Discussie: De beurs - Deel 7

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iets zegt me dat het gewoon niet meer kan blijven duren zo.
    Ik denk, maar wie ben ik, dat een 2000 of 2008 zich wel eens herhaalt vrij weldra.

En wat dan, de rente nog gaan verlagen? Dan zit het goed strop.
    Centrale banken gaan langzamerhand QE moeten beginnen afbouwen en de rentes terug laten stijgen. Als ze dat abrupt doen gaan de markten inderdaad crashen, maar als ze langzamerhand de druk aflaten kunnen we een stagnatie krijgen in plaats van een crash. De vraag is natuurlijk wat als abrupt gepercipieerd wordt en wat als voorzichtig.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [Az3r] Bekijk bericht
    Ik zou erg voorzichtig zijn nu, Nasdaq kort bij 10.000 en Dow kort bij 30.000
    Psychologische barrière die wel eens voor problemen kan zorgen.
    Je zou die kunnen zien als een soort super-weerstanden (in termen van technische analyse).

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    The Nasdaq-100 Could Be Ready to Fall. Here’s Why.

What goes up must come down. The Nasdaq-100 Index is due for a drop, according to Jonathan Krinsky, managing director of Bay Crest Partners.
    The Nasdaq-100 is composed of the 100 largest of the 3000 stocks trading on the Nasdaq exchange. Over the past three months, the Nasdaq-100 has gained 16% to 9517.86 at market close on Tuesday.
    The Nasdaq-100 has a long history of outperformance, but after gains this large, the index is often set up for a fall. “Betting against this index over the medium- and long-term is usually a losing proposition,” Krinsky wrote. “There are certain times, however, when the risk-reward on a tactical (2 to 8 week) basis appears quite poor.”
    Krinsky thinks that time is now. He notes that the Nasdaq-100 has not had a 3% drawdown in 82 days. Furthermore, it is currently 17% above its 200-day moving average, the mean of the closing prices for the past 200 days, after closing above 16% on January 23rd.

Krinsky believes this is an important trading indicator, signaling a fall from the peak to the trough in the near future.
    When modeling data, Krinsky took note of the seven times since 2000 that the Nasdaq-100 has reached at least 16% above its 200-day moving average for the first time in a month and was within 3% of a 52-week high. He omitted when this occurred in May 2003 and September 2009 because the market was emerging from recessions. All of the other five times led to two-month negative returns, with an average drop of 4.6% and a median decline of 3.4%.
    Based on these precedents, Krinsky foresees an upcoming dip.
    Another key indication that a downturn could be coming is the PHLX Semiconductor Sector (SOX) index, which has served as a leading indicator for the Nasdaq-100 for both rises and dips, Krinsky wrote. It has “underperformed” the Nasdaq-100 more than 7% since late December, leading Krinsky to highlight it as a potential alarm bell.
    ...

https://www.barrons.com/articles/the...hy-51581510600

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben ook wel wat verbaasd over het ongebreideld optimisme op de beurzen.
    Money always returns to its true owners.
    Volatilty mean reverts but contango losses are forever.
    If you're short premium, you don't sleep. If you're long premium, you don't eat.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    The Nasdaq-100 Could Be Ready to Fall. Here’s Why.

What goes up must come down. The Nasdaq-100 Index is due for a drop, according to Jonathan Krinsky, managing director of Bay Crest Partners.
    The Nasdaq-100 is composed of the 100 largest of the 3000 stocks trading on the Nasdaq exchange. Over the past three months, the Nasdaq-100 has gained 16% to 9517.86 at market close on Tuesday.
    The Nasdaq-100 has a long history of outperformance, but after gains this large, the index is often set up for a fall. “Betting against this index over the medium- and long-term is usually a losing proposition,” Krinsky wrote. “There are certain times, however, when the risk-reward on a tactical (2 to 8 week) basis appears quite poor.”
    Krinsky thinks that time is now. He notes that the Nasdaq-100 has not had a 3% drawdown in 82 days. Furthermore, it is currently 17% above its 200-day moving average, the mean of the closing prices for the past 200 days, after closing above 16% on January 23rd.

Krinsky believes this is an important trading indicator, signaling a fall from the peak to the trough in the near future.
    When modeling data, Krinsky took note of the seven times since 2000 that the Nasdaq-100 has reached at least 16% above its 200-day moving average for the first time in a month and was within 3% of a 52-week high. He omitted when this occurred in May 2003 and September 2009 because the market was emerging from recessions. All of the other five times led to two-month negative returns, with an average drop of 4.6% and a median decline of 3.4%.
    Based on these precedents, Krinsky foresees an upcoming dip.
    Another key indication that a downturn could be coming is the PHLX Semiconductor Sector (SOX) index, which has served as a leading indicator for the Nasdaq-100 for both rises and dips, Krinsky wrote. It has “underperformed” the Nasdaq-100 more than 7% since late December, leading Krinsky to highlight it as a potential alarm bell.
    ...

https://www.barrons.com/articles/the...hy-51581510600
    Risly strategie. Alles buiten voor 3-4% ??

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Also, een analyse gebaseerd op cherry-picked data.

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Begint een gevaarlijk boeltje te worden op de beurs. Veel te optimistisch, en met dat coronavirus zijn we nog niet klaar hoor.

Probleem is ook dat vele spaargeld dat niks opbrengt, de banken spelen er ook gretig op in. Vanmorgen nog reclame gehoord op de radio dat beleggen toch zo simpel is met kleine bedragen per maand.
    Ik gun iedereen goed rendement op de beurs, maar zonder een basiskennis weet je gewoon niet waar je aan begint. Men koopt dan meestal veelal te dure aandelen en zo loopt de boel op. Maar dat gaat toch eens ontploffen vrees ik. Ik zeg niet dat je de beurs moet mijden, maar wat cash achter de hand houden zeker nu kan geen kwaad denk ik.
    Laatst gewijzigd door Master S; 13 februari 2020 om 12:49
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master S Bekijk bericht
    Begint een gevaarlijk boeltje te worden op de beurs. Veel te optimistisch, en met dat coronavirus zijn we nog niet klaar hoor.

Probleem is ook dat vele spaargeld dat niks opbrengt, de banken spelen er ook gretig op in. Vanmorgen nog reclame gehoord op de radio dat beleggen toch zo simpel is met kleine bedragen per maand.
    Ik gun iedereen goed rendement op de beurs, maar zonder een basiskennis weet je gewoon niet waar je aan begint. Men koopt dan meestal veelal te dure aandelen en zo loopt de boel op. Maar dat gaat toch eens ontploffen vrees ik. Ik zeg niet dat je de beurs moet mijden, maar wat cash achter de hand houden zeker nu kan geen kwaad denk ik.

Beurs gaat blijven stijgen, net zoals je zegt omdat spaargeld niks meer opbrengt wel integendeel.
    En ja, iedereen zal wel weten dat je best niet alles op de beurs zet enkel wat je de komende jaren zeker niet nodig hebt.

Naast stabiele aandelen waag ik ook graag eens een gokje :
    Momenteel zet ik in op Steinhoff Internatl Hldgs N.V. (mogelijke turnaround vd eeuw) en heb ik Call opties voor maart gekocht van APPLIED OPTOELECTRONICS INC (AAOI).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zit wat verveeld met heel de situatie rond beurstaks bij buitenlandse brokers. Ik heb het merendeel van mijn portfolio overgezet van Degiro naar Interactive Brokers omwille van de extra veiligheid, US stock options en nog steeds goede fees. Nu zie ik dat je voor de beurstaks op aankopen van stock bij een buitenlandse broker zelf alles moet aangeven via een vrij complex formulier en maximum 1 maand later alles betaald moet zijn. Bovendien worden er blijkbaar al snel boetes gegeven bij de minste fout.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Misschien toch maar een rekening openen bij Lynx voor stock en dan IB gebruiken voor opties.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ja, bij een volgende crisis, weet je dat er wel zeer veel 'gedupeerden' te wachten staan.
    Al die sussen die in de val zijn getrapt van vlotte jongens bij de banken. Die kleine beleggers van nu gaan zeker de grote dupe zijn.

Beleggen op lange termijn is ook een hol begrip.
    In 2000 hadden we een crash, in 2008 ook. Een hele termijn, beginnende uiteraard al van ver voor 2000, bracht de lange termijn niet veel op. De laatste jaren heeft het dan wel weer opgebracht.

We zijn inmiddels 12 jaar verder terwijl alles overoptimistisch piekt, er zal toch wel iets aankomen. Daarom geen zware crash zoals in 2008, maar toch iets.
    Die kleine beleggers die amper het nieuws opvolgen, gaan toch gekloot zijn, als ze er niet op tijd bij zijn.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 13 februari 2020 om 18:54

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)

Dat is gewoon beleggen in fondsen hoor, dat heeft weinig te maken met te dure aandelen te kopen. Zelfs basiskennis is daarvoor eigenlijk overbodig, zolang je risicoprofiel maar correct ingeschat wordt. De basiskennis van aandelen is eigenlijk zeer gemakkelijk. Als je jouw aandelen voor minder verkoopt dan je ze gekocht hebt dan maak je verlies, doe je het omgekeerde dan maak je winst.
    Laatst gewijzigd door paradijsappel; 13 februari 2020 om 18:50

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lol Tesla

Kapitaalsverhoging van 2 miljard en roept 15k auto’s terug.
    Koers stijgt met 6%
    ...Ω...

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja, bij een volgende crisis, weet je dat er wel zeer veel 'gedupeerden' te wachten staan.
    Al die sussen die in de val zijn getrapt van vlotte jongens bij de banken. Die kleine beleggers van nu gaan zeker de grote dupe zijn.

Beleggen op lange termijn is ook een hol begrip.
    In 2000 hadden we een crash, in 2008 ook. Een hele termijn, beginnende uiteraard al van ver voor 2000, bracht de lange termijn niet veel op. De laatste jaren heeft het dan wel weer opgebracht.

We zijn inmiddels 12 jaar verder terwijl alles overoptimistisch piekt, er zal toch wel iets aankomen. Daarom geen zware crash zoals in 2008, maar toch iets.
    Die kleine beleggers die amper het nieuws opvolgen, gaan toch gekloot zijn, als ze er niet op tijd bij zijn.
    Exact hoe ik er ook over denk.
    Vandaag was er vertegenwoordiger bij ons op het werk en hun fabriek in china is van eind januari dicht omwille van het corona virus. Het ziet er niet naar uit dat het daar op 1,2,3 gaat opgelost zijn dus vroeg of laat moet dat toch zijn impact hebben. En hoe later hoe heviger zou ik denken.

[Az3r]'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nls- Bekijk bericht
    Zit wat verveeld met heel de situatie rond beurstaks bij buitenlandse brokers...
    Iemand die hier ervaring mee heeft? Misschien toch maar een rekening openen bij Lynx voor stock en dan IB gebruiken voor opties.
    Ik betaal dat elke maand indien er aandelen transacties zijn de vorige maand. Is de eerste keer idd redelijk ingewikkeld, maar erna valt dat redelijk mee.
    Aandelen transacties probeer ik te vermijden, indien mogelijk handel ik in CFD's om zo die taks te vermijden. Zeker als je redelijk veel transacties doet of als je met grote bedragen handelt vreet dat aan je winst.
    Maar ik zou ze zeker aangeven en betalen, de boetes zijn niet mals. Zou zonde zijn.

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Lol Tesla

Kapitaalsverhoging van 2 miljard en roept 15k auto’s terug.
    Koers stijgt met 6%
    Ik heb het al opgegeven om na te denken over wat er gaande is met Tesla. Er is geen pijl op te trekken.

Nu ja, bij uitbreiding de hele aandelenmarkt. Alles wordt gekocht. Vandaag ook weer. De minste daling wordt aangegrepen om opnieuw stukken aan te kopen.
    Money always returns to its true owners.
    Volatilty mean reverts but contango losses are forever.
    If you're short premium, you don't sleep. If you're long premium, you don't eat.

Tags for this Thread

Regels voor berichten