Pagina 21 van 26 Eerste ... 11171819202122232425 ... Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb de mijne ingevuld via tax on web. Nu krijg ik ook de bruine envelop? Daar moet ik toch niks mee doen?
    Enfin tis de brief met mn ex, zij moet haar tax on web Nog doen. Misschien dat 't daar iets mee te maken heeft?
    Heeft niks te maken met of je al dan niet tax on web al gedaan hebt. Heeft wel te maken met het feit dat jij vorige keer bij het tax on web ingeven niet zal ingevuld hebben dat je volgend jaar nog de bruine enveloppe moet krijgen. Je vriendin heeft ofwel nog nooit haar belastingen via tax on web ingediend ofwel heeft ze expliciet aangeduid dat ze nog een bruine enveloppe wil krijgen.

Overigens: maak je maar op voor een lastigere belastingsbrief volgend jaar, als zelfstandige .
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Heeft niks te maken met of je al dan niet tax on web al gedaan hebt. Heeft wel te maken met het feit dat jij vorige keer bij het tax on web ingeven niet zal ingevuld hebben dat je volgend jaar nog de bruine enveloppe moet krijgen. Je vriendin heeft ofwel nog nooit haar belastingen via tax on web ingediend ofwel heeft ze expliciet aangeduid dat ze nog een bruine enveloppe wil krijgen.

Overigens: maak je maar op voor een lastigere belastingsbrief volgend jaar, als zelfstandige .
    Ok, logische verklaring dus. Merci!

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ok, logische verklaring dus. Merci!
    Tot het aanslagjaar hiervoor was je samen belast en nu ben je feitelijk gescheiden? (en misschien is de wettelijke samenwoonst intussen ook ontbonden)

Dan moet je uw aangifte op papier doen dit jaar voor uw deel en dit zo indienen, ofwel samen met uw ex-partner de aangifte doen op tax on web.
    (Nu heb je uw deel misschien ondertekend op TOW, maar wanneer zij inlogt kan ze uw gegevens nog wijzigen/wissen alvorens te ondertekenen op TOW.)
    Laatst gewijzigd door TNTim; 24 mei 2019 om 17:45
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hmm ben eens benieuwd wat de aangifte gaat geven. Hoe meer ik er over lees, hoe onduidelijker het is. En is voor mij de eerste keer dat ik ze zelf moet invullen :-)

Werkelijke beroepskosten bewijzen of niet?
    Ik doe 8km enkel met eigen wagen en vervolgens 36km met de trein (steeds 3 maanden abonnement, kost nu 341 euro, was voorheen minder). In mijn 281.10 zie ik 814 euro staan bij reiskosten.
    Sinds de tweede helft van 2018 zit ik in deze situatie, eerste helft had ik nog een andere functie met bedrijfswagen...

Welke bedragen moet ik in acht nemen om te bewijzen of niet?
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Over die nieuwe vrijstelling van dividenden lees ik het volgende:

Op buitenlandse dividenden is vaak geen roerende voorheffing ingehouden. De eerste schijf van 640 euro moet u niet aangeven in uw belastingaangifte. De rest van de dividenden moet u wel verplicht aangeven. Die zijn belastbaar.
    Ik heb 1325€ dividenden ontvangen, betekent dit dat ik bij code 1444-11 dus 685€ (1325 - 640) mag invullen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBK Bekijk bericht

Ik heb 1325€ dividenden ontvangen, betekent dit dat ik bij code 1444-11 dus 685€ (1325 - 640) mag invullen?
    Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt.

Vanaf aanslagjaar 2019 kan je Belgische roerende voorheffing die werd ingehouden op dividenden uit aandelen recupereren via de aangifte personenbelasting door code 1437 in te vullen.

Code 1444 daarentegen dient om belastbare inkomsten aan te geven waar geen Belgische roerende voorheffing werd op betaald (bijvoorbeeld omdat je via een buitenlandse broker werkt die de fiscale wetgeving in België niet kent of toepast).

Je hebt voor 1.325 € dividenden ontvangen. Als je bank of broker hierop Belgische RV heeft ingehouden, kan je het bedrag van de ingehouden RV invullen bij code 1437 met een maximum van 192 € per persoon. Als hierop geen Belgische RV werd ingehouden, moet je dit inkomen aangeven via code 1444 zodat de Belgische staat RV kan invorderen op je ontvangen dividenden.

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lolitaa Bekijk bericht
    Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt.

Vanaf aanslagjaar 2019 kan je Belgische roerende voorheffing die werd ingehouden op dividenden uit aandelen recupereren via de aangifte personenbelasting door code 1437 in te vullen.

Code 1444 daarentegen dient om belastbare inkomsten aan te geven waar geen Belgische roerende voorheffing werd op betaald (bijvoorbeeld omdat je via een buitenlandse broker werkt die de fiscale wetgeving in België niet kent of toepast).

Je hebt voor 1.325 € dividenden ontvangen. Als je bank of broker hierop Belgische RV heeft ingehouden, kan je het bedrag van de ingehouden RV invullen bij code 1437 met een maximum van 192 € per persoon. Als hierop geen Belgische RV werd ingehouden, moet je dit inkomen aangeven via code 1444 zodat de Belgische staat RV kan invorderen op je ontvangen dividenden.
    Er is inderdaad geen Belgische RV ingehouden, dus er valt niets te recupereren. Dus code 1437 speelt al niet mee. Dus ik vul het volledige bedrag in bij code 1444?

Ik ben wel een beetje in de war met wat ik lees op de website van de overheid onder de vraag 'Er is geen roerende voorheffing ingehouden op mijn vrijgestelde dividenden. Wat moet ik doen?'

https://financien.belgium.be/nl/part...-dividenden#q4

Hoe moet ik dat interpreteren en wanneer is dat van toepassing?

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0

Ja dat klopt. Heb de vraag hier ook al gesteld, om zeker te zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Ja
    Als je bijvoorbeeld enkel dividenden vanuit Frankrijk hebt waarop er geen Belgische roerende voorheffing op betaald hebt.

Bijvoorbeeld:
    Je krijgt enkel 1.000 € brutodividenden van bijvoorbeeld Total
    De Franse staat houdt er 15% van in
    850 € dividenden aan te geven in België omdat er geen Belgische roerende voorheffing is ingehouden. (Geen Belgisch tussenpersoon die het gedaan heeft.)
    640€ is vrijgesteld
    Blijft nog aan te geven: 210 € belast aan 30% in code 1444.
    De 15% van de franse staat is niet van toepassing in u geval.

Blijkbaar moet je vanaf dit jaar nu ook de gratis aandelen aangeven, daar heb je normaal een mail over ontvangen. Of je kunt eens kijken in het OR verslag.

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Ja dat klopt. Heb de vraag hier ook al gesteld, om zeker te zijn.

De 15% van de franse staat is niet van toepassing in u geval.

Blijkbaar moet je vanaf dit jaar nu ook de gratis aandelen aangeven, daar heb je normaal een mail over ontvangen. Of je kunt eens kijken in het OR verslag.
    Bedankt voor de bevestiging!
    Juist, de 5 gratis aandelen was ik helemaal vergeten. Zou je de inhoud van die mail eens kunnen doorsturen in PB? Ik zit nog eventjes thuis met een gebroken sleutelbeen en heb die mail precies niet doorgemaild naar thuis.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bedankt voor de bevestiging!
    Juist, de 5 gratis aandelen was ik helemaal vergeten. Zou je de inhoud van die mail eens kunnen doorsturen in PB? Ik zit nog eventjes thuis met een gebroken sleutelbeen en heb die mail precies niet doorgemaild naar thuis.
    Als ik op het werk kom, zal ik de mail via PB doorsturen. Mail was inderdaad enkel via werk-adres.

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mijn vriendin is niet-Belgisch en heeft een belastingsaangifte ontvangen. Aangezien ze geen inkomsten heeft is het vrij eevoudig en is alles gewoon leeg behalve "ongehuwd". Er is me echter 1 ding onduidelijk, moet ze haar eigen "buitenlandse" rekening aangeven als niet-belg?
    My fight towards financial independence: https://www.fighttofire.com

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Mijn vriendin is niet-Belgisch en heeft een belastingsaangifte ontvangen. Aangezien ze geen inkomsten heeft is het vrij eevoudig en is alles gewoon leeg behalve "ongehuwd". Er is me echter 1 ding onduidelijk, moet ze haar eigen "buitenlandse" rekening aangeven als niet-belg?
    Fiscaal inwoner =/ nationaliteit.

Iedereen die fiscaal inwoner is in België, moet zijn buitenlandse rekeningen en buitenlandse inkomsten aangeven.
    o/

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Fiscaal inwoner =/ nationaliteit.

Iedereen die fiscaal inwoner is in België, moet zijn buitenlandse rekeningen en buitenlandse inkomsten aangeven.
    Ok merci. Ook als ze van buiten de EU is en ze deze rekenening had voor ze naar België kwam om een Master te studeren?
    My fight towards financial independence: https://www.fighttofire.com

iTrader
    16 (100%)
    Bon, ik begrijp het kinderoppas gedeelte niet.
    Via de wizard komt er 974,40 in vak X, II, b

Dus moet ik in code 1038 "Aantal van de in 1, a vermelde kinderen die op 1.1.2019 nog geen 3 jaar waren en voor wie u in vak X, II, B geen belastingvermindering voor kinderoppas vraagt:", 0 ingeven
    Maar taxonweb blijft erover klagen dat dit groter dan 0 moet zijn...

Extra: In 1, a vermelde kinderen = 1

Help

//edit: Of moet code 1030 ook 0 zijn (= 1, a van hierboven), dat er dus géén kind fiscaal ten laste is?

Ik heb trouwens maar 1 kind

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MangleR Bekijk bericht
    Bon, ik begrijp het kinderoppas gedeelte niet.
    Via de wizard komt er 974,40 in vak X, II, b

Dus moet ik in code 1038 "Aantal van de in 1, a vermelde kinderen die op 1.1.2019 nog geen 3 jaar waren en voor wie u in vak X, II, B geen belastingvermindering voor kinderoppas vraagt:", 0 ingeven
    Maar taxonweb blijft erover klagen dat dit groter dan 0 moet zijn...

Extra: In 1, a vermelde kinderen = 1

Help

//edit: Of moet code 1030 ook 0 zijn (= 1, a van hierboven), dat er dus géén kind fiscaal ten laste is?

Ik heb trouwens maar 1 kind
    Gewoon niets invullen ipv 0 in vak 1038 als ik mij niet vergis

Pagina 21 van 26 Eerste ... 11171819202122232425 ... Laatste

Regels voor berichten