iTrader
    0

Beste bank voor ondernemers

Omdat het mij al opgevallen is dat hier toch een aantal mensen actief zijn als zelfstandige of in het bankwezen stel ik hier mijn vraag:

Welke bank kunnen jullie aanbevelen voor ondernemers?
    Zelf dacht ik aan Fortis of KBC.

De tarieven van Fortis lijken mij voordeliger dan KBC.
    Fortis heeft ruimere openingsuren. (Is misschien ook afhankelijk van kantoor tot kantoor)
    Bij KBC zijn er zelfstandige kantoorhouders bij Fortis niet? Een zelfstandige kantoorhouder is misschien soepeler en hulpvaardiger?
    Fortis is in meer landen actief en daardoor interessanter voor ondernemingen die ook actief zijn in het buitenland?
    Daarnaast heb ik de indruk dat Fortis iets soepeler is in het verlenen van kredieten.

Anderzijds lijkt KBC me meer te innoveren: Sinds kort kunnen bij KBC klanten overschrijvingsformulieren inscannen, documenten digitaal ondertekenen,... Partners voor betaalterminals en betaalsystemen webwinkels aan betere tarieven dan rechtstreeks bij deze partners.

Wat zijn jullie bevindingen?
    no votes  

Whit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er is meer informatie nodig om zomaar hulp te kunnen bieden bij uw keuze.

Wat voor onderneming? Wat voor soort betaalverkeer verwacht je voornamelijk? Ben je ook actief in het buitenland of ben je dit van plan? Enzovoort. Stuur gerust een PM moest dat nodig zijn.
    no votes  

iTrader
    0
    Het zou zijn voor ondernemingen actief in diverse sectoren voornamelijk: ondersteunende diensten aan bedrijven, e-commerce, horeca en bouw.
    Daarnaast is het mogelijk dat er nog activiteiten uit Azië bijkomen.

In de eerste plaats gaat het voornamelijk over het klassieke betalingsverkeer waaronder: geldstorting via geldautomaten/nachtkluis, ontvangen van domiciliëringen, CODA, cheques, afgifte cash, betaalterminals, filtrering.
    no votes  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Voor ondernemingen is er bij de grootbanken niet zoveel verschil en komt het vooral neer op de service die je lokale agent kan bieden. Voor mijn onderneming hebben we bijv. ervaring met KBC en ING. Met ING hebben we goede ervaringen (van het lokale kantoor), maar dat kan mss zijn omdat we klant zijn bij KBC en ze een effort deden .
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    no votes  

iTrader
    0
    Ik zou voor ING kiezen.
    Veel betrouwbaarder dan KBC en BNP. Uit eigen ervaring en die van kennissen weet ik dat ING het hoofd langer koel houdt wanneer je er een slecht jaar opzitten hebt. Bij KBC en BNP wordt men veel sneller nerveus waardoor die stress op u overslaat met een negatieve spiraal tot gevolg.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pol86 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou voor ING kiezen.
    Veel betrouwbaarder dan KBC en BNP. Uit eigen ervaring en die van kennissen weet ik dat ING het hoofd langer koel houdt wanneer je er een slecht jaar opzitten hebt. Bij KBC en BNP wordt men veel sneller nerveus waardoor die stress op u overslaat met een negatieve spiraal tot gevolg.
    ?

Niet dat ik een voorkeur wil uitspreken, dat is nu eenmaal persoonlijk en waar je het meeste belang aan hecht .. maar ga je nu de bank de schuld geven omdat uw onderneming niet draait? Of ga je ze betrouwbaarder noemen omdat ze blijven meegraven aan uw put? Ze gaan je niet helpen hoor als je uw leningen niet meer kan afbetalen ..
    Playing: CS:GO, PUBG, LoL
    Send PM to play together!
    no votes  

Whit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht
    ?

Niet dat ik een voorkeur wil uitspreken, dat is nu eenmaal persoonlijk en waar je het meeste belang aan hecht .. maar ga je nu de bank de schuld geven omdat uw onderneming niet draait? Of ga je ze betrouwbaarder noemen omdat ze blijven meegraven aan uw put? Ze gaan je niet helpen hoor als je uw leningen niet meer kan afbetalen ..
    Lijkt me toch vrij duidelijk dat hij bedoelt dat ze bij ING minder druk uitoefenen wanneer het even slecht gaat in vergelijking met KBC & BNP.
    no votes  

iTrader
    0
    ?

Natuurlijk kan je de bank niet de schuld geven wanneer uw onderneming niet draait. Ze kunnen wel een factor zijn waardoor je in een neerwaartse spiraal geraakt wanneer er moeilijkheden zijn.
    Zo ken ik genoeg gevallen waarbij zowel KBC als BNP op moeilijke momenten ineens de leningen dreigen op te zeggen/opzeggen waardoor je als ondernemer heel wat meer zorgen hebt dan enkel uw bedrijf terug op de sporen te brengen. En met moeilijkheden bedoel ik moeilijkheden in de breedste zin van het woord. Dus niet enkel financiële problemen maar bijvoorbeeld ook problemen in het geval van niet toegekende/vernieuwde (milieu)vergunningen, verloren rechtszaken die in de nabije toekomst de concurrentiepositie van een onderneming kunnen aantasten, opvolgingsproblemen enz...
    Ik stel anders voor de vraag eens te stellen aan ondernemers, boekhouders en advocaten welke bank de meest betrouwbare is ingeval van moeilijkere periodes. Uit eigen navraag zegt men altijd
    1) ING
    2) BNP
    3) KBC (met voorsprong de lastigste!)
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whit Bekijk bericht
    Lijkt me toch vrij duidelijk dat hij bedoelt dat ze bij ING minder druk uitoefenen wanneer het even slecht gaat in vergelijking met KBC & BNP.
    Ja oké, dat is dan 1 reden waarom je een bepaalde bank 'betrouwbaarder' kan vinden dan de andere, maar toch niet de enige?

Natuurlijk kan je de bank niet de schuld geven wanneer uw onderneming niet draait. Ze kunnen wel een factor zijn waardoor je in een neerwaartse spiraal geraakt wanneer er moeilijkheden zijn.
    Zo ken ik genoeg gevallen waarbij zowel KBC als BNP op moeilijke momenten ineens de leningen dreigen op te zeggen/opzeggen waardoor je als ondernemer heel wat meer zorgen hebt dan enkel uw bedrijf terug op de sporen te brengen. En met moeilijkheden bedoel ik moeilijkheden in de breedste zin van het woord. Dus niet enkel financiële problemen maar bijvoorbeeld ook problemen in het geval van niet toegekende/vernieuwde (milieu)vergunningen, verloren rechtszaken die in de nabije toekomst de concurrentiepositie van een onderneming kunnen aantasten, opvolgingsproblemen enz...
    Ik stel anders voor de vraag eens te stellen aan ondernemers, boekhouders en advocaten welke bank de meest betrouwbare is ingeval van moeilijkere periodes. Uit eigen navraag zegt men altijd
    1) ING
    2) BNP
    3) KBC (met voorsprong de lastigste!)
    Begrijp ik. Maar nogmaals, als voor u het woord 'betrouwbaar' betekent dat ze u oneindig uit de nood blijven helpen en uw risico's overnemen, ja ok, dan kan je een ranking maken zoals je nu doet. Je schrijft het er ook nog eens bij "de lastigste" .. wat dus uw invulling van het woord 'betrouwbaar' betreft, maar voor iemand anders is 'betrouwbaar' iets helemaal anders.
    no votes  

Whit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja oké, dat is dan 1 reden waarom je een bepaalde bank 'betrouwbaarder' kan vinden dan de andere, maar toch niet de enige?
    Wel als voor de rest de dienstverlening (kosten, aangeboden diensten, ondersteuning, ...) vergelijkbaar is.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whit Bekijk bericht
    Wel als voor de rest de dienstverlening (kosten, aangeboden diensten, ondersteuning, ...) vergelijkbaar is.
    Welja, da's net wat ik zeg .. Zal meestal niet vergelijkbaar zijn hé. Als je dan een ranking maakt, dien je ál die zaken mee te tellen.
    no votes  

iTrader
    0

Begrijp ik. Maar nogmaals, als voor u het woord 'betrouwbaar' betekent dat ze u oneindig uit de nood blijven helpen en uw risico's overnemen, ja ok, dan kan je een ranking maken zoals je nu doet. Je schrijft het er ook nog eens bij "de lastigste" .. wat dus uw invulling van het woord 'betrouwbaar' betreft, maar voor iemand anders is 'betrouwbaar' iets helemaal anders.
    Neen dit bedoel ik niet met betrouwbaar.
    Met betrouwbaar bedoel ik dat ze zich als een partner gedragen in geval van moeilijke periodes. Hiermee wil ik niet zeggen dat ze geld moeten blijven pompen, maar wel dat ze niet onmiddellijk in paniekmodus overgaan en dreigen met kredieten op te vragen bij de minste tegenslag.
    Bovendien verwacht ik ook van een bank dat ze meedenken in moeilijke periodes.
    Vooral KBC lijkt mij hier een slechte beurt te maken. Via radioreclames beschouwen ze zich altijd als de ondernemingsbank bij uitstek. Idem wanneer ze kredieten kunnen verkopen.
    Als je u zo profileert als ondernemingsbank, dan moet je er u ook van bewust zijn dat in een onderneming niet altijd alles rozengeur en maneschijn is. Als je dan een bank bent die zo zo het meeste profileert, maar de bank bent die het eerste in paniekmodus schiet in geval van moeilijkere periodes, dan lijk je mij niet echt betrouwbaar.

Om mijn piramide nog eens te verduidelijken.
    ING ingeval van moeilijkheden: Je blijft in het commerciële departement, men blijft de zaken opvolgen en men vraagt hoe men u kan helpen zodat er een win-win-situatie is voor zowel de onderneming als de bank. De ervaring leert dat zij ook het meeste op lange-termijn denken.
    BNP hier moet je geluk hebben met wie uw tussenpersoon is. Hiervan heb ik zowel positeve en negatieve verhalen gehoord. (Bijvoorbeeld negatief: de milieuvergunning van een bepaalde firma werd door een ongegronde burenklacht opgezegd. Enkele dagen later kreeg die persoon een melding dat hij als klant opgezegd zou worden omdat zijn bedrijfsvoering hierdoor in het gedrang zou komen).
    KBC: Indien het goed gaat: op de koffie komen. Ingeval van problemen, onmiddellijke overheveling naar de "intensive" en wekelijkse dreigtelefoons dat je opgezegd gaat worden.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Neen dit bedoel ik niet met betrouwbaar.
    Met betrouwbaar bedoel ik dat ze zich als een partner gedragen in geval van moeilijke periodes. Hiermee wil ik niet zeggen dat ze geld moeten blijven pompen, maar wel dat ze niet onmiddellijk in paniekmodus overgaan en dreigen met kredieten op te vragen bij de minste tegenslag.
    Bovendien verwacht ik ook van een bank dat ze meedenken in moeilijke periodes.
    Vooral KBC lijkt mij hier een slechte beurt te maken. Via radioreclames beschouwen ze zich altijd als de ondernemingsbank bij uitstek. Idem wanneer ze kredieten kunnen verkopen.
    Als je u zo profileert als ondernemingsbank, dan moet je er u ook van bewust zijn dat in een onderneming niet altijd alles rozengeur en maneschijn is. Als je dan een bank bent die zo zo het meeste profileert, maar de bank bent die het eerste in paniekmodus schiet in geval van moeilijkere periodes, dan lijk je mij niet echt betrouwbaar.

Om mijn piramide nog eens te verduidelijken.
    ING ingeval van moeilijkheden: Je blijft in het commerciële departement, men blijft de zaken opvolgen en men vraagt hoe men u kan helpen zodat er een win-win-situatie is voor zowel de onderneming als de bank. De ervaring leert dat zij ook het meeste op lange-termijn denken.
    BNP hier moet je geluk hebben met wie uw tussenpersoon is. Hiervan heb ik zowel positeve en negatieve verhalen gehoord. (Bijvoorbeeld negatief: de milieuvergunning van een bepaalde firma werd door een ongegronde burenklacht opgezegd. Enkele dagen later kreeg die persoon een melding dat hij als klant opgezegd zou worden omdat zijn bedrijfsvoering hierdoor in het gedrang zou komen).
    KBC: Indien het goed gaat: op de koffie komen. Ingeval van problemen, onmiddellijke overheveling naar de "intensive" en wekelijkse dreigtelefoons dat je opgezegd gaat worden.
    Ja .. dus nogmaals, voor ú is dat ['in geval van moeilijkheden'] het belangrijkste om uw betrouwbare bank te kiezen. Voor vele andere ondernemers, die hopelijk focussen op een bloeiende onderneming, zijn zoveel andere zaken belangrijk..
    no votes  

iTrader
    0
    Als zelfstandige altijd gaan voor een zelfstandig kantoorhouder.
    Ik zit 100x liever aan tafel met mijn kantoorhouder van Argenta dan met een bediende van bnp/kbc/...
    no votes  

iTrader
    0
    Ja .. dus nogmaals, voor ú is dat ['in geval van moeilijkheden'] het belangrijkste om uw betrouwbare bank te kiezen. Voor vele andere ondernemers, die hopelijk focussen op een bloeiende onderneming, zijn zoveel andere zaken belangrijk..
    Inderdaad zijn andere dingen veel belangrijker. Maar ik probeer dan ook het totale plaatje te zien.
    Zoals iedere ondernemer een bloeiende zaak voor ogen heeft zal het helaas niet altijd rozengeur en maneschijn zijn in een onderneming. In die periodes leer je dan het beste wie het goed voorheeft met uw onderneming en wie de opportunisten zijn. Als ondernemer verwacht je dan ook dat de bank een betrouwbare partner is en geen opportunist
    Laatst gewijzigd door Pol86; 22 november 2016 om 18:58
    no votes  

Regels voor berichten