SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Even rond gehoord bij enkele architecten, en ze praten toch over €1500/m2 exclusief BTW en erelonen.

Als ik rond mijn max afbetaling van €2000/maand wil blijven is ons project op het randje, en dan is het waarschijnlijk niet zo'n goed idee.
    Jij wilt een huis zetten van 150m² en afbetaling 2000 / maand? Hoeveel kost uw grond dan of heb je niets eigen inbreng?
    Want daarvoor kan ik 400k - 475k lenen, afhankelijk van looptijd (en rente rond de 2%)

Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    104 (99%)
    Grond in beste geval €220.000 inclusief registratierechten, en eigen inbreng ongeveer €100.000. Totaalproject zal wel op €510.000 ongeveer uitkomen. Dus zoals gezegd moet het wel lukken, de simulatietool die ik gebruikte is misschien te pessimistisch.
    Voorkeur gaat natuurlijk uit om te lenen op 20 jaar, maar op 25 jaar wordt het project wel een stuk meer haalbaar. Zijn beiden ook nog maar 28 jaar dus dat valt nog altijd goed mee .
    If I can bicycle, I bicycle.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    Die 1600 euro per m² da mensen aanhalen, da's inclusief BTW. Is dat ook inclusief erelonen?
    Als ik kijk naar mijn kostenraming van de architect (om het volledig te laten zetten met opvolging van de architect).
    Ik betaal 3% aan mijn architect, maar pak nu dan even 7%. De kelder heb ik er ook uitgehaald.

Kom ik neer op 1.400€/m² inclusief BTW met ereloon architect/EPB/stabiliteit.

Wat zit er niet in .
    -ereloon veiligheidcoördinator (heb hiervoor €402 betaalt)
    -sonderingskosten (kost €540)
    -aansluitingskosten (elektriciteit €343 water €955)

Dat is dan allemaal met normale deftige afwerking. Huis met 260m² oppervlakte. Ligt er wat aan hoe groot het huis ook is, bij een kleinere woning kan het zijn dat het 1600 exclusief is bij een groter is het dan inclusief en bij een nog groter kom je nog niet aan dat bedrag.

Maar de architect maakt altijd wel een kostenraming, zo kan ze haar prijs zeggen, alsook de bank vraagt daar achter om in u dossier te steken. Dus dan kun je het al wat zien, moet zeggen dat mijn architect wel vrij correct was met de prijzen. Heb toch veel offertes gehad, dat vaak los op haar raming zat.

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Als ik kijk naar mijn kostenraming van de architect (om het volledig te laten zetten met opvolging van de architect).
    Ik betaal 3% aan mijn architect, maar pak nu dan even 7%. De kelder heb ik er ook uitgehaald.

Kom ik neer op 1.400€/m² inclusief BTW met ereloon architect/EPB/stabiliteit.

Wat zit er niet in .
    -ereloon veiligheidcoördinator (heb hiervoor €402 betaalt)
    -sonderingskosten (kost €540)
    -aansluitingskosten (elektriciteit €343 water €955)

Dat is dan allemaal met normale deftige afwerking. Huis met 260m² oppervlakte. Ligt er wat aan hoe groot het huis ook is, bij een kleinere woning kan het zijn dat het 1600 exclusief is bij een groter is het dan inclusief en bij een nog groter kom je nog niet aan dat bedrag.

Maar de architect maakt altijd wel een kostenraming, zo kan ze haar prijs zeggen, alsook de bank vraagt daar achter om in u dossier te steken. Dus dan kun je het al wat zien, moet zeggen dat mijn architect wel vrij correct was met de prijzen. Heb toch veel offertes gehad, dat vaak los op haar raming zat.
    Not too shabby, en nja ik moest gewoon weten voor mijn budget ongeveer uit te kunne rekene.. Ik ga tegen de architect zeggen dat we een budget van 350k hebben voor het huis dat hij mee mag werken. Dan heb ik nog een kleine 60k speling (mss paar duizend meer of minder weet niet 100% hoeveel we nog extra hebben..) Maar da maakt ni zoveel uit. Tis o meen gedacht te hebben

Thanks ^^
    Steam: Evil Swordfish
    LoL: Evilswordy (EU & US)
    GW2: EvilSwordfish.4258
    PSN: Evilswordy
    Join me in EvE

--Never Surrender, Never Give Up--

chalyken's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Na een maand gezever nog steeds geen compromis getekend. Ongeloofelijk. Eerst was het een maand wachten op de stedenbouwkundige inlichtingen, (verplicht in bxl). Nu deze verstuurd zijn blijkt dat de documenten van de mede-eigendom nog niet doorgestuurd zijn & de notaris van de verkoper met vakantie is. Terwijl we er 100x op gewezen hebben dat het belangrijk was om de compromis deze maand nog te tekenen. Voor zover mijn vertrouwen in notarissen.
    Gevolg is wel dat we een maand extra mogen huren en de verhuis waarschijnlijk net buiten mijn vakantie valt. Plus dat we zonder compromis nog steeds geen lening kunnen vastleggen. Om moedeloos van te worden.

Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chalyken Bekijk bericht
    Na een maand gezever nog steeds geen compromis getekend. Ongeloofelijk. Eerst was het een maand wachten op de stedenbouwkundige inlichtingen, (verplicht in bxl). Nu deze verstuurd zijn blijkt dat de documenten van de mede-eigendom nog niet doorgestuurd zijn & de notaris van de verkoper met vakantie is. Terwijl we er 100x op gewezen hebben dat het belangrijk was om de compromis deze maand nog te tekenen. Voor zover mijn vertrouwen in notarissen.
    Gevolg is wel dat we een maand extra mogen huren en de verhuis waarschijnlijk net buiten mijn vakantie valt. Plus dat we zonder compromis nog steeds geen lening kunnen vastleggen. Om moedeloos van te worden.
    Dat soort dingen worden na het tekenen van de compromis gedaan waarbij als niet alles 100% in orde is de compromis verbroken kan worden (met evt boeteclausules aan beide kanten).
    Datic - Ontmoet nieuwe mensen.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    De verkoper kan natuurlijk weigeren een compromis op te stellen tot alles 100% in orde is om boeteclausules te vermijden hé. Als hij niet gehaast is bijv.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    22 (100%)
    Bon. Verbouwing gedaan vorig jaar (stuk bijgebouwd) en begin dit jaar, "officiële" einddatum was 01/04/2017, dus ik mag me stilaan opmaken voor het bepalen van KI. Ten laatste 1 maand daarna moet de BTW-aangifte gebeuren. Ik heb dus nog wel wat tijd, maar ik wil me alvast voorbereiden.

Wat heb ik? Facturen van aannemer (grondwerken, ruwbouw), chape en isolatie vloer, plaatsing van ramen en deuren, tegels, parket, keuken.

Vragen:
    1. keuken, tegels, parket => moet dit mee opgenomen worden? Dit heeft in principe niets te maken met de verbouwing aangezien je ook zonder bij te bouwen een nieuwe keuken kan plaatsen, of een vloer vervangen, zonder dit aan te geven.
    2. In welke mate van detail moet ik dit doen? De aannemer heeft enorm gedetailleerde facturen waar letterlijk elke vijs en moer opstaat, moet ik al die lijnen overnemen in BTW-aangifte of kan ik dit per factuur doen of ... ?
    3. Kleinere zaken heb ik geen facturen van bijgehouden, wat moet ik hiermee doen? Facturen gewoon weggegooid toen, ik wist nog niet wat een BTW-aangifte was of inhield.
    => vb plakwerk gedaan door familielid
    => vb. zo'n beetje alle elektrisch materiaal (kabels en stopcontacten/schakelaars), allemaal zelf/met familie gedaan

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Bon. Verbouwing gedaan vorig jaar (stuk bijgebouwd) en begin dit jaar, "officiële" einddatum was 01/04/2017, dus ik mag me stilaan opmaken voor het bepalen van KI. Ten laatste 1 maand daarna moet de BTW-aangifte gebeuren. Ik heb dus nog wel wat tijd, maar ik wil me alvast voorbereiden.

Wat heb ik? Facturen van aannemer (grondwerken, ruwbouw), chape en isolatie vloer, plaatsing van ramen en deuren, tegels, parket, keuken.

Vragen:
    1. keuken, tegels, parket => moet dit mee opgenomen worden? Dit heeft in principe niets te maken met de verbouwing aangezien je ook zonder bij te bouwen een nieuwe keuken kan plaatsen, of een vloer vervangen, zonder dit aan te geven.
    2. In welke mate van detail moet ik dit doen? De aannemer heeft enorm gedetailleerde facturen waar letterlijk elke vijs en moer opstaat, moet ik al die lijnen overnemen in BTW-aangifte of kan ik dit per factuur doen of ... ?
    3. Kleinere zaken heb ik geen facturen van bijgehouden, wat moet ik hiermee doen? Facturen gewoon weggegooid toen, ik wist nog niet wat een BTW-aangifte was of inhield.
    => vb plakwerk gedaan door familielid
    => vb. zo'n beetje alle elektrisch materiaal (kabels en stopcontacten/schakelaars), allemaal zelf/met familie gedaan
    Ga met je gegevens naar het kadaster en vraag het daar na hoe ze het willen.
    Ik heb een complete renovatie gedaan maar enkel ruwbouwelementen opgenomen. Parket, keuken, plafonds,... Zitten daar allemaal niet bij.
    Ik heb mijn map ingedeeld naar categorie en per categorie de facturen chronologisch in gestoken. Vb: ruwbouw, elektriciteit, sanitair, schrijnwerk,...
    Ik moest alles nog eens in excel zetten (dus per categorie en de chronologie van de facturen de naam van de aannemer (of eigen naam als je de werken zelf deed), datum factuur, bedrag BTW inclusief en BTW exclusief) en het afgestempeld bouwplan.
    Vorige week, na 2 jaar, mijn map eindelijk teruggekregen..
    Zijn kopies van de facturen die je niet meer hebt niet mogelijk? De meeste handelaars hebben toch je aankopen in de computer zitten?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hawkattack Bekijk bericht
    Werd gecompenseerd door de lager wordende rentes.
    Why Stocks Tend To Decline Much Faster Than They Rise | The Emotionally Intelligent Investor
    Ook toepasselijk op vastgoed. Als er paniek is gebeurt alles veel sneller. Dus zolang ga ik niet hoeven te wachten vermoed ik.
    Is totaal niet van toepassing op vastgoed. Kijk maar naar de vastgoedbel in spanje.
    Je gaat nog jaren moeten wachten van zodra de 'bubbel ooit barst' eer het dieptepunt bereikt is.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Sorry.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    190 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht

Sorry.
    Moest ik mee lachen.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht

Sorry.
    Een kapotte klok wijst ook twee keer per dag het juiste uur aan.

Soit, toen ik in 2007 voor mijn eerste woonst aan het kijken was waarschuwden sommigen mij al: 'wauw, zou ge dat nu nog doen? Want het kan ieder moment terug dalen!!!'
    Intussen zitten we 10 jaar verder en is mijn lening voor 12 van de 20 lopende jaren afbetaald en ingekort na een herziening. Tegen dat die vastgoedcrash er eindelijk, is mijn appartement al lang afbetaald. Laat het dan maar crashen, dan koop ik er nog een opbrengstwoning bij.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    147 (100%)
    @moon

Dat denk ik dan ook.
    Wij zijn natuurlijk zo lang nog niet bezig, maar we hebben nog 215k openstaan op een huidige waarde van ongeveer 340k.
    't Zal al ferm moeten crashen voor we in de shit zouden zitten hoor.

En mochten we willen verhuizen, als het onze zakt, zakken de anderen ook gewoon mee hoor. Dus dat doet er eigenlijk niet echt toe.
    Powaaaah!

iTrader
    1 (100%)
    gohjah. Gezien de intrestvoeten nu. We betalen 10K aan kapitaal af per jaar op onze lening. dus over 10 jaar zou onze woning 100k moeten zakken om onder water te zitten. Dat zie ik niet direct gebeuren.

Pagina 107 van 107 Eerste ... 75797103104105106107

Regels voor berichten