Pagina 3 van 321 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Discussie: De beurs - Deel 7

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En niet alleen in trading dan, waarom zou ik nog proberen om muziek te maken, al die artiesten hebben dat al geprobeerd of zijn er mee bezig. Waarom zou ik een winkel in X beginnen, dat bestaat al, etc. Je doet het net omdat je gelooft en wilt bewijzen dat jij een "edge" hebt waardoor je net zo, of misschien zelfs beter bent dan de anderen. Of zie ik het verkeerd?

Active investing is een zero-sum game. Denk daar even over na. Alle aandelen zijn verspreid over alle beleggers. Als al die aandelen die op de beurs noteren in hun totaliteit 10% opbrengst laten optekenen, maar jij verdient 15%, dan moeten er dus anderen zijn die een evenredig verlies lijden. Daar is geen ontkomen aan...

80% van de aandelenmarkt is in handen van institutionele partijen. Wat doet je besluiten dat jij het van hen kan winnen?

Active investing met verrekening van alle kosten (beurstaks, roerende voorheffing, transactiekosten,...) is een negative-sum game.

---

OS: ESTX50 24 juni 2016 2650 put @150€ (bij ITM expiratie long future positie vanaf dit niveau).
    Bij verdere daling ook opnieuw short call posities innemen op VXX.
    Money always returns to its true owners.
    Volatilty mean reverts but contango losses are forever.
    If you're short premium, you don't sleep. If you're long premium, you don't eat.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Active investing is een zero-sum game. Denk daar even over na. Alle aandelen zijn verspreid over alle beleggers. Als al die aandelen die op de beurs noteren in hun totaliteit 10% opbrengst laten optekenen, maar jij verdient 15%, dan moeten er dus anderen zijn die een evenredig verlies lijden. Daar is geen ontkomen aan...

80% van de aandelenmarkt is in handen van institutionele partijen. Wat doet je besluiten dat jij het van hen kan winnen?

Active investing met verrekening van alle kosten (beurstaks, roerende voorheffing, transactiekosten,...) is een negative-sum game.

---

OS: ESTX50 24 juni 2016 2650 put @150€ (bij ITM expiratie long future positie vanaf dit niveau).
    Vanwaar die short calls als het een negative sum game is?

Calls shorten op fondsen die afgeleid zijn van volatility futures lijkt mij een redelijk actieve vorm van traden

Btw, ik zou long OTM puts hebben genomen. Je profiteert van dezelfde daling in IV en je risk is gedekt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Vanwaar die short calls als het een negative sum game is?

Calls shorten op fondsen die afgeleid zijn van volatility futures lijkt mij een redelijk actieve vorm van traden

Btw, ik zou long OTM puts hebben genomen. Je profiteert van dezelfde daling in IV en je risk is gedekt.
    Die short calls zijn om mijn instapprijs vast te klikken. Net zoals iemand een aankooporder in de markt zou leggen, doe ik dit via derivaten, maar het resultaat is hetzelfde.
    De wijze waarop je het doet, maakt je dus niet meer of minder 'passief" / 'actief'.

Is dit active investing? Ik weet het niet. Het valt wel buiten de traditionele active klassen, maar ik jaar geen alpha na.
    If you're short premium, you don't sleep. If you're long premium, you don't eat.

dacuba
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ze zijn het echt bruin aan het bakken met hun belastingen. Van de week kwamen ze ook af dat de meerwaardebelasting een flop was en dan reageert de CD&V doodleuk dat iedereen dit al op voorhand zag aankomen. Waarom zijn ze er dan mee doorgegaan?
    Ik vind 't vooral ongelooflijk dat zo'n dingen allemaal gewoon mogen. Ja, het is democratisch, dat is het punt niet. Tja.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op korte termijn ben je niet veel met technische analyse, op langere termijn is het best wel handig. Je kan er je verliezen mee beperken en winsten langer laten lopen zonder op je emotie te vertrouwen. Een gevoel hebben kost je altijd geld. De Europese beurzen zijn volgens mij te mijden op dit ogenblik. De technische analyse kan je bekijken op mijn blog. Het is geen science fiction maar het zijn simpele lijntjes. En een automatisch trading programma bedenken... Ik heb er ook al over gefantaseerd en uren mee verloren. Dat bestaat, ben ik zeker van, maar enkel Goldman Sachs heeft zoiets. Ze delen dat waarschijnlijk met hedgefondsen. Zij kunnen de markt wél sturen, geloof me. En dan maakt hun algoritme natuurlijk winst. Ik weet niet of er iemand van jullie al ooit de USD/JPY getrade heeft. Je moet die 5 minutengrafiek eens observeren als je over grafieken beschikt. Daar zie je echt die algoritmes werken. Ik heb dat een keer op een nacht ontdekt ;-) . Je ziet bijvoorbeeld een simpele trendlijn omhoog. De algo's sturen de prijs omlaag, redelijk snel. Ze verkopen dus, laat ons zeggen aan prijs 100. De prijs zakt nogal snel tot 95, de trendlijn. Daar stopt de prijs opeens en schiet een beetje omhoog tot 96 - 96,5. Dan terug naar 95. Dan 95.5. Wat gebeurt er hier? Dummies kopen en denken dat de trendlijn houdt. Wat doen de algo's nu? Inderdaad. Gigantische knal naar onder door de trendlijn met veel verlies en slippage tot gevolg voor de dummies. Ik gebruik real time data van Prorealtime en je ziet de prijs echt "rollen", het is duidelijk een algo. Je ziet dan de stabilisatie (constant kopen en verkopen om de prijs op dat niveau te houden) om dan je de verkeerde kant op te sturen en te cashen. Is wel niet aan te raden om te traden hoor, zeer vermoeiend en uiteindelijk verlies je dit spelletje toch nog :P Oh ja, mijn blog over de langere termijn technische analyses... aandelenadvies.wordpress.com. Je kan altijd eens een kijkje nemen. Ik probeer het simpel te houden. Ben er net mee begonnen.

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De meer basic trading programma's kopen/verkopen gewoon met hele kleine marges maar hele grote volumes. Ik heb nog gelezen van aandelen die gemiddeld over alle investeerders heen nog geen kwartier gehouden werden, gewoon het gevolg van veel trading programma's die na enkele minuten alweer verkopen met minimale winst.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De Amerikaanse markt is amper twee uur open en er is al voor 1.5 miljard dollar aan VXX verhandeld.

Jammer dat ik de intra-day omzet in de opties hiervan niet kan zien, maar het is/wordt een drukke dag voor de market-makers.

Ciamician's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet bepaald een leuke laatste paar dagen. Mijn virtuele winst is ondertussen al verlies geworden na het onlangs openen van wat meer posities.

Enige voordeel is dat ik als beginnende belegger zo ook eens ervaar hoe dit werkt op mijn gemoedstoestand .

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Oh, moet zijn om te verzekeren tegen Brexit onzekerheid.
    Unlimited Potential!

drolf's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderH_ Bekijk bericht
    Niet bepaald een leuke laatste paar dagen. Mijn virtuele winst is ondertussen al verlies geworden na het onlangs openen van wat meer posities.

Enige voordeel is dat ik als beginnende belegger zo ook eens ervaar hoe dit werkt op mijn gemoedstoestand .
    Met ups en downs hé. Omwille van de speculatietaks moet je het echter op een zesmaandenbasis bekijken.

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht

---

Bedankt voor de verduidelijking. Zie je valutahandel ook als active investing? Met andere woorden, beschouw je dat ook als een negative-sum game? Indien ja, omwille van de zelfde redenen als hierboven vermeld?
    zou graag verschillende inzichten willen in verband met handelen.
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Bedankt voor de verduidelijking. Zie je valutahandel ook als active investing? Met andere woorden, beschouw je dat ook als een negative-sum game? Indien ja, omwille van de zelfde redenen als hierboven vermeld?
    zou graag verschillende inzichten willen in verband met handelen.
    Ik ben minder thuis in de valutahandel, maar op het eerste gezicht lijkt mij dat inderdaad zo te zijn.

Nu die zero/negative sum game slaat enkel op het actief handelen als groep. Het grote voordeel van een (passieve) gespreide aandelenbelegging is dat er een equity premium (een premie boven de risicovrije rente) verdiend wordt door de aandelenbelegger (op lange termijn). Bij de valutahandel heb je dit niet en kan je dus enkel winst maken mits een succesvolle market timing strategie.
    ---

Gisterenavond nog de 1 juli 30 call op vxx geschreven. Niets zozeer voor de premie (28$), maar om mijn instap vast te klikken Heb nog 30k ter beschikking om wat leuks te doen met vxx (uvxy). Als ik de volledige positie binnen heb, schrijf ik nadien wel een stukje hoe het mij vergaan is.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Olie zit mogelijk met een plafond van rond de $45-50.
    Paar maand geleden zei men dat de break even prijs van shale oil in een jaar tijd van $60 naar $45 gezakt was. En dat als olie de $40-45 zou bereiken men opnieuw productie zou verhogen.
    Blijkt nu idd het geval te zijn. Men is productie in de VS opnieuw aan het opschroeven omdat olie aan huidige prijzen winstgevend is.
    Mogelijk is dit dus een blijvend plafond en zal de bodem in de toekomst bepaald worden door hoeveel lager innovatie de break-even prijs kan krijgen voor shale oil.

Commodity sectoren zijn snelle innovatie cyclussen niet gewoon.
    Ik blijf geloven in een race to the bottom voor alles dat grondstoffen is.
    Groot systeemrisico verlaagt wel naargelang men gemakkelijker break even gaat bij lagere prijzen.
    Unlimited Potential!

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    The stock we deserve but not the one we need right now.

Wanneer er zelfs memes over de beurs onstaan...

Doet me denken aan dit.
    "You know it's time to sell when shoeshine boys give you stock tips. This bull market is over."

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Yep, al mag je "shoeshine boys" generaliseren naar "de man in de straat".
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

Tags for this Thread

Regels voor berichten