is idd mijn vorm van sparen. Ik kan ook gewoon iedere maand €1.000 opzij zetten, komt op exact hetzelfde neer. Vroeger toen er zelfs 8% interesten bestonden had ik dit natuurlijk niet gedaan.

Ik verdien genoeg, misschien zelfs teveel voor mijn levensstandaard. Dus het doet mij absoluut geen pijn. Toen ik begon heb ik het omgekeerde meegemaakt na 3 jaar en dat wil ik gewoon niet meer meemaken. Ik kreeg een herziening en moest 8K betalen. Dat was echt geen leuk moment.

Zoals gezegd is het volgend jaar maar 5K meer (minder onkosten en wss hogere omzet) dus ik zie geen reden om mijn voorafbetalingen te wijzigen.
    Laatst gewijzigd door Fransz; 9 december 2019 om 18:08

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)

En 5 jaar geleden heb je dus -50k gespaard of dergelijk, toen je die auto kocht.

Zo is het natuurlijk gemakkelijk om de jaren daarna veel te kunnen “sparen”.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wat is eigenlijk de uiterste datum dat je melding krijgt? Nog geen melding ontvangen (niet over extra info en niet over terugbetalen)

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Wat is eigenlijk de uiterste datum dat je melding krijgt? Nog geen melding ontvangen (niet over extra info en niet over terugbetalen)
    Is hier al meermaals gezegd, en eerste hit op google: 30 juni van het jaar dat volgt (2020 dus).

Pagina 37 van 44 Eerste ... 27333435363738394041 ... Laatste

Regels voor berichten