Pagina 2 van 6 Eerste 123456 Laatste
    SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als de maandlast al zodanig laag is en je kan van 3 jaar naar 1 jaar en 8 maanden gaan bijvoorbeeld?

Geen idee, ik zou ook altijd kiezen voor de maandlast te verlagen eerder dan de termijn.
    het is al eens ergens aan bod gekomen maar goed: het lijkt me zonder echt al gerekend te hebben maar op pure logica logischer er van uit te gaan dat de rente binnen 10-15j hoger staat en het spaargeld beter kan opgepot worden om eventueel met belegingsvorm hoger te laten renderen als de interestlast als lening of dat spaargeld te investeren ipv op dat moment nieuwe lening aan slechtere condities te moeten aangaan

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In het contract dat je sloot toen je het krediet hebt afgesloten, staan normaal de regels voor een vervroegde terugbetaling.
    Bij mijn recent afgesloten krediet is het minstens X% van het totale openstaande kapitaal met een boete van 3 maand interest.
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ter info: de wet legt een limiet op 3 maand intrest, ik ken geen enkele bank die daar onder zou gaan. Dus het zal niet alleen bij recent afgesloten kredieten zijn, maar bij alle.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ter info: de wet legt een limiet op 3 maand intrest, ik ken geen enkele bank die daar onder zou gaan. Dus het zal niet alleen bij recent afgesloten kredieten zijn, maar bij alle.
    Mijn hypothecaire lening bij vdk bank staat nochtans toe om 1 keer per jaar gratis een extra storting te doen. Aangezien ik momenteel aan +-0.8% leen is het op dit moment niet voordelig. In mijn eerste jaar heb ik echter wel een vervroegde terugbetaling gedaan (uit fiscaal oogpunt) en geen wederbelggingsvergoeding moeten betalen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gisteren bij de bank gevraagd om een gedeelte van onze lening vervroegd terug te betalen. Momenteel nog 77k openstaand kapitaal van 115k, nog 15 jaar te gaan van de 25. Maandelijkse aflossing van 500 euro aan 1,92. Onze fiscale korf was tot nu optimaal gevuld. Aangezien de verhoogde woonbonus voor ons vanaf volgend jaar wegvalt, had ik gedacht om +/- 18k vervroegd af te betalen waardoor we volgens de Simulator op Spaargids 2500 euro rente uitsparen en de fiscale korf toch maximaal benut wordt.
    Nu kreeg ik gisteren van de bank het bericht dat dit voor ons niet voordelig is. Dit was zijn antwoord:
    Als je bv nog een openstaand saldo hebt van 100k, en je betaald 25k vervroegd af, dan zou je op die 75k dat overblijft nog maar recht hebben op 3/4 van het fiscale voordeel. (in ons geval dus 1710 euro i.p.v. 2280 per persoon)
    Kan iemand dit bevestigen dat dit klop?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Is pure quatsch.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Is pure quatsch.
    Heb ik nu ook nog nooit gehoord.

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WilFriet Bekijk bericht
    Gisteren bij de bank gevraagd om een gedeelte van onze lening vervroegd terug te betalen. Momenteel nog 77k openstaand kapitaal van 115k, nog 15 jaar te gaan van de 25. Maandelijkse aflossing van 500 euro aan 1,92. Onze fiscale korf was tot nu optimaal gevuld. Aangezien de verhoogde woonbonus voor ons vanaf volgend jaar wegvalt, had ik gedacht om +/- 18k vervroegd af te betalen waardoor we volgens de Simulator op Spaargids 2500 euro rente uitsparen en de fiscale korf toch maximaal benut wordt.
    Nu kreeg ik gisteren van de bank het bericht dat dit voor ons niet voordelig is. Dit was zijn antwoord:
    Als je bv nog een openstaand saldo hebt van 100k, en je betaald 25k vervroegd af, dan zou je op die 75k dat overblijft nog maar recht hebben op 3/4 van het fiscale voordeel. (in ons geval dus 1710 euro i.p.v. 2280 per persoon)
    Kan iemand dit bevestigen dat dit klop?
    Als ge 1/4de van uw initiële lening op hypothecair mandaat hebt afgesloten dan klopt dat. Als het volledige bedrag hypothecair krediet was dan ist zever.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tha_nOn Bekijk bericht
    Als ge 1/4de van uw initiële lening op hypothecair mandaat hebt afgesloten dan klopt dat. Als het volledige bedrag hypothecair krediet was dan ist zever.
    Maar je kunt toch de afbetaling doen van het stuk op mandaat?

Allez ik heb dat toch gedaan. Maar bon bij mij was het opgedeeld in 2 leningen.

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Maar je kunt toch de afbetaling doen van het stuk op mandaat?

Allez ik heb dat toch gedaan. Maar bon bij mij was het opgedeeld in 2 leningen.
    Als het echt in 2 leningen is wel, maar bij ons is dat bv niet zo. Dus in principe moet je dan weten/narekenen welk percentage van afgeloste som en rente ge kunt ingeven in de belastingen.

De blabla over 25k aflossen op 75k betekent dat ... Slaat sowieso wel nergens op

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geld lenen kost geld.
    Een overheid die burgers stimuleert om leningen niet vervroegd af te betalen, is eigenlijk niet goed bezig. We subsidiëren dan enkel maar de banken.

Ik adviseer jou, maak een afspraak met je bank.
    Op voorwaarde dat je weet, dat dat géén neutraal advies in jouw voordeel zal zijn.
    Hun advies is in het voordeel van de bank.
    Ga eens luisteren, maar neem hun advies met een kilo zout.

Beleggen op de beurs met geld dat je nodig om een lening af te betalen, is ook geen goed advies.

PS: Ik heb deze maand 18k afgelost op een persoonlijke hypothecaire lening. Nog 20k te gaan.
    Deze 18k zou toch maar op een spaarrekening gestaan hebben, totdat de ganse lening was afbetaald.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lening is puur hypothecair. Ik had al ergens gelezen dat je sowieso moet wachten totdat je het 11de jaar van de lening bent ingegaan, anders heb je geen recht op de volledige woonbonus. Dit voorgelegd aan mijn bank maar die blijft beweren ,dat als we vervroegd zouden aflossen, dit zwaar in ons nadeel zou zijn. Het straffe vind ik dat hier nergens deftige info over te vinden is. Ik denk dat ik eens info ga vragen bij een andere bank en eventueel ook nog eens bekijken voor een herziening, al zal dat er niet inzitten denk ik. Rentevoet is momenteel 1,92 vast.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wie leent er nu ook geld dat niet van hem is, om een woning te kopen, om dan jaren in de schulden te zitten.

Spaar gewoon, en koop een woning cash, je hebt dan misschien geen belastingsvoordeel, maar je leeft tenminste zonder schulden, en je hebt geen verplichtingen tegenover de bank... Uw maandelijkse wedde kan je gebruiken om meer van het leven te genieten.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strijkregel Bekijk bericht
    Wie leent er nu ook geld dat niet van hem is, om een woning te kopen, om dan jaren in de schulden te zitten.

Spaar gewoon, en koop een woning cash, je hebt dan misschien geen belastingsvoordeel, maar je leeft tenminste zonder schulden, en je hebt geen verplichtingen tegenover de bank... Uw maandelijkse wedde kan je gebruiken om meer van het leven te genieten.
    Weinigen kunnen toch een woning kopen met hun spaargeld tenzij je wacht tot je 50 bent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is het niet mogelijk om op een jonge leeftijd veel uren te kloppen, eventueel extra flexi job, of is dit totaal onrealistisch.

Pagina 2 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten