Pagina 36 van 43 Eerste ... 26323334353637383940 ... Laatste
    Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Da's wss omdat je nog 7 maand loon door uw werkgever uitbetaald kreeg, met een gepaste bedrijfsvoorheffing. Na uw eerste maand ziekte, is uw uitkering plots maar 60% van uw (op 3700€ begrensd) brutoloon (na 1 jaar 40-65%), dus direct een pak minder > Lagere belastingsschijf > Terugtrekken.
    Die amper 50€/maand minder is omdat je ook maar 11.11% BHV betaalde ipv, say, 35%.
    Wees eens een heel jaar ziek, je zal het wel voelen het jaar nadien...

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Da's wss omdat je nog 7 maand loon door uw werkgever uitbetaald kreeg, met een gepaste bedrijfsvoorheffing.
    Ik denk dat de werkgever enkel de eerste maand moet betalen (godzijdank eigenlijk)

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier ook nog geen brief ontvangen van enige (terug)betaling. Online zie ik wel dat ik zou terugkrijgen, maar het is nog in verwerking.

Collega van mij die als zelfstandige werkt en 0,0 van computers/online gebeuren kent, heeft blijkbaar gisteren zijn brief ontvangen...11k te betalen. Hij super razend omdat zijn boehouder hem had verzekerd dat er niks betaald zou moeten worden . Te betalen voor 20/12...auwch

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Ik denk dat de werkgever enkel de eerste maand moet betalen (godzijdank eigenlijk)
    Welja, dat bedoelde ik. 6 maand ziek, 6 maand gewerkt = 7 maand door werkgever, 5 maand uitkering.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Hier ook nog geen brief ontvangen van enige (terug)betaling. Online zie ik wel dat ik zou terugkrijgen, maar het is nog in verwerking.

Collega van mij die als zelfstandige werkt en 0,0 van computers/online gebeuren kent, heeft blijkbaar gisteren zijn brief ontvangen...11k te betalen. Hij super razend omdat zijn boehouder hem had verzekerd dat er niks betaald zou moeten worden . Te betalen voor 20/12...auwch
    Voorafbetalingen zijn belangrijk als zelfstandige. Ik trek ieder jaar 10k terug. Ik krijg ook altijd een brief met een exacte datum en dat klopt ook: op die dag staat het effectief op mijn rekening. Vertel jouw vriend maar dat hij dringend moet veranderen van boekhouder. Die betaaltermijn, daar geloof ik wel niets van. Alsof hij binnen 14 dagen dat al zou moeten betalen. Klopt niet.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voorafbetalingen zijn belangrijk als zelfstandige. Ik trek ieder jaar 10k terug. Ik krijg ook altijd een brief met een exacte datum en dat klopt ook: op die dag staat het effectief op mijn rekening. Vertel jouw vriend maar dat hij dringend moet veranderen van boekhouder. Die betaaltermijn, daar geloof ik wel niets van. Alsof hij binnen 14 dagen dat al zou moeten betalen. Klopt niet.
    Je trekt gewoon niks terug, je betaald gewoon te veel. Hier moet ik max nog een 3 a400 euro betalen. Alhoewel dit ook al een tijd geleden is. De laatste 2 jaar krijg ik altijd wat terug. Maar 10000euro terugkrijgen is volgens mij veel te veel, beter laat je het op je eigen rekening staan aangezien je er toch geen voordeel mee doet. Ook betaal ik de voorschotten zo vroeg mogelijk in het jaar om zoveel mogelijk korting op te strijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door nestorius; 5 december 2019 om 13:49

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Je trekt gewoon niks terug, je betaald gewoon te veel. Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Idd, maar liever teveel betalen en ieder jaar een cadeau van 10K. De persoon hierboven moet 10K betalen, dat is al een ander verhaal.

ps: betaalt

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Idd, maar liever teveel betalen en ieder jaar een cadeau van 10K. De persoon hierboven moet 10K betalen, dat is al een ander verhaal.

Heeft je boekhouder gezegd om zoveel voorafbetalingen te doen????

Normaal gezien is eigenlijk de bedoeling dat je 0€ terugkrijgt maar ook 0€ moet betalen. Dat is moeilijk zo goed te bepalen maar 10K er naast zitten is ferm overdreven.
    Liever de 10K op je eigen rekening hebben dan eerst een jaar op rekening van de overheid.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Neen. Dat beslis ik zelf.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Da's wss omdat je nog 7 maand loon door uw werkgever uitbetaald kreeg, met een gepaste bedrijfsvoorheffing. Na uw eerste maand ziekte, is uw uitkering plots maar 60% van uw (op 3700€ begrensd) brutoloon (na 1 jaar 40-65%), dus direct een pak minder > Lagere belastingsschijf > Terugtrekken.
    Die amper 50€/maand minder is omdat je ook maar 11.11% BHV betaalde ipv, say, 35%.
    Wees eens een heel jaar ziek, je zal het wel voelen het jaar nadien...
    Is ook omdat men nauwelijks of niks inhoudt op vervangingsinkomsten (ziekte, werkloosheid, brugpensioen,...). Natuurlijk pijnlijk als je dat niet verwacht en je hebt een gemengd jaar van werken en ziekte bijvoorbeeld. Dat kan vaak resulteren in een groot bedrag te betalen.
    o/

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Heeft je boekhouder gezegd om zoveel voorafbetalingen te doen????

Normaal gezien is eigenlijk de bedoeling dat je 0€ terugkrijgt maar ook 0€ moet betalen. Dat is moeilijk zo goed te bepalen maar 10K er naast zitten is ferm overdreven.
    Liever de 10K op je eigen rekening hebben dan eerst een jaar op rekening van de overheid.
    Tot er negatieve rentes op de spaarboekjes komen
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Neen. Dat beslis ik zelf.
    Wat voor onzin is dat nu. Dus je betaalt bewust teveel, waarna je het teveel betaalde geld als een "cadeau" beschouwt dat je terugkrijgt :')
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik geef u 100% gelijk. Maar 10k consequent te veel betalen, dat is er los over.
    Het standaard argument "ik zie dat als een spaarboekje", dat is ook dikke kolder.

Jij doet ermee wat je wilt. Maar je moet wel inzien dat het geen goed advies is
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Wat voor onzin is dat nu. Dus je betaalt bewust teveel, waarna je het teveel betaalde geld als een "cadeau" beschouwt dat je terugkrijgt :')
    Dat is nog iets van vroeger. Men raadde toen aan om zoveel mogelijk voorafbetalingen te doen. In de oude berekeningen voor belastingverhogingen omwille van onjuiste aangifte bijv9orbeeld kon dat de belastingverhoging neutraliseren. Dat is nu toch al enkele jaren veranderd.

Daarnaast heb je dat subjectief gevoel van liever terugkrijgen dan bijleggen. Klanten zijn sneller content als ze moeten terugkrijgen dan betalen.
    o/

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    @fabke_1
    Dan bedriegt uw werkgever u door netto veel uit te betalen terwijl uw brutoloon laag is.
    Ofwel vul je uw belastingen verkeerd in.

De berekening is voor iedereen hetzelfde, systeem van belastingschijven, maar sommige werkgevers houden soms véél minder af dan anderen.
    Weinig WG doen dat zelf hoor, gebeurd via sociaal secretariaat.
    Nu goed je kan dat foutief ingeven of RSZ foutief behandelen maar dat zal een zeldzaamheid zijn hoop ik

Pagina 36 van 43 Eerste ... 26323334353637383940 ... Laatste

Regels voor berichten