Pagina 5 van 7 Eerste 1234567 Laatste
    S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    tja hou ook al mn hart vast..... smerig dat dit vast zit aan je hypotheek...

maar als deze is afbetaald binnen 13 jaar , kan ik gelukkig verleggen.
    make america great again

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Allez, kunnen we weer iets op het lijstje zetten dat alleen maar duurder wordt ipv goedkoper

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik geef hier gewoon de cijfers mee:
    - Vorig jaar: ABEX-indexstijging van 2.9% (van 767 naar 789), terwijl mijn brandverzekering meer dan 9% gestegen is
    - Dit jaar (zoals voorspeld): ABEX-indexstijging van 3.8 % (van 789 naar 819), terwijl mijn brandverzekering meer dan 10% gestegen is

Ik had hen vorig jaar al op hun contractuele verplichtingen gewezen maar:
    nee, je wijst hen er niet op, je vraagt gewoon een verklaring.

Wat je moet doen (en ik veronderstel wel dat je haar op je tanden hebt), is een brief schrijven (of in een intern systeem):

Volgens artikel 5 wordt mijn verzekering geïndexeerd op basis van de ABEX-index. Het bedrag dat jullie aan mij vragen is niet volgens de contractuele bepalingen en zal ik dus ook niet betalen. En dan afhankelijk van de manier van betalen (domiciliering/overschrijving) protesteer je elke domiciliering.

Natuurlijk wel kijken of:
    - de inhoud van de verzekering niet aangepast diende te worden (extra ruimtes, extra gezinsleden, extra risico's, ...)
    - er geen andere opzegbepalingen zijn
    - Belfius je niet zelf de mogelijkheid geeft om op te zeggen (waardoor wss de verzekering gewoon aangepast was).

Maar gewoon klagen dat er 9/10% stijging was en dan niks doen, is niet wat je van een normale mens verwacht.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Net ook even mijn brandverzekering nagekeken. Elk jaar bijna 25 € meer betaald voor deze verzekering.

Even gebeld met de verzekeraar en die verwees ook naar de ABEX-index die twee keer per jaar aangepast wordt.
    25 euro kan perfect de indexatie zijn, afhankelijk van de grootte van je woning. Niet abnormaal dus, want ook je dekkingen worden meestal mee geindexeerd.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    25 euro kan perfect de indexatie zijn, afhankelijk van de grootte van je woning. Niet abnormaal dus, want ook je dekkingen worden meestal mee geindexeerd.
    Ja, t is de indexatie. Zit toch niks anders op dan het te betalen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ja, t is de indexatie. Zit toch niks anders op dan het te betalen.
    Redelijk logisch hé. het zou slechter zijn als er géén automatische indexatie is, maar ook de dekkingen niet mee geïndexeerd worden. Dan zou je brandverzekering dat je in 1991 afgesloten hebt je woning van (huidige waarde) 350000 euro mss maar dekken voor 80000 euro. Terwijl je dat mss niet in de gaten had.
    Rosa Parks

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Redelijk logisch hé. het zou slechter zijn als er géén automatische indexatie is, maar ook de dekkingen niet mee geïndexeerd worden. Dan zou je brandverzekering dat je in 1991 afgesloten hebt je woning van (huidige waarde) 350000 euro mss maar dekken voor 80000 euro. Terwijl je dat mss niet in de gaten had.
    Ik heb weer iets bijgeleerd in elk geval. Moet misschien eens meer moeite doen om de kleine lettertjes te lezen. Jammer genoeg, zeggen ze u dat niet bij het tekenen van het contract, allez, toch niet dat ik nog weet van 4 jaar geleden.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb weer iets bijgeleerd in elk geval. Moet misschien eens meer moeite doen om de kleine lettertjes te lezen. Jammer genoeg, zeggen ze u dat niet bij het tekenen van het contract, allez, toch niet dat ik nog weet van 4 jaar geleden.
    Bij verzekeringen moet je er altijd van uitgaan:
    - dat je minstens de indexatie betaalt
    - dat er vaak extra dekkingen bijkomen en dat ze daar graag mee uitpakken
    - dat je tegelijk voor die extra dekkingen elke keer in de kleine lettertjes van je overschrijvingsformulier de melding krijgt dat de algemene voorwaarden en bijhorende tarificatie aangepast zijn en dat je daardoor het recht hebt om de verzekering binnen de 3 maand op te zeggen. Wegens: verhoging van tarief.
    - dat een goedkoop tarief idd zoals mss mac-bc tegenkwam, met een tijdelijke korting gepaard gaat. Dat zal je echter ALTIJD in je documenten zien die je tekent.
    Rosa Parks

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tip. Verzeker enkel u inboedel bij u huisbank en huis zelf bij andere verzekering. Zo doe ik het.

Dan heb je nog steeds een brandverzekering bij hun en veranderd er niets aan u rente.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

Anoniem06's schermafbeelding
    iTrader
    162 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikoo1989 Bekijk bericht
    Tip. Verzeker enkel u inboedel bij u huisbank en huis zelf bij andere verzekering. Zo doe ik het.

Dan heb je nog steeds een brandverzekering bij hun en veranderd er niets aan u rente.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
    Is dat dan na jaar dat je dat wijzigt?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk bericht
    Is dat dan na jaar dat je dat wijzigt?
    oppassen; sommige hypothecaire leningen eisen dat je zowel inboedel als huis verzekert. Ik dacht o.a. ING.
    Rosa Parks

Anoniem06's schermafbeelding
    iTrader
    162 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    oppassen; sommige hypothecaire leningen eisen dat je zowel inboedel als huis verzekert. Ik dacht o.a. ING.
    Goeie tip, bedankt.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

brandverzekering blijft maar opslaan.... wat zijn mijn rechten?

Bij mijn boekhouder is dat bij élke factuur dat er bv 1,62 euro bijkomt. Wie jaarlijks nooit meer vraagt, maakt verlies.

Als je dat niet kunnen vindt, dan moet je de automatische loonsverhogingen ook niet aanvaarden.

Pas op: ik snap u wel hoor. Maar €25 is ook maar €2 per maand hé. Je moet het gewoon vergelijken met jouw loonsverhogingen de laatste 5 jaar. Die moeten ook wel serieus verhoogt zijn (automatisch) wegens index.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Bij mijn boekhouder is dat bij élke factuur dat er bv 1,62 euro bijkomt. Wie jaarlijks nooit meer vraagt, maakt verlies.

Als je dat niet kunnen vindt, dan moet je de automatische loonsverhogingen ook niet aanvaarden.

Pas op: ik snap u wel hoor. Maar €25 is ook maar €2 per maand hé. Je moet het gewoon vergelijken met jouw loonsverhogingen de laatste 5 jaar. Die moeten ook wel serieus verhoogt zijn (automatisch) wegens index.
    het gaat er niet om dat ze mogen verhogen evenwaardig aan de index, maar dat ze een veelvoud ervan verhogen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    het gaat er niet om dat ze mogen verhogen evenwaardig aan de index, maar dat ze een veelvoud ervan verhogen
    Bij MaTi ging het over een bedrag dat wel degelijk ongeveer gelijk is aan de index, lijkt me. Enkel mac-bc is het slachtoffer van koppensnellende maffiosi-praktijken. Alweer.
    Rosa Parks

Pagina 5 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Regels voor berichten