Discussie: De beurs - Deel 7

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tja, het moet ook kunnen he.
    Ik heb al 2 appartementen (1 zelf en 1 voor verhuur) en wil een 3de.
    Ik krijg geen lening meer vrees ik.
    Zal dus deel moeten vooraflossen.
    Heb je geen positieve cash flow?
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Heb je geen positieve cash flow?
    Moet 150 euro opleggen elke maand op de huurinkomsten.

Maar de marge is er qua loon zeker (zeker als je de extralegale dingen mee zou tellen), maar ze kijken nu ook strenger naar inkomsten uit loon tov totale afbetaling stel dat niks verhuurd is.

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hmm, ok ik begrijp het.
    Daarom ga ik met rentmeesterschap werken eenmaal ik mijn appartement verhuur. Zij doen al de moeite en voorkomen leegstand. Ik heb dan normaal nog een positieve cashflow van ong. 150 - 200 EUR na hun kosten.
    Al is dit natuurlijk theoretisch zolang ik niet effectief verhuur.
    Laatst gewijzigd door coldvinc; 10 januari 2020 om 16:30

iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hmm, ok ik begrijp het.
    Daarom ga ik met rentmeesterschap werken eenmaal ik mijn appartement verhuur. Ik heb dan normaal nog een positieve cashflow van ong. 150 - 200 EUR. Al is dit natuurlijk theoretisch zolang ik niet effectief verhuur.
    Nog voor iets verhuurd is kan de bank dit al meetellen bij je inkomsten.
    Ze doen dan zelf een schatting van de huurinkomst en doen je een document tekenen dat het je bedoeling is dat te verhuren. En dan tellen ze 80% van dat verhuurbedrag (ook al is het in eerste instantie nog niet verhuurd) mee als inkomen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ah sorry. Moet er nog bijzeggen dat ik eerst in het mijne nog ga wonen tot vriendin werk heeft.
    Na een jaar of twee van extra sparen gaan we dan verhuren en iets nieuws kopen. Daarom heb ik een lening gekregen om te wonen, niet als opbrengsteigendom voor verhuur.
    Laatst gewijzigd door coldvinc; 13 januari 2020 om 09:45

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat is nu de “beste” manier:

US aandelen kopen via een EU beurs of op de US beurs zelf?

De arbitrage zorgt al automatisch voor het verschil in de wisselkoers.
    Aangezien ik in de EU aankoop zit ik niet met de wisselkoersmarge dat de broker mij aanrekent bij de omzetting én de transactiekost ligt ook lager.

Nadeel is wel dat de handel minder stabieler loopt door het kleinere volume dan op de “hoofdbeurs”, maar dit lijkt mij geen probleem te zijn zolang je niet zit te daytraden.

Wat met bv een dividend van een US aandeel op de EU beurs. Hoe werkt dit eigenlijk?
    Stel, ik koop een US aandeel op de Xetra. Dien ik dan de US + Duitse + Belgische taks te betalen?

En wat gebeurt er met mijn aandelen als de notering in de EU stopt?
    ...Ω...

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ah sorry. Moet er nog bijzeggen dat ik eerst in het mijne nog ga wonen tot vriendin werk heeft.
    Na een jaar of twee van extra sparen gaan we dan verhuren. Daarom hebben we een lening gekregen of te wonen niet als opbrengsteigendom voor verhuur.

de link naar uw blog werkt niet meer? Vind dat altijd wel interessant om te lezen Is je appartement al af btw?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Wat is nu de “beste” manier:

US aandelen kopen via een EU beurs of op de US beurs zelf?

De arbitrage zorgt al automatisch voor het verschil in de wisselkoers.
    Aangezien ik in de EU aankoop zit ik niet met de wisselkoersmarge dat de broker mij aanrekent bij de omzetting én de transactiekost ligt ook lager.

Nadeel is wel dat de handel minder stabieler loopt door het kleinere volume dan op de “hoofdbeurs”, maar dit lijkt mij geen probleem te zijn zolang je niet zit te daytraden.

Wat met bv een dividend van een US aandeel op de EU beurs. Hoe werkt dit eigenlijk?
    Stel, ik koop een US aandeel op de Xetra. Dien ik dan de US + Duitse + Belgische taks te betalen?

En wat gebeurt er met mijn aandelen als de notering in de EU stopt?
    Waar het noteert maakt niet uit. US Company = bronbelasting in US. BE resident = 30% BE tax op overschot. Normaal is het "maar" 15 % in US als je dubbel belastingen verdrag doc in orde is.

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Ik heb een stuk van mijn glpg verkocht na 2000% (!) winst. GBL, Sanofi, Gimv, QFG, Kinepolis, Vandevelde, Bayer, EVS gekocht of bijgekocht.

Ik verwaxht niks exceptioneel meer van GLPG meer dit jaar. Tenzij er nieuwe phase 2 resultaten zijn.
    Ik heb ook GBL, GIMV, Sanofi, Bayer en EVS.
    Van Bayer verwacht ik een serieuze stijging als dat gezever rond Monsanto eindelijk van de baan is, blijft een belachelijk gedoe daar omtrent in Amerika.
    Als EVS dit jaar geen stijging laat zien mbt sportjaar vliegt die uit mijn portefeuille. Zat er lang in en blijft maar aanmodderen ook tijdens sportjaren. Dus laatste kans wat mij betreft.
    Sanofi gekocht net voor de investeerdersdag omdat het er veelbelovend uitziet de komende jaren en nog geen spijt van gehad, al 12% winst. Is eentje voor de lange termijn.

Dat moet wel nice zijn. Proficiat. En chapeau dat je die tot +2000% hebt bijgehouden. Lagen bij mij dan toch al wel lang buiten denk ik.

Ik zat volledig in aandelen, maar ben nu stilaan wat uit aan 't stappen richting cash.
    Tegen ongeveer november zou ik quasi volledig uit aandelen en in cash willen zijn. Heb plannen met cash.
    Spijtig want zat net met een mooie portefeuille en begint echt stevig te renderen. Zo, al tegen mijn goesting eigenlijk, LVMH en Esteé Lauder verkocht (beiden rond de +70%). Ben er zeker van dat die gewoon nog door gaan stijgen en hield ze liever nog 10 jaar. Maar ja, keuzes...

Daarom dat ik zeg dat Galapagos mogelijk nog 2j rond de 200 blijft hangen nu. Maar op termijn (jaren) kan dat gemakkelijk doorgroeien richting 700.
    Anderzijds (moet van vandaag nog wel bijlezen) heb ik wel al wat vernomen ivm aankondiging x aantal nieuwe studies in 2020. En met de berg cash en Gilead erachter kunnen ze nu heel snel schakelen...er moet er maar weer eentje tussenzitten met goede resultaten en het kan zomaar dat er weer een stijging is in 2020 ook.
    Das inderdaad spijtig, want je was pas begonnen in november 2018 net voor de correctie. Maar winst is winst, dus je hebt niks verloren

Tja, het moet ook kunnen he.
    Ik heb al 2 appartementen (1 zelf en 1 voor verhuur) en wil een 3de.
    Ik krijg geen lening meer vrees ik.
    Zal dus deel moeten vooraflossen.
    Waarom perse een appartement ? Welk netto rendement haal je daarmee ? Ik heb die keuze om vastgoed te verhuren nooit echt begrepen, er zijn ook risico's aan verbonden en het rendement zal toch ook niet spectaculair zijn.
    Er zijn ook aandelen die een goed dividend geven dat zeker is, kijk naar bv. TINC, 4% netto en blijft goed liggen als het wat slechter gaat op de beurs. Daarnaast heb je nog de Dividend Aristocrats en Dividend Kings. Ik kan mis zijn, is gewoon een vraag uit interesse.
    Laatst gewijzigd door Master S; 11 januari 2020 om 18:20
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master S Bekijk bericht
    Ik heb ook GBL, GIMV, Sanofi, Bayer en EVS.
    Van Bayer verwacht ik een serieuze stijging als dat gezever rond Monsanto eindelijk van de baan is, blijft een belachelijk gedoe daar omtrent in Amerika.
    Als EVS dit jaar geen stijging laat zien mbt sportjaar vliegt die uit mijn portefeuille. Zat er lang in en blijft maar aanmodderen ook tijdens sportjaren. Dus laatste kans wat mij betreft.
    Sanofi gekocht net voor de investeerdersdag omdat het er veelbelovend uitziet de komende jaren en nog geen spijt van gehad, al 12% winst. Is eentje voor de lange termijn.

Das inderdaad spijtig, want je was pas begonnen in november 2018 net voor de correctie. Maar winst is winst, dus je hebt niks verloren

Waarom perse een appartement ? Welk netto rendement haal je daarmee ? Ik heb die keuze om vastgoed te verhuren nooit echt begrepen, er zijn ook risico's aan verbonden en het rendement zal toch ook niet spectaculair zijn.
    Er zijn ook aandelen die een goed dividend geven dat zeker is, kijk naar bv. TINC, 4% netto en blijft goed liggen als het wat slechter gaat op de beurs. Daarnaast heb je nog de Dividend Aristocrats en Dividend Kings. Ik kan mis zijn, is gewoon een vraag uit interesse.
    Tja, waarom?
    De zekerheid op lange termijn?
    Dat ik 't gewoon wel heb voor vastgoed?
    Ik hoop ooit een volwaardig extra inkomen te hebben uit verhuur.
    En dan ook nog vooral dat vastgoed kan met geld dat je niet hebt!
    En als ik iets leuk zie (en heb mss iets op het oog) dat ik dan zou willen verhuizen naar dat nieuw en mijn huidig (dat dan afbetaald zou zijn) dan verhuren.

Ik was al jaartje eerder dan november 2018 begonnen op de beurs, maar met beperkte bedragen. Inderdaad sinds dan met, naar mijn normen, serieus budget ingestapt.
    Soit, ik ben er me van bewust geworden dat je met de beurs beter rendement kan halen. Maar het moet dan wel met geld zijn dat je hebt.
    Ben wel van plan snel terug geld op te bouwen op de beursrekening.

cétn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe groot is de brexit, of zal de invloed van de brexit zijn op de beurs? Heeft iemand hier al bij stilgestaan? (natuurlijk niet te voorspellen)

Tot zover heb ik het niet zo goed gevolgd, maar aangezien ik binnenkort een kleine beursportefeuille wil aanmaken vond ik dit wel enigszins belangrijk. Ik vermoed dat de BEL20 hier weinig kan van worden beïnvloed.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sedert begin dit jaar weer het één en ander bijgekocht.

BEYOND MEAT INC. (BYND)
    MAXAR TECHNOLOGIES (MAXR)
    GILEAD SCIENCES INC. (GILD)
    SQUARE INC COM (SQ)

1 en 2 al veel beter dan verwacht.

Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skripa Bekijk bericht
    Sedert begin dit jaar weer het één en ander bijgekocht.

BEYOND MEAT INC. (BYND)
    MAXAR TECHNOLOGIES (MAXR)
    GILEAD SCIENCES INC. (GILD)
    SQUARE INC COM (SQ)

1 en 2 al veel beter dan verwacht.
    Ook deze week ingestapt in Beyond Meat aan 81 $. Hopelijk zet het ritje zich nog ff verder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cétn Bekijk bericht
    Hoe groot is de brexit, of zal de invloed van de brexit zijn op de beurs? Heeft iemand hier al bij stilgestaan? (natuurlijk niet te voorspellen)

Tot zover heb ik het niet zo goed gevolgd, maar aangezien ik binnenkort een kleine beursportefeuille wil aanmaken vond ik dit wel enigszins belangrijk. Ik vermoed dat de BEL20 hier weinig kan van worden beïnvloed.
    Brexit is al zeker en is dus al door de markt ingeprijsd. Toekomstige impact zal afhangen van de uiteindelijke handelsdeal. Ook hangt het natuurlijk af in welke aandelen je investeert. Aandelen met exposure met de britse markt zoals Balta zijn dan mss best te vermijden. Voor de rest vermoed ik dat de impact wel zal meevallen.
    Laatst gewijzigd door Fizmo; 12 januari 2020 om 18:14

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    de link naar uw blog werkt niet meer? Vind dat altijd wel interessant om te lezen Is je appartement al af btw?
    Om de een of andere reden word mijn link gecensureerd... Site werkt gewoon nog hoor
    Je kan anders inschrijven op nieuwsbrief, ben net begonnen met mailcampaign. Je zal steeds op de hoogte gehouden worden van een nieuwe post.
    Ze zijn er aan bezig. Begonnen begin November.
    Laatst gewijzigd door coldvinc; 13 januari 2020 om 13:13

Nevlugion's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om de een of andere reden word mijn link gecensureerd... Site werkt gewoon nog hoor

Ze zijn er aan bezig. Begonnen begin November.
    Mag ik eens vragen wat de verwachte huurprijs is van zo een appartement in Brussel? (hier ook aan het researchen voor een appartement/huis aan te schaffen voor verhuur in Gent of Brussel).

Pagina 222 van 240 Eerste ... 122172212218219220221222223224225226232 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten