Discussie: De beurs - Deel 7

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Tegenwoordig is het iets minder erg door het belastingvoordeel van € 640 voor belastingsjaar 2018 en € 800 voor dit jaar.
    My fight towards financial independence: https://www.fighttofire.com

Lolplayer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een habbekrats voor vele
    Wie wil er LOL ranked spelen ?

==> stuur pm indien je in bronze zit en lol wil spelen
    ==> age of empires spelers mogen zich ook aanmelden

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Inderdaad, vertel iemand die FI is dat hij €650 dividend zonder belastingen heeft en die zal eens goed lachen. Leuk voor een beginnend belegger maar zal het verschil niet maken.

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Over of het veel is of niet daar ging het me niet om. Het is iets
    My fight towards financial independence: https://www.fighttofire.com

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vraagje voor de juristen hier, of mensen met een achtergrond in onze belastingwetgeving. Is er qua belasting een verschil tussen Bitcoin houden of een Bitcoin ETF (of ETP) te kopen? Stel dat ik ze beiden >1 jaar bij houdt, kan je dan argumenteren dat beiden wel/niet/gedeeltelijk belast worden, aangezien het onderliggend product hetzelfde is?

Of anders gezegd, wordt het aankopen/verkopen van fysiek goud anders belast dan een goud ETF, ook al zijn de transactiedetails identiek?
    "Wie ben jij om mij te beoordelen, of anders gezegd, wat noemenswaardig heb jij de laatste twee weken gedaan?"
    "Een job uitgeoefend en daar belastingen op betaald zodat ze daar ondermeer ons sociaal stelsel mee kunnen in stand houden."

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Je verwart stock picking met risk management. Risk management staat volledig los van welke aandelen je kiest, dat hangt af van je risk/trade en je totale portfolio risk (je hedges als je die al hebt).
    Ik moet mij inderdaad meer gaan verdiepen in risk management, gezien de groter wordende bedragen.
    Directe hedging op mijn aandelen (bvb via optiestrategieen) doe ik momenteel niet.
    Wel investeer ik in alternatieve assets om mijn risico te spreiden. Vastgoed, kunst, crypto, ... (dat bedoelde ik met herbeleggen in mijn vorige post)
    Maar dat staat uiteraard niet gelijk aan downside protection via negatief gecorreleerde posities. Enkel diversificatie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chimay123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toch niet Qualcomm verkocht? Momenteel 87 dollar... Ik hou mijn aandelen bij, ze zitten imo in een echt goede positie op korte en lange termijn. Immens veel IP, en weinig concurrentie.
    Nog niet verkocht, neen.

Er zijn pros en cons voor dit aandeel.
    Iedereen die het wereldje een beetje volgt, denkt onmiddelijk Qualcomm en $$$ bij het horen van 5G. Maar zo simpel is het niet.
    Je moet al verdomd veel weten van de technische kant vd sector, om een min of meer coherente visie te kunnen uitstippelen van deze markt binnen de 3 a 5 jaar.
    IP matig staan ze bvb heel sterk in bepaalde domeinen. Getuige Intel's snelle exit uit de 5g smartphone modem race na de aankondiging. Apple kon het risico niet nemen om met Intel verder te gaan (op technologisch vlak) , noch om over te stappen op Huawei (nationale veiligheid). Qualcomm is the only game in town, maar enkel voor die specifieke markt.
    Ik durf niet te voorspellen hoe Qualcomm het gaat doen in andere submarkten. Autonomous vehicles* (failed NXP overname...), smart city/IOT sensors, DC, ...
    Het is nog geen gelopen race.
    Word nu gratis klant bij BinckBank en ontvang 100 EUR transactietegoed. Ik stort er 10 EUR cash bovenop - PM voor meer info

Pagina 201 van 201 Eerste ... 101151191197198199200201

Tags for this Thread

Regels voor berichten