Pagina 4 van 4 Eerste 1234

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Naicimaic Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het kriebelt om toch al ééns enkele huizen (appartementen) te gaan bekijken, al enkele interessante dingen gezien.
    Al wacht ik waarschijnlijk beter af tot ik eens de befaamde "bankenronde" heb gedaan..

Hoeveel verschillende woningen zijn de meesten hier gaan bekijken vooraleer ze definitief tot aankoop zijn overgegaan?
    Ikzelf: 4 woningen waarvan enkel de laatste 2 de moeite waren om een afspraak met de immo te maken, de anderen vielen al af door de staat vanbuiten of de omgeving (buren, parkeerruimte,....). 3de huis was met een makelaar die van alles verzon om te verbloemen dus viel zeker af (vocht "kwam van het dak van de buren" Electriciteit met 4 zekeringen "was geen probleem, kan je gerust nog even mee verder",... ) 4de huis was een krot, de prijs was okee en makelaar zei dat er nog onderhandelingsruimte was... Compromis getekend en dan pas de bankenronde gedaan (met een realistisch budget moet je dat zeker niet vooraf doen).

Een vriend van mij viel voor huis nummer 2, hem aangeraden toch een eerlijke vergelijking te maken en een vergelijkbare woning te gaan bezoeken om te zien wat hij voor zijn budget kon krijgen. Heeft voor hem enkel bevestigd dat hij dat huis wou.

iTrader
    0
    Ik ben er wel 10 tallen gaan bekijken, ik ga ook soms mee met kennissen om oude huizen te bekijken en volledig af te kraken/verborgen gebreken op te sporen.Nadien als er dan een bod uitgebracht moet worden kan je al die gebreken gebruiken om de prijs ferm te doen zakken. Ik ben hobby-matig altijd bezig geweest met bouw en heb wel een oog voor details. Misschien ken je ook zo iemand? Bij voorkeur ga je op een kijkdag en pak je een luidruchtige vriend mee en zeg je alle gebreken luid genoeg zodat iedereen het kan horen...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Wat vinden jullie hier van?

Volledig gerenoveerd, vloerverwarming met bijgevolg een mooie EPC...

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0

Totaalplaatje: mooi. Alleen de tegels in de living vind ik spuuglelijk. De slaapkamer is ook erg klein (zie hoe dicht bed op kleerkast staat). Badkamer nice.

Lijkt me naar mijn aavoelen toch wel wat overpriced?
    Let us pray for all the fools that be

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RETYPE Bekijk bericht
    Bij voorkeur ga je op een kijkdag en pak je een luidruchtige vriend mee en zeg je alle gebreken luid genoeg zodat iedereen het kan horen...
    Das echt lame imo. Als het nu echt een prijs die te hoog is voor wat het is, oké dan kunt ge afbieden. Tis een andere zaak als ge da doet als de prijs wel correct is. Maar moest ge u zo gedragen moest ik ne huis of app verkopen en ik nodig u uit, zou ik u al rap vriendelijk vragen om het af te bollen. Misschien dat dat lukt bij goedgelovige mensen en dat ge zo mss af en toe geluk hebt dat ze daarin trappen, maar het is en blijft een smerige tactiek en mensen met ietwat haar op hun tanden zouden al rap vragen om daarmee te kappen (waaronder ik). Onbeleefd tot en met, zeker als ge in persoon met iemand moet onderhandelen.

Ik heb al een huis verkocht in het verleden en ik had idd van zulke mensen die afkwamen. Ik heb die gewoon gevraagd voor het af te bollen want het was overduidelijk wat ze aan het proberen waren. Uiteindelijk hebben we toch verder gedaan met het bezoek maar hebben ze voor de rest van de tijd zich toch gedragen. Uiteindelijk heb ik nog 5k boven de vraagprijs kunnen verkopen.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Hoeveel verschillende woningen zijn de meesten hier gaan bekijken vooraleer ze definitief tot aankoop zijn overgegaan?
    Een half jaar rondgekeken, een 10tal bezocht.

Ziet er op foto mooi uit Je kunt altijd eens gaan kijken.
    Ik ben geen fan van de opengerokken open keuken die op die manier living/keuken/eetplaats combineert (met dan het keukeneiland tussen de tafel en de leefruimte) maar dat is ieder zijn smaak
    Ik heb geen idee van de prijzen in die streek, dus daar kan ik mij niet over uitspreken. Hier in de buurt zou dat normaal/naar de goedkope kant zijn.

iTrader
    0

Volgens mij is er iemand heel creatief geweest met een lens... aan de gevel te zien ongeveer 4m breed? Ons huis is ook zo iets en ook 1 grote open ruimte. Ik vind dat geen probleem maar wees er op voorbereid dat het smal zal zijn en alle lichten aan op de foto's doet mij denken dat het er niet al te licht zal zijn....

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Das echt lame imo. Als het nu echt een prijs die te hoog is voor wat het is, oké dan kunt ge afbieden. Tis een andere zaak als ge da doet als de prijs wel correct is. Maar moest ge u zo gedragen moest ik ne huis of app verkopen en ik nodig u uit, zou ik u al rap vriendelijk vragen om het af te bollen. Misschien dat dat lukt bij goedgelovige mensen en dat ge zo mss af en toe geluk hebt dat ze daarin trappen, maar het is en blijft een smerige tactiek en mensen met ietwat haar op hun tanden zouden al rap vragen om daarmee te kappen (waaronder ik). Onbeleefd tot en met, zeker als ge in persoon met iemand moet onderhandelen.

Ik heb al een huis verkocht in het verleden en ik had idd van zulke mensen die afkwamen. Ik heb die gewoon gevraagd voor het af te bollen want het was overduidelijk wat ze aan het proberen waren. Uiteindelijk hebben we toch verder gedaan met het bezoek maar hebben ze voor de rest van de tijd zich toch gedragen. Uiteindelijk heb ik nog 5k boven de vraagprijs kunnen verkopen.
    Daarom dat ik dan ook apart zou gaan als niet geïnteresseerde. En het zeker niet zou afbollen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht

Wat is correct? Imo is bijna geen enkel huis in België correct geprijsd, als je de prijzen ziet. Het is niet omdat het af te betalen valt dat de prijs correct is. Voor sommige huizen is de gerealiseerde meerwaarde over een paar jaar correct omwille van degelijke renovatie, maar er zijn hopen huizen die half verkrot zijn, amateuristisch gerenoveerd, maar waar men wel zonder schroom de prijs van een nieuwbouw durf vragen.

iTrader
    0
    Kwestie van wat makkelijker te kunnen filteren... vanaf welke EPC waarde klik ik een bepaalde advertentie het best terug dicht? Of is het moeilijk kom daar een harde limiet op te kleven?
    Laatst gewijzigd door Naicimaic; 15 augustus 2018 om 18:51

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Als ge wa tips wilt, ik heb zopas een compromis getekend voor een huis in dezelfde streek (Zwevegem) terwijl ik ongeveer in dezelfde situatie zat als u.

Ik was ook eerst naar appartementen aan het kijken, maar puur qua bergingsruimte biedt een huis zoveel meer.
    Ik heb zelf tientallen huizen bekeken vooraleer ik mijn toekomstige huis (van 2009) tegenkwam.

In uw situatie zou ge ook rekening moeten houden met het volgende:
    Hebt ge nen auto? En zo ja, waar kunt ge die kwijt bij het huis dat ge wilt kopen?

Het huis uit Ardooie dat ge linkte, heb ik ook zien passeren via immosites, maar voor een auto te parkeren is dat dus totaal niet in orde.
    Kijk maar eens op Google Street View...
    • Leek mij een sluipweg te zijn voor die parking aan SIOEN.
    • Als ge volk wilt uitnodigen, zal parkeren voor hen een ramp zijn.
    • 't Is een smalle straat, dus ene Poolse vrachtwagenchauffeur en 't is "bye-bye spiegel".

Daarom ben ik daar zelfs helemaal nie gaan kijken.

Algemeen, als ik u was, zou ik het volgende doen:
    • Gok op een maximaal aankoopbedrag van ± 225.000 EUR (excl. notaris- en hypotheekkosten) om de maandaflossingen van de hypothecaire lening draaglijk te houden. (± 775 EUR/maand of minder)
    • Mik op een huis van ± 10 jaar oud of een volledig gerenoveerd, instapklaar huis.
    • Minimaal één parkeerplaats binnen of buiten, waarvan ge zeker kunt zijn dat er niemand anders op zal parkeren buiten gij of uw kennissen.
    • Bekijk véél huizen vooraleer te beslissen én ga NOOIT alleen kijken. (Bij voorkeur met mensen die in de bouw werken!)
    • Denk eraan: Er zijn ALTIJD betere huizen te vinden. Ik dacht ook mijn droomwoning verloren te hebben na een biedingsdag, maar een week later stond ik bij mijn toekomstige woning die nieuwer, groter én meer naar mijn smaak is.
    • Ga pas langs bij de Immotheker nadat ge een bod uitgebracht hebt. De beste aanbiedingen voor hypothecaire leningen schommelen van dag tot dag.
    • Ga niet zomaar akkoord met de Immotheker! Geen banken aanvaarden die geen waarborg krijgen van de Belgische Staat, zodat uw spaargeld veilig blijft.
    • Let erop dat de gekozen bank voor uw hypothecaire lening hun reconstitutierentevoet vaak herziet. Bij een bank die die slechts jaarlijks herziet, zult ge eigenlijk meer kapitaal aan de bank afdragen dan nodig. (AXA bijvoorbeeld herziet die wekelijks/maandelijks, wat zeer goed is. Op vlak van hypothecaire leningen bieden ze ook zeer gunstige tarieven.)

Contacteer mij gerust via PM als ge vragen zou hebben.
    (Grote kans dat ik al gaan kijken ben bij huizen die nu nog te koop staan in de regio.)
    Laatst gewijzigd door Bes86; 15 augustus 2018 om 19:50
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RETYPE Bekijk bericht
    Wat is correct? Imo is bijna geen enkel huis in België correct geprijsd, als je de prijzen ziet. Het is niet omdat het af te betalen valt dat de prijs correct is. Voor sommige huizen is de gerealiseerde meerwaarde over een paar jaar correct omwille van degelijke renovatie, maar er zijn hopen huizen die half verkrot zijn, amateuristisch gerenoveerd, maar waar men wel zonder schroom de prijs van een nieuwbouw durf vragen.
    Dat is een andere discussie... Ik denk ook niet dat de huidige prijzen gerechtvaardigd zijn en dat er wel een correctie zal komen eenmaal het moeilijker wordt om veel te lenen. Of dat zal gebeuren is nog maar af te wachten aangezien we al heel lang in de lage rentes zitten dat we misschien ons eigen graf gegraven hebben.

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kwestie van wat makkelijker te kunnen filteren... vanaf welke EPC waarde klik ik een bepaalde advertentie het best terug dicht? Of is het moeilijk kom daar een harde limiet op te kleven?
    Dit tabelletje geeft een indicatie:
    https://www.epcwaarde.be/epc-score/

Het verschil tussen bv. 160 en 190 zal niet zo groot zijn, maar als je richting 300 en meer opschuift, duidt dat meestal op een oudere bouw, minder goed geïsoleerd en/of oudere verwarmingsinstallatie.
    Los daarvan, zie het ook niet als exacte wetenschap, er worden genoeg EPC rapporten ingevuld met een aantal elementen "niet gekend" waarbij ze uiteindelijk toch een heel precieze EPC score op dat blad zetten.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    EPC-waarden zijn inderdaad niet 100% betrouwbaar.
    Heb al zo vaak gezien bij immokantoren dat zelf een EPC-keurder in dienst hebben...

Algemeen zou ge ervan uit mogen gaan dat een gesloten bebouwing jonger dan 10 jaar minder dan 100kWh/m² moet zijn.
    Bij huizen ouder dan 10 jaar hangt alles af van degene die het gerenoveerd heeft.
    (Hoger dan 250kWh/m² = potentieel te renoveren/isoleren.)

Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Regels voor berichten