Pagina 3 van 45 Eerste 123456713 ... Laatste

Discussie: Tax On Web 2018

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maakt niet uit hé. Als je (fictief voorbeeld) €25k eigen inbreng hebt en er gaat €500 meer van uw eigen inbreng af voor SSV, ga je €500 meer moeten lenen om hetzelfde huis te kopen
    Maar je kon niet meer lenen dan als je niet genoeg eigen inbreng had om dat te betalen..
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Maar je kon niet meer lenen dan als je niet genoeg eigen inbreng had om dat te betalen..
    Ik zie uw punt nog altijd niet. De tijd van q100+ te lenen ligt al even achter ons. En je bent niet verplicht om SSV in 1 keer af te lossen, dit kan ook gespreid.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door botchla Bekijk bericht
    Twee keer bullshit.

1) SSV in één keer betalen is niet echt veel goedkoper. Je moet er meer voor lenen en verdisconteerd effect van SSV over 2/3e van de looptijd maakt het verschil in waarde dan zeer beperkt.

2) SSV inbrengen is een mes dat langs twee kanten snijdt, bij een uitbetaling wordt je dan ook op een gedeelte belast. Als je echter in december het volledige bedrag in één keer hebt opgehoest en daarmee integraal jullie schijven kunnen vullen is dat zeker te overwegen.
    1) Mijn SVV kostte 1500 meer over 10 jaar dan in 1 keer, 4k vs 2.5k ca. Dan mag je al fameus verdisconteren Ik heb er ook niet voor geleend, ik leen het maximum dat ik kon.

2) 't Is niet omdat het mes langs 2 kanten snijdt dat het BS is wat ik schrijf he. 't Is een risico dat je kan nemen ja. Nu een kleine 2k (dacht ik?) terugtrek missen vs enkele schijven van 10k ophoesten als je je kop neerlegt. Er zijn mensen die met kleinere kansen op de lotto spelen
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Wanneer gaat ie online? Tax on Web '18?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MRzone Bekijk bericht
    ik dacht ergens gelezen vanaf 27 april
    Staat nog nergens. Is wel al altijd op een dinsdag geweest, dus vermoedelijk 24 april.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Twitch - offline

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    ToW 2018 is bijna online! "Het zal eerstdaags mogelijk zijn om uw aangifte in de personenbelasting in te vullen."
    Er zijn wel al 27 aangiften gedaan

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    ToW 2018 is bijna online! "Het zal eerstdaags mogelijk zijn om uw aangifte in de personenbelasting in te vullen."
    Er zijn wel al 27 aangiften gedaan
    Is altijd zo, dat zijn testen denk ik, maar weet het niet zeker.

iTrader
    1 (100%)
    [QUOTE=Musk;21361557]Dit hadden die hufters van de bank dan wel eens mogen melden, die deden zelf het voorstel om de SSV in te brengen, omdat onze lening pas in oktober begon te lopen.
    /QUOTE]

Das wel vreemd, bij ons heeft elke bank waar gaan horen zijn dat vermeldt, behalve BNP (maar daar waren we snel buiten omdat die naar eigen zeggen op dat moment toch niet konden concurreren met de andere banken). Wij hebben dezelfde situatie als jij en gaan het ook gewoon inbrengen. Het is een risico, maar wij vinden dat niet erg. Als het gebeurd, houdt de overledene dan maar iets minder over van onze levensverzekeringen. Maar je moet je er idd wel van bewust zijn natuurlijk.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    [QUOTE=Tin_Cricket;21367505]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dit hadden die hufters van de bank dan wel eens mogen melden, die deden zelf het voorstel om de SSV in te brengen, omdat onze lening pas in oktober begon te lopen.
    /QUOTE]

Das wel vreemd, bij ons heeft elke bank waar gaan horen zijn dat vermeldt, behalve BNP (maar daar waren we snel buiten omdat die naar eigen zeggen op dat moment toch niet konden concurreren met de andere banken). Wij hebben dezelfde situatie als jij en gaan het ook gewoon inbrengen. Het is een risico, maar wij vinden dat niet erg. Als het gebeurd, houdt de overledene dan maar iets minder over van onze levensverzekeringen. Maar je moet je er idd wel van bewust zijn natuurlijk.
    Het is ook BNP waar wij geleend hebben
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Ik heb die mottige bruine envelope nog niet gehad, is dat normaal? Ik duid elk jaar aan dat ik die wil ontvangen.

Volgens mij ben ik dit jaar verplicht die op papier in te vullen aangezien ik vorig jaar gescheiden ben, of kan dat tegenwoordig ook al in ToW?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Die bruine enveloppe krijg je maar ergens in mei (rond de 10e meestal, maar wordt in schijven opgestuurd omdat de post ze anders niet allemaal op 1 dag kan verwerken).

Je belastingsaangife kan je als pas gescheiden ook perfect via tax on web ingeven. Geen enkel probleem.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Zouden de meeste fiscale attesten niet al binnen moeten zijn nu? Ik heb nog steeds niks van de landelijke kinderopvang ontvangen.

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Is Tax On Web 2018 al geopend?

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Nog niet...
    __________________________________________________ _
    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Oké, maar dat wist ik al, en daar kan ik nu niet echt rekening mee houden. Als ik al sterf in de komende 25 jaar dan krijgt mijn zus een mooie som geld, ik kan ermee leven dat ze dan wat belasting zou moeten betalen. Als men al met zo'n scenario's rekening moet houden dan mag ik mijn huis niet meer uit.
    Ik geef u daar 100% gelijk in... als er iets gebeurd blijft er meer dan genoeg achter. Dat de ergenamen dan een stuk moeten afgeven aan de belastingen is echt mijn probleem niet, ik denk dat ze daar ook niet van wakker zullen liggen.

Ik zou eigenlijk wel eens van iemand de wiskunde achter die bewering dat het "niet slim" is willen zien.
    Als je pakweg €200 terug trekt van de belastingen en er moest iets gebeuren en u erfgenamen moeten pakweg €20.000 afgeven aan de belastingen dan moete al 1% van de tijd sterven tijdens de looptijd van u lening om "winst" te maken. Enfin, ik slaag maar van ver naar de bedragen dus mijn redenering kan compleet fout zijn maar ik sta gerust open voor iemand die mij met concreet cijfer materiaal kan aantonen dat SSV inbrengen "niet slim" is.

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Grote kans dat dat morgen gebeurt.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Twitch - offline

Pagina 3 van 45 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten