iTrader
    0

Als minderjarige ondernemen

Goedendag,

Mijn naam is Arthur en ik ben 15 jaar oud (minderjarig dus). Ik heb heel wat ideeën om een webshop te starten met als doel winst te verwezenlijken.
    De verschillende inkomstbronnen zullen zijn;
    • Dropshipping
    • Affiliate Marketing
    • Blog (Commerciële blog waar er bepaalde dingen worden ge-reviewd)

Dit alles wil ik in 1 website steken. Als persoonlijke ‘brand’ heb ik ook al een idee (die ik ook graag zou willen uitwerken).

Nu is de vraag aan jullie;
    Zijn er bepaalde zaken die ik zeker moet doen en of overwegen voordat ik mijn eerste winstuitkering ontvang?
    Wat gebeurt er met mijn kinderbijslag? Gaat die weg omdat ik zelfstandig te werk ga?
    Zijn er misschien tips die jullie mij kunnen geven, zodat ik fouten in de toekomst kan vermijden?

Alvast bedankt voor het antwoord!
    Mvg,

Arthur Ayvaziyan
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Je kan per definitie niet als zelfstandige werken in België voor je 18 bent, omdat je niet meerderjarig (en dus ook niet zelfstandig) beschouwt wordt voor zo'n zaken. Je kan wel als helper in een zelfstandige activiteit actief zijn. Je zal dus bij je ouders moeten aankloppen, die dan zelfstandig moeten worden (met alle eventuele voordelige en nadelige gevolgen voor hen).

Stap eens samen met je ouders binnen bij Unizo met een plan hoe je het zélf zou aanpakken en ze zullen kijken hoe het voor je ouders mogelijk wordt om je ondernemingsdrang te stillen.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Tenzij je een heel specifieke niche hebt ga je een oververzadigde markt betreden.
    Dropshipping houdt in see al in dat je geen uniek product heb. Hoe ga je dan concurreren tov de alibaba's en amazons?
    Datic - Ontmoet nieuwe mensen.

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Houd ook zeker rekening met het ondernemingsrisico igv dropshipping. Jij bent verantwoordelijk voor aflevering, garantie,... Dat kan wel eens héél snel fout lopen hoor.
    edit: en VOORAL het herroepingsrecht, dat gaat jou dood doen vrees is.
    Control your life through insanity

Tags for this Thread

Regels voor berichten