Discussie: De beurs - Deel 7

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door khendro Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou wellicht met de opbrengst van het dividend, nieuwe aandelen kopen of investeren in een fonds. De eerste paar haren zou ik wellicht het vermogen gestaag laten stijgen.
    Dan zou ik gewoon je geld in een S&P500 etf steken. Is vrij laag risico want mooie spreiding over amerikaanse markt en toch focus je op een markt die continu presteert. Europese index zou ik zeker laten liggen, de komende 10-20 jaar zal europa alleen maar meer achterop geraken tov USA/China/...

Als je nog meer wilt spreiden kan je ook in een wereld index investeren, maar die gaat echt niet beter presteren dan de amerikaanse.

Het gemakkelijkste om te beginnen is zeker de S&P500 imo, aankopen en gewoon niet meer naar omkijken. Jaarlijks eens checken.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben ook aan het overwegen om te gaan beleggen. Via welke bank / platform kan ik dit het beste doen? Ik heb wat schrik voor de onderhoudskosten die de bank ook vraagt.

Tegenwoordig kan je al met maandelijks lage bedragen Gaan beleggen. Is dat de moeite waard?
    Looking for Playstation 2 games...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuikke Bekijk bericht
    Ik ben ook aan het overwegen om te gaan beleggen. Via welke bank / platform kan ik dit het beste doen? Ik heb wat schrik voor de onderhoudskosten die de bank ook vraagt.

Tegenwoordig kan je al met maandelijks lage bedragen Gaan beleggen. Is dat de moeite waard?
    Ikzelf doe het via KeyTrade, waar er geen zotte kosten aangerekend worden. DeGiro is de goeikoopste maar ik vertrouw ze niet 100%. MeDirect heeft ook een ruim aanbod en goeie tarieven. Je 2e vraag is te vaag om op te antwoorden.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuikke Bekijk bericht

Betere opties zijn Binckbank en Keytrade als starter. Degiro en co is voor de meer gevorderde belegger.
    Grootbanken zijn te duur. Je betaald al snel €15 voor wat aandelen te kopen en je zit met beheerskosten. Binck en Keytrade kosten €7 voor aandelen bv en hebben geen extra rekeningkosten.

Maandelijks beleggen is not done. Ook hier zit je met beheerskosten van enkele procenten op uw belegd bedrag en de kleine lettertjes zeggen dat deze kosten variabel zijn. Ik weet dat het bij Fortis kosteloos is om een rekening te openen en te sluiten, alleen is het maar de vraag of dit zo gaat blijven. Geen idee over KBC of anderen.

Open u gewoon een Binckbank of Keytrade account. Veel goedkoper en kosteloos.
    ...Ω...

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Betere opties zijn Binckbank en Keytrade als starter. Degiro en co is voor de meer gevorderde belegger.
    Grootbanken zijn te duur. Je betaald al snel €15 voor wat aandelen te kopen en je zit met beheerskosten. Binck en Keytrade kosten €7 voor aandelen bv en hebben geen extra rekeningkosten.

Maandelijks beleggen is not done. Ook hier zit je met beheerskosten van enkele procenten op uw belegd bedrag en de kleine lettertjes zeggen dat deze kosten variabel zijn. Ik weet dat het bij Fortis kosteloos is om een rekening te openen en te sluiten, alleen is het maar de vraag of dit zo gaat blijven. Geen idee over KBC of anderen.

Wat?

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Wat?
    Ik vind meerdere zaken in die post verontrustend, maar die uitspraak is inderdaad wel het ergste.

Qua broker neem je uiteraard gewoon degene met de goedkoopste tarieven, die je ook vertrouwt goed om te springen met jouw geld.

Het ene platform is uiteraard gebruiksvriendelijker dan het andere, maar nergens is het écht moeilijk om een aandeel te kopen.
    Interactive Brokers bijvoorbeeld is gigantisch uitgebreid, en was de eerste online broker die ik gebruikt heb (Lynx dan), maar ook daar kan je gewoon simpel een aandeeltje kopen en verkopen. Van de overige functies hoef je geen gebruik te maken.

Zolang je geen debiel bent, gaat er niets fout lopen bij het aankopen en verkopen van de effecten.

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik twijfel nu ook om van mn huisbank (KBC) naar een goedkoper systeem te gaan. Ergens is het luxe alles bij je bank te hebben, geeft me bv een veiliger gevoel. MAar het kost echt wel wat... 3% instapkosten op een fonds, bijna 2% jaarlijkse beheerskosten etc.

Maar ik heb echt schrik om een groot bedrag naar een platform zoals Degiro te storten... Veiligheid, hackers, ...

Dus ik zit nog wat met een dilemma.

Ik beleg overgens vooral in waterfondsen, presteren goed.
    Let us pray for all the fools that be

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Ik twijfel nu ook om van mn huisbank (KBC) naar een goedkoper systeem te gaan. Ergens is het luxe alles bij je bank te hebben, geeft me bv een veiliger gevoel. MAar het kost echt wel wat... 3% instapkosten op een fonds, bijna 2% jaarlijkse beheerskosten etc.

Maar ik heb echt schrik om een groot bedrag naar een platform zoals Degiro te storten... Veiligheid, hackers, ...

Hoewel aandelen, fondsen, ... allemaal in een aparte juridische structuur zitten die losstaat van de bank (tegen faillissement en dergelijke) vind ik het net veiliger om niet voor alles afhankelijk te zijn van 1 bank.
    Voor waterfondsen kan het goed zijn dat er weinig verandert hoor. Je beheerskosten zullen nog altijd torenhoog zijn, maar eventueel heb je geen instapkosten meer?
    Laatst gewijzigd door paradijsappel; 5 januari 2020 om 02:51

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bolero is ook een heel goede voor beginnende beleggers, heel gebruiksvriendelijk platform

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht

Bij mij geeft het juist een veiliger gevoel als het wat gespreid is over verschillende banken. Zo had Argenta eind vorig jaar mijn oude bankkaart al geblokkeerd terwijl ik de nieuwe nog niet had gekregen. Dan was ik blij dat ik nog een rekening bij een andere bank had. Mijn beleggingen zitten allemaal bij binckbank.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Ik vind meerdere zaken in die post verontrustend, maar die uitspraak is inderdaad wel het ergste.

Qua broker neem je uiteraard gewoon degene met de goedkoopste tarieven, die je ook vertrouwt goed om te springen met jouw geld.

Het ene platform is uiteraard gebruiksvriendelijker dan het andere, maar nergens is het écht moeilijk om een aandeel te kopen.
    Interactive Brokers bijvoorbeeld is gigantisch uitgebreid, en was de eerste online broker die ik gebruikt heb (Lynx dan), maar ook daar kan je gewoon simpel een aandeeltje kopen en verkopen. Van de overige functies hoef je geen gebruik te maken.

Zolang je geen debiel bent, gaat er niets fout lopen bij het aankopen en verkopen van de effecten.
    Wat is er dan verontrustends aan?
    Is Degiro geen Nederlandse broker waardoor het niet onder het depositogarantiestelsel valt? Is dit ook niet de broker waar je uw administratie (belastingen op dividenden bv) zelf moet doen?

Lijkt mij toch geen aanrader voor een beginnende belegger?

Maandelijks beleggen via zo’n automatische overdracht op een grootbank is een erge reactie van mijn kant? Mijn huidige bank vraagt 2,5% per belegd bedrag. Waarom zou je dit in hemelsnaam doen??

Vraagt Interactive brokers ook geen minimum storting van €10.000? + al uw geld dat in het buitenland zit.
    ...Ω...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat is er dan verontrustends aan?
    Is Degiro geen Nederlandse broker waardoor het niet onder het depositogarantiestelsel valt? Is dit ook niet de broker waar je uw administratie (belastingen op dividenden bv) zelf moet doen?

Lijkt mij toch geen aanrader voor een beginnende belegger?

Maandelijks beleggen via zo’n automatische overdracht op een grootbank is een erge reactie van mijn kant? Mijn huidige bank vraagt 2,5% per belegd bedrag. Waarom zou je dit in hemelsnaam doen??

Vraagt Interactive brokers ook geen minimum storting van €10.000? + al uw geld dat in het buitenland zit.
    Wat is er mis met bolero? Simpeler kan niet en 7.5 euro per transactie <2500 euro.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben tevreden van Lynx, kan er niets slechts van zeggen. Duidelijke interface, heel goedkoop, belastingen doen ze voor je & de helpdesk is heel snel. 2 keer iets nodig gehad en als het via chat niet lukt bellen ze je direct op. Aanrader dus voor mij.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb al mijn individuele aandelen op Bolero zitten.
    Inderdaad prachtige app.
    Denk dat ik stilaan wel, zeker de eerste tijd, aan mijn max zit voor individuele aandelen.

Misschien dat ik voor ETF, wat ik nu wil gaan uitbouwen, een andere app (bv Lynx) neem.
    Leuk om snel overzicht te hebben hoe de verschillende types het doen, maar vooral...beetje spreiding tussen banken is ook niet slecht.

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik.zou met Keyplan van Keytrade willen starten om periodiek (maandelijks) te beleggen terwijl ik mijn beurskennis wil verhogen. Hoe kan ik het best de fondsen kiezen die ik erin wil?
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

Pagina 218 van 232 Eerste ... 118168208214215216217218219220221222228 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten