iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Hypothecaire lening als zelfstandige

Hallo

Ik ben momenteel 1 maand zelfstandige in hoofdberoep waar ik mijn diensten aanbied.
    Mijn vriend heeft een vaste job bij een werkgever.

Ik vroeg me af of ik als startende zelfstandige een lening kan aangaan bij de bank voor een huis te kopen samen met mijn vriend?
    Aangezien ik als zelfstandige minder zekerheid heb vroeg ik me af of dit zou lukken.

Ik heb een overeenkomst en werk 30u per week en heb ongeveer een 1600 netto per maand. Maar ik heb geen contract zoals bij een werknemer en zekerheid.

Iemand een idee?
    no votes  

jens_vc's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb in de tijd ook gaan horen of het iets uitmaakte zelfstandige vs vast in dienst (ik maakte ook de overweging) en toen werd er mlij gezegd dat het niet zo veel verschil zou zijn.
    Ik ben niet zelfstandige geworden en lening is afgesloten dus of het effectief iets verschil zou geweest zijn weet ik niet, maar ze beweerde van niet.
    Spoiler:
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt, goed om te weten.

Ik ben benieuwd...
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is een heel moeilijke vraag die je nu stelt omdat er momenteel heel wat onzekerheid heerst over hoe het voordeel alle aard zal berekend worden.

De fiscus heeft onlangs van de rechtbank ongelijk gekregen en zal vermoedelijk de wet aanpassen....maar niemand die er vandaag iets zinnigs kan over vertellen.

Zelf zou ik het niet (meer) doen, want sommige controleurs verwerpen alle kosten (afschrijvingen, intresten,...) omdat er geen huurinkomsten tegenover staan.
    Ik zou mijn privé woning eerder privé kopen en mijn beleggingseigendommen via de vennootschap.

Maar pols gerust eens bij je boekhouder om te horen hoe hij er over denkt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    no votes  

vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    235 (100%)