Pagina 3 van 3 Eerste 123

Discussie: 20k spaarrekening

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainsick01 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dus je hebt een schuld van 200k boven je hoofd hangen nu? Wanneer is het appartement afbetaald? Ik ken eerlijk gezegd ook niet genoeg om te weten of een huis/appartement nog gaat stijgen in waarde in de toekomst + Is het mogelijk van een clausule op te stellen om jezelf wat beter in te dekken als verhuurder?
    Ja inderdaad, lening op 25 jaar maar ik verdien genoeg om dit veel eerder af te betalen of ondertussen spaarrekening te verhogen. Dat zie ik nog wel. Als ge zou verhuren, gaat eigenlijk de huurder uw appartement afbetalen maar natuurlijk is er de kans dat ge even zonder huurder zit als de ene zou vertrekken.. Dan moet ge dat zelf kunnen overbruggen.
    Met beleggen heb je ook niet echt zekerheid dat het wel degelijk veel gaat opbrengen.

iTrader
    4 (100%)
    Dus je hebt een schuld van 200k boven je hoofd hangen nu? Wanneer is het appartement afbetaald? Ik ken eerlijk gezegd ook niet genoeg om te weten of een huis/appartement nog gaat stijgen in waarde in de toekomst + Is het mogelijk van een clausule op te stellen om jezelf wat beter in te dekken als verhuurder?
    Dewaele biedt zo’n service aan, zij schieten bv de huur voor als uw verhuurder niet betaald. Ik ga deze week eens gaan horen hoe dat juist in elkaar zit.

En idd, uw huurder betaalt grotendeels uw lening af, als je de maandelijkse huur en maandelijkse aflossing wat kunt overeenstemmen lijkt dit me ideaal.

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeplepel Bekijk bericht
    Ja inderdaad, lening op 25 jaar maar ik verdien genoeg om dit veel eerder af te betalen of ondertussen spaarrekening te verhogen. Dat zie ik nog wel. Als ge zou verhuren, gaat eigenlijk de huurder uw appartement afbetalen maar natuurlijk is er de kans dat ge even zonder huurder zit als de ene zou vertrekken.. Dan moet ge dat zelf kunnen overbruggen.
    Met beleggen heb je ook niet echt zekerheid dat het wel degelijk veel gaat opbrengen.
    Mag ik vragen hoeveel je netto verdient? Kun je me wat concrete cijfers geven? Waarom ben je zo'n fan van vastgoed vergeleken met indexfondsen bijvoorbeeld?

iTrader
    0
    Mag ik vragen hoeveel je netto verdient? Kun je me wat concrete cijfers geven? Waarom ben je zo'n fan van vastgoed vergeleken met indexfondsen bijvoorbeeld?
    1900 netto plus 180 euro maaltijdcheques + bedrijfswagen en tankkaart. Ik betaal elke maand 877 euro af. Volgende maand zit er een opslag aan te komen ook, dus hopelijk kan ik een goeie 2.000 netto verdienen.

'k Ben zelf niet echt op de hoogte van beleggen en hoe en wat, maar het is gewoon iets dat je vastzet voor zoveel jaar (want anders is het de moeite niet) en het kan constant op en naar gaan. Je kan je geld wel pakken wanneer je wilt indien het slecht gaat, maar dan heb je al die jaren 'verspild', imo.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Papi Culo Bekijk bericht
    Verwend nest
    Klopt.. Maar in plaats van al het geld op te "smossen" aan nutteloze dingen als feesten etc probeer ik mezelf een betere toekomst te geven door te investeren en er verantwoord mee om te gaan. Ik besef maar al te goed dat ik in een goede positie zit.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Papi Culo Bekijk bericht
    Het was maar voor de grap, ik ben gewoon jaloers.
    Grapj@s

Grtz

lntruder's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Beleg nu slim en je gaat zonder budget een echte wereldreis kunnen maken op je 60e.
    Of beleg nog 10 jaar langer en dan kan je een ruimtereis maken met SpaceX op je 70e! Ruimtereis > wereldreis.
    PSN: outsiderex Steam: outs1der

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    1900 netto plus 180 euro maaltijdcheques + bedrijfswagen en tankkaart. Ik betaal elke maand 877 euro af. Volgende maand zit er een opslag aan te komen ook, dus hopelijk kan ik een goeie 2.000 netto verdienen.

'k Ben zelf niet echt op de hoogte van beleggen en hoe en wat, maar het is gewoon iets dat je vastzet voor zoveel jaar (want anders is het de moeite niet) en het kan constant op en naar gaan. Je kan je geld wel pakken wanneer je wilt indien het slecht gaat, maar dan heb je al die jaren 'verspild', imo.
    Ik zit in een soortgelijke situatie.
    Ik woon in een nieuwbouwhuis (waarde grofweg 300k) en heb een openstaande hypotheek van 180-185k€.
    Ik betaal 980€ voor de hypotheek en daar recupereer je nog een deeltje van. Als ik een appartement moet huren met een lift betaal ik ongeveer evenveel uiteindelijk en heb ik op het einde van de rit niks.
    Ik verdien netto 2460€ + 8€MC per dag, wagen, gsm, goedkoop internet/tv,... en kom daar vlot mee toe. Ik spaar zelf nog redelijk wat op jaarbasis door bonussen, 13de maand, vakantiegeld etc.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Ik woon in een nieuwbouwhuis (waarde grofweg 300k) en heb een openstaande hypotheek van 180-185k€.
    Ik betaal 980€ voor de hypotheek en daar recupereer je nog een deeltje van. Als ik een appartement moet huren met een lift betaal ik ongeveer evenveel uiteindelijk en heb ik op het einde van de rit niks.
    Ik verdien netto 2460€ + 8€MC per dag, wagen, gsm, goedkoop internet/tv,... en kom daar vlot mee toe. Ik spaar zelf nog redelijk wat op jaarbasis door bonussen, 13de maand, vakantiegeld etc.
    Maar goed je moet er ook wel bijvertellen dat buiten uw huis en de kosten daarmee gemoeid je niks van kosten hebt
    Je gaat altijd ergens eten bijvoorbeeld

Daarbij is 1440 na hypotheek om van te leven goed te doen. Er zijn vele die het met 1440€ moeten doen en daar moet dan nog de huur af ook.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Met dit loon en extra legale voordelen is het ook geen moeite om te sparen. Je moet al bijna een grote verkwister zijn om dit er maandelijks door te jassen als je al geen geld meer moet uitgeven aan een auto, tanken, gsm, internet,...

Indien ik dit pakket zou hebben, zou ik gemakkelijk 1.000€ per maand kunnen sparen. Zou mij totaal geen moeite kosten.
    Money always returns to its true owners.
    Volatilty mean reverts but contango losses are forever.
    If you're short premium, you don't sleep. If you're long premium, you don't eat.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Met dit loon en extra legale voordelen is het ook geen moeite om te sparen. Je moet al bijna een grote verkwister zijn om dit er maandelijks door te jassen als je al geen geld meer moet uitgeven aan een auto, tanken, gsm, internet,...

Indien ik dit pakket zou hebben, zou ik gemakkelijk 1.000€ per maand kunnen sparen. Zou mij totaal geen moeite kosten.
    Zorg dan dat je zo'n loon hebt

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0

Max 0.8% opslag he!

iTrader
    0
    Beste

Ik zou graag even jullie advies willen. Ik heb recent een spaarrekening gekregen van mijn ouders met 20k op. Het geld is momenteel geparkeerd bij BNP Paribas Fortis. Ikzelf ben klant bij Argenta. Loont het de moeite om een zichtrekening/spaarrekening bij BNP te openen of zouden jullie het gewoon overzetten naar Argenta. Ik ben zeer tevreden van Argenta maar misschien heeft het voordelen om ook bij BNP klant te zijn?

+ Ik twijfel of ik dit geld ga gebruiken om mijn eigen woning/appartement aan te schaffen of dat ik een deel van het geld ga beleggen (indexfondsen, crypto's, ..). Wat zouden jullie doen? Ik heb momenteel nog 20k op de spaarrekening bij Argenta (ik begin nu aan mijn 5e werkjaar). Ik huur momenteel goedkoop (300 euro per maand, 200 à 300 euro vaste kosten). Normaal gesproken kan ik nog wel een 3-5j goedkoop blijven huren (misschien zelfs levenslang). Ikzelf ben geen fan van hypotheken. Ik wil graag zo weinig mogelijk schuld achter mijn naam hebben staan.

Mijn buikgevoel zegt van dit geld gewoon te parkeren in indexfondsen en dit te laten staan tot aan mn pensioen (driemaandelijks of halfjaarlijks geld bij investeren). Is het realistisch om er van uit te gaan dat een total market indexfonds me 5% netto per jaar zou geven over een periode van 30-40 jaar? Ik ben momenteel 27 jaar en zou graag stappen zetten met mijn pensioen in gedachten.

Alle advies is welkom! Alvast bedankt!

Mvg
    Brainsick

Wat zeggen je ouders, want het is tenslotte hun geld. Vaak hangen er wel voorwaarden aan zo'n schenkingen van ouders. Een dikke auto of wereldreis maken zien ze vaak liever niet gebeuren want dat geld konden ze dan zelf ook wel op die manier opspenderen.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bosic Bekijk bericht
    Wat zeggen je ouders, want het is tenslotte hun geld. Vaak hangen er wel voorwaarden aan zo'n schenkingen van ouders. Een dikke auto of wereldreis maken zien ze vaak liever niet gebeuren want dat geld konden ze dan zelf ook wel op die manier opspenderen.
    Het geld is van hem, hij heeft het gekregen zoals je ook kan lezen in het bericht dat je hebt geciteerd.

iTrader
    4 (100%)
    Zoveel vijandigheid tussen leden de laatste tijd!

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten