Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hij (advocaat politie - gratis rechtsbijstand waarschijnlijk) vroeg €1500 schadevergoeding. In september weet ik het verdict. Ik heb mezelf verdedigd zonder advocaat.

Van mij mogen ze het Comite P afschaffen eerlijk gezegd. In zijn pleidooi zei hij zelfs dat hij sterk de indruk had dat ik gedronken had die dag. Het was half 10 in de morgen op een dinsdag...

Ongelooflijk.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hij (advocaat politie - gratis rechtsbijstand waarschijnlijk) vroeg €1500 schadevergoeding. In september weet ik het verdict. Ik heb mezelf verdedigd zonder advocaat.

Van mij mogen ze het Comite P afschaffen eerlijk gezegd. In zijn pleidooi zei hij zelfs dat hij sterk de indruk had dat ik gedronken had die dag. Het was half 10 in de morgen op een dinsdag...

Ongelooflijk.
    Sorry, maar da's echt dom. Al had je een pro-deo advocaat mee, alles is beter dan geen vind ik.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Sorry, maar da's echt dom. Al had je een pro-deo advocaat mee, alles is beter dan geen vind ik.
    https://www.advocaat.be/een-advocaat...UaAlANEALw_wcB

Een prodeo is ècht enkel voor de mensen die zo goed als geen geld hebben, niet voor iemand die van zichzelf vindt dat die in zijn recht is maar geen advocaat wil zoeken

Wij hebben ook gewoon een extra clausule in onze familiale voor bijstand bij geschillen, als er ooit een advocaat nodig zal zijn voor geschillen zoals hier (dus niet bij strafrechtelijke vervolging) kost ons dat geen cent extra op dat moment.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Dacht ik vroeger ook. Tot ik ongewild zelf in aanraking kwam met het gerecht. Los in elkaar geslagen door 2 mannen.
    Advocaat onder de arm genomen, alles erop en eraan.

Komt de eerste beklaagde binnen, alleen... op z'n gemakske. In gebroken nederlands: 'Madam, ik zal mezelf wel verdedigen in da rechtbankske hier'. Toen dacht ik meteen: 'YES, die is er op voorhand aan voor de moeite'. Ook de rechter sprak hier meteen op.

Mijn advocaat trok op niet veel. Vergat veel. Wist m'n naam niet meer. Zond een collega naar de rechtbank omdat hij zelf geen tijd had. Na 5x samengekomen te hebben vergiste hij zich nogmaals en dacht dat ik een verkeersslachtoffer was.

Uiteindelijk had de rechter dan medelijden met de aanvaller omdat hij nog maar in België was, geen werk, taal niet volledig machtig,... ze is mild geweest.
    Long story short: advocaat is overroepen en justitie in België trekt op de zak.
    Don't think you are, know you are...

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Zond een collega naar de rechtbank omdat hij zelf geen tijd had.
    Hier hetzelfde aan de hand gehad bij een zaak voor de politierechtbank.
    Een incapabele vervanger die ook niet 100% op de hoogte was. Daar kwamen we ook pas op uit als het vonnis aan ons werd betekend, de door ons aangesproken advocaat sprak nooit van een vervanging...

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ongelooflijk.
    Hou ons op de hoogte e franske!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    ...
    Ooit zo eens ne leraar frans gehad int middelbaar die echt niet kon lesgeven. Conclusie = ikke geflest op mijn examen.

Long story short: leraren sucken en onderwijs in België trekt op niks.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb mezelf ook al eens verdedigd in de politierechtbank. Vaak is de rechter dan nog milder dan iemand die daar aankomt met een advocaat die enkel wat snel geld wil verdienen door 'een milde toepassing van de strafwet' te vragen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Hier hetzelfde aan de hand gehad bij een zaak voor de politierechtbank.
    Een incapabele vervanger die ook niet 100% op de hoogte was. Daar kwamen we ook pas op uit als het vonnis aan ons werd betekend, de door ons aangesproken advocaat sprak nooit van een vervanging...
    Idem, er werd nooit gesproken over een vervanging. Die stond daar plots aan de rechtszaal. We hadden elkaar nog nooit gezien, begon hij dan plots iedereen aan te spreken tot hij mij vasthad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Ooit zo eens ne leraar frans gehad int middelbaar die echt niet kon lesgeven. Conclusie = ikke geflest op mijn examen.

Long story short: leraren sucken en onderwijs in België trekt op niks.
    Als ge 2 jaar op en af naar de rechtbank moet, begint ge in uw omgeving serieus wat rond te vragen. Verschillende fora bezocht en ervaringen gelezen. Kennissen hun verhaal gevraagd die in contact kwamen met justitie. And so on. Het was allemaal nieuw voor mij. Slechts weinigen hadden een positieve ervaring met alles wat met justitie te maken heeft. Inclusief advocaten en heel den boel.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Advocaat klacht Comité P

Mezelf verdedigd en klacht van de politieman werd geseponeerd. Uiteraard.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    En geen schadevergoeding verkregen? Of loopt uw eigen klacht nog?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geseponeerd? Alleen het openbaar ministerie seponeert. Je was al door de tegenpartij rechtstreeks gedagvaard voor de correctionele rechtbank, seponering is dan niet mogelijk.

Je bedoelt dus dat de rechter je heeft vrijgesproken? Had het openbaar ministerie een straf gevorderd?
    Laatst gewijzigd door Didymus; 17 september 2019 om 13:11

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben vrijgesproken door de rechter, maar nu gaat die flik in hoger beroep. Bewijst imho wat voor een oetlul hij eigenlijk wel is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Da's zijn goed recht natuurlijk, bewijst alleen dat hij overtuigd is van zijn gelijk ófdat zijn advocaat een mogelijkheid ziet om nog wat extra ereloon op te strijken...
    Jij zou waarschijnlijk ook in beroep zijn gegaan mocht je niet zijn vrijgesproken.

Maar ik probeer het nog eens: wat is de mening van het parket hierover: hebben zij in eerste aanleg een straf gevorderd en gaan ze mee in het beroep?

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik versta die vraag niet. Ik ben vrijgesproken. Dat is het enige dat ik weet. En ik heb een brief ontvangen dat meneer in beroep gaat (zal ook simpel zijn wegens gratis rechtsbijstand). Ofwel is hij dankzij mijn mail ontslagen en wil hij daarmee verder gaan.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik versta die vraag niet. Ik ben vrijgesproken. Dat is het enige dat ik weet. En ik heb een brief ontvangen dat meneer in beroep gaat (zal ook simpel zijn wegens gratis rechtsbijstand). Ofwel is hij dankzij mijn mail ontslagen en wil hij daarmee verder gaan.
    Tijdens de zitting zit er een persoon rechts van de rechter (of links vanuit jouw standpunt), van het openbaar ministerie. Gaf die jou of de agent gelijk?

Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten