Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456

iTrader
    0
    Ik had 3k bij vandenborre en 3k bij de weba/ikea voor meubels. Met 10k heb je dus zeker genoeg als je geen luxe merken wil.

Buffer had ik niet, 20k lijkt me zeer comfortabel en het belastingvoordeel is al lang bereikt met jouw lening hoor die 20k maakt daar geen enkel verschil meer in.

https://www.hoeveelkostmijnhuis.be/b...astingvoordeel

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    160k voor een nieuwbouw appartement is wel hééél goedkoop.
    Ik stel mij echt de vraag hoe zoiets kan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die promotoren nemen een enorme winst.

xTwL-'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Tegenwoordig zie ik verschillende projecten opduiken die qua prijs enorm gunstig zijn maar men verplicht u wel er minstens 8 of 10 jaar in te wonen. Wil je het voor die tijd verkopen dan betaal je een 'boete' en mag je het voor niet meer verkopen dan je het zelf gekocht hebt. Dit dus om investeerders weg te houden, en jonge gezinnen aan te trekken.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Tegenwoordig zie ik verschillende projecten opduiken die qua prijs enorm gunstig zijn maar men verplicht u wel er minstens 8 of 10 jaar in te wonen. Wil je het voor die tijd verkopen dan betaal je een 'boete' en mag je het voor niet meer verkopen dan je het zelf gekocht hebt. Dit dus om investeerders weg te houden, en jonge gezinnen aan te trekken.
    Kan ik enkel maar toejuichen!
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

xTwL-'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Jup ik ook. Vriendin heeft zo'n huisje voor "geen" geld, en al de buren zijn jonge mensen van onze leeftijd. De appartementen blok erachter, ook allemaal jonge mensen. Echt een mooie wijk die netjes wordt onderhouden ook, veel parking voor alle wagens.

Heb niets tegen oude mensen maar is wel eens zo leuk om kinderen groot te brengen in een levendige wijk waar er nog veel kinderen in de buurt wonen, en waar het verkeer echt enkel die wijk is.

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Naicimaic Bekijk bericht
    Staat inderdaad expliciet in de basisakte.

Ondertussen een optie genomen op het appartement in kwestie. Deze week enkele banken bezoeken en waarschijnlijk in de loop van volgende week dan definitief tekenen.

Ondertussen een lijstje aan het opstellen van alle zaken die ik zal nodig hebben (inboedel). Ik reken ongeveer 10k. Hoeveel buffer zouden jullie daarnaast aanhouden? 6 maanden loon is meestal het gebruikelijke antwoord, maar ik dacht eerder in de richting van 20k.

Enerzijds is het misschien interessant om iets minder in te brengen (en zo meer buffer aan te houden) dan je effectief kan missen, om zo langer belastingsvoordeel te hebbe..., maar geen lening lijkt mij nog altijd de beste lening. Of zie ik dat verkeerd?
    Mijn inboedel ligt rond de 6.000 euro, maar ik heb dan ook geen slaapkamer of eetkamer nodig en ook geen wasmachine/droogkast in het begin. Slaapkamer neem ik mee van thuis en mijn living is veel te klein voor een eetkamer. Een ronde eettafel (110cm) met twee stoelen en een salon + tv-meubel+salontafeltje. That's it wat ik dus van meubels nodig heb. Die meubels kosten me 3.000 ofzo. Dan nog 1.500 euro gordijnen en 1.000 euro prullaria voorzien (potten, borden, pannen, etc.). Waterverzachter heb ik wel meteen voorzien (€1.300).

Als reserve wou ik niet onder de 12k gaan, maar door omstandigheden (lees: de inloopdouche was toch net die paar k duurder) zak ik tot de magische grens van 10k moeten gaan. Dat is nog altijd comfortabel imo maar daraonder zou ik toch ook niet zomaar willen gaan. Daaronder wil ik niet gaan en in na de eerste twee jaar sparen moet dat opnieuw 15k zijn, dat lijkt me een uitstekende buffer.
    Let us pray for all the fools that be

iTrader
    4 (100%)
    In de stad waar hij koopt is er een overaanbod aan nieuwbouwprojecten die maar niet verkocht geraken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

xTwL-'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Mijn inboedel ligt rond de 6.000 euro, maar ik heb dan ook geen slaapkamer of eetkamer nodig en ook geen wasmachine/droogkast in het begin. Slaapkamer neem ik mee van thuis en mijn living is veel te klein voor een eetkamer. Een ronde eettafel (110cm) met twee stoelen en een salon + tv-meubel+salontafeltje. That's it wat ik dus van meubels nodig heb. Die meubels kosten me 3.000 ofzo. Dan nog 1.500 euro gordijnen en 1.000 euro prullaria voorzien (potten, borden, pannen, etc.). Waterverzachter heb ik wel meteen voorzien (€1.300).

Als reserve wou ik niet onder de 12k gaan, maar door omstandigheden (lees: de inloopdouche was toch net die paar k duurder) zak ik tot de magische grens van 10k moeten gaan. Dat is nog altijd comfortabel imo maar daraonder zou ik toch ook niet zomaar willen gaan. Daaronder wil ik niet gaan en in na de eerste twee jaar sparen moet dat opnieuw 15k zijn, dat lijkt me een uitstekende buffer.
    Ik heb vrij standaard dingen gekocht, en geld besteed aan die zaken waar ik echt 'design' wilde, en de gewone IKEA niet goed genoeg was;

Leren zetel (eerder bank) was €1500, Mijn tafel en stoelen (Tafel was toonzaalmodel, stoelen waren 3+1) waren samen €1800, en dan IKEA bed €700, grote Pax kast was ook €700, lage wandkast €560, salontafeltje heb ik niet gekocht, maar achteraf klein tafeltje van €40, speciale lamp van €290

In totaal dus €5590.

Reken daarbij nog eens €500 huisraad (?).

Wasmachine was €499 dacht ik, in promotie gekocht, idem voor TV, die was €800, maar gekocht toen de mediamarkt de BTW korting gaf.

Gordijnen waren bij mij ook €600, en dan nog een folie achteraan van €120.

Dus heb in totaal net geen €8000 gespendeerd, en heb nog altijd geen verlichting omdat ik niets vind dat mij echt aan staat.

Heb qua buffer hetzelfde gedaan als jij. Alleen bij 20k (excl. belggingen, fondsen e.d.), zat daar in februari voor het eerst onder, maar heb ook in mijn kostenraming voor 2018 wel een reis (€1520) mee opgenomen.

iTrader
    1 (100%)
    Bwa. In de interessante centrumsteden is de boete meestal niet toereikend genoeg en wordt het vastgoed gewoon zo ondergewaardeerd verkocht dat dat systeem ook niet werkt.

xTwL-'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Bwa. In de interessante centrumsteden is de boete meestal niet toereikend genoeg en wordt het vastgoed gewoon zo ondergewaardeerd verkocht dat dat systeem ook niet werkt.
    Die ervaring heb ik niet, maar het mag ook geen gijzeling worden ook niet eh. Mensen kunnen nu helaas geen 10 jaar in de toekomst zien.

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb vrij standaard dingen gekocht, en geld besteed aan die zaken waar ik echt 'design' wilde, en de gewone IKEA niet goed genoeg was;

Leren zetel (eerder bank) was €1500, Mijn tafel en stoelen (Tafel was toonzaalmodel, stoelen waren 3+1) waren samen €1800, en dan IKEA bed €700, grote Pax kast was ook €700, lage wandkast €560, salontafeltje heb ik niet gekocht, maar achteraf klein tafeltje van €40, speciale lamp van €290

In totaal dus €5590.

Reken daarbij nog eens €500 huisraad (?).

Wasmachine was €499 dacht ik, in promotie gekocht, idem voor TV, die was €800, maar gekocht toen de mediamarkt de BTW korting gaf.

Gordijnen waren bij mij ook €600, en dan nog een folie achteraan van €120.

Dus heb in totaal net geen €8000 gespendeerd, en heb nog altijd geen verlichting omdat ik niets vind dat mij echt aan staat.

Heb qua buffer hetzelfde gedaan als jij. Alleen bij 20k (excl. belggingen, fondsen e.d.), zat daar in februari voor het eerst onder, maar heb ook in mijn kostenraming voor 2018 wel een reis (€1520) mee opgenomen.
    Ik heb recent ook nieuwe inboedel gekocht en kwam op een 13k uit.
    Ongefilterd lijstje:
    Bed 2350
    Tafel 550
    Lichten 300
    TV-meubel 500
    TV 1650
    Hue 200
    Verf 700
    Netwerk 140
    Switch 170
    Router 150
    Spatwand 1200
    siliconen + plamuursel + diverse 95
    diversen 165
    extra 50
    ikea 300
    kabels 20
    stofzuiger 120
    weegschaal 132
    diversen ikea 115
    Stoelen 289
    harmony 210
    Zetel 1400
    Lichten 200
    wasmachien 500
    Gordijnen 470
    droogkas 500
    kast 700
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456

Regels voor berichten