Discussie: De beurs - Deel 7

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou me graag focussen op expats in de buurt van Schuman. Geschatte huurprijs op basis van bestaande contracten in de buurt is zo'n € 1500 zonder de garage. Omwille van de locatie wel premium betaald voor de nieuwbouw. Op basis van diezelfde contracten is mijn nettorendement (voor een totale kostprijs van ong. € 420K en rentmeesterschap) ~3.1%. Gezien ik alle kosten meereken is dit nog redelijk. Het effectieve rendement zal ik uiteraard pas weten eenmaal de eerste betalingen gebeuren en ik begin te verhuren.

Ik lees op bv. spaargids 6% of zelfs 10% maar daar stel ik me toch vragen bij.
    Denk je niet dat vastgoed in Bxl duur begint te worden?

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Interessant stukje uit Fareed Zakaria GPS, met Ruchir Sharma (Morgan Stanley)
    https://edition.cnn.com/videos/tv/20...und-the-world/

Ruchir Sharma: "...every decade in post-WW2 history, there's 1 theme that has dominated the economic and financial landscape. And the 2010's was really all about America. In 2 ways; America's share of the global economy actually increased from 23 to 25%..."
    "...we've seen the American stock market -over the last decade- go up multiple times compared to any other stock market of major countries in the world..."

And yet..

Fareed: "...when you took those 6 hot themes decade per decade...was 1 decade of prominence a good predictor of how they did the next?"
    Ruchir Sharma: "When something is very hot, the next decade it is never that hot. In fact it almost gives up the entire out-performance that it had..."

->

2020's: Sell US big tech, go long Europe & Emerging?

-----

Ben benieuwd wat Boeing morgen doet. De problemen blijven zich maar opstapelen... Zouden we deze maand eindelijk onder de grens van 300 USD zakken?
    Het aandeel is tot op heden, en tegen alle verwachtingen in, goed blijven liggen. Bijna verdacht.
    Laatst gewijzigd door MadisonAv; 21 januari 2020 om 00:40

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die een paar goede sites kent met info over beleggingen/investeringen?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadisonAv Bekijk bericht
    Interessant stukje uit Fareed Zakaria GPS, met Ruchir Sharma (Morgan Stanley)
    https://edition.cnn.com/videos/tv/20...und-the-world/

Ruchir Sharma: "...every decade in post-WW2 history, there's 1 theme that has dominated the economic and financial landscape. And the 2010's was really all about America. In 2 ways; America's share of the global economy actually increased from 23 to 25%..."
    "...we've seen the American stock market -over the last decade- go up multiple times compared to any other stock market of major countries in the world..."

And yet..

Fareed: "...when you took those 6 hot themes decade per decade...was 1 decade of prominence a good predictor of how they did the next?"
    Ruchir Sharma: "When something is very hot, the next decade it is never that hot. In fact it almost gives up the entire out-performance that it had..."

->

Europa? Lol.

Als je daar al een conclusie uit wilt nemen ga dan voor China, die zullen nog enorm groeien in de 20's. Europa stelt niets meer voor en dat gaat echt niet veranderen.

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Europa? Lol.

Als je daar al een conclusie uit wilt nemen ga dan voor China, die zullen nog enorm groeien in de 20's. Europa stelt niets meer voor en dat gaat echt niet veranderen.
    Europa was maar een voorbeeld*. Emerging, commodities, etc. zijn allemaal mogelijkheden.
    De conclusie is simpelweg dat het, op basis van historische trends, onwaarschijnlijk is dat US big tech dit decennium opnieuw zo outperformt.

Je kan natuurlijk stellen dat we in een nieuwe paradigma zitten, en dat oude regels of historische trends niet meer van toepassing zijn... Zonder break up zullen FAANG + BANT namelijk aan belang blijven winnen (meer en beter gebruik data, groter competitief voordeel, meer omzet, meer aanwendbare cash, repeat).
    Antitrust is imo long overdue, maar het probleem is dat China haar giganten net actief zal blijven ondersteunen (binnen het door de overheid vastgelegd kadertje). Resultaat is dat FAANG break-ups de strategische positie van de VS in de technologierace ondermijnt. Dus is geen echte optie.
    Stof om over na te denken alleszins.

* trouwens, een Europa in -traag- verval staat niet per se gelijk aan Europese aandelen die een slechte belgging vormen. Denk maar aan Europese bedrijven met sterke internationale exposure maar die wel 20/30% goedkoper noteren dan vergelijkbare US counterparts.

-----

Boeing wordt eindelijk (een beetje) afgestraft.

Aan de ene kant heb je een bedrijf in zwaar weer; met een enorm cultuurprobleem + zware verliezen en blijvende onzekerheid mbt de MAX.
    Anderzijds zit je natuurlijk met een globale duopolist met een jarenlange backlog aan projecten, wiens strategisch belang voor de VS niet mag worden onderschat. Op economisch vlak, maar ook in de financiele markten zelf, omwille van hun weging in de DJIA en de implicaties die een zware daling van BA zou kunnen hebben op de bredere indeces. Dit maakt dan weer dat de kans dat ze het aandeel te ver laten doorzakken, al bij al beperkt is.

Ergens vind ik het gevoelsmatig nog iets te vroeg om te kopen. Nog wat afwachten

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik krijg toch hoogtevrees met Galapagos.
    Misschien toch eens de helft verzilveren.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadisonAv Bekijk bericht

Dat is altijd het argument, dat de opkomende markten de rest zullen verbrijzelen omdat ze nog veel goed te maken hebben, maar veel van die opkomende markten zijn gewoonweg politiek onstabiele en ontwrichte landen. Dus in welke mate dit effectief gaat gebeuren is nog maar de vraag?

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Short squeeze in Tesla, kan bijna niet anders...

Tesla op dit moment meer waard dan VW (VW, Skoda, Audi, Seat, Porsche, Bentley).

Oke, ik wil best geloven dat de elektrische wagens van Tesla op dit moment superieur zijn, maar mij ga je niet wijsmaken dat de ingenieurs van die andere automerken niet genoeg kennis en kunde in huis hebben om gelijkwaardige auto's te fabriceren.
    Money always returns to its true owners.
    Volatilty mean reverts but contango losses are forever.
    If you're short premium, you don't sleep. If you're long premium, you don't eat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Short squeeze in Tesla, kan bijna niet anders...

Tesla op dit moment meer waard dan VW (VW, Skoda, Audi, Seat, Porsche, Bentley).

Oke, ik wil best geloven dat de elektrische wagens van Tesla op dit moment superieur zijn, maar mij ga je niet wijsmaken dat de ingenieurs van die andere automerken niet genoeg kennis en kunde in huis hebben om gelijkwaardige auto's te fabriceren.
    Als je ziet wat de andere produceren hebben ze idd de competenties niet in huis.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heel veel lucht in Tesla momenteel.
    Je had er wel mooi aan kunnen verdienen de laatste 6 maanden, maar dit kan niet blijven duren.
    Totaal onrealistisch dat ze zoveel hoger gewaardeerd staan dan de traditionele constructeurs.
    Je ze hebben een voorsprong, maar wacht maar eens 2 jaar. Dan zijn ze weggeblazen door BMW, VW,...

Ik zie ze dan wel nog toekomst hebben in batterijen voor andere constructeurs, maar de traditionelen gaan op zo grotere schaal kunnen produceren dat ze quasi kansloos zijn denk ik.

Ik kan ook mis zijn.

Nevlugion's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand een opinie of het nu een goed/slecht moment is om in Sofina in te stappen?
    Blijkbaar zou de intrinsieke waarde van Sofina 227EUR per aandeel zijn?

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zit er al een tijdje in, denk eraan om nog wat bij te kopen, maar voorlopig nog niet gedaan.
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nevlugion Bekijk bericht
    Iemand een opinie of het nu een goed/slecht moment is om in Sofina in te stappen?
    Blijkbaar zou de intrinsieke waarde van Sofina 227EUR per aandeel zijn?
    Ik zou wachten, komt wel nog eens een dipje (kijk maar op de grafiek van de laatste 6 maanden). Je moet ook niet achter de koersen lopen.

Is een aandeel waar je regelmatig een pakketje van kan oppikken denk ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Ik zit er al een tijdje in, denk eraan om nog wat bij te kopen, maar voorlopig nog niet gedaan.
    Ik had er ook beter wat meer gekocht
    Maarja alle analistjes vonden Sofina te duur om nog te kopen. Gelukkig toch een klein pakketje opgepikt aan 175€ tegen de adviezen in, nog geen spijt van.

Mijn holdings ga ik heel lang bijhouden en regelmatig bijkopen.
    Laatst gewijzigd door Master S; 24 januari 2020 om 13:46
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

Lolplayer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor de allereerste keer een aandeeltje uitgeleend

En dan is het gedurende die periode nog eens gestegen ook

Ik durf wel niks meer kopen nu alles zo op hoogtepunten staat
    Wie wil er LOL ranked spelen ?

==> stuur pm indien je in bronze zit en lol wil spelen
    ==> age of empires spelers mogen zich ook aanmelden

Pagina 225 van 233 Eerste ... 125175215221222223224225226227228229 ... Laatste