Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste
    Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    verzorg u littekens alleszins héél goed!
    Loop er niet mee in de zon deze zomer (plakker der op, pet op, hou er rekening mee); er zijn vochtinbrengende cremes die écht wel helpen.

hoe (on)opvallend een litteken word heb je wel echt in de hand.

Overlaatst een reportage gezien van slachtoffers die aan tafel gingen zitten met hun daders en vragen stelden over "waarom" en "begrijp je de gevolgen voor mij"
    Je zag die daders zo krimpen.
    Zoeen kerel moet absoluut met de gevolgen oog in oog komen anders beseft hij mogelijks niet dat dit levenslange gevolgen draagt
    Life on the fastlane
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Verzamel al je medische kosten en stop die in een dossier. Laat een dokter esthetische schade en invaliditeit vaststellen (klink misschien raar maar indien je gehinderd wordt door je verwondingen kan er een bepaald percentage invaliditeit ingeroepen worden. Eén jaar een arbeidsinvaliditeit van 1% is al een getal met vier cijfers. Daar bestaan tabellen voor, ook voor die esthetische schade). Laat je advocaat deze claim naar de tegenpartij sturen.
    Tenzij je te maken hebt met een marginaal die toch geen geld heeft/geen consequenties kan inschatten, zal die gewoon de schadevergoeding betalen en is de zaak afgesloten. Ga je naar de rechtbank dan zit je met procedures van jaren, heb jij geen zekerheid dat je hetzelfde bedrag zal krijgen, en heeft hij geen zekerheid dat hij minder zal moeten betalen (en mogelijks heeft hij geen advocaat via zijn familiale).
    En het is ook een kwestie van het gerechtelijk apparaat niet te belasten met 'kleine' zaken zoals dit. Indien je het onderling kan regelen zonder rechtbank zou ik dat zeker doen. Weigert hij te betalen, dan trek je naar de rechtbank.

Is er trouwens een PV opgesteld voor vrijwillige slagen en verwondingen of voor onvrijwillige?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Verzamel al je medische kosten en stop die in een dossier. Laat een dokter esthetische schade en invaliditeit vaststellen (klink misschien raar maar indien je gehinderd wordt door je verwondingen kan er een bepaald percentage invaliditeit ingeroepen worden. Eén jaar een arbeidsinvaliditeit van 1% is al een getal met vier cijfers. Daar bestaan tabellen voor, ook voor die esthetische schade). Laat je advocaat deze claim naar de tegenpartij sturen.
    Tenzij je te maken hebt met een marginaal die toch geen geld heeft/geen consequenties kan inschatten, zal die gewoon de schadevergoeding betalen en is de zaak afgesloten. Ga je naar de rechtbank dan zit je met procedures van jaren, heb jij geen zekerheid dat je hetzelfde bedrag zal krijgen, en heeft hij geen zekerheid dat hij minder zal moeten betalen (en mogelijks heeft hij geen advocaat via zijn familiale).
    En het is ook een kwestie van het gerechtelijk apparaat niet te belasten met 'kleine' zaken zoals dit. Indien je het onderling kan regelen zonder rechtbank zou ik dat zeker doen. Weigert hij te betalen, dan trek je naar de rechtbank.

Is er trouwens een PV opgesteld voor vrijwillige slagen en verwondingen of voor onvrijwillige?
    Sowieso zal ik eerder proberen het onderling te regeling via een dading zoals hier eerder al werd verteld, wil hij dat niet betalen dan zal het voor de rechtbank worden uitgevochten. PV is opgesteld voor vrijwillige slagen en verwondingen ja. Ik zie zelfs niet in hoe dit 'onvrijwillig' kan worden gezien, 't is niet dat ik uit het niets een random bierglas tegen mijn voorhoofd heb gehad, hij heeft er duidelijk vrijwillig mee geslagen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pompi Bekijk bericht
    verzorg u littekens alleszins héél goed!
    Loop er niet mee in de zon deze zomer (plakker der op, pet op, hou er rekening mee); er zijn vochtinbrengende cremes die écht wel helpen.

hoe (on)opvallend een litteken word heb je wel echt in de hand.

Overlaatst een reportage gezien van slachtoffers die aan tafel gingen zitten met hun daders en vragen stelden over "waarom" en "begrijp je de gevolgen voor mij"
    Je zag die daders zo krimpen.
    Zoeen kerel moet absoluut met de gevolgen oog in oog komen anders beseft hij mogelijks niet dat dit levenslange gevolgen draagt
    Uiteraard. Ik smeer nu twee keer per dag bio oil erop en dat ga ik zeker drie maand aanhouden, misschien zelfs langer als ze nog te fel zijn.

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Littekens vervagen niet op enkel weken/maanden maar blijven vervangen voor enkele jaren.
    safir Thom4s

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga even dit topic onder het stof halen.

Ik ben dinsdag mijn dossier gaan inkijken en van alles te weten gekomen. Alleen maar positief nieuws eigenlijk. Mijn dader heeft de feiten bekent (ook al kan hij er zich niets meer van herinneren), hij schrijft enorm spijt te hebben en is bereid om zijn verantwoordelijkheid te nemen en een vergoeding te betalen. Daarnaast nog twee getuigenissen die eigenlijk alleen maar mijn verhaal bevestigen.

Nu heb ik ook een brief gehad van de bemiddelingsdienst Moderator in Heverlee. Ik heb daar volgende week een afspraak mee. Ik haal deze post eigenlijk naar boven om te polsen naar eventueel wat info. Ik vraag me vooral af welk 'voordeel' dit gaat hebben voor de dader? Aangezien hij sowieso voor de rechter moet komen. Ik vermoed een optie tot strafvermindering, maar zeker weet ik dat niet.

Mijn mening is trouwens als volgt: Het maakt mij werkelijk geen bal uit of die nu een celstraf, werkstraf of wat dan ook krijg, want daar heb ik zelf persoonlijks niks aan. Ik wil logischerwijs zelf zoveel mogelijk geld als schadeclaim. Na een dik jaar heb ik jammer genoeg nog altijd zichtbare littekens, dus ik veronderstel dat ik daarmee niets verkeerd zeg. Ik kan trouwens ten alle tijden de stekker uit die bemiddeling trekken, dus als het mij niet aanstaat wat ze zeggen of als die gast niet akkoord gaat dan stopt het.

Tot slot stel ik mij dan nog de vraag, aangezien mijn dader nog student is. Stel: ik vraag een schadeclaim van 5000 euro en hij gaat akkoord, maar kan dat op dat moment nog niet ophoesten. Wordt dat dan in schijven betaald of moet hij dan maar zien of hij (of zijn ouders) een lening aangaan? Ik weet trouwens niet of 5000 euro een realistisch bedrag is hè, ik zeg nu maar iets om een stelling aan te kaarten.

Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Pinkman; 3 april 2019 om 19:58

yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinkman Bekijk bericht
    Ik ga even dit topic onder het stof halen.

Ik ben dinsdag mijn dossier gaan inkijken en van alles te weten gekomen. Alleen maar positief nieuws eigenlijk. Mijn dader heeft de feiten bekent (ook al kan hij er zich niets meer van herinneren), hij schrijft enorm spijt te hebben en is bereid om zijn verantwoordelijkheid te nemen en een vergoeding te betalen. Daarnaast nog twee getuigenissen die eigenlijk alleen maar mijn verhaal bevestigen.

Nu heb ik ook een brief gehad van de bemiddelingsdienst Moderator in Heverlee. Ik heb daar volgende week een afspraak mee. Ik haal deze post eigenlijk naar boven om te polsen naar eventueel wat info. Ik vraag me vooral af welk 'voordeel' dit gaat hebben voor de dader? Aangezien hij sowieso voor de rechter moet komen. Ik vermoed een optie tot strafvermindering, maar zeker weet ik dat niet.

Mijn mening is trouwens als volgt: Het maakt mij werkelijk geen bal uit of die nu een celstraf, werkstraf of wat dan ook krijg, want daar heb ik zelf persoonlijks niks aan. Ik wil logischerwijs zelf zoveel mogelijk geld als schadeclaim. Na een dik jaar heb ik jammer genoeg nog altijd zichtbare littekens, dus ik veronderstel dat ik daarmee niets verkeerd zeg. Ik kan trouwens ten alle tijden de stekker uit die bemiddeling trekken, dus als het mij niet aanstaat wat ze zeggen of als die gast niet akkoord gaat dan stopt het.

Tot slot stel ik mij dan nog de vraag, aangezien mijn dader nog student is. Stel: ik vraag een schadeclaim van 5000 euro en hij gaat akkoord, maar kan dat op dat moment nog niet ophoesten. Wordt dat dan in schijven betaald of moet hij dan maar zien of hij (of zijn ouders) een lening aangaan? Ik weet trouwens niet of 5000 euro een realistisch bedrag is hè, ik zeg nu maar iets om een stelling aan te kaarten.

Alvast bedankt!
    5000 euro voor levenslang littekens te hebben ... hmm lijkt me weinig ...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yaris Bekijk bericht
    Ik gaf dan ook maar een voorbeeld om een stelling te maken hè. Ik reken minstens toch op een paar duizend euro, anders bemiddel ik niet. Echter weet ik op dit moment niet hoever in daarin gaan. Ik vermoed dat de mensen van de bemiddeling mij daarin verder kunnen helpen, of dat nu rechtstreeks is of via een derde persoon.

beemer036's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tja...ik ken zo iemand waarbij ze uiteindelijk een regeling hebben getroffen van 10euro/maand gedurende 30jaar! Betreft een goei 3000euro wetende dat die mens een goed betaalde job heeft en zelfs doodeenvoudig met pakweg 1 jaar zijn vakantiegeld het bedrag kan betalen.

Hou uw hart al maar vast...
    Nee, ik weet ook niet alles.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yaris Bekijk bericht
    Kan wel, er wordt een inschatting gemaakt van hoe lelijk het litteken is en hoe hard het een impact zal hebben op je leven, en afhankelijk van die beoordeling kan het van een paar honderd euro tot tienduizenden euro's gaan (leuk weetje: één van de factoren waar kan naar gekeken worden is geslacht, vrouwen worden geacht meer last te hebben van een esthetische schade en krijgen grotere vergoedingen, en ook het feit of je al dan niet van straat bent is een factor, iemand die getrouwd wordt geacht minder last te hebben van een litteken dan iemand die nog een partner zoekt. geen idee of dat nog veel invloed heeft tegenwoordig, maar dat zijn nog steeds de "officiële" parameters waarnaar verwezen wordt). De vergoedingen nemen ook af hoe ouder je bent, een kind van 10 jaar zal een veelvoud krijgen voor hetzelfde litteken dan iemand van 70.
    Laatst gewijzigd door beryl; 4 april 2019 om 00:08

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Kan wel, er wordt een inschatting gemaakt van hoe lelijk het litteken is en hoe hard het een impact zal hebben op je leven, en afhankelijk van die beoordeling kan het van een paar honderd euro tot tienduizenden euro's gaan (leuk weetje: één van de factoren waar kan naar gekeken worden is geslacht, vrouwen worden geacht meer last te hebben van een esthetische schade en krijgen grotere vergoedingen, en ook het feit of je al dan niet van straat bent is een factor, iemand die getrouwd wordt geacht minder last te hebben van een litteken dan iemand die nog een partner zoekt. geen idee of dat nog veel invloed heeft tegenwoordig, maar dat zijn nog steeds de "officiële" parameters waarnaar verwezen wordt). De vergoedingen nemen ook af hoe ouder je bent, een kind van 10 jaar zal een veelvoud krijgen voor hetzelfde litteken dan iemand van 70.
    Eigenlijk zouden ze gewoon rekening moeten houden met hoeveel het zou kosten aan plastische chirurgie om de littekens te verwijderen.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Eigenlijk zouden ze gewoon rekening moeten houden met hoeveel het zou kosten aan plastische chirurgie om de littekens te verwijderen.
    Het gaat over esthetische schade die niet op te lossen is. Als er medische procedures voor gebeuren zal het idd gewoon de rekening daarvan zijn die moet betaald worden.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    De morele schade zou bij mij eerder zijn, dat elke keer wanneer ik in de spiegel kijk, ik goesting krijg om die gast zijn nek om te wringen, voor de rest van mijn leven.
    Een continue wraakgevoel. Vanwege het onrecht en de continue herinnering daaraan. Alleen de juiste geldsom waar je genoegen mee kan nemen, kan dit opheffen.
    Excuses alleen maar niet willen betalen, bullshit man. Ik zou mij serieus moeten inhouden om die gast niet zelf te gaan vergelden de komende 20 jaar.

Dat is anders dan dat je vb. een litteken hebt van met uw kop ergens tegen te lopen of van een dom accidentje.
    Zelfs al zou daar een tweede partij bij betrokken zijn.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 4 april 2019 om 10:11

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heb het nu niet helemaal gelezen maar waarop stapt ge niet naar een advocaat eigenlijk?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Heb het nu niet helemaal gelezen maar waarop stapt ge niet naar een advocaat eigenlijk?
    Omdat dat alleen maar geld kost en de feiten vrij duidelijk zijn denk ik, hij heeft zelfs een bekentenis van de schuldige en hij heeft meerdere getuigen. Lijkt me easy zonder advocaat en zonder de kosten die daarbij komen. Ik zou persoonlijk wel wat bevriende advocaten om gratis advies vragen, maar als hij er geen kent is dat lastiger.

Het probleem is gewoon dat justitie bij ons op geen kloten trekt en het slachtoffer hier aan zijn lot wordt overgelaten. Ik vraag me af waarom we niet meer gevallen zien dat mensen het recht in eigen handen nemen na zo'n situaties, op justitie kan je toch niet rekenen. Met of zonder advocaat, je krijgt veel te weinig schadevergoeding in dit land en de schuldige wordt toch amper gestraft.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ge zijt toch niet in de Colff geweest toevallig?

(of bestaat dat niet meer? )
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten