Pagina 5 van 5 Eerste 12345
    Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master S Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Snap ik ook niet, hij haalt zelf aan dat hij in dit slechte beursjaar nu maar op +2% staat (hopelijk met kosten inbegrepen) terwijl de iShares Core MSCI World UCITS ETF sinds 1 januari op een rendement van +5,48% staat. Wat is dan de meerwaarde van een fonds ? De bedoeling van een fonds is toch om beter te doen dan de markt ? En zeker in slechte periodes moeten ze beter kunnen doen omdat ze aandelen kunnen roteren, maar met dat rendement zie ik echt de meerwaarde niet. Alleen de fondsbeheerder wordt er rijk van. Er zijn maar een handjevol fondsen die echt goed presteren, je moet daarvoor wel zelf goed je huiswerk maken. Want bankiers smeren je natuurlijk de fondsen aan met de hoogste kosten, zodat hun bonus verzekerd is. Nuja, ieder doet zijn goesting, iemand moet de bankiers betalen.
    YTD +0.73% hoor.

https://www.ishares.com/uk/individua...ssthrough=true

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Snap ik ook niet, hij haalt zelf aan dat hij in dit slechte beursjaar nu maar op +2% staat (hopelijk met kosten inbegrepen) terwijl de iShares Core MSCI World UCITS ETF sinds 1 januari op een rendement van +5,48% staat. Wat is dan de meerwaarde van een fonds ? De bedoeling van een fonds is toch om beter te doen dan de markt ? En zeker in slechte periodes moeten ze beter kunnen doen omdat ze aandelen kunnen roteren, maar met dat rendement zie ik echt de meerwaarde niet. Alleen de fondsbeheerder wordt er rijk van. Er zijn maar een handjevol fondsen die echt goed presteren, je moet daarvoor wel zelf goed je huiswerk maken. Want bankiers smeren je natuurlijk de fondsen aan met de hoogste kosten, zodat hun bonus verzekerd is. Nuja, ieder doet zijn goesting, iemand moet de bankiers betalen.
    Zucht, ik word zo moe van altijd die discussie. Waarom kopen sommige mensen online iets en waarom gaan sommige mensen nog altijd naar een winkel terwijl het duurder is? Waarom gaan sommige mensen op eigen initiatief beleggen en vragen anderen het hun bankier om te doen? Als ik nu tevreden ben met mijn 5% rendement op jaarbasis (kosten afgetrokken)?
    Let us pray for all the fools that be

iTrader
    0
    Blijven jullie momenteel nog steeds periodiek bijstorten in fondsen en etf's, of wachten jullie tot alles nog verder gedaald is?

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    131 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing_Genk Bekijk bericht
    Ik had IWDA genomen in Euro. Verschil zal dan door wisselkoers zijn vermoed ik. Wel een serieus verschil dan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WilFriet Bekijk bericht
    Blijven jullie momenteel nog steeds periodiek bijstorten in fondsen en etf's, of wachten jullie tot alles nog verder gedaald is?
    Blijven storten. Het kan snel keren getuige Dow Jones, de voorbije twee weken zomaar eventjes 1647 punten er terug bij. Niemand weet waar de bodem ligt bij een correctie, kan zijn dat er komende weken nog een daling komt of evengoed een nieuwe rally. De enige raad die ik je kan geven is om niet alles in één keer in te leggen, maar zo gespreid mogelijk. Zeker in deze marktomstandigheden.
    Laatst gewijzigd door Master S; 10 november 2018 om 14:59
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Zucht, ik word zo moe van altijd die discussie. Waarom kopen sommige mensen online iets en waarom gaan sommige mensen nog altijd naar een winkel terwijl het duurder is? Waarom gaan sommige mensen op eigen initiatief beleggen en vragen anderen het hun bankier om te doen? Als ik nu tevreden ben met mijn 5% rendement op jaarbasis (kosten afgetrokken)?
    Een ETF is hetzelfde als een fonds, de afkorting staat voor Exchange Traded Fund. Een fonds dat verhandeld kan worden als een aandeel maar voor de rest komt dat op hetzelfde neer hoor. Ze kopen net als bij een gewoon fonds aandelen van andere bedrijven.

Als je een grasmachine voor €150 bij de Brico kan kopen ipv €200 bij de Gamma, zou jij dat niet willen weten?

Jij mag daarmee gerust tevreden zijn en zonder schuldgevoel bij de Gamma gaan, maar moet je daarvoor de rekening voor een ander maken? Caraccalla wil dat misschien net wel weten?

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Ja, ik apprecieer de feedback alleszins.

Nu, mij leek het wel dat op dat moment ik er weinig verkeerd mee kon doen.
    Spaarboek brengt letterlijk niets op, dus het leek mij de gok wel waard en ik moet er inderdaad niet naar om kijken. Er gaat automatisch iedere maand 50 euro naartoe en that's it, om de 3 maand check ik dat even en dan zie ik dat het wat schommelt rond het break-even punt.

Dus wou toch die ervaring hier ook even delen.

We zien wel na 5 jaar zeker?
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik ben aan het twijfelen tussen de IWDA en de IWDE. De eerste is een simpel ETF die de MSCI World trackt, in originele munt. De tweede is hetzelfde maar wordt gehedged naar de euro. Als je beide grafieken naast elkaar legt met de EUR/USD erbij, zie je dat ze exact hetzelfde doen, maar de IWDE dan netto van de wisselkoersbeweging EUR/USD. Die is nu historisch gezien gezakt omdat de dollar steeds sterker werd, dus de IWDA heeft het beter gedaan de voorbije jaren. Maarja... wat doet zoiets op 25 jaar bijv?

Ik heb eigenlijk weinig zin om exposure te lopen op de dollar (MSCI zit ongeveer 60-65% in USD aandelen). Ik wil beleggen in bedrijven, niet in munten. IWDE dan maar? Wel zo simpel is het kennelijk niet. Stel je koopt de IWDA en die presteert puik op één jaar, +30% bijv, maar de dollar versterkt met 30%, dan ben je je winst alweer kwijt. Ander punt is dat de IWDE wel 55 bp kosten heeft, terwijl de IWDA er maar 20 bp heeft. Dat verschil van 35 bp loopt op 25 jaar wel op tot een dikke 9%. De IWDE is dus alleen interessant als je denkt dat de wisselkoers wel meer dan 9% zal afwijken van wat die vandaag is (meer bepaald dat de dollar nog meer dan 9% sterker zou worden) over een periode van 25 jaar. Als de dollar binnen 25 jaar staat waar die vandaag staat ben je met de IWDA toch 9% extra beter af geweest.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Ik ben aan het twijfelen tussen de IWDA en de IWDE. De eerste is een simpel ETF die de MSCI World trackt, in originele munt. De tweede is hetzelfde maar wordt gehedged naar de euro. Als je beide grafieken naast elkaar legt met de EUR/USD erbij, zie je dat ze exact hetzelfde doen, maar de IWDE dan netto van de wisselkoersbeweging EUR/USD. Die is nu historisch gezien gezakt omdat de dollar steeds sterker werd, dus de IWDA heeft het beter gedaan de voorbije jaren. Maarja... wat doet zoiets op 25 jaar bijv?

Ik heb eigenlijk weinig zin om exposure te lopen op de dollar (MSCI zit ongeveer 60-65% in USD aandelen). Ik wil beleggen in bedrijven, niet in munten. IWDE dan maar? Wel zo simpel is het kennelijk niet. Stel je koopt de IWDA en die presteert puik op één jaar, +30% bijv, maar de dollar versterkt met 30%, dan ben je je winst alweer kwijt. Ander punt is dat de IWDE wel 55 bp kosten heeft, terwijl de IWDA er maar 20 bp heeft. Dat verschil van 35 bp loopt op 25 jaar wel op tot een dikke 9%. De IWDE is dus alleen interessant als je denkt dat de wisselkoers wel meer dan 9% zal afwijken van wat die vandaag is (meer bepaald dat de dollar nog meer dan 9% sterker zou worden) over een periode van 25 jaar. Als de dollar binnen 25 jaar staat waar die vandaag staat ben je met de IWDA toch 9% extra beter af geweest.
    Uw angst/aversie voor marktrisico is nu wel buitengewone proporties aan het aannemen

Hier een tradingtip, doe wat deze persoon in dit artikel omschrijft: https://jbmarwood.com/simple-volatil...ategy-for-vxx/

Dan gaat uw nageslacht er effectief nog iets aan hebben

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Uw angst/aversie voor marktrisico is nu wel buitengewone proporties aan het aannemen

Hier een tradingtip, doe wat deze persoon in dit artikel omschrijft: https://jbmarwood.com/simple-volatil...ategy-for-vxx/

Dan gaat uw nageslacht er effectief nog iets aan hebben
    Kan je als Belg nog VXX kopen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Incremental Bekijk bericht
    Kan je als Belg nog VXX kopen?
    Ik kan niet voor alle Belgen spreken, maar ik kan het nog altijd bij mijn broker.

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    131 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ik kan niet voor alle Belgen spreken, maar ik kan het nog altijd bij mijn broker.
    Welke broker is dat ?
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht

Waarom koop je ze niet gewoon allebei? 50:50 of een andere ratio.

iTrader
    0
    Welke broker is dat ?
    interactive brokers

Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Regels voor berichten