Pagina 34 van 37 Eerste ... 243031323334353637 Laatste

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook nog niks ontvangen. Voor de eerste keer dat ik een som van bijna/meer dan 1000 euro ga terugtrekken, anders heb ik ook altijd begin november mijn 100 euro die ik terugkrijg.

Terwijl in Duitsland alles tegen de zomer in orde is gebracht (bij- en terugbetalingen) van het voorgaande jaar. Hier moet ik sffs meer dan 12 maanden wachten op geld dat ik gratis in bruikleen aan de staat geef.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    fun fact : als ze hem tegen 30/06/2020 niks hebben opgestuurd heb je recht op alle betaalde belastingen van het aanslagjaar.

Other fun fact : belastingsdienst antidateert zulke brieven
    Wie vertelt u die leugens ?
    Antidateren is onmogelijk en strafbaar, alles moet voor een bepaalde datum zijn ingegeven zodat ze zeker nog voor de einddatum bij de belastingplichtige aankomen

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Wie vertelt u die leugens ?
    Antidateren is onmogelijk en strafbaar, alles moet voor een bepaalde datum zijn ingegeven zodat ze zeker nog voor de einddatum bij de belastingplichtige aankomen
    Boekhouder omdat we ons aanslagbiljet in juli nog niet hadden ontvangen.
    Ik zei dat ik had gevonden dat ze dan de betaalde belastingen moesten terugstorten.

Hij lachte eens goed, ja volgens de wet is dat zo maar ik heb genoeg klanten die hun brief in september en oktober hebben ontvangen met datum 30/6

dusja, blijkbaar allemaal toeval dan

edit : wij hebben hem in derde week van juli ontvangen met datum 28/6.
    Laatst gewijzigd door bassie82; 30 oktober 2019 om 13:37

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Boekhouder omdat we ons aanslagbiljet in juli nog niet hadden ontvangen.
    Ik zei dat ik had gevonden dat ze dan de betaalde belastingen moesten terugstorten.

Hij lachte eens goed, ja volgens de wet is dat zo maar ik heb genoeg klanten die hun brief in september en oktober hebben ontvangen met datum 30/6

dusja, blijkbaar allemaal toeval dan

edit : wij hebben hem in derde week van juli ontvangen met datum 28/6.
    De termijn van 30 juni is de termijn waarbinnen de aanslag moeten worden gevestigd, artikel 353 en 359 WIB92. Gevestigd betekent hier: opgenomen in een uitvoerbaar kohier. Een kohier is een authentieke akte die de Administratie een uitvoerbare titel verschaft om de schuld effectief te kunnen invorderen. De wet maakt geen melding van wanneer het aanslagbiljet effectief moet toekomen bij de belastingplichtige.

Het Rekenhof voert regelmatig controles uit op de Administratie of deze kohieren opgesteld worden binnen de wettelijke aanslagtermijnen.

Uit het rapport van 2001 bijvoorbeeld:

Uit de controle blijkt dat :
    • de manuele kohieren uitvoerbaar werden verklaard binnen de termijn;
    • geen enkele fout vastgesteld werd betreffende de registraties in verband met
    de gevallen van niet-aanslag en in verband met de gevallen van annuleringen
    van “records”;
    • de inkohieringen met uitvoerbaarheidsdatum na 30 juni 1999 op geldige wijze
    vallen onder de aanslagtermijn van drie jaar met uitzondering van één geval
    van inkohiering buiten de termijn;

Uit het rapport van 2013:

De normale termijn waarbinnen de belasting moet worden gevestigd (ingekohierd) is,
    conform artikel 359 WIB 1992, vastgesteld op uiterlijk 30 juni van het jaar volgend op het
    aanslagjaar22. Deze datum mag dan ook de cruciale deadline worden genoemd bij de taxatiewerkzaamheden,
    want bij een niet-tijdige inkohiering van de belasting treedt rechtsverval
    op waardoor de voorheffingen en voorafbetalingen moeten worden teruggestort23. De
    administratieve organisatie en de planning van de taxatiewerkzaamheden zijn dan ook in
    eerste instantie afgestemd op deze door de wet vastgelegde uiterste inkohieringsdatum. Zo
    geldt er voor het leeuwendeel van de PB-aangiften in principe een inkohieringsperiode van
    elf à twaalf maanden, lopend vanaf juli-augustus van het aanslagjaar tot eind juni van het
    aanslagjaar +1. Het zou echter niet van goed bestuur getuigen het einde van deze periode
    af te wachten en dan massaal in te kohieren. Voor een optimaal verloop van de inkohieringsactiviteiten
    gaat de administratie uit van een zo snel mogelijke inkohiering van de belasting,
    volgens een first in first out-principe waarbij binnen eenzelfde indieningscategorie
    (bv. Tax-On-Web-burger) de eerst ingediende aangiften ook eerst worden behandeld.

Je kan deze rapporten vinden door te googlen op 'site:Rekenhof | Cour des comptes | Rechnungshof | Court of Audit personenbelasting'

Er is geen samenzweringscomplot van ambtenaren die valsheid in geschrifte plegen (en celstraffen riskeren!) door aanslagbiljetten te antidateren.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog altijd in behandeling -_-

drolf's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Nog altijd in behandeling -_-
    Vorig keer pas in april het aanslagbiljet ontvangen (enkele maanden geleden dus), voor dit jaar is er dus geen hoop om het snel te krijgen.

yannickvdb's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vorig jaar was de onze hier eind mei... Ik heb er ook geen hoop op, maar hoe sneller hoe liever..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Hier ook nog niks ontvangen. Voor de eerste keer dat ik een som van bijna/meer dan 1000 euro ga terugtrekken, anders heb ik ook altijd begin november mijn 100 euro die ik terugkrijg.

Terwijl in Duitsland alles tegen de zomer in orde is gebracht (bij- en terugbetalingen) van het voorgaande jaar. Hier moet ik sffs meer dan 12 maanden wachten op geld dat ik gratis in bruikleen aan de staat geef.
    be careful what you wish for... aan negatieve rentes moet je tevreden zijn dat je ze geen strafrente moet betalen

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog steeds niks hier. Vorige jaren ging altijd vlotter. Maar nu is het eerste jaar dat we moeten terugtrekken nav woonlening. T'zal daarom zijn zeker
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bwanee, ik verwacht een paar 1000 te moeten betalen en het staat hier ook nog steeds op In Behandeling. Ingediend op 3 mei.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McGregor Bekijk bericht
    Je kan altijd een anonieme simulatie doen als je perse het resultaat wilt weten. In meeste gevallen accuraat...
    Heb net mijn aangifte online nagekeken en gewoon mijn fiche overgetypt (buiten pensioensparen, dit ging niet?).
    Enkel maar positief als het zo nauwkeurig is, de simulatie die mijn boekhouder doorstuurt zegt niet of ik moet betalen of niet ..

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Man man, nog altijd niets..

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook niet. Dik klote, gaat ne late worden dit jaar.

ShadesOfJae's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier van 't zelfde

mazzi's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Idem. Wel eerste keer dat we woonlening inbrengen + ook een correctie moeten doen dus allicht daardoor extra gejost.

Pagina 34 van 37 Eerste ... 243031323334353637 Laatste

Regels voor berichten