Pagina 25 van 34 Eerste ... 15212223242526272829 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er gaan 3 zaken gebeuren op vlak van prijzen: niks, nada noppes.

Het kan zijn dat bepaalde partijen studies gaan bestellen die iets zeggen in de aard van "had woonbonus blijven bestaan, dan zou er een stijging zijn met 3%, maar nu is het "slechts" gestegen met 0,3%". Zoiets dus. Dan komt er een debat met statistieken met voor en tegenstanders,....dan blijft het liggen en gaat het leven door. Zoals ik zei: niks nada noppes.
    Akkoord, met als voorwaarde dat er geen nieuwe financiële crisis komt. Maar die zal er helaas wel komen. Op dit moment zijn we bezig aan de langste financiële expansie van ons modern fiatsysteem. In stand gehouden door QE en lage rentes. Er zal wel een moment komen dat daar een einde aan zal komen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

RubbaN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Akkoord, met als voorwaarde dat er geen nieuwe financiële crisis komt. Maar die zal er helaas wel komen. Op dit moment zijn we bezig aan de langste financiële expansie van ons modern fiatsysteem. In stand gehouden door QE en lage rentes. Er zal wel een moment komen dat daar een einde aan zal komen.
    Amen.
    fml, i run so bad, flopped a set and turned 2 pair.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Gaan huizenprijzen in Vlaamse steden exploderen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Wat is daar nu zot aan? Dat is toch gewoon vraag en aanbod, perfect zoals het hoort.

Collega van mij heeft net een appartement van 130m² gekocht voor 2 miljoen, hartje New York. Waarom is dat zot? Als dat de waarde daar is, so be it.
    Als ge niet snapt wat daar zot aan is (amper 120vierkante meter) kom dan aub nooit zagen dat je veel moet werken en u toch arm voelt of eindigt in een burn-out.

Ik heb samen met mijn vriendin een lening van €1.000 per maand, als ik 50 ben is alles mooi afbetaald, half open woning, 500 vierkante meter en een tuin om u tegen te zeggen.

Ik heb dus veel meer oppervlakte en veel meer geld over om andere zaken te doen. Ach ja, ze doen maar hé ;-) maar dankzij iedere zotte aankoop wordt alles duurder en duurder. Waardoor veel meer mensen op zoek gaan naar sociale woningen en sociale leningen. Met als gevolg dat we ieder jaar meer belastingen moeten betalen.

Voor vele mensen is een gewoon huis al onbetaalbaar omdat ze €300.000 vragen ffs!

Uw voorbeelden slaan op niets. Mensen die dat kopen hebben een paar miljoen op hun bankrekening staan. Dat zijn rijke mensen. Dit topic gaat niet over de rijke mensen die pokkeduur vastgoed kopen.

Met alles respect maar ik ga niet 40u per week gaan werken voor een baksteen. Een hypothecaire lening mag geen pijn doen vind ik.
    Laatst gewijzigd door Fransz; 19 januari 2020 om 14:51

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Als ge niet snapt wat daar zot aan is (amper 120vierkante meter) kom dan aub nooit zagen dat je veel moet werken en u toch arm voelt of eindigt in een burn-out.
    No problem, zal ik nooit doen.

Ik heb samen met mijn vriendin een lening van €1.000 per maand, als ik 50 ben is alles mooi afbetaald, half open woning, 500 vierkante meter en een tuin om u tegen te zeggen.

Ik heb dus veel meer oppervlakte en veel meer geld over om andere zaken te doen. Ach ja, ze doen maar hé ;-) maar dankzij iedere zotte aankoop wordt alles duurder en duurder. Waardoor veel meer mensen op zoek gaan naar sociale woningen en sociale leningen. Met als gevolg dat we ieder jaar meer belastingen moeten betalen.
    Er is meer aan een woning dan "oppervlakte", sommigen vinden ligging, afwerking, luxe, ... nu eenmaal belangrijker en willen gerust meer betalen voor kleinere oppervlakte als het voldoet aan die andere eisen. Ik moet al die ruimte ook helemaal niet hebben, ik wil wél in een leuke regio wonen.
    Voor vele mensen is een gewoon huis al onbetaalbaar omdat ze €300.000 vragen ffs!
    Wat men vraagt ligt quasi altijd redelijk goed bij wat ervoor aangeboden wordt, vraag en aanbod noemt dat. Anders zouden die huizen niet verkocht worden.
    En 300.000€ is dan ook een gewone prijs voor een gewoon huis in een land als België.
    Uw voorbeelden slaan op niets. Mensen die dat kopen hebben een paar miljoen op hun bankrekening staan. Dat zijn rijke mensen. Dit topic gaat niet over de rijke mensen die pokkeduur vastgoed kopen.
    Kijk, vastgoed is gewoon regio gebonden.
    Voor de wijk waar hij gaat wonen in New York is hij helemaal niet rijk, letterlijk iedereen betaalt daar miljoenen voor zo'n appartement, volledig normaal.

Met alles respect maar ik ga niet 40u per week gaan werken voor een baksteen. Een hypothecaire lening mag geen pijn doen vind ik.
    Niemand verplicht u dat ook te doen, ge moet geen eigendom bezitten hé.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Rijke mensen mogen geen dure dingen kopen omdat jij niet genoeg verdient? Regio's die populair zijn gaan omhoog in prijs hé. Het hele "we moeten gecentraliseerd wonen" dat je hier vaak hoort gaat zo'n prijzen ook enkel maar doen stijgen. Uiteraard is een mooi stadscentrum waar alles dichtij is en dat niet verloederd is duur als je vraag en aanbod volgt. In bv. Chicago moet je als middelklasser ook geen appartement gaan kopen in het absolute centrum met zicht op de rivier en Lake Michigan.

"Een hypothecaire lening mag geen pijn doen vind ik"
    Leen geen bedragen die je niet kan afbetalen dan? Niemand wordt toch gedwongen boven zijn stand te leven? Heel jouw post raakt kant noch wal.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Gaan huizenprijzen in Vlaamse steden exploderen?

Dus de huizen zijn volgens jullie normaal en betaalbaar?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ja maar waar is het gelegen? Want dat is ook wel heel belangrijk. Locatie zorgt ervoor dat dezelfde oppervlakte wel eens dubbel zo duur kan uitvallen.

Dat is gewoon vraag en aanbod. Je hoeft dat appartement niet te kopen. Je hoeft niet op die locatie te wonen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Uiteraard, anders zouden ze niet verkocht geraken
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De alleenstaande leraar kan in België op zijn 28 of zo iets kopen bij wijze van spreken. Lijkt me niet dat er dan een groot probleem is.

AlS je natuurlijk direct 4 slpk wil met 1 ha tuin, dan is er wel een probleem.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hoezo zouden ze "niet normaal" of "niet betaalbaar" zijn... Ik snap het niet goed, er worden toch huizen verkocht? Als huizen niet normaal en niet betaalbaar zouden zijn, ligt de vastgoedmarkt op z'n gat en wordt er niets verkocht, prijzen van vastgoed blijven gewoon stijgen en dit komt doordat mensen gewoon huizen kunnen blijven kopen.
    \0/

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Fransz begrijpt het niet goed, vrees ik. Of de (koop)huizen nu betaalbaar zijn of niet, is op zich weinig belangrijk. Een mens heeft geen extra basisbehoefte vervuld door een woning aan te kopen.

Waar je wél over kan discussieren, is of iedereen nog een woning kan bewonen tegen een normale vergoeding (huurprijs). En daar lijkt het antwoord me voorlopig nog altijd duidelijk genoeg ja. Niet in Watermaal-Bosvoorde, Knokke-Zoute, Lasnes of Tervuren, maar wel nog in de overgrote meerderheid van België.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Fransz begrijpt het niet goed, vrees ik. Of de (koop)huizen nu betaalbaar zijn of niet, is op zich weinig belangrijk. Een mens heeft geen extra basisbehoefte vervuld door een woning aan te kopen.

Waar je wél over kan discussieren, is of iedereen nog een woning kan bewonen tegen een normale vergoeding (huurprijs). En daar lijkt het antwoord me voorlopig nog altijd duidelijk genoeg ja. Niet in Watermaal-Bosvoorde, Knokke-Zoute, Lasnes of Tervuren, maar wel nog in de overgrote meerderheid van België.
    Het aankopen van een woning en geen huur betalen, garandeert dat niet een waardige oude dag ? Want met dat geld dat je dan kunt ophalen, ook al is het dan in de toekomst niet geïnflateerd door marktwerking, kun je toch wel een paar jaar uw onkosten boven het pensioen van de staat mee dekken ?
    Wat je niet kunt doen wanneer je huur betaald hebt.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Het aankopen van een woning en geen huur betalen, garandeert dat niet een waardige oude dag ? Want met dat geld dat je dan kunt ophalen, ook al is het dan in de toekomst niet geïnflateerd door marktwerking, kun je toch wel een paar jaar uw onkosten boven het pensioen van de staat mee dekken ?
    Wat je niet kunt doen wanneer je huur betaald hebt.
    Dat is dan het probleem van de zogezegde vierde pensioenpijler. Vastgoed was/(is?) een uitstekende belegging in de vierde pijler, net door de waardestijging en de fiscale voorkeursbehandeling van onroerende goederen (o.a. op de verhuurmarkt). De jarenlange serieuze stijging boven de inflatie, zorgde ervoor dat je op die manier perfect de waarde van je vermogen kon doen stijgen. Het was zowel fiscaal (woonbonus) als qua vermogensbehandeling (lage belasting op werkelijke huuropbrengsten) véél interessanter om te kopen dan om te huren.

De stijging van de prijzen op de woningmarkt, gecombineerd met het relatief gelijk blijven van de huurprijzen, zorgt net dat vastgoed in die vierde pijler minder en minder interessant zal worden. Je zal immers mogelijks geen sterke waardestijging meer hebben in de toekomst en de fiscaal voordelige behandeling voor eigen bewoning is ook grotendeels weg. Nu nog de voordelen op de verhuurmarkt aanpakken .

Op zich is een stijging van de woningprijzen dus ook te zien als een correctie die ervoor zorgt dat de prijzen gewoon correcter staan in verhouding tot de huurmarkt, waardoor huren terug interessanter KAN worden.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Dat is dan het probleem van de zogezegde vierde pensioenpijler. Vastgoed was/(is?) een uitstekende belegging in de vierde pijler, net door de waardestijging en de fiscale voorkeursbehandeling van onroerende goederen (o.a. op de verhuurmarkt). De jarenlange serieuze stijging boven de inflatie, zorgde ervoor dat je op die manier perfect de waarde van je vermogen kon doen stijgen. Het was zowel fiscaal (woonbonus) als qua vermogensbehandeling (lage belasting op werkelijke huuropbrengsten) véél interessanter om te kopen dan om te huren.

De stijging van de prijzen op de woningmarkt, gecombineerd met het relatief gelijk blijven van de huurprijzen, zorgt net dat vastgoed in die vierde pijler minder en minder interessant zal worden. Je zal immers mogelijks geen sterke waardestijging meer hebben in de toekomst en de fiscaal voordelige behandeling voor eigen bewoning is ook grotendeels weg. Nu nog de voordelen op de verhuurmarkt aanpakken .

Op zich is een stijging van de woningprijzen dus ook te zien als een correctie die ervoor zorgt dat de prijzen gewoon correcter staan in verhouding tot de huurmarkt, waardoor huren terug interessanter KAN worden.
    ik begrijp dit niet. Ik had het niet over de woning om te verhuren. Ik had het over de eigen, woning die verkocht wordt op 70 jaar om de rusthuisfactuur mee te betalen. Ik zie niet direct voor de gewone mens die 10k betaald aan zijn lening per jaar of 10k betaald aan huur dat het beter is om 10k te betalen aan huur. Ik zie een DELTA van 20k. Ergo het hebben van 10k in vermogen op het niet hebben van die 10k. De meerwaarde of minwaarde die je creëert is bijkomstig, het is eerder het feit dat je een rigide pot hebt waaruit je kunt puren om zoiets te betalen. Ik ken niet veel mensen die 300k onaangeroerd op hun rekening kunnen laten staan zeker niet bij het percentage van 70% van de bevolking (dacht gelezen te hebben dat 70% van de bevolking/ gezinnen een eigen woning heeft).

Pagina 25 van 34 Eerste ... 15212223242526272829 ... Laatste

Regels voor berichten