Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste
    Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat denk je zelf?

Bij geldboetes is het maal 6 natuurlijk maar als je zelf iets wilt krijgen van de (r)overheid moet je opletten of het is gedeeld door 6.
    Heeft te maken met het feit dat bedragen (boetes of uitkeringen)in wetboeken niet elk jaar aangepast (kunnen) worden aan de stijgende levensduurte. Zou veel te omslachtig zijn. Hierdoor maakt men gebruik van opdeciemen. Lijkt me dus niet abnormaal moest dat ook voor schadevergoedingen zo zou kunnen zijn. Moesten die bedragen maal 6 zijn zou het toch wel wat meer fair zijn.

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    223 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Dan ga je naar een deurwaarder, als die dader een job heeft wordt er loon afgehouden, de deurwaarder kan ook goederen op zijn domicilieadres aanslaan en als hij onroerend goed zou hebben is het al helemaal zeker dat hij geld zal krijgen.

De kans dat je in zo'n zaak ook effectief geld krijgt lijkt me eerder groot.
    Een deurwaarder kan NIKS doen in zo'n geval. Die mag enkel dingen aanslaan met een gerechtelijk bevel. En loon laten inhouden... Hier geldt hetzelfde. Als jij als slachtoffer bij een deurwaarder ten rade gaat, vergeet maar dat die gaat kunnen helpen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht

We leven hier niet in Amerika waar je paar miljoen kan krijgen omdat iemand nekeer boos naar je kijkt
    En gelukkig ook niet in China waar ze je na een aanrijding nog eens extra aanrijden zodat je zeker dood bent.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Board game collectie: StanTem

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Een deurwaarder kan NIKS doen in zo'n geval. Die mag enkel dingen aanslaan met een gerechtelijk bevel. En loon laten inhouden... Hier geldt hetzelfde. Als jij als slachtoffer bij een deurwaarder ten rade gaat, vergeet maar dat die gaat kunnen helpen.
    Ik had het inderdaad over een situatie waarin de dader veroordeeld wordt zodat je een vonnis hebt waarmee je dan naar een deurwaarder kan stappen als je je geld niet spontaan krijgt.

In dit geval waarin de dader is opgepakt en je je als slachtoffer waarschijnlijk burgerlijke partij zal kunnen stellen is zo'n uitspraak bekomen niet zo heel complex en de kans dat je aan het einde van de rit geld krijgt is groot.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Maat van mij heeft ooit €2000 gekregen. Heeft 15 jaar later nog steeds een lelijk litteken in zijn gezicht. Advocaat was ook duur maar het ging om het principe. Wat ik wel begrijp.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedrag maakt me op zich niet zoveel uit. Zolang al mijn medische kosten en al vergoed worden zal ik al wel blij zijn, natuurlijk mag er een bijkomende schadevergoeding zijn maar dat zie ik als een mooie bonus. Collega van mij die overigens ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt zei iets van dat de vergoeding wordt bepaald op basis van het aantal mm littekens je hebt, zou straf zijn of dat klopt maar wil het wel eens navragen.

Nu vraag ik mij echter af hoe dat zit met medische expertise en zo? Mijn huisdokter had alleszins het verslag nodig van het ziekenhuis en na drie(!) keer bellen hebben ze het eindelijk verstuurd... Maar nu zou ik een medisch expertise moeten hebben voor aan de verzekering/politie te geven, maar wie bepaalt dat allemaal en zo? Heb daar zelf geen ervaring mee, allemaal (helaas) nieuw voor mij...

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinkman Bekijk bericht
    Bedrag maakt me op zich niet zoveel uit. Zolang al mijn medische kosten en al vergoed worden zal ik al wel blij zijn, natuurlijk mag er een bijkomende schadevergoeding zijn maar dat zie ik als een mooie bonus. Collega van mij die overigens ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt zei iets van dat de vergoeding wordt bepaald op basis van het aantal mm littekens je hebt, zou straf zijn of dat klopt maar wil het wel eens navragen.

Nu vraag ik mij echter af hoe dat zit met medische expertise en zo? Mijn huisdokter had alleszins het verslag nodig van het ziekenhuis en na drie(!) keer bellen hebben ze het eindelijk verstuurd... Maar nu zou ik een medisch expertise moeten hebben voor aan de verzekering/politie te geven, maar wie bepaalt dat allemaal en zo? Heb daar zelf geen ervaring mee, allemaal (helaas) nieuw voor mij...
    Expert gaat de verzekering normaal gezien vastleggen, en dan moogt gij me gans uw dossiertje naar daar gaan en gaat dieje da is kijken, gaat die ook is ff kijken naar u gezicht, paar keer knikken paar keer hmmm en dan u naar huis sturen. En da een drietal keer en daar maken die dan verslag van
    --Because I can--

W!mpix's schermafbeelding
    iTrader
    93 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kunt ge niet proberen een dading te krijgen? Ik bedoel, als het alternatief een strafblad met slagen en verwondingen is, dan is hij wellicht wel bereid om iets meer te betalen.. (Dan moet ge wrs wel uw klacht intrekken)
    Xbox Live en PSN: Acer113 Steam: W!mpix
    3DS (en pokémon) Friendcode: 2337-3116-3417

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W!mpix Bekijk bericht
    Kunt ge niet proberen een dading te krijgen? Ik bedoel, als het alternatief een strafblad met slagen en verwondingen is, dan is hij wellicht wel bereid om iets meer te betalen.. (Dan moet ge wrs wel uw klacht intrekken)
    Dat is op zich geen slecht idee, zelf nog nooit gehoord van een dading maar eventjes opgezocht en het ziet er nog wel interessant uit. Of die kerel nu een celstraf krijgt of weet ik veel welke sanctie, dat zal me allemaal een worst wezen. Zolang al mijn medische kosten vergoed worden en een redelijke schadevergoeding.

Probleem is wel dat ik totaal geen idee heb wie die kerel is. Ik weet zijn naam niet, ik heb zelfs zijn gezicht niet eens gezien.

Timmos's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er is maar 1 regel en dat is dat je er zover mogelijk van wilt wegblijven en ik spreek uit ervaring. Een eventuele schadevergoeding is al meteen opgesoupeerd door het ereloon van uw advocaat. Om je een idee te geven: elke provisie was in mijn geval 1000 euro ereloon. Om dan nog maar te zwijgen van de nasleep van een eventuele rechtzaak, dat sleept dus jaren aan. De procedures. En ondertussen maar uw advocaat betalen. Het is echt een grote miserie en dat wil je gewoon niet meemaken. Ook de onzekerheid van het gebeuren, zal je wel een schadevergoeding krijgen, je loopt heel de tijd daar aan te denken, ...

Holy cow, blijf er weg van, je weet niet waar je aan begint. Stel u burgerlijke partij, ga naar de dokter en laat uw verwondingen op papier zetten met foto's en al, lijst uw onkosten op en laat dat in het dossier stoppen, maar stop daar. Met wat geluk krijgt ge een vergoeding maar voor dit geval lijken mij uw verwondingen niet ernstig genoeg om er met een netto voordeel uit te komen. Tenzij uw kosten 2000+ EUR bedragen, dan kan ik er nog inkomen, maar voor lager dan dat is het al niet meer de moeite als ge een advocaat neemt. Misschien kunt ge een advocaat nemen en bemiddelen en afdwingen dat de advocaatkosten ook door tegenpartij worden gedragen. Een bemiddeling is altijd in het voordeel voor beide partijen dus dat lijkt nog een haalbare optie.

Het gerecht kan zich ook alleen maar baseren op vaststellingen en getuigenissen maar dat is werkelijk verre van een exacte wetenschap. Je kan nog het grootste slachtoffer in de geschiedenis zijn maar het OM en het gerecht baseren zich puur en alleen op wat er in het dossier zit (PV's en aangebrachte stukken door beide partijen en OM). Stel nu dat jouw aanvaller zegt dat hij door jou werd uitgedaagd en er is nog een ander persoon die verklaart in een PV dat je iets riep naar jouw aanvaller. Dat kan al voldoende zijn voor de verdediging van jouw aanvaller om hier een verhaal van provocatie rond te breien. Elk zinnetje in het dossier dat dan in dat verhaal past wordt dan gebruikt. Het is werkelijk soms kafkaiaans wat je meemaakt in zo'n procedure.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga Timmos bijtreden. Bij mij heeft het 2.5 jaar geduurd eer ik geld zag. Dat was dan zonder advocaten of rechtbank, gewoon discussie tussen de artsen van beide verzekeringen + elk half jaar een medisch onderzoek bij elke arts.

Dan vonden ze nog dat ik nog relatief snel mijn geld gezien had. Ik wil niet weten hoe lang het via de rechtbank zou geduurd hebben.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Da's toch eigenlijk echt triestig als ge zo'n verhalen leest ... Met het besef dat dit de regel is in plaats van de uitzondering.
    En hoe sommige dan kunnen blijven beweren dat er niks scheelt aan ons juridisch systeem

HelpYouFall's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Los van het feit dat mensen glazen in hun gezicht rammen gigantisch lame is en ik u een spoedig herstel wens:

Wat is er daar juist gezegd geweest? En waarom vindt gij het nodig van tegen mensen die willen dansen te zeggen dat ze dat niet mogen doen? Wat is de context daar juist van buiten 'het stoorde mij'?

Allez ja want no offense, maar ik heb zelf nogal een groot bakkes en ik heb ook al wel eens iets tegen iemand gezegd, maar heb daar nog nooit een vol glas voor in mijne muil gekregen en ik ben echt al in shitholes uit geweest.

Ik praat die mongool zijn acties helemaal niet goed, maar ik denk dat er nog wel een kant aan dit verhaal kan zijn.
    You are a can.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timmos Bekijk bericht
    Er is maar 1 regel en dat is dat je er zover mogelijk van wilt wegblijven en ik spreek uit ervaring. Een eventuele schadevergoeding is al meteen opgesoupeerd door het ereloon van uw advocaat. Om je een idee te geven: elke provisie was in mijn geval 1000 euro ereloon. Om dan nog maar te zwijgen van de nasleep van een eventuele rechtzaak, dat sleept dus jaren aan. De procedures. En ondertussen maar uw advocaat betalen. Het is echt een grote miserie en dat wil je gewoon niet meemaken. Ook de onzekerheid van het gebeuren, zal je wel een schadevergoeding krijgen, je loopt heel de tijd daar aan te denken, ...

Holy cow, blijf er weg van, je weet niet waar je aan begint. Stel u burgerlijke partij, ga naar de dokter en laat uw verwondingen op papier zetten met foto's en al, lijst uw onkosten op en laat dat in het dossier stoppen, maar stop daar. Met wat geluk krijgt ge een vergoeding maar voor dit geval lijken mij uw verwondingen niet ernstig genoeg om er met een netto voordeel uit te komen. Tenzij uw kosten 2000+ EUR bedragen, dan kan ik er nog inkomen, maar voor lager dan dat is het al niet meer de moeite als ge een advocaat neemt. Misschien kunt ge een advocaat nemen en bemiddelen en afdwingen dat de advocaatkosten ook door tegenpartij worden gedragen. Een bemiddeling is altijd in het voordeel voor beide partijen dus dat lijkt nog een haalbare optie.

Het gerecht kan zich ook alleen maar baseren op vaststellingen en getuigenissen maar dat is werkelijk verre van een exacte wetenschap. Je kan nog het grootste slachtoffer in de geschiedenis zijn maar het OM en het gerecht baseren zich puur en alleen op wat er in het dossier zit (PV's en aangebrachte stukken door beide partijen en OM). Stel nu dat jouw aanvaller zegt dat hij door jou werd uitgedaagd en er is nog een ander persoon die verklaart in een PV dat je iets riep naar jouw aanvaller. Dat kan al voldoende zijn voor de verdediging van jouw aanvaller om hier een verhaal van provocatie rond te breien. Elk zinnetje in het dossier dat dan in dat verhaal past wordt dan gebruikt. Het is werkelijk soms kafkaiaans wat je meemaakt in zo'n procedure.
    Wij hebben ten eerste al een familiale verzekering met rechtsbijstand waardoor de advocaat volgens mij wordt betaald door de verzekering, correct me if I'm wrong maar dat zijn normaal gezien al geen kosten voor mij. Ten tweede vind ik dat je er nogal licht over gaat met 'uw verwondingen zijn niet ernstig genoeg', ik heb vier littekens waarvan op mijn voorhoofd, waarvan toch drie serieuze van 2 tot 3 cm waar ik heel mijn leven mee moet rondlopen, sorry maar daar wil ik wel een schadevergoeding voor. Het liefst van al zou ik de tijd willen terugdraaien zodat dit voorval nooit was gebeurd, maar soit. 't Is gebeurd en drie van de vier littekens zijn zeker blijvend. Laatste stukje kan sowieso al worden tegengesproken door de camerabeelden van het danscafé in kwestie, daar zal je sowieso zien dat ik op geen enkel moment mijn dader heb belaagd of iets heb toegeroepen. Zoals ik al zei, ik heb die kerel niet eens gezien. Die kwam gewoon uit het niets van de zijkant met een glas af. Als de dader ook maar iets anders verklaard dan er werkelijk is gebeurd, dan zal dat los worden tegengesproken door ten eerste de getuige en als dat niet voldoende is, de camerabeelden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HelpYouFall Bekijk bericht
    Los van het feit dat mensen glazen in hun gezicht rammen gigantisch lame is en ik u een spoedig herstel wens:

Wat is er daar juist gezegd geweest? En waarom vindt gij het nodig van tegen mensen die willen dansen te zeggen dat ze dat niet mogen doen? Wat is de context daar juist van buiten 'het stoorde mij'?

Allez ja want no offense, maar ik heb zelf nogal een groot bakkes en ik heb ook al wel eens iets tegen iemand gezegd, maar heb daar nog nooit een vol glas voor in mijne muil gekregen en ik ben echt al in shitholes uit geweest.

Ik praat die mongool zijn acties helemaal niet goed, maar ik denk dat er nog wel een kant aan dit verhaal kan zijn.
    En dit is hetgeen waar ik ook mee zit. Sommige mensen geloven mijn verhaal precies niet terwijl het werkelijk zo is. Pas op, ik kan me daarin vinden hoor, want als iemand anders zo'n verhaal zou doen tegen mij dan zou ik ook iets hebben van: 'gij moet toch wel iets gedaan hebben, want anders zou die dat toch niet doen?' Toch is er geen andere kant aan dit verhaal. Er was gewoon een jongen, ladderzat uiteraard, continue zo vervelend aan het dansen waardoor hij mij en mijn vrienden hinderde. Er is toch niets mis om hier die persoon in kwestie erop aan te spreken of hij hiermee wou ophouden? Ik kan redelijk veel verdragen hoor, maar in dit geval vond ik wel dat ik er terecht iets van zei. Ik was trouwens niet de eerste die er wat van zei, maar hij bleef ons hinderen. Als die jongen mij een duw of een slag had gegeven, begrijpelijk misschien, maar het was zijn vriend die zomaar zonder pardon met een bierglas tegen mijn voorhoofd sloeg. Die kerel had er he-le-maal niets mee te maken.

HelpYouFall's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    No problemo, ge hebt natuurlijk inderdaad altijd gewoon ook complete spasten die gewoon zoeken om ambras te maken om welke reden dan ook. Thanks voor de toelichting.
    You are a can.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jammer genoeg wel ja ... Ik ben trouwens totaal geen ruzie zoeker of zo, ik wil mij gewoon tijdens een avondje uit kunnen amuseren met mijn vrienden. Ik zal nooit zonder reden mensen gaan lastig vallen omdat ik gedronken heb of zo, als iemand mij of mijn vrienden zou lastig vallen dan zal ik wel voor ervoor opkomen, maar het is niet dat ik zomaar ga beginnen slaan of weet ik veel wat op mensen, hooguit mensen wegduwen van mijzelf of mijn vrienden. Er zijn genoeg mensen die agressief worden en zomaar beginnen vechten voor een peulenschil, ik ben zeker geen heilige maar dat zal je mij toch niet snel zien doen. Daarom dat ik het ook jammer vind dat dit gebeurd is, maar bon. 't Is wat het is nu.

Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten