Pagina 3 van 44 Eerste 123456713 ... Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ZoidBerg Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vraagje ivm de vrijstelling roerende voorheffing voor dividenden. De eerste schijf van 640 € kunnen we vanaf dit jaar inbrengen en 192€ recupereren. Ik heb een aandelenportefeuille die enkel op mijn naam staat, en woon wettellijk samen met mijn vriendin, dus een gezamelijke aangifte.

Kan ik deze schijf van 640€ 2x ingeven? 1x op 1160 en 1x 2160? Of kan ik dit enkel 1x op 1160 aangezien de dividenden op mijn naam zijn ontvangen?
    De algemene logica is: gezien die niet op haar naam staat, kan je dat niet ingeven bij haar. Zou me verbazen als er een uitzondering zou zijn voor dit.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ZoidBerg Bekijk bericht
    Vraagje ivm de vrijstelling roerende voorheffing voor dividenden. De eerste schijf van 640 € kunnen we vanaf dit jaar inbrengen en 192€ recupereren. Ik heb een aandelenportefeuille die enkel op mijn naam staat, en woon wettellijk samen met mijn vriendin, dus een gezamelijke aangifte.

Kan ik deze schijf van 640€ 2x ingeven? 1x op 1160 en 1x 2160? Of kan ik dit enkel 1x op 1160 aangezien de dividenden op mijn naam zijn ontvangen?
    Nee, je woont wettelijk samen dus scheiding van goederen. Moest je getrouwd zijn onder het wettelijk stelsel (dus geen scheiding van goederen), dan kon het wel.

Bij een huwelijk volgens het wettelijk stelsel zijn alle inkomsten die tijdens het huwelijk werden verworven gemeenschappelijk. Ongeacht op wiens naam de effectenrekening staat, behoren de dividenden dus tot het gemeenschappelijke vermogen. Dat betekent dat beide partners van de vrijstelling tot 640 euro kunnen genieten door ze te vermelden in hun aangifte van de personenbelasting’, klinkt het bij KBC

Ook niet vergeten:
    * De vrijstelling geldt voor inwoners en niet-inwoners. Ze is van toepassing op alle dividenden, zowel van Belgische of buitenlandse bedrijven. Maar de vrijstelling geldt niet voor dividenden van beleggingsfondsen of juridische constructies, omdat de regering rechtstreekse investeringen in bedrijven wil stimuleren.

* Je kan enkel Belgische roerende voorheffing recuperen. Geen buitenlandse roerende voorheffing.
    o/

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Nee, je woont wettelijk samen dus scheiding van goederen. Moest je getrouwd zijn onder het wettelijk stelsel (dus geen scheiding van goederen), dan kon het wel.

Bij een huwelijk volgens het wettelijk stelsel zijn alle inkomsten die tijdens het huwelijk werden verworven gemeenschappelijk. Ongeacht op wiens naam de effectenrekening staat, behoren de dividenden dus tot het gemeenschappelijke vermogen. Dat betekent dat beide partners van de vrijstelling tot 640 euro kunnen genieten door ze te vermelden in hun aangifte van de personenbelasting’, klinkt het bij KBC

Ook niet vergeten:
    * De vrijstelling geldt voor inwoners en niet-inwoners. Ze is van toepassing op alle dividenden, zowel van Belgische of buitenlandse bedrijven. Maar de vrijstelling geldt niet voor dividenden van beleggingsfondsen of juridische constructies, omdat de regering rechtstreekse investeringen in bedrijven wil stimuleren.

* Je kan enkel Belgische roerende voorheffing recuperen. Geen buitenlandse roerende voorheffing.
    Als men er nog geen roerende voorheffing op betaald hebt. Dan mag je gewoon van u dividenden 640 euro aftrekken, op de moment dat je die aangeeft?

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ze zouden beter mijn PB2018 eens afronden....

Ik ben vorig jaar officieel gescheiden (April 2018), moet ik nu dan nog steeds 1 aangifte invullen of zijn dat er nu al 2 aparte?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Ze zouden beter mijn PB2018 eens afronden....

Ik ben vorig jaar officieel gescheiden (April 2018), moet ik nu dan nog steeds 1 aangifte invullen of zijn dat er nu al 2 aparte?

Na scheidingsjaar kreeg ik een vooringevuld document net als de ex partner waarin de belastingen al een berekening hadden gedaan. Wij konden akkoord gaan of wijziging sturen.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Als men er nog geen roerende voorheffing op betaald hebt. Dan mag je gewoon van u dividenden 640 euro aftrekken, op de moment dat je die aangeeft?
    Ja
    Als je bijvoorbeeld enkel dividenden vanuit Frankrijk hebt waarop er geen Belgische roerende voorheffing op betaald hebt.

Bijvoorbeeld:
    Je krijgt enkel 1.000 € brutodividenden van bijvoorbeeld Total
    De Franse staat houdt er 15% van in
    850 € dividenden aan te geven in België omdat er geen Belgische roerende voorheffing is ingehouden. (Geen Belgisch tussenpersoon die het gedaan heeft.)
    640€ is vrijgesteld
    Blijft nog aan te geven: 210 € belast aan 30% in code 1444.
    o/

Matthias92's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xcessive- Bekijk bericht
    Op de site staat, https://eservices.minfin.fgov.be/tax...taxbox/home.do :
    Vanaf heden is de aangifte personenbelasting over het aanslagjaar 2019 (inkomsten van 2018) beschikbaar in uw TaxBox.
    11 juli 2019 is de uiterste datum om uw online aangifte in te dienen (personenbelasting).
    De uiterste datum voor het tijdig indienen van de elektronische aangiften in de belasting van niet-inwoners is bepaald op 05 december 2019.

Als ik Tax on web wil openen krijg ik: (2019-04-19 19:03) Deze service is tijdelijk niet beschikbaar.
    En als ik naar taxbox ga dan staat er: Het zal eerstdaags mogelijk zijn om uw aangifte in de personenbelasting in te vullen.
    Dus waarschijnlijk toch zeer binnenkort beschikbaar?
    Bij mij ook niet beschikbaar.

Vanaf wanneer gaat 'ie open?

Prodigy's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    0 0 0 0 0 0 1 aangiften

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    "Het zal eerstdaags mogelijk zijn om uw aangifte in de personenbelasting in te vullen."
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Iemand een idee wanneer je de documenten krijgt van de kinderopvang?

Alle documenten van de lening en loon enzo staan op MyMinFin maar heb het document van de kinderopvang nog nodig, is de eerste keer dat we dit moeten krijgen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Iemand een idee wanneer je de documenten krijgt van de kinderopvang?

Alle documenten van de lening en loon enzo staan op MyMinFin maar heb het document van de kinderopvang nog nodig, is de eerste keer dat we dit moeten krijgen.
    Hier krijgen we dat meestal in de loop van april, maar tot op vandaag ook nog niet gekregen. (Landelijke kinderopvang)
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook landelijke kinderopvang en toch al een paar weken geleden ontvangen

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Werkt het online portaal al?

Matthias92's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kobevr Bekijk bericht
    Werkt het online portaal al?
    Ja, maar "Het zal eerstdaags mogelijk zijn om uw aangifte in de personenbelasting in te vullen."

Ik vermoed volgende week; 2 Mei

Pagina 3 van 44 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten