Pagina 28 van 34 Eerste ... 18242526272829303132 ... Laatste
    zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neutrofiel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het wordt moeilijker, zelfs voor koppels die allebei voltijds werken. Maar vooral blijven volhouden
    Het doet er niet echt toe wat jij gelooft natuurlijk. Ik heb kunnen kopen wat ik wou, ik zie niet hoe er over wenen uw situatie gaat verbeteren.

Btw, dat over 'geen ITer zijn met 2k, wagen en voordelen'. Hoe oud ben jij? Want dat is niet iets nieuws eh, Als je laat ons zeggen jonger dan 40 bent ofzo had je perfect die keuze kunnen maken.
    *** Also sprach Zarathustra ***

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Het doet er niet echt toe wat jij gelooft natuurlijk. Ik heb kunnen kopen wat ik wou, ik zie niet hoe er over wenen uw situatie gaat verbeteren.

Btw, dat over 'geen ITer zijn met 2k, wagen en voordelen'. Hoe oud ben jij? Want dat is niet iets nieuws eh, Als je laat ons zeggen jonger dan 40 bent ofzo had je perfect die keuze kunnen maken.
    Ik spreek hier niet over mezelf, ik hoef niet te 'wenen' over mijn situatie. Met mij gaat alles goed Ik ben alleen in staat om ook aan andere mensen te denken en mij over hun situatie te bekommeren.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik spreek hier niet over mezelf, ik hoef niet te 'wenen' over mijn situatie. Met mij gaat alles goed Ik ben alleen in staat om ook aan andere mensen te denken en mij over hun situatie te bekommeren.
    En de realiteit is dat voor de meeste mensen het geen probleem is. Degenen voor wie het wel een probleem is hebben meestal hier of daar wel een stommiteit uitgestoken
    *** Also sprach Zarathustra ***

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Het wordt moeilijker, zelfs voor koppels die allebei voltijds werken. Maar vooral blijven volhouden
    Hoezo? Dat wordt hier nu eens allemaal (op basis van reële data) tegengesproken en al wat ge hebt om er tegen in te brengen is "het wordt moeilijker" o.O
    \0/

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Ik ben al even op zoek, en voor die prijs kom ik tegenwoordig vooral brol tegen: kleine appartementen, compleet afgeleefd, veel te hoge syndicuskosten, in torenhoge blokken waar isolatie tussen appartement onbestaand is, etc. ..

Onlangs een appartement voor €175K gevonden dat redelijk recent opgefrist was en mij aanstond, syndicus bleek €275/maand te zijn ...
    Je moet goed opletten met de "kosten" van de Syndicus... het hangt er sterk van af welke kosten daar al dan niet in zit. Bij ons zitten water en verwarming bij die kosten + aanleg reserve kapitaal etc. Als je dan ook nog de "pech" hebt van een lift te hebben in den blok zit je snel met €50-60 extra kosten /maand.

Ik betaal momenteel ook €275/maand maar dat heeft te maken met een rare kronkel in de berekening. Een deel van de bijdrage wordt berekend met een verdeelsleutel in de verwarming (dat heb ik gevraagd toen ik naar daar verhuisde zodat ik als klein verbruiker geen heel jaar geld moest voorschieten voor de grote verbruikers (en die op het einde van de rit dan een paar honderd euro moesten opleggen)). Het probleem is dat er vorig jaar 2 appartementen leeg stonden dus er zit nu een verwrongen verdeling in. Ook daar heb ik een rechtzetting gevraagd maar ze hebben het bij de Syndic niet begrepen, in ieder geval trekt dat zich bij de eindafrekening wel recht en krijg ik het teveel betaald toch wel terug.

TL;DR: kijk niet zozeer enkel naar de maandelijkse 'kosten' maar kijk naar het volledige plaatje op jaarbasis: wat zijn de kosten op jaarbasis? Wat zit er allemaal in?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Als mensen zo competitief willen doen, laat ze dan maar. Dat kan even goed bluf zijn om de andere kandidaten af te schrikken terwijl er een lager bedrag in die enveloppe of idioten die geld te veel hebben. Ik heb nog zo van die waanzinnige verhalen gehoord van mensen die compleet irrationeel 50k teveel uitgeven aan een huis omdat het belangrijker was om het bod te 'winnen' van de andere kandidaten dan een goede koop te doen.
    Ik denk dat er soms waanzinnige dingen gebeuren... ik ben vorig jaar naar een huis gaan kijken in Afsnee samen met mijn vriendin en vader op zo'n kijkdag. Ik moest nog tijdens de rondleiding maar heel even naar mijn schoonvader kijken om te zien dat hij exact hetzelfde dacht als ik. €30, 40, 50k te duur voor wat je maar kreeg en niet eens op een goeie locatie. Dat op zich is schering en inslag maar toen we door gingen zei de verkoper... als je een bod zou willen uitbrengen, wacht niet te lang, we hebben al een bod €20k over vraagprijs. Op dat moment dachten wij dat het pure bluff was maar achteraf hebben we via via toch gehoord dat dat effectief zo was.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Als mensen zo competitief willen doen, laat ze dan maar. Dat kan even goed bluf zijn om de andere kandidaten af te schrikken terwijl er een lager bedrag in die enveloppe of idioten die geld te veel hebben. Ik heb nog zo van die waanzinnige verhalen gehoord van mensen die compleet irrationeel 50k teveel uitgeven aan een huis omdat het belangrijker was om het bod te 'winnen' van de andere kandidaten dan een goede koop te doen.
    Er zijn genoeg appartementen op de markt om geen slechte keuzes te moeten maken. En mensen letten vaak veel te veel op details om iets ouwbollig te noemen terwijl die vaak met minimale inspanningen verholpen geraken.
    Compleet irrationeel in jouw ogen. stel je voor dat dat een persoon is die dringend een ander huis zoekt wegens een scheiding met kinderen , dan zal die direct hoog bieden om snel de zaak te beklinken. Tijd is van belang, locatie is nog veel meer van belang wegens school van de kinderen,... Zo iemand gaat los over de vraagprijs bieden als die tegenstand heeft. Heeft ook het kapitaal want die persoon was uitgekocht uit de gezinswoning.

Immokantoor wil gewoon zo snel mogelijk veel verkopen, 3% op 50.000 = 1.500€. Daar gaat de gemiddelde immomakelaar nu niet speciaal voor pushen. Liever een snelle verkoop aan vraagprijs dan nog een aantal werkdagen extra te verspillen aan biedingen, onderhandelingen, gesloten envelopprocedures,...
    o/

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Zijn er veel appartementen voor €150.000 op de markt?
    Immoweb geeft 130 resultaten in heel Oost-Vlaanderen, maar dan zit je op amper 60 vierkante meter.

Soit, de prijzen van de huizen zijn dus goed en betaalbaar. Mijn vrienden hebben alleszins een andere mening.

6 op de 10 van de vrienden die bij mij op oudejaar waren, hebben een sociale lening en hebben 3 jaar moeten wachten op hun huisje omdat ze op een wachtlijst stonden.
    Waarom? Omdat ze op de reguliere markt met hun loon enkel een krot van een huis konden betalen. Nu wonen ze in een nieuwbouw.

Maar dat is dus niet de privé markt hé.

Ach, het zal aan mijn vrienden liggen zeker? Ze werken in een supermarkt, zijn arbeider, hebben een gewone administratieve job, leveren voor een drankcentrale, ...
    Geen grootverdieners maar duidelijk dé uitzonderingen in dit land. Blij dat de huizen goedkoop staan vandaag de dag voor de modale Belg.

Ik snap het inderdaad niet
    Mensen die in aanmerking komen voor een sociale lening zijn volgens mij niet echt de gemiddelde Belgen hoor. Iedereen vindt altijd alles te duur trouwens. Ik vind het wat extreem alles op "shitty life choices" te steken, maar langs de andere kant vind ik ook dat er hier nogal snel wordt geklaagd.

300000 EUR voor een huis is nu eenmaal wat veel koppels daar makkelijk aan geven. Het is natuurlijk regiogebonden, maar hier in de rand van Brussel ben je dan ook niet naar een recent huis aan het kijken dat helemaal in orde staat hoor. Als dat voor veel mensen een doenbare prijs is, dan zijn zo'n prijzen toch normaal?

Verder lijkt het mij ook logisch dat vastgoed in een volgebouwde regio niet echt "goedkoop" is relatief tot het inkomen van de mensen, moeten we misschien onze verwachtingen aanpassen aan dat feit. Als alleenstaande "maar 60 m²" vind ik niet echt zo verschrikkelijk, afhankelijk van de regio. Net zoals huren in België ook al bijna een stigma is, terwijl "iedereen eigendom" misschien niet echt de standaard is.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volgens mij bedoelt hij sociale woning ipv sociale lening.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Compleet irrationeel in jouw ogen. stel je voor dat dat een persoon is die ...
    Hoeft niet want ik kende het koppel. Pas afgestudeerde tweeverdieners met ieder een bedrijfswagen, laten zich verleiden om met 3 andere koppels in een opbod mee te gaan over een te renoveren villa die uiteindelijk van 350 naar 450k gegaan is.
    De enige, echte winnaar die dag was de makelaar.

dringend een ander huis zoekt wegens een scheiding met kinderen , dan zal die direct hoog bieden om snel de zaak te beklinken. Tijd is van belang, locatie is nog veel meer van belang wegens school van de kinderen,... Zo iemand gaat los over de vraagprijs bieden als die tegenstand heeft. Heeft ook het kapitaal want die persoon was uitgekocht uit de gezinswoning.

Immokantoor wil gewoon zo snel mogelijk veel verkopen, 3% op 50.000 = 1.500€. Daar gaat de gemiddelde immomakelaar nu niet speciaal voor pushen. Liever een snelle verkoop aan vraagprijs dan nog een aantal werkdagen extra te verspillen aan biedingen, onderhandelingen, gesloten envelopprocedures,...
    Huren is als een tussentijdse oplossing (huren) nog steeds veel goedkoper dan voor 50k je broek te scheuren aan een overhaaste beslissing dus ik noem dat nog steeds irrationeel. Daarnaast sta je bij een scheiding volgens mij ook niet zomaar op straat van de ene dag op de andere als je er wettelijk woonde.
    Ik kan mij geen scenario's van hoogurgentie voor de geest halen waarin je de aankoop van vastgoed zou rushen mede omdat er zoiets als een huurmarkt bestaat. Je moet je situatie juist zo kneden dat tijd aan jouw kant staat en verkopers zoeken die in grotere tijdsnood verkeren dan jij als kandidaat koper. Dan kan je juist de mooiste deals maken.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 20 januari 2020 om 18:42
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Mensen die in aanmerking komen voor een sociale lening zijn volgens mij niet echt de gemiddelde Belgen hoor. Iedereen vindt altijd alles te duur trouwens. Ik vind het wat extreem alles op "shitty life choices" te steken, maar langs de andere kant vind ik ook dat er hier nogal snel wordt geklaagd.

300000 EUR voor een huis is nu eenmaal wat veel koppels daar makkelijk aan geven. Het is natuurlijk regiogebonden, maar hier in de rand van Brussel ben je dan ook niet naar een recent huis aan het kijken dat helemaal in orde staat hoor. Als dat voor veel mensen een doenbare prijs is, dan zijn zo'n prijzen toch normaal?

Verder lijkt het mij ook logisch dat vastgoed in een volgebouwde regio niet echt "goedkoop" is relatief tot het inkomen van de mensen, moeten we misschien onze verwachtingen aanpassen aan dat feit. Als alleenstaande "maar 60 m²" vind ik niet echt zo verschrikkelijk, afhankelijk van de regio. Net zoals huren in België ook al bijna een stigma is, terwijl "iedereen eigendom" misschien niet echt de standaard is.
    Ik denk vaak: wtf kost dit huis maar zoveel. Maar ik ben dan ook van Limburg.

Bijvoorbeeld: https://www.zimmo.be/nl/leopoldsburg...op/huis/JEV4H/

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Ik denk vaak: wtf kost dit huis maar zoveel. Maar ik ben dan ook van Limburg.

Bijvoorbeeld: https://www.zimmo.be/nl/leopoldsburg...op/huis/JEV4H/
    Voor dat geld koop je hier in Limburg een moderne nieuwbouw met luxe afwerking. (Natuurlijk zonder 30are grond)

Wie wilt er nu met een groot budget zo'n n huis kopen waar er nog easy duizenden euro's in gepompt moet worden? Daar is gewoon geen vraag naar.
    Laatst gewijzigd door nokeyboard; 20 januari 2020 om 21:49
    How much can you know about yourself if you've never been in a fight?

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Wie wilt er nu met een groot budget zo'n n huis kopen waar er nog easy duizenden euro's in gepompt moet worden? Daar is gewoon geen vraag naar.
    En toch... wij hebben lang gezocht naar een geschikt huis en mijn vriendin kwam vaak af met huizen van €300k+ waarvan ik dan moest zeggen: da moete volledig afbreken, das eigenlijk nen bouwgrond van €300k + afbraakkosten. Het feit dat renoveren veel meer is dan alles binnen eens schilderen, stukje laminaat leggen, misschien nen nieuwe plafond steken dan ging er moeilijk in. Toch zijn er veel mensen die net dat doen: een veel te duur huis kopen, nieuwe keuken, nieuwe badkamer en alles wat opfrissen. Op het einde van de rit zitten ze dan met wat vanbinnen een leuk huis lijkt, except het is nog altijd een huis uit de jaren '50, '60, '70...

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Laatst gewijzigd door Fransz; 20 januari 2020 om 22:25

Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het zal er in ieder geval niet makkelijker op worden voor de 'gewone man'. De inkomens divergeren steeds meer waarbij de hoogste inkomens sterker stijgen dan gemiddeld wat het moeilijker maakt voor de inkomens onder het gemiddelde om vastgoed te kopen.

Je zit ook in een model waar diegene die risico's nemen een risicopremie verdienen tov een risicoloze belegging. Logisch natuurlijk maar diegene die winnen door risico's nemen zullen meer verdienen dan diegene die geen risico's nemen en de vastgoedprijzen verder opdrijven. De jongeren zijn hier in het nadeel tov de ouderen omdat ze nog geen lange beleggingstermijn achter zich gehad hebben waarin ze risico's konden nemen en rendement konden halen. De instapbarriere zal vrees ik steeds stijgen.

Wereldwijd zijn er gigantische kapitalen die rendement zoeken en vastgoedprijzen opdrijven zoals in New York, Vancouver, Londen, etc.. . In België zijn de vastgoedprijzen nog relatief betaalbaar terwijl je met een relatief rijke bevolking zit. Als dat internationale geld meer zen weg vindt naar België zal dat ook een opwaartse druk op de prijzen geven.
    Laatst gewijzigd door Fizmo; 21 januari 2020 om 00:12

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Zijn er veel appartementen voor €150.000 op de markt?
    Immoweb geeft 130 resultaten in heel Oost-Vlaanderen, maar dan zit je op amper 60 vierkante meter.
    En dan moet je nog allerlei kosten betalen en wat renovaties uitvoeren. Echt onder de 200k in totaal zal je niet komen.
    Als je dat in je eentje moet doen is dat best zwaar.

Pagina 28 van 34 Eerste ... 18242526272829303132 ... Laatste

Regels voor berichten