Pagina 1 van 4 1234 Laatste

iTrader
    0

Beste investering voor een bepaalde duur

Hallo iedereen,

Ik ben een 20-jarige student, en heb een mooi bedrag op mijn spaarrekening staan.
    Ik zit in mijn eerste jaar bachelor, en zou dus nog zeker twee jaar dat geld niet nodig hebben.

Zijn er investeringen, liefst zonder risico, waar ik mijn geld voor bijvoorbeeld twee jaar kwijt kan, om dat geld een beetje te laten renderen voor die tijd?
    Hebben jullie aanraders of afraders?
    Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?

Alvast bedankt!

Thrindil
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    wat is "een mooi bedrag"? Er is een groot verschil tussen wat je met 1000 euro en wat je met 500000 euro kan doen.
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.
    no votes  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Als je wil investeren met laag risico moet je op rendement op lange termijn mikken. Als je wil investeren met rendement op korte termijn moet je risico nemen. Jij wil investeren met rendement op korte termijn zonder risico, dat sluit elkaar dus uit.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Des te minder risico, des te minder rendement. Je kan best jezelf over je risico-aversie heenzetten en niet afkerig staan tegenover riskante beleggingen. Enkel op die manier ga je rendement kunnen behalen.
    no votes  

iTrader
    0
    We spreken over een bedrag van ongeveer 12k.
    Vanaf wanneer is een investering een investering op lange termijn? Zo kort is 2 jaar nu ook weer niet me dunkt...

Ik dacht zelf aan zo'n belegging waarin je je geld voor een bepaald aantal jaar vast zet, en dan het geld nadien met winst terug hebt na die termijn, maar da's misschien langer dan 2 of 3 jaar...

Maar goed, ik sluit beleggen met risico niet volledig uit, maar ik zou graag weten waarmee ik bezig ben voor er risico aan verbonden is.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thrindil Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    We spreken over een bedrag van ongeveer 12k.
    Vanaf wanneer is een investering een investering op lange termijn? Zo kort is 2 jaar nu ook weer niet me dunkt...
    2 jaar is redelijk kort, langere termijn bedoelen ze meestal 15 jaar tot 50 jaar (of langer).

Ik dacht zelf aan zo'n belegging waarin je je geld voor een bepaald aantal jaar vast zet, en dan het geld nadien met winst terug hebt na die termijn, maar da's misschien langer dan 2 of 3 jaar...
    Vergeet dat maar, de euribor staat veel te laag daarvoor. Je krijgt er nauwelijks rente, zelfs als je het voor 2 jaar vastzet (zolang we over euro's spreken toch).

Maar goed, ik sluit beleggen met risico niet volledig uit, maar ik zou graag weten waarmee ik bezig ben voor er risico aan verbonden is.
    Begin je dan alvast maar te informeren hoe beleggingen (aandelen, obligaties, fondsen, derivaten, ...) werken. Dan kan je daarmee beginnen.
    no votes  

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Als je wil investeren zonder risico moet je op rendement op lange termijn mikken. Als je wil investeren met rendement op korte termijn moet je risico nemen. Jij wil investeren met rendement op korte termijn zonder risico, dat sluit elkaar dus uit.
    Welke investering op lange termijn geeft dan een goed rendement zonder risico?
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht

Begin je dan alvast maar te informeren hoe beleggingen (aandelen, obligaties, fondsen, derivaten, ...) werken. Dan kan je daarmee beginnen.
    Ik dacht van dat geld ergens vast te zetten en er niet meer naar te kijken, maar als ik het hier zo bekijk zal het dus om de zoveel dagen de beurs checken worden, en kwestie de beste investeringen grondig onder de loep te nemen en af te wegen?
    no votes  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Welke investering op lange termijn geeft dan een goed rendement zonder risico?
    Een gediversifieerde korf dividendaandelen die je jaarlijks herevalueert levert op een termijn van 20 à 30 jaar een mooi rendement op zonder veel risico. Het Warren Buffet principe, of de Dogs of the Dow methode bijv.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    no votes  

iTrader
    0
    Ik dacht van dat geld ergens vast te zetten en er niet meer naar te kijken, maar als ik het hier zo bekijk zal het dus om de zoveel dagen de beurs checken worden, en kwestie de beste investeringen grondig onder de loep te nemen en af te wegen?
    Als financiën/beleggingen je niet interesseren (en dit is het geval voor 98% van de mensen) dan moet je jezelf er niet ingaan verdiepen, dat zal toch maar op niets uitdraaien. In dit geval raad ik je aan 1 fonds of 1 belegging (of 1 aandeel) eruit te kiezen dat je goed kent en waar je op lange termijn van overtuigd bent. De allergemakkelijkste optie is gewoon je geld in een indexfonds steken (zie thread hier op dit forum over Mutual Funds). Persoonlijk zou ik ook voor een aandeel durven gaan waar je op lange termijn zeker van kan zijn (bijv. Berkshire Hathaway of Google), maar dat is al iets riskanter.

Bekijk gerust eens enkele van de boeken in mijn sig, dan ben je al vetrokken. Beleggen is een enorme uitgebreide materie, met tientallen subdomeinen en honderden verschillende methodes/tactieken. Je kan niet alles ervan leren kennen op een paar dagen tijd.
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Twee jaar is vrij kort, indien je niet het risico wil lopen dat je portefeuille op dat moment pakweg 50% lager staat dan lijkt de enige mogelijkheid mij een spaarboekje. Termijnrekeningen, kasbons en obligaties brengen voor de moment zeer weinig op.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    of de Dogs of the Dow methode bijv.
    Ik wist niet dat deze laatste nog bestond

Dogs of the Dow Total Return: Dog Years
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Twee jaar is vrij kort, indien je niet het risico wil lopen dat je portefeuille op dat moment pakweg 50% lager staat dan lijkt de enige mogelijkheid mij een spaarboekje. Termijnrekeningen, kasbons en obligaties brengen voor de moment zeer weinig op.
    En de vraag is hoe lang die 0,11% minimunrente nog overeind blijft. Van mij mogen ze gerust naar 0% (of negatief) herleiden.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Als financiën/beleggingen je niet interesseren (en dit is het geval voor 98% van de mensen) dan moet je jezelf er niet ingaan verdiepen, dat zal toch maar op niets uitdraaien. In dit geval raad ik je aan 1 fonds of 1 belegging (of 1 aandeel) eruit te kiezen dat je goed kent en waar je op lange termijn van overtuigd bent. De allergemakkelijkste optie is gewoon je geld in een indexfonds steken (zie thread hier op dit forum over Mutual Funds). Persoonlijk zou ik ook voor een aandeel durven gaan waar je op lange termijn zeker van kan zijn (bijv. Berkshire Hathaway of Google), maar dat is al iets riskanter.

Bekijk gerust eens enkele van de boeken in mijn sig, dan ben je al vetrokken. Beleggen is een enorme uitgebreide materie, met tientallen subdomeinen en honderden verschillende methodes/tactieken. Je kan niet alles ervan leren kennen op een paar dagen tijd.
    Het is niet dat het me niet interesseert hoor, ik zit al langer met het idee van beleggen in mijn hoofd.
    Ik wil er gewoon geen full-time job van maken.
    Interessante boekenlijst!
    Value investing spreekt mij wel aan, welk boek uit je lijst zou je aanraden aan iemand met mijn profiel?
    Ik zou zo snel mogelijk willen beginnen, maar ik wil eerst min of meer zeker zijn van mijn zaak, vertrouwen in wat ik aan het doen ben als het ware.
    no votes  

iTrader
    0
    Het is niet dat het me niet interesseert hoor, ik zit al langer met het idee van beleggen in mijn hoofd.
    Ik wil er gewoon geen full-time job van maken.
    Interessante boekenlijst!
    Value investing spreekt mij wel aan, welk boek uit je lijst zou je aanraden aan iemand met mijn profiel?
    Phil Town - Rule #1
    Joel Greenblatt - You can be a stock market genius
    Timothy Vick - How to pick stocks like Warren Buffett

Begin al eens met die 3, dat zou je al op weg moeten helpen.
    no votes  

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten