Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nina123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Appartementen en rijhuizen heb je zeker ook in Leuven maar in Heverlee en Kessel-Lo heb je veel smalle straatjes waar je amper door kan met de wagen maar waar desondanks veel verkeer is en dat geeft mij zo'n claustrofobisch gevoel. In Wilsele zou ik persoonlijk al liever wonen. Maar hey dit is puur subjectief.
    Mja ok, genre Groenstraat in Heverlee of Heidebergstraat in Kessel-Lo dan (of pakweg de Brusselsestraat in Leuven zelf?), akkoord. Maar niet alleen is het subjectief, maar hangt het ook af van het (meestal beperkte) beeld dat om een of andere reden is blijven hangen van een wijk of gemeente. Wilsele, bijvoorbeeld, vind ik veel minder aantrekkelijk klinken dan Kessel-Lo of Heverlee, want aan de lelijke noordzijde van Leuven, lawaai van de ring en de E314, mindere bereikbaarheid.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nina123 Bekijk bericht
    Waarom in Kessel-Lo willen wonen? Ik vind het daar veel te druk en er wonen veel vreemdelingen in de straten achter het station. Ik heb als kind in Heverlee gewoond en dat vind ik ook enorm druk geworden met veel auto- en fietsverkeer (ook door de massaschool HeiligHart). Veel rijhuisjes naast elkaar. Ik krijg al claustrofobie als ik door die straten rij. Villawijk in de buurt van legerkazerne vind ik er verouderd uitzien terwijl ik me dat als kind niet zo herinner. Ik woon nu in Leuven en het is hier begot rustiger dan in de randgemeenten. Minder gerij (circulatieplan), krijsende kinderen enz. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
    't Is maar wat ge veel vreemdelingen noemt...
    Ikzelf woon in 1 van die straten achter het station. Eerst wat verder af in ons huurappartement, nu wat dichterbij het station in een gekocht huis. Je hebt gewoon alles in de buurt, wat je maar wenst.
    Of je nu wil gaan lopen in't groen, wil gaan wandelen in't bos of beter: wandelen in't stad. Gaan shoppen, terrasje doen... Alles is dichtbij en toch heb je totaal niet het gevoel dat je in een stad woont.
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    Ikzelf woon in 1 van die straten achter het station. Eerst wat verder af in ons huurappartement, nu wat dichterbij het station in een gekocht huis. Je hebt gewoon alles in de buurt, wat je maar wenst.
    Of je nu wil gaan lopen in't groen, wil gaan wandelen in't bos of beter: wandelen in't stad. Gaan shoppen, terrasje doen... Alles is dichtbij en toch heb je totaal niet het gevoel dat je in een stad woont.
    Grotendeels eens maar wandelen in het bos... dan moet je toch een behoorlijk ruime definitie van bos hebben.

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Grotendeels eens maar wandelen in het bos... dan moet je toch een behoorlijk ruime definitie van bos hebben.
    Waarschijnlijk Provinciaal Domein Kessel-Lo.
    Daar wilde mijn vriendin ook eerst in de buurt gaan wonen.
    Maar nieuwbouw is daar niet mogelijk en verbouwen wilde ik niet (kwam ook ruw geschat op zelfde neer en dan heb je niet eens de vrijheid om te doen wat je wil. Laat staan vrijstaand)

NemesisBE, dan zijn wij mekaar waarschijnlijk al wel eens gekruist
    Het is inderdaad wel een gemak om enkel maar onder het station door te hoeven wandelen en in het centrum te zitten. Shoppen, terrasje, iets eten,... dat had ik vroeger in mijn dorpje niet.
    En ja, werken op 200 m van de deur is ook wel een gemak (binnenkort wel 3 km... da's 15x zo ver! )

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Mijn gemeente een 22% hoger dan 2017. Maar die resultaten kunnen toch serieus vertekend zijn in een kleine gemeente? Als er nu in 2018 een villa van 3 miljoen is verkocht en in 2017 niet, dan heeft dat toch een enorme impact op het gemiddelde?
    idd.. In Kessel-lo zijn er in gans 2017 slechts 28 villa's verkocht. De prijs van 1 villa beïnvloedt dus enorm het gemiddelde. OK, er zijn zo'n 335 woningen (excl appartementen) verkocht, daar zal de beinvloeding wel minder zijn, maar ook daar zit je met een vertekening. Mediaan is dan al iets betrouwbaarder, maar op een deelgemeente kan je moeilijk zeggen dat je een goed beeld kan maken op 1 jaar.

Er zijn in Kessel-lo in 2017 huizen verkocht voor 200000 euro (en minder, want dit was Percentiel 25), maar ook voor 440000 en véél meer (percentiel 75 voor een wijk in Kessel-lo)
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bwa, ik ken enkele leuke bossen (geen gigantische wouden zoals Meerdaalwoud he) waar ik wel eens loop of wandel. Maar ge moet het weten he
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kessel-Lo is een sossenkot. Iedereen heeft daar precies een bakfiets. Overal spa en pvda posters tijdens de verkiezingen.
    Wel kalme straten en vlakbij provinciaal domein, das ook wel fijn natuurlijk

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mja ok, genre Groenstraat in Heverlee of Heidebergstraat in Kessel-Lo dan (of pakweg de Brusselsestraat in Leuven zelf?), akkoord. Maar niet alleen is het subjectief, maar hangt het ook af van het (meestal beperkte) beeld dat om een of andere reden is blijven hangen van een wijk of gemeente. Wilsele, bijvoorbeeld, vind ik veel minder aantrekkelijk klinken dan Kessel-Lo of Heverlee, want aan de lelijke noordzijde van Leuven, lawaai van de ring en de E314, mindere bereikbaarheid.
    Wilsele hangt er hard vanaf waar je juist zit. Tegen die autostrade (Noord) of de mechelsesteenweg (West) zal het zeker niet aangenaam zijn. Ook aan het begin van kareelveld zit je midden in de files van 4 tot 6. Je geraakt daar met je eigen wagen niet eens op of van je eigendom. Om nog maar te zwijgen van de luchtkwaliteit daar. Aan de vaart in het Oostelijke deel is Wilsele dan weer wel top.

Als het bos is dat je zoekt, ik benijd die twee die daar in de sellekensstraat tegen gasthuisberg zitten. Die hebben het Lemmenspark bijna als prive bos. Zeer rustig en mooi om eens te gaan wandelen.
    https://www.google.com/maps/search/g.../data=!3m1!1e3
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; Vandaag om 19:02
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    In het eerste stuk van Diestsesteenweg richting Diest en ook buurt Martelarenlaan (in mindere mate) zie je veel nachtwinkels en louche kapperszaken/nagelstudios en soms je daar ook Turken (of andere exotische origines) buiten staan praten of roken en daarvan krijg ik soms toch het gevoel dat deze buurt in handen is van buitenlanders. Maar van zodra ik voorbij de kerk ben aan linkerkant zakt dat gevoel wat weg. Leuven valt op zich wel mee qua vreemdelingen in vgl met Brussel en Antwerpen. De meesten integreren zich hier vrij goed denk ik. Panoreportage gisteren over Ninove en Denderleeuw was wel ontluisterend moet ik zeggen. Goddank dat Leuven zo duur is dat we niet hetzelfde voorkrijgen.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Kessel-Lo is een sossenkot. Iedereen heeft daar precies een bakfiets. Overal spa en pvda posters tijdens de verkiezingen.
    Ik woon daar nu al een zestal jaar en nog altijd content
    Appartementprijzen zijn hier idd wel hoog.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Het onderwijs is een sossenkot en Leuven is een onderwijsstad he. Een universiteit, hogeschool, meerdere middelbare scholen en bakken avondonderwijs beschikbaar. En al deze leerkrachten en docenten wonen bij gevolg in het Leuvense met concentratie in randgemeenten als Kessel-Lo waar ook veel jonge gezinnen zitten.

Pagina 138 van 138 Eerste ... 3888128134135136137138

Regels voor berichten