iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat betekent dat je per transactie die winst maakt, je die winst in principe in je belastingaangifte moet aangeven. De fiscus kent enkel transacties, geen activiteiten. Het is dus de winst per transactie die telt, niet de winst met de activiteit.
    Toch nog altijd een moeilijk gegeven. Dus als je cash omzet naar btc en terug omzer naar cash met 10 euro winst, dan moet je dat aangeven. Heb geen excel opgesteld voor alle 'transacties' . Globaal gezien zit ik nu toch op -50%. Ik hoop ooit (bij de volgende bubble) mijn investering er terug uit te halen en de rest te laten zitten en dan verder te zien...

maliante's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zijn transactiekosten (bijvoorbeeld exchange conversie kosten of overschrijvingskosten) dan aftrekbaar als die Diverse Inkomsten ruling gebruikt wordt?

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skywriter Bekijk bericht
    Toch nog altijd een moeilijk gegeven. Dus als je cash omzet naar btc en terug omzer naar cash met 10 euro winst, dan moet je dat aangeven. Heb geen excel opgesteld voor alle 'transacties' . Globaal gezien zit ik nu toch op -50%. Ik hoop ooit (bij de volgende bubble) mijn investering er terug uit te halen en de rest te laten zitten en dan verder te zien...
    Omzetten naar cash heeft er in principe niks mee te maken. Als je een verkoopstransactie doet, of dit nu van crypto naar cash of van crypto naar andere crypto is, moet je de winst op die transactie aangeven en wordt je er op belast. Hetzelfde systeem als mocht je handelen in vreemde munten.

Dat is, althans, de theorie. In de praktijk is dit inderdaad zo goed als onmogelijk, noch traceerbaar, omdat de platformen hier niet toe in staat zijn. Een gereguleerde broker houdt voor jouw de transacties bij en houdt eventuele taksen al in. In principe moet je het bij crypto dus zelf allemaal bijhouden en correct aangeven.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Ik ben benieuwd of de btc nog onder 3000€ gaat. Mijn gevoel zegt van wel! Richting 2500€.

witten's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Allez we zijn weer aan de ‘Bart up’ fase...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Warezdude124's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maliante Bekijk bericht
    Zijn transactiekosten (bijvoorbeeld exchange conversie kosten of overschrijvingskosten) dan aftrekbaar als die Diverse Inkomsten ruling gebruikt wordt?
    Waarom zou dat niet het geval zijn?

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Binance lanceert een Euro-exchange (BTC/EUR en ETH/EUR)
    https://www.binance.je
    (of mag dat niet?)

Pagina 124 van 124 Eerste ... 2474114120121122123124

Regels voor berichten