iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lolitaa Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uw antwoorden op deze vragenlijst zullen van belang zijn: https://www.ruling.be/sites/default/...tomunten_0.pdf

Vooral de antwoorden op vraag 4 en 6 zijn voor de meeste mensen cruciaal denk ik.
    Dus de frequentie van aankoop/verkoop is van het grootste belang? Maar als je nu een order plaatst op een exchange, wordt er aan die order geknaagd door verschillende personen totdat die order "filled" is. Uw completed order bestaat dan potentieel uit tientallen trades, omdat die trades niet samen genomen worden in 1 trade als ge dat exporteerd uit de exchange. Dus bij mij is dat dus het geval. Ik heb bv. in het najaar van 2017 1 of 2 orders per dag gedaan toen de hype hard toesloeg. Maar als ik die trades exporteer, dan gaat het over zogezegd een duizendtal trades, terwijl ik in realiteit maar een stuk of 100 orders gemaakt heb. Hoe kunnen ze dat nu zo gaan beoordelen?
    Laatst gewijzigd door whirlpool123; 25 mei 2019 om 13:24

Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    https://www.coindesk.com/bitcoin-cas...with-51-attack

2 pools voor BCH zouden minstens 44% van alle hashpower hebben, en 51% aanvallen kunnen doen als ze willen, en dit ook gedaan hebben, volgens dit artikel.
    Wil je investeren in Bitcoin, maar weet je niet hoe?
    Check dan eens mijn website KnowBitcoin.Org!
    Je mag me ook altijd een PM sturen met extra vragen of pointers!

iTrader
    0
    Zijn crypto naar crypto transacties eigenlijk ook belastbaar in België?

Stel, ge hebt 10 bitcoins op 1 december. De waarde van 1 bitcoin stijgt van 1000$ naar 10000$ in de periode 1-30 december. Op 30 december beslist ge efkes om uw 10 BTC om te zetten naar xxxx ETH om dat sneller naar uw hardware wallet te sturen. In de loop van het volgende jaar crasht de BTC terug naar 1000$.

Dus op het moment dat ge die 10 BTC naar xxxx ETH omzette, had ge ong ne gain van 90000$ op uw btc. Maar sinds ge gehold hebt, is die gain in de loop van het jaar verdampt. Mijn vraag is nu zou ge nog altijd belastingen verschuldigd zijn op die 90000$ gain omwille van het feit da ge efkes naar ETH gesprongen zijt?

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bigdickplaya Bekijk bericht
    Mijn vraag is nu zou ge nog altijd belastingen verschuldigd zijn op die 90000$ gain omwille van het feit da ge efkes naar ETH gesprongen zijt?
    Ja.
    "Wie ben jij om mij te beoordelen, of anders gezegd, wat noemenswaardig heb jij de laatste twee weken gedaan?"
    "Een job uitgeoefend en daar belastingen op betaald zodat ze daar ondermeer ons sociaal stelsel mee kunnen in stand houden."

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kobevr Bekijk bericht
    Ja.
    o_O dat geloof ik nu echt niet. Hoe zouden ze dat uberhaupt kunnen gaan controleren?µ

EDIT: zou het mogelijk zijn om uw "ja" te staven met een wet/regel die zegt dat dat effectief zo is?
    Laatst gewijzigd door bigdickplaya; Gisteren om 15:26

Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    'T is hier wel stil van Student zijne kant. Wewij allemaal ons huis verkocht, om een sure thing te pakken.
    Wil je investeren in Bitcoin, maar weet je niet hoe?
    Check dan eens mijn website KnowBitcoin.Org!
    Je mag me ook altijd een PM sturen met extra vragen of pointers!

Sneeuwstorm's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    BTC 8500$ op kraken, 't pumpt weer natuurlijk hopelijk crashen de alts niet te veel

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zijn crypto naar crypto transacties eigenlijk ook belastbaar in België?

Stel, ge hebt 10 bitcoins op 1 december. De waarde van 1 bitcoin stijgt van 1000$ naar 10000$ in de periode 1-30 december. Op 30 december beslist ge efkes om uw 10 BTC om te zetten naar xxxx ETH om dat sneller naar uw hardware wallet te sturen. In de loop van het volgende jaar crasht de BTC terug naar 1000$.

Dus op het moment dat ge die 10 BTC naar xxxx ETH omzette, had ge ong ne gain van 90000$ op uw btc. Maar sinds ge gehold hebt, is die gain in de loop van het jaar verdampt. Mijn vraag is nu zou ge nog altijd belastingen verschuldigd zijn op die 90000$ gain omwille van het feit da ge efkes naar ETH gesprongen zijt?
    Geen idee hoe dat met bitcoins werkt, maar met aandelen/futures/options worden gerealiseerde P&L's belast, met de openstaande marktwaarde wordt geen rekening gehouden. Wat jij hier noemt "omzetten" wilt eigenlijk zeggen dat je een trade afsluit, je had BTC gekocht en nu verkoop je het tegen ETH. Dat is een afgeronde, gerealiseerde trade en imo dus belastbaar.

Hoe ze dat gaan kunnen controleren? Met aandelen is dat redelijk simpel, de grootste brokers sturen gewoon een overzicht van alle trades door naar de overheid als hier naar gevraagd wordt, dan zien ze onmiddellijk in een tabel welke trades er allemaal afgesloten zijn en met welke P&L.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Geen idee hoe dat met bitcoins werkt, maar met aandelen/futures/options worden gerealiseerde P&L's belast, met de openstaande marktwaarde wordt geen rekening gehouden. Wat jij hier noemt "omzetten" wilt eigenlijk zeggen dat je een trade afsluit, je had BTC gekocht en nu verkoop je het tegen ETH. Dat is een afgeronde, gerealiseerde trade en imo dus belastbaar.

Hoe ze dat gaan kunnen controleren? Met aandelen is dat redelijk simpel, de grootste brokers sturen gewoon een overzicht van alle trades door naar de overheid als hier naar gevraagd wordt, dan zien ze onmiddellijk in een tabel welke trades er allemaal afgesloten zijn en met welke P&L.
    Als ge nu handelt op 1 enkele beurs zie ik dat nog doenbaar. Maar probeer dat maar een keer te analyseren als ge over meerdere beurzen handelt (alts). Onbegonnen werk voor de fiscus.

En trouwens is dat niet zomaar gelijk te stellen met wat gij zegt over aandelen. Om alts te kunnen kopen MOET ge btc of eth kopen. Dat valt toch niet te zien als een handeling met het oogmerk om daar winst op te verdienen? Dat is maar 1 verschil.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ge nu handelt op 1 enkele beurs zie ik dat nog doenbaar. Maar probeer dat maar een keer te analyseren als ge over meerdere beurzen handelt (alts). Onbegonnen werk voor de fiscus.

En trouwens is dat niet zomaar gelijk te stellen met wat gij zegt over aandelen. Om alts te kunnen kopen MOET ge btc of eth kopen. Dat valt toch niet te zien als een handeling met het oogmerk om daar winst op te verdienen? Dat is maar 1 verschil.
    Daar wordt geen onderscheid tussen gemaakt of dat nu naar euro's of naar alts is. Alt1 naar alt2 is een trade, net als alt1 naar euro. Analyseren is een peulschil, dat is een keer een programmaatje schrijven en het is opgelost.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Daar wordt geen onderscheid tussen gemaakt of dat nu naar euro's of naar alts is. Alt1 naar alt2 is een trade, net als alt1 naar euro. Analyseren is een peulschil, dat is een keer een programmaatje schrijven en het is opgelost.
    Dan moeten ze ook over alle info beschikken opdat dat programmaatje iets analyseerbaar zou kunnen uitspuwen. Als ge over verschillende persoonlijke wallets werkt, decentralized exchanges, buitenlandse exchanges die geen documenten vragen (binance)... Laat staan dat ge af en toe switcht naar XMR/stablecoins.

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    o_O dat geloof ik nu echt niet. Hoe zouden ze dat uberhaupt kunnen gaan controleren?µ

EDIT: zou het mogelijk zijn om uw "ja" te staven met een wet/regel die zegt dat dat effectief zo is?
    Eerlijk gezegd.. lees het topic door, vooral de posts van mensen met verstand van zaken, zoals Lolitaa. (Hier, gesorteerd.)

Uw vraag "hoe gaan ze dat controleren" heeft niets te maken met het feit dát het belastbaar is, aangezien je een meerwaarde realiseert. Lolitaa maakte in een paar pagina's geleden daar een goede post over.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satkan Bekijk bericht
    'T is hier wel stil van Student zijne kant. Wewij allemaal ons huis verkocht, om een sure thing te pakken.
    Ik wacht nog op mijn €500.

Hij mag het in DAI (0xF32054a59932A9F564f3B8154f60B7da58E8BFc6), ETH (0xB9dEBCfB642Da87500F9324C327a04F62045e698) of BTC (3CkB2xwdzBfcZjCvjQVT1WFV7YFYHhiEoX) sturen.
    Laatst gewijzigd door kobevr; Gisteren om 22:48
    "Wie ben jij om mij te beoordelen, of anders gezegd, wat noemenswaardig heb jij de laatste twee weken gedaan?"
    "Een job uitgeoefend en daar belastingen op betaald zodat ze daar ondermeer ons sociaal stelsel mee kunnen in stand houden."

Pagina 164 van 164 Eerste ... 64114154160161162163164

Regels voor berichten