Pagina 27 van 34 Eerste ... 17232425262728293031 ... Laatste

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neutrofiel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En als ik in de ruime regio rond aalst wil wonen: welgeteld 90, waarvan het grootste deel nieuwbouw die er nog niet staat met "prijs op aanvraag" => meer dan 150

zoiets vind je voor 150k
    https://www.zimmo.be/nl/aalst-9300/t...4ce13880773b59

als je het een beetje wil opfrissen, kan je er nog eens meer dan 50k insteken.
    de term penthouse wordt hier wel heel ruim genomen

en als ik de lampen en keuken bekijk ga je aan meer dan 50K zitten want ik denk dat je op z'n minst de elektriciteit opnieuw ga mogen doen. En geen foto van de badkamer doet me vermoeden dat je daar ook naar de leidingen enzo ga mogen kijken.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Zijn er veel appartementen voor €150.000 op de markt?
    Immoweb geeft 130 resultaten in heel Oost-Vlaanderen, maar dan zit je op amper 60 vierkante meter.

Soit, de prijzen van de huizen zijn dus goed en betaalbaar. Mijn vrienden hebben alleszins een andere mening.

6 op de 10 van de vrienden die bij mij op oudejaar waren, hebben een sociale lening en hebben 3 jaar moeten wachten op hun huisje omdat ze op een wachtlijst stonden.
    Waarom? Omdat ze op de reguliere markt met hun loon enkel een krot van een huis konden betalen. Nu wonen ze in een nieuwbouw.

Maar dat is dus niet de privé markt hé.

Ach, het zal aan mijn vrienden liggen zeker? Ze werken in een supermarkt, zijn arbeider, hebben een gewone administratieve job, leveren voor een drankcentrale, ...
    Geen grootverdieners maar duidelijk dé uitzonderingen in dit land. Blij dat de huizen goedkoop staan vandaag de dag voor de modale Belg.

Ik snap het inderdaad niet
    Fransz, voor een alleenstaande is een appartement van 60m² toch een zeer mooie ruimte? Dan heb je een open keuken + living van 30m² , een compacte badkamer, een slaapkamer, en dan eventueel nog een tweede kamer die je als tweede slaapkamer, bureau , logeerkamer, hobby- of fitnessruimte kan gebruiken.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Fransz, voor een alleenstaande is een appartement van 60m² toch een zeer mooie ruimte? Dan heb je een open keuken + living van 30m² , een compacte badkamer, een slaapkamer, en dan eventueel nog een tweede kamer die je als tweede slaapkamer, bureau , logeerkamer, hobby- of fitnessruimte kan gebruiken.
    Er is meer aan een woning dan alleen oppervlakte.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik vind gewoon dat je weinig krijgt voor €300.000
    Is dat niet logisch? Welk doorsnee Vlaams gezin waarvan beide partners werken kunnen een woning van 300.000 EUR niet aankopen, denk toch geen enkel... Zelfs al moet je het volledige bedrag buiten de kosten gaan lenen zit je met een afbetaling per maand van nog geen 1.200 EUR op 25j... Rekening houdend dat het minimumloon een 1.600 EUR per maand is (en de overgrote meerderheid hier toch boven zal zitten) zit je met een minimum gezinsinkomen van 3.200 EUR aan een afbetaling van 1.200 EUR oftewel 37,5%, dus zelfs de gezinnen met de laagste inkomens kunnen dit aan.

Dan is het volstrekt normaal dat de prijzen van vastgoed stijgt door de grote vraag. Dat je voor dit bedrag jaar na jaar steeds minder krijgt is ook evident.
    \0/

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik vind gewoon dat je weinig krijgt voor €300.000
    "Weinig"... ok, het is allemaal duur maar sommige mensen hebben ook absurde verwachtingen/eisen en niet alleen van het vastgoed dat ze kopen maar ook van wat ze kunnen kopen/doen met hun loon. Spaarzaam leven is tegenwoordig precies een vies woord.

Ik heb een aantal jaar geleden een appartement van ~90m² gekocht voor €160k en dat was in 2011 grotendeels gerenoveerd. Ik was 26 en had toch al een aardig centje gespaard en heb €110k moeten lenen. Ik betaalde in het begin iets meer dan €600/maand en dat was 20 jaar aan 2,99% semi-variabel. Tegenwoordig leen je voor zulke maandaflossingen vermoedelijk 125-130k. €600/maand voor een alleenstaande die voltijds werk is echt niet zo absurd imo... het wordt een andere zaak als je alleenstaande ouder bent, dat snap ik. Maar sorry to say: dat ligt (meestal) voor een stuk dan ook aan je eigen shitty life choices...

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Er is meer aan een woning dan alleen oppervlakte.
    Ja.
    Maar Fransz gaf met zijn 'amper 60 m² ' op dat hij een probleem ziet in die oppervlakte. Ik zie dat toch niet.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    En als ik in de ruime regio rond aalst wil wonen: welgeteld 90, waarvan het grootste deel nieuwbouw die er nog niet staat met "prijs op aanvraag" => meer dan 150

zoiets vind je voor 150k
    https://www.zimmo.be/nl/aalst-9300/t...4ce13880773b59

als je het een beetje wil opfrissen, kan je er nog eens meer dan 50k insteken.
    En als je aan de graslei wil wonen of aan de zeedijk in knokke zal er mss niks te vinden zijn. Niks zegt dat je in Aalst moet gaan wonen eh.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Ik heb een aantal jaar geleden een appartement van ~90m² gekocht voor €160k en dat was in 2011 grotendeels gerenoveerd.
    Ik ben al even op zoek, en voor die prijs kom ik tegenwoordig vooral brol tegen: kleine appartementen, compleet afgeleefd, veel te hoge syndicuskosten, in torenhoge blokken waar isolatie tussen appartement onbestaand is, etc. ..

Onlangs een appartement voor €175K gevonden dat redelijk recent opgefrist was en mij aanstond, syndicus bleek €275/maand te zijn ...
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    En als je aan de graslei wil wonen of aan de zeedijk in knokke zal er mss niks te vinden zijn. Niks zegt dat je in Aalst moet gaan wonen eh.
    Dat is wat ik vind in de ruime regio rond Aalst, van Liedekerke tot Erpe Mere, het is ook niet dat dit de duurste regio van Vlaanderen is. Als ik altijd in Aalst gewoond heb, zou ik nu toch niet ineens naar Limburg moeten gaan verhuizen om iets te kunnen kopen.

Het is nu toch niet zo moeilijk om toe te geven dat het altijd moeilijker wordt (vooral voor jonge mensen) om nog iets deftigs te kopen. Niet iedereen zit in de IT en verdient direct 2K netto + hele resem extralegale voordelen.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Ik ben al even op zoek, en voor die prijs kom ik tegenwoordig vooral brol tegen: kleine appartementen, compleet afgeleefd, veel te hoge syndicuskosten, in torenhoge blokken waar isolatie tussen appartement onbestaand is, etc. ..

Onlangs een appartement voor €175K gevonden dat redelijk recent opgefrist was en mij aanstond, syndicus bleek €275/maand te zijn ...
    Dat is wat ik vind in de ruime regio rond Aalst, van Liedekerke tot Erpe Mere, het is ook niet dat dit de duurste regio van Vlaanderen is. Als ik altijd in Aalst gewoond heb, zou ik nu toch niet ineens naar Limburg moeten gaan verhuizen om iets te kunnen kopen.

Het is nu toch niet zo moeilijk om toe te geven dat het altijd moeilijker wordt (vooral voor jonge mensen) om nog iets deftigs te kopen. Niet iedereen zit in de IT en verdient direct 2K netto + hele resem extralegale voordelen.
    Op immoweb staan er in Aalst 127 appartementen te koop <200k van 66 tot 120 m² dus aan het aanbod zal het in ieder geval niet liggen. Wel aan uw verwachtingen.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Op immoweb staan er in Aalst 127 appartementen te koop <200k van 66 tot 120 m² dus aan het aanbod zal het in ieder geval niet liggen.
    Niets zegt dat daar geen brol (nodig te renoveren, te hoge syndicuskosten, ...) tussen zit, of dat ze effectief verkocht worden voor die prijs. Heb er al een aantal bezocht die 1 kijkdag hadden waar mensen een hoger bod gingen uitbrengen in gesloten enveloppe.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)

https://www.immoweb.be/nl/zoek/appar...axprice=170000

135 zoekertjes voor appartementen in het Arrondisement van Aalst die max. 170.000 EUR kosten (en dus mogelijk nog af te sluiten zijn op 150.000 EUR).

Dat het allemaal geen nieuwe gebouwen zijn met zeer lage maandelijkse kosten waar je niets meer aan moet doen lijkt me evident, tussen 135 appartementen moet er toch wel enkele reële opties zijn??

Voor het krediet:

https://www.spaargids.be/sparen/verg...yamount=150000

Maw, je kan het volledige bedrag lenen 150.000 EUR zodat je enkel ca. 13.000 EUR kosten moet betalen en maandelijks nog geen 600 EUR afbetalen. Het Belgisch minimum loon is 1.600 EUR dus heb je nog 1.000 EUR over per maand. Dan hoef je nog steeds geen IT'er te zijn met een firmawagen en maandeljks meer dan 2.000 EUR netto, dit is altijd voldoende.
    \0/

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Het is altijd moeilijk geweest voor een single om iets deftig te kopen. het verschil is dat er nu VEEL meer mensen zijn die perse alleen iets willen kopen. Het kan niet EN goedkoop EN modern EN goed gelegen zijn. Nee, dat is inderdaad niet makkelijk, maar ook niet nodig uiteraard
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Het is altijd moeilijk geweest voor een single om iets deftig te kopen. het verschil is dat er nu VEEL meer mensen zijn die perse alleen iets willen kopen. Het kan niet EN goedkoop EN modern EN goed gelegen zijn. Nee, dat is inderdaad niet makkelijk, maar ook niet nodig uiteraard
    Het wordt moeilijker, zelfs voor koppels die allebei voltijds werken. Maar vooral blijven volhouden

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Niets zegt dat daar geen brol (nodig te renoveren, te hoge syndicuskosten, ...) tussen zit, of dat ze effectief verkocht worden voor die prijs.
    Brol hebt ge overal tussen zitten. Ik kan moeilijk geloven dat er tussen die 127 appartementen ook geen perfect aanvaardbare appartementen zitten. Daarnaast ligt de verkoopprijs gemiddeld lager dan de vraagprijs die je ziet.

Heb er al een aantal bezocht die 1 kijkdag hadden waar mensen een hoger bod gingen uitbrengen in gesloten enveloppe.
    Als mensen zo competitief willen doen, laat ze dan maar. Dat kan even goed bluf zijn om de andere kandidaten af te schrikken terwijl er een lager bedrag in die enveloppe of idioten die geld te veel hebben. Ik heb nog zo van die waanzinnige verhalen gehoord van mensen die compleet irrationeel 50k teveel uitgeven aan een huis omdat het belangrijker was om het bod te 'winnen' van de andere kandidaten dan een goede koop te doen.
    Er zijn genoeg appartementen op de markt om geen slechte keuzes te moeten maken. En mensen letten vaak veel te veel op details om iets ouwbollig te noemen terwijl die vaak met minimale inspanningen verholpen geraken.

Pagina 27 van 34 Eerste ... 17232425262728293031 ... Laatste

Regels voor berichten