AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Appartement kopen in Spanje/Portugal

Hello,

In de loop van dit jaar zouden mijn gepensioneerde ouders graag een appartement kopen aan de kust in het zuiden van Spanje of Portugal. Deels als vluchtoord voor henzelf wanneer het hier kouder wordt en deels om te verhuren aan andere vakantiegezinnen. Later kunnen de (klein)kinderen naar daar gaan op vakantie, het is niet bedoeld als korte termijn investering maar een meerwaarde is uiteraard gewenst.

- Richtprijs: 200k-250k
    - Ligging: aan de kust zuiden van Spanje of Portugal (voorkeur naar Spanje)
    - Type: appartement met gedeelde accommodatie en kosten (zwembad,...)
    - +3 slaapkamers en voldoende groot om als gezin langere tijd door te brengen

Heeft iemand hier ervaring of tips met dergelijke vastgoedaankoop in een van deze landen? Waar moet je zeker voor opletten? Welke regio is het meest leuke om te verblijven?

Veel staat online maar echte details ivm inkomstenbelasting, erfenisrecht en aansprakelijkheid blijven soms vaag.
    Laatst gewijzigd door AsusV; 28 februari 2017 om 17:18
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    je kan via verschillende immokantoren op rondtrip gaan waarbij ze je verschillende projecten laten zien.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onlangs nog op tv geweest dat je best een notaris/advocaat neemt met ervaring in zulke zaken om niet in het zak gezet te worden. De kans is mss maar 1/10, maar je zal het maar aan de hand hebben...
    no votes  

AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Onlangs nog op tv geweest dat je best een notaris/advocaat neemt met ervaring in zulke zaken om niet in het zak gezet te worden. De kans is mss maar 1/10, maar je zal het maar aan de hand hebben...
    Ja je hebt gelijk, dit gaan we sowieso ook doen. Mijn vader spreekt vloeiend Spaans dus we kunnen de tolk al skippen.
    no votes  

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Advocaten in Spanje zijn miserie, zorg dat ge ne goeie te pakken hebt. Alles blijft anders gewoon liggen en moet ge constant achter hun gat zitten (op zijn zuiders hé).

Ge zijt wel een paar jaar te laat, tzal nu ook wel mee vallen maar in sommige regio's in Spanje/Portugal waren de apps echt mega cheap, zelf nog zitten twijfelen om één te kopen.
    safir Thom4s
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je hebt ook Belgische immokantoren die verblijven in het buitenland verkopen.
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik snap niet dat mensen altijd naar hetzelfde appartement, dezelfde regio, ... willen terugkeren. Met dat budget van 250K€ a 300K€ kan je net zo goed hier investeren in financiële activa en jaarlijks iets huren en zo telkens een andere regio bezoeken. Lijkt mij veel interessanter dan jezelf vastzetten met een appartement in Spanje/Portugal.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon voor het mooie weer, inrichten naar je zin, Spaanse levensstijl. Wij hebben een huis in Spanje maar bezoeken ook jaarlijks eens een ander land.
    no votes  

Desert's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Indien interesse zeer goede kennis van me is in spanje makelaar al bijna 40j hij zit in nerja En heeft vrij veel huizen in beheer. ( is een belg) indien intr pm maar
    The mind is like a parachute,
    it only functions when its open.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ik snap niet dat mensen altijd naar hetzelfde appartement, dezelfde regio, ... willen terugkeren. Met dat budget van 250K€ a 300K€ kan je net zo goed hier investeren in financiële activa en jaarlijks iets huren en zo telkens een andere regio bezoeken. Lijkt mij veel interessanter dan jezelf vastzetten met een appartement in Spanje/Portugal.
    Waarschijnlijk spreek je over 30 jaar ook anders. Voor ouderen mensen heeft het allemaal niet meer zo snel te gaan. Rustig hun vakantiedagen genieten in hun vertrouwde vakantiewoning is al meer dan genoeg voor de meesten.
    no votes  

AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bosic Bekijk bericht
    Waarschijnlijk spreek je over 30 jaar ook anders. Voor ouderen mensen heeft het allemaal niet meer zo snel te gaan. Rustig hun vakantiedagen genieten in hun vertrouwde vakantiewoning is al meer dan genoeg voor de meesten.
    Inderdaad. Jongere mensen gaan eerder hier iets kopen en op reis naar verschillende plaatsen om zo veel mogelijk van de wereld te zien. Mijn ouders reizen veel maar zouden graag in de koudere periodes enkele maanden in 'hun' appartement 'wonen' en dus graag naar eigen smaak inrichten. Voor later ook wel handig met de kinderen en kleinkinderen, al hun spelletjes, speelgoed en bedspullen zijn dan al daar.
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bosic Bekijk bericht
    Inderdaad, die zoeken gewoon een vertrouwde 'tweede thuis', geen culturele trektochten. En dan zitten ze daar op hun appartement, de was en de strijk te doen, hun kot te kuisen en naar herhalingen van fc de kampioenen en wittekerke te kijken.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Wel, mijn ouders hun ouders hebben dat indertijd gedaan. Het is ten eerste een goede investering als je het op de juiste moment op de juiste plaats koopt maar zelfs als het dat niet is, ik ben tot mijn 21 jaar elk jaar van mijn leven een maand naar Spanje geweest. Elke keer hetzelfde appartement. Ik denk daar nu nog steeds aan terug, die 2 jaar dat ik in totaal van mij leven op die plek vertoefd heb zijn wss de beste 2 jaar van mijn leven. Ge kent de regio als uw broekzak, ge kent de mensen ge kent elke winkel en elk hoekje en kantje van die stad/dorp en ge ziet het elk jaar veranderen. Ge krijgt er een band mee.

Nog steeds ga ik in de buurt van die regio op reis en ik passeer er altijd wel eens, krijg dan een krop in mijn keel. Elke 50 meter dat ik daar wandel kan ik wel een verhaal vertellen over welke gekke dingen we daar weer meegemaakt hebben of uitgestoken hebben.

Dat is gewoon leuk ja, daar naar de markt gaan, daar gewoon even wonen. Een TV hadden we niet.

Mijn ma gaat er nog steeds. Die kent daar wel genoeg mensen, naar TV kijken is niets voor haar. Die is op trok met haar Spaanse vriendinnen.
    safir Thom4s
    no votes  

Regels voor berichten