Discussie: De beurs - Deel 7

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die berekening lijkt me wel correct hoor. Stel dat je een aandeel koopt de 30e december en dat aandeel gaat 100% naar omhoog voor het jaar afgesloten wordt, hoe zou je dat anders berekenen?
    Je moet hier een onderscheid maken tussen rendement en geannualiseerd rendement.
    Je koopt op 01/12/2019 een aandeel aan 1.000€ en op 31/12/2019 is de waarde gestegen met 10% naar 1.100€.
    - Rendement = 10%
    - Geannualiseerd rendement = 213.8% [(1,1 ^12)-1]

Heel belangrijk wanneer je in opties handelt en de ROI's van verschillende strikes/expirations wilt vergelijken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [Az3r] Bekijk bericht
    idd, correcte berekening.
    Berekeningen van individuele aandelen in excel bijhouden, niks is makkelijker en overzichtelijker. Gebruik ik altijd om in het begin van het nieuwe jaar een post-analysis te doen.
    Ik ook, elke trade is een nieuwe lijn in excel waarvoor ik de volgende returns (rendementen bekijk):
    - ROI
    - Annualised ROI
    - Return on Margin
    - Return on Risk (R-multiple)
    - Return compared against average return (bijv. 10% hoger dan mijn gemiddelde return)
    - MAE return (na 1 maand, 3 maanden, 6 maanden)
    - MFE return (na 1 maand, 3 maanden, 6 maanden)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb het gevoel dat er weer mensen richting de aandelenmarkt getrokken gaan worden met al die positieve berichtgeving.

Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skripa Bekijk bericht
    Heb ze niet op het laagste gekocht (beurs perfect timen is onmogelijk) maar toch aan 0.93€ en nu dus op 67.24% winst.
    Mijn grootste misser is Tesla, ik wist dat ik ze moest kopen toen ze beneden de 200 stonden maar heb het toen toch niet gedaan...
    Enfin spijt is wat de ezel schijt.
    Same. Heb ze wel ff in portefeuille gehad rond de 220 ofzo maar was maar tijdelijk om een ritje mee te doen. Maar goed, wie kon er voorspellen dat ze in oktober opeens met mooie Q3 (winst)cijfers gingen uitpakken?

Iedereen in ieder geval een goed beursjaar gewenst (en ook een goede gezondheid)
    Laatst gewijzigd door Fizmo; 1 januari 2020 om 19:04

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ere wie ere toekomt, Paul Dhoore met zijn geldbarometer van 1 januari 2019, zijn stocks:

Aandelen
    “Finaal komen we bij de aandelen: 5.008 euro. De Bel20 is 22 procent gestegen. Wij gebruiken natuurlijk onze eigen top vijf. Die heeft het nog een stuk beter gedaan. Nagenoeg alle aandelen daarin hebben het beter gedaan dan de Bel20. Onze nummer één Barco is 120 procent gestegen. Dat geeft een rendement van ruim 48 procent: 7.431 euro.”

48% winst in totaal op de 5 picks van Paul Dhoore.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is dan ook de eerste keer in jaren dat de Paul een deftige portefeuille kan samenstellen :-D

De BEL20 is natuurlijk een beetje een flauwe index om mee te vergelijken. Is beetje in hetzelfde bedje ziek als de CAC index. Je moet moeite doen om die niet te verslaan. De BEL20 is fundamenteel een 'loser index'. Ze steken er 20 grote bedrijven in met voldoende float. Telkens er iets ontploft, smijten ze het eruit aan bodem koersen...

Zat ooit vol met banken die de index naar beneden gesleurd hebben en zijn op bodem koers uit de index verwijderd omdat ze te klein werden. Eigenlijk aan bodem koersen verkopen altijd (nyrstar, fortis, dexia, belfius, ing, bekeart etc).

RubbaN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkempire Bekijk bericht
    wat denk je van AMD?
    heb veel te vroeg winst genomen hierop (15%) , zie nog veel potentieel maar het staat wel enorm hoog

https://ibb.co/7GN1XRT
    Laatst gewijzigd door RubbaN; 2 januari 2020 om 19:53
    fml, i run so bad, flopped a set and turned 2 pair.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Qua AMD.

Zijn goed bezig. Intel zit echt te sukkelen en komt qua performance met hun nieuwe, niet gelanceerde, 10de generatie CPU’s nog niet aan de enkels van de Zen2.
    AMD kan met hun Epyc server cpu’s, aan de helft van de Xeon prijzen, ook veel betere performance geven. Dit jaar wordt er ook meer info verwacht over de Zen3 en er zitten budget gfx kaarten in de pipeline.
    Qua consumentenmarkt zijn hun CPU’s ook meer en meer in trek. Zo lanceren ze binnenkort ook de zuinigere versies van de huidige desktopmodellen wat dus zeker positief is voor de laptopmarkt.

Vooral dat laatste, en verder doorbreken in de servermarkt, en het kan de eerste jaren toch niet echt mis gaan lijkt mij.

Just my 2 cents.
    ...Ω...

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kzal dan ook mijn resultaten van 2019 eens posten:
    - ETF portefeuille +25% (met twee vingers in de neus, wel wat minder rendement dan MSCI World vooral door achterblijvende regio's zoals Mexico, Zuid-Afrika en Indonesië. Maar ik blijf vasthouden aan mijn regio ETF's met gepaste gewichten, aangevuld met de sectoren gezondheidszorg, water en vastgoed)

- Aandelen portefeuille +38%, enkele van mijn toppers:
    Atenor +35%
    Brederode +50%
    Compagnie Des Alpes + 26%
    GBL + 23%
    Elia + 33%
    Umicore +30%
    Sofina +16%
    D'Ieteren + 80%
    GIMV +17%

In Belgische aandelen valt dus ook rendement te halen, en de holdings presteerden zeker ook goed ondanks dat ze 'saai' zijn. En dan heb je de grote kleppers nog zoals Galapagos, Argenx en Barco (die ik helaas niet had). Al met al een heel goed jaartje en we gaan zo zeker verder doen.

Mijn core blijft dit jaar ook vooral Europa, Amerika is niet extreem duur maar daar zijn er volgens mij geen individuele koopjes meer te doen. Ik beleg wel nog in Amerika via ETF's, want het blijft een regio om altijd in je portefeuille te hebben vind ik.
    Laatst gewijzigd door Master S; 2 januari 2020 om 23:05
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn doel voor 2020:
    Hier of daar wat winst pakken en die dan als cash aanhouden, steken in ETF's, in goud-aandelen en vastgoed-aandelen.

Op dit moment heb ik enkel individuele aandelen. Dringend tijd dat ik eens met wat trackers werk. Of ook wat meer focus op dividend aandelen.

Zit nu in mijn portefeuille van groot naar klein, rendement-gewijs:
    Galapagos
    Amazon
    Estee Lauder
    Mithra
    Alphabet
    Walt Disney
    Alibaba
    ArgenX
    Xiaomi
    Agfa Gevaert
    Tencent
    United Techn Corp
    Pharming
    Uber
    Biocartis
    Samsung
    ------vanaf hier in de min-----
    Melexis
    AB InBev
    Maersk
    Standard Life Aberdeen
    Atos
    Econocom
    Pharnext

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is het eigenlijk slim om als eerste stap specifiek een bepaald aandeel aan te kopen? Of is het beter om in een fonds of tracker te investeren? Start bedrag zou een 1500 euro zijn.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

De beurs - Deel 7

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door khendro Bekijk bericht
    Is het eigenlijk slim om als eerste stap specifiek een bepaald aandeel aan te kopen? Of is het beter om in een fonds of tracker te investeren? Start bedrag zou een 1500 euro zijn.
    Goh.

Met €1500 loop je niet ver. Wil je hierop een deftig rendement halen (en ook uw kosten eruit halen) dan ben je al bijna verplicht om alles in 1, max 3, aandelen te steken.
    Qua diversificatie, risico, buffer (om bij te kopen bij een dip) is dit alvast geen goed idee.

Imo zou ik dat bedrag in een fonds/tracker steken. Vul dit dan elk jaar aan, of gespreid, en je hoeft er niet naar om te kijken.
    Met €1500 in 3 aandelen moet je al kopen en verkopen op de juiste momenten aangezien je “speelruimte” te klein is om een deftig rendement te kunnen realiseren en aan portefeuille opbouw te kunnen doen.
    Laatst gewijzigd door Ohm; 3 januari 2020 om 21:59
    ...Ω...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Goh.

Met €1500 loop je niet ver. Wil je hierop een deftig rendement halen (en ook uw kosten eruit halen) dan ben je al bijna verplicht om alles in 1, max 3, aandelen te steken.
    Qua diversificatie, risico, buffer (om bij te kopen bij een dip) is dit alvast geen goed idee.

Imo zou ik dat bedrag in een fonds/tracker steken. Vul dit dan elk jaar aan, of gespreid, en je hoeft er niet naar om te kijken.
    Met €1500 in 3 aandelen moet je al kopen en verkopen op de juiste momenten aangezien je “speelruimte” te klein is om een deftig rendement te kunnen realiseren en aan portefeuille opbouw te kunnen doen.
    De bedoeling is vooral dat ik soort van passieve inkomsten heb, bijvoorbeeld via een dividend. Dus echt kopen en verkopen daar zou ik mij persoonlijk minder mee bezig willen houden

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door khendro Bekijk bericht
    De bedoeling is vooral dat ik soort van passieve inkomsten heb, bijvoorbeeld via een dividend. Dus echt kopen en verkopen daar zou ik mij persoonlijk minder mee bezig willen houden
    Maar je wilt dus jaarlijks wel die inkomsten er af halen om er iets mee te doen? En niet gewoon jaarlijks je vermogen zien stijgen?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Maar je wilt dus jaarlijks wel die inkomsten er af halen om er iets mee te doen? En niet gewoon jaarlijks je vermogen zien stijgen?
    Ik zou wellicht met de opbrengst van het dividend, nieuwe aandelen kopen of investeren in een fonds. De eerste paar haren zou ik wellicht het vermogen gestaag laten stijgen.

Pagina 217 van 232 Eerste ... 117167207213214215216217218219220221227 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten