Pagina 80 van 80 Eerste ... 30707677787980
    Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    vraagje.

wij hebben net een half open bebouwing gekocht. iets minder dan 20 jaar oud, 500m² grond, mooie tuin, oprit,voortuin, en 180m² bewoonbare opp alles piekfijn in orde. keuken 4 jaar oud, garage, wasruimte, 4 slpk, kruipzolder, epc van 200,.... vraagprijs was 299k, wij hebben uiteindelijk tot 311k geboden. voorwaarde was dat er wat meubels, keukenstoelen, verlichting, stores, enz achterbleven (geschat op 5000 euro) . In principe 307k voor het gebouw + grond. gisteren is de schatter langs geweest voor de bank en deze heeft de woning geschat op 312K. mag ik ik hieruit dan concluderen dat ik een goede koop gedaan heb? hoe correct zijn die schatters? of heb ik mijn in the heat of the moment wat laten gaan met bieden? We mochten maar 1 x opbieden, dus direct 10K bijgelapt +1k zekerheid.

ik twijfel een beetje dat we achteraf misschien ons een beetje te veel emotioneel hebben laten meeslepen. er waren nog 2 andere koppels geinteresseerd die ook de vraagprijs geboden hadden. en 11k er bij is ineens misschien wel wat veel... gezien in oost -vlaanderen huizen vaak onder de vraagprijs verkocht worden... ligging is in oosterzele is op nog geen 10 minuten van de e40 afrit wetteren. een kleine 20Km van centrum gent.

tijdens onze zoektocht vroegen ze voor gelijkaardige huizen al vlug 330-350K. maar dat is natuurlijk de vraagprijs...
    Zoals anderen hier al zegden is een huis waard wat je eraan wil geven. Natuurlijk binnen een redelijke marge. Maar die marge is veel groter als de 10K die jij bovenop de vraagprijs hebt geboden. Op het einde van de dag ben je nu eigenaar van een huis dat gelet op je eigen beschrijving helemaal top is voor jullie. Je hoeft dus niet wakker te liggen van wat je betaald hebt.

Er is een algemene mentaliteit dat je altijd onder de vraagprijs moet kopen of je hebt een slechte koop gedaan. Ik ken zo mensen die stapelverliefd waren geworden op een huis dat redelijk geprijst was. Toch ruim 30K onder de vraagprijs geboden met als resultaat dat het de week erna werd verkocht voor vraagprijs aan een ander koppel...
    How do you like them apples.
    Mobile Vikings - Gebruik je verbruikspagina op de website om een geblokkeerd nummer te achterhalen.

iTrader
    0
    Het gaat toch allemaal snoeihard zeg. Zaterdag naar een opendeurdag gaan kijken voor een huis (regio Brugge). Er waren een 30 bezoeken gepland en om 14u30 (ons bezoekmoment) waren er al 3 boden binnen. We waren het eerst niet van plan maar hebben toch een bod gedaan aangezien we alletwee stapel verliefd waren op de woning. Manier van bod was in een gesloten envelope. Ons bod was redelijk onvoorbereid (enkel naar immotheek winkel geweest om budget helpen te bepalen) maar toch wel wat boven de vraagprijs (nog binnen budget). Vraagprijs was 359k en ons bod was 362k. 's Avonds bericht gekregen dat ons bod niet aanvaard was. Op het einde van de dag hadden ze 7 boden binnen gekregen & allemaal een "stuk" boven de vraagprijs.

Toch zot dat je voor zo'n belissing zelf geen dag hebt om hierover na te denken.

iTrader
    2 (100%)
    Toch geen goeie manier voor de koper toch?
    Je wordt beetje gedwongen om een bod te doen en ze zijn dan nog extra pusherig door te zeggen dat ze al zoveel boden binnen hebben waardoor je sowieso meer ga bieden.

Wat ik mij dan afvraag : wordt de hoogste bod sowieso aanvaard en wat als hoogste bod onder vraagprijs is.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Per uur werken daar begint geen enkel grotere aannemer aan.

Voor Bimmer heeft het goed uitgepakt, maar per uur werken daar begin ik echt niet aan. (aannemers die grotere werken aannemer tegen een uurprijs dan heb je toch 70% kans dat je met prutsers zit.)

Stel ik vraag 60€/uur en mijn werknemer gaat 15 minuten naar de WC ,dan krijg ik al telefoon van zo'n particulier dat hij geen 15€ gaat betalen omdat mijn werknemer lang op de wc zit... (hell no, dat ik daar aan begin)
    Het soort klant dat mee helpt mijn factuur te maken, daar zit ik trouwens ook niet op te wachten. (no offence)

Ik werk gewoon van oke, U wil dit uitgevoerd krijgen, de deadline is die datum, hier zijn 100 recente referenties, dat kost u zoveel. (vast bedrag) (en tenzij u geen grote meerwerken begint bij te vragen zal dat ook exact het factuurbedrag zijn.)

Dat klopt grote aannemers werken niet per uur en werken praktisch steeds met een vaste prijs.

Ik werk daarbij ook liever met kleine zelfstandigen, die hebben geen personeel in dienst (wat een grote kost is) en werken steeds in eigen naam. Ik heb enkele zaken gedaan door grotere firma's, maar dat verschil merk je wel vind ik (alsook veel meer problemen). Zijn meestal werknemers die hun uren willen kloppen en gedaan, terwijl je merkt bij de kleine zelfstandige dat die goede reclame wilt achter laten.

Daarom dat ik in begin ook zei, ik heb daar geen probleem mee dat een aannemer zegt dit is de prijs en basta, is zijn volste recht. Als er mensen zijn die dat willen betalen, waarom zou hij het niet vragen. Grote aannemers hebben ook meer vaste kosten, die ze via die weg dan aanrekenen (zou ik dan denken om die prijzen te rechtvaardigen).

Die mens mag van mij gerust gaan pissen hoor, daar ga ik niet over klagen. Over de uren heb ik eigenlijk nog nooit moeten "klagen", zijn daar altijd correct in. Algemeen met de kleine zelfstandigen nooit problemen mee gehad. Enkel met de grotere aannemers waar ik normaal enkel een kribbel moest zetten en klaar, daar heb ik veel gezeik met gehad. Daar komen soms nog mijn haren omhoog van, daarmee mijd ik die eigenlijk liever. Het meeste is bij mij gedaan door lokale kleine zelfstandigen, heb ik nog geen miserie mee gehad

En helpen met de factuur op te maken dat doe ik niet hé, dat is zijn job. Maar ja soms ben je genoodzaakt, want krijg je een factuur van 6% BTW ipv 21%, dan moet je niks anders dan de grote onderneming meehelpen met de factuur op te stellen. Of datums dat verkeerd zijn, waardoor de boekhouder achteraf belt dat ik te laat ben met mijn betaling. Terwijl dat hijzelf de factuur datum verkeerd heeft genoteerd. Jongens toch.
    Ergste dat ik heb mij gemaakt waren 3 fouten in een factuur, was die 6% BTW, factuur datum verkeerd en verkeerde prijs (hadden een andere prijs afgesproken). Heeft hij het uiteindelijk aangepast (nadat ik belde),bij de verbeterde versie heeft hij weer een fout gemaakt. Ik moest 70% al betalen, maar rekende al wel 100% aan, terwijl op factuur 70% stond. Heb ik dan weer moeten melden dat het niet correct is en achteraf ook veel gezeik gehad met de boekhouder van hun. Want die overige 30% factuur was nog ergens blijven liggen met hun, dus ik was een wanbetaler. Dat heeft 3 dagen gezeik geweest, omdat hun personeel niet bekwaam zijn om een simpel factuur op te stellen. Dat was echt een simpele basis factuur met 1 vaste prijs.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; Gisteren om 18:18

iTrader
    17 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JustinTimberlag Bekijk bericht
    Het gaat toch allemaal snoeihard zeg. Zaterdag naar een opendeurdag gaan kijken voor een huis (regio Brugge). Er waren een 30 bezoeken gepland en om 14u30 (ons bezoekmoment) waren er al 3 boden binnen. We waren het eerst niet van plan maar hebben toch een bod gedaan aangezien we alletwee stapel verliefd waren op de woning. Manier van bod was in een gesloten envelope. Ons bod was redelijk onvoorbereid (enkel naar immotheek winkel geweest om budget helpen te bepalen) maar toch wel wat boven de vraagprijs (nog binnen budget). Vraagprijs was 359k en ons bod was 362k. 's Avonds bericht gekregen dat ons bod niet aanvaard was. Op het einde van de dag hadden ze 7 boden binnen gekregen & allemaal een "stuk" boven de vraagprijs.

Toch zot dat je voor zo'n belissing zelf geen dag hebt om hierover na te denken.
    Dit is iets dat je vaker hoort. Toch zeker voor huizen in die prijsklasse.
    Voor zover ik me herinner mag dit officieel niet eens. Ik dacht dat alleen een notaris dergelijke verkoop met opbod, openbare verkoop, mocht organiseren.
    Kan het niet onmiddellijk terugvinden eigenlijk.
    blog(Linux-related)

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht

Wat ik mij dan afvraag : wordt de hoogste bod sowieso aanvaard en wat als hoogste bod onder vraagprijs is.
    De verkoper kiest toch gewoon welk bod hij aanvaard, ook al is dat niet het hoogste of niet de vraagprijs.

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Huis kopen (deel 6.1) - tijd voor een groter huis

Klinkt als manier van werken van Immo Dewaele, die werken regelmatig op die manier als ik het goed voor heb.
    Lijkt mij enkel goed voor de verkoper om de prijs op te drijven.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    0

Verbeter mij als ik fout ben, ik weet natuurlijk niet in welke staat de woning was, maar 3000 euro boven de vraagprijs bieden op een woning regio Brugge waar je (naar eigen zeggen) stapelverliefd op bent... dat lijkt mij nu ook niet echt uw koopkansen te vergroten? Misschien lag die woning sowieso niet echt binnen jullie budget?

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Om een huis met gebreke te verkopen en achteraf de verkoper met extra kosten op te zadelen ook als je ze kan aantonen nee?

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk bericht
    Klinkt als manier van werken van Immo Dewaele, die werken regelmatig op die manier als ik het goed voor heb.
    Lijkt mij enkel goed voor de verkoper om de prijs op te drijven.
    Klinkt inderdaad als een présale-formule. Degoutant.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DSK Bekijk bericht
    Dit is iets dat je vaker hoort. Toch zeker voor huizen in die prijsklasse.
    Voor zover ik me herinner mag dit officieel niet eens. Ik dacht dat alleen een notaris dergelijke verkoop met opbod, openbare verkoop, mocht organiseren.
    Kan het niet onmiddellijk terugvinden eigenlijk.
    https://www.dkc-law.be/Actualiteit/A...enbare-verkoop

ik zie niet in waarom het systeem van gesloten enveloppes niet zou mogen. Der is geen opbod, hé, gewoon elk een bod onafhankelijk van elkaar.
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.

Pagina 80 van 80 Eerste ... 30707677787980

Regels voor berichten