Pagina 3 van 3 Eerste 123
    nite's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zonder het pesten te willen goedpraten, Ligt de hele situatie niet een beetje aan zichzelf?

Als je na 15 jaar te verblijven in een land:
    - Nog steeds niet de taal machtig bent
    - Niks ondernomen hebt om jezelf financieel of qua job in een betere positie te plaatsen
    - Niet meegeëvolueerd bent met je sterk veranderd bedrijf

Moet je dan de hand eens niet in eigen boezem gaan steken ipv anderen te gaan opzadelen met een schuldgevoel: “als ik deze job verlies, is mijn leven ten einde”

Misschien moeten we eens wat kritischer zijn tov het volk dat we hier binnenpakken en dit volk dan ook eens wat minder pamperen zodat ze niet quasi automatisch in hun hangmat gaan liggen en er nooit meer uitkomen.
    Ge hebt hier wel snel een oordeel klaar. Lijkt u dat nu echt zo makkelijk? Verhuis zelf eens naar Taiwan ofzo zonder opleiding, met weinig geld en zonder sociaal netwerk. Hoe goed spreekt gij de lokale taal na 15 jaar? Welke stappen heb jij ondernomen om jezelf in een betere positie te plaatsen?

Edit: Ik wil daarbij nog toevoegen dat verschillende hierbij de reactie hebben: "als iemand gepest wordt, dan zal het wel gewoon zijn eigen fout zijn". Dat is sowieso een verkeerde houding. Laat onze eerste reactie niet zijn dat we het slachtoffer de schuld moeten geven.
    Laatst gewijzigd door nite; 6 december 2018 om 12:52
    Paul Krugman: "To fight this recession the Fed needs more than a snapback; it needs soaring household spending to offset moribund business investment. And to do that, as Paul McCulley of Pimco put it, Alan Greenspan needs to create a housing bubble to replace the Nasdaq bubble." http://www.nytimes.com/2002/08/02/op...ouble-dip.html

Odin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Naar wat ik lees doet die mens zijn werk goed, met grote inzet, en is hij perfect verstaanbaar. Wat, exact, zou dan frustrerend zijn aan samenwerken met zo iemand?
    Vroeger was dit niet zo, alle collega's werkten nauw samen en het was één voor allen en allen voor één, want het was ook een startup. Er was een systeem die goed werkte, maar met de tijd is het bedrijf dus gegroeid. Die persoon heeft wegens zijn werkervaring en anciënniteit binnen het bedrijf een hoger loon dan startende werknemers die ongeveer hetzelfde werk doen maar wel een diploma hebben en meerdere talen spreken. Hij moet hen soms begeleiden met het werk en taken geven maar die starters nemen hem niet serieus of hebben het gevoel van "gaat hij nu mij iets aanleren?"...En zij zijn dan niet content en klagen bij het management dat hij niet competent is (door gebrek aan taal enz.) en zo begint het en mondt het uit op laffe pesterijen, mopjes, ...

Ik specifieer nogmaals dat we het hier niet hebben over een job op universiteit/hoge school niveau. En 15 jaar lang was hij wél competent en nu opeens niet meer (volgens nieuwe collega's met beperkte werkervaring) ?

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten