Discussie: De beurs - Deel 7

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentDeath Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een paar duizend € over waar ik eens een gokje mee zou willen wagen.
    Tot op heden heb ik uitsluitende passieve ETF's in portefeuille waardoor ik geen ervaring heb met opties, shorten, derivaten etc.

In mei 2019 wordt Uber verhandelbaar op de NYSE.
    Ik verwacht dat dit aandeel een gelijkaardige koers als Snapchat zal varen en bij de lancering fel zal zakken.

Dus zou ik dit aandeel moeten shorten.
    Iemand enig idee hoe dit via KeyTrade in zijn werk gaat?

Wat denken jullie van Uber aandeel?
    Een straddle opzetten. Je profiteert mee van de eventuele daling, maar bent dan ook ingedekt tegen een serieuze stijging. Je maakt wel puur verlies als de prijs niks beweegt. Ik zit zelf niet bij keytrade, maar die laten wel opties kopen en verkopen toe als ik me niet vergis?

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Lyft is al serieus gezakt en dit zal zich ook reflecteren in de waardering van Uber, dus de potentiële winsten met het shorten van Uber zijn volgens mij al veel minder dan enkele weken geleden. Zeker aangezien hun MAU & omzet fors zullen blijven groeien de komende jaren. Vergelijking met Snap heeft geen enkele zin, die slagen er niet in het aantal gebruikers verder te laten groeien.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing_Genk Bekijk bericht
    Lyft is al serieus gezakt en dit zal zich ook reflecteren in de waardering van Uber, dus de potentiële winsten met het shorten van Uber zijn volgens mij al veel minder dan enkele weken geleden. Zeker aangezien hun MAU & omzet fors zullen blijven groeien de komende jaren. Vergelijking met Snap heeft geen enkele zin, die slagen er niet in het aantal gebruikers verder te laten groeien.
    Hoe kon je enkele weken geleden al Uber shorten als de IPO nog moet gebeuren?
    Met de Snap vergelijking bedoel ik eerder een gehypt aandeel dat achterliggend niet al te veel te bieden heeft waardoor het al snel door de maand valt na de IPO.

iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentDeath Bekijk bericht
    Hoe kon je enkele weken geleden al Uber shorten als de IPO nog moet gebeuren?
    Met de Snap vergelijking bedoel ik eerder een gehypt aandeel dat achterliggend niet al te veel te bieden heeft waardoor het al snel door de maand valt na de IPO.
    Je begrijpt me verkeerd. Je kan Uber nog niet shorten maar men zal de waardering wellicht wat naar onder moeten herzien door de zwakte van Lyft en bijgevolg is het shorterspotentieel wat minder.

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvc Bekijk bericht
    Minder goed voor mijn grootste positie SWKS
    Daling valt toch goed mee?

Ben aan het twijfelen om QCOM van de hand te doen na de stijging van de voorbije 2 dagen.
    Alle grote IPOs worden erdoor gepushed, dan weet je hoe laat het is (lees: de top nadert/is bereikt). Ik weet het, kort door de bocht. Maar goed, na 10 jaar bullmarkt moet het ooit wel eens stoppen.

In ander nieuws Recticel gekocht vandaag aan 9.08 (2.5% portfolio).
    Een beetje een gok. Maar als een overnemer voor 2 divisies de som van 700miljoen wilt neertellen terwijl de beurswaarde 500miljoen is... (is wel wat complexer maar kom).
    Goede risk/reward lijkt me.
    Word nu gratis klant bij BinckBank en ontvang 100 EUR transactietegoed. Ik stort er 10 EUR cash bovenop - PM voor meer info

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Een straddle opzetten. Je profiteert mee van de eventuele daling, maar bent dan ook ingedekt tegen een serieuze stijging.
    Nee.

Je maakt winst als het aandeel genoeg daalt of stijgt.

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadisonAv Bekijk bericht
    Daling valt toch goed mee?

Ben aan het twijfelen om QCOM van de hand te doen na de stijging van de voorbije 2 dagen.
    Alle grote IPOs worden erdoor gepushed, dan weet je hoe laat het is (lees: de top nadert/is bereikt). Ik weet het, kort door de bocht. Maar goed, na 10 jaar bullmarkt moet het ooit wel eens stoppen.

Een beetje een gok. Maar als een overnemer voor 2 divisies de som van 700miljoen wilt neertellen terwijl de beurswaarde 500miljoen is... (is wel wat complexer maar kom).
    Ja valt wel mee maar is nog afwachten hoe het verder gaat lopen.

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Hoeveel nettowinst hebben jullie in totaal al gerealiseerd ( dus niet virtueel) met de beurs?
    Dus na aftrek kosten en inclusief dividenden

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Hoeveel nettowinst hebben jullie in totaal al gerealiseerd ( dus niet virtueel) met de beurs?
    Dus na aftrek kosten en inclusief dividenden
    Nice try FOD Financiën.
    "Wie ben jij om mij te beoordelen, of anders gezegd, wat noemenswaardig heb jij de laatste twee weken gedaan?"
    "Een job uitgeoefend en daar belastingen op betaald zodat ze daar ondermeer ons sociaal stelsel mee kunnen in stand houden."

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Lijkt mij inderdaad een gok . Ik ken de financials van Recticel niet dus ik kan op geen enkele manier inschatten of die 700 m€ realistisch is of niet, maar louter op basis van een bod is mij toch te risky.
    Uiteindelijk ken je de details van dat bod toch nooit? Zou lang niet de eerste keer zijn dat ze gaan 'saucisseren' zoals ik graag zeg - lekker worstje op tafel smijten, om er dan beetje bij beetje af te snijden en op het einde van de rit maar met een halfke over te blijven. Kom ik regelmatig tegen in de markt, partijen die onwaarschijnlijk hoog bieden om de aandacht te trekken, tot je dieper gaat kijken en ze met de gortigste adjustments afkomen.
    What you do today can improve all your tomorrows.

iTrader
    0
    Geloof jij dan echt dat jij de markt kan timen a.d.h.v. deze parameters?
    Hoe ga je je voelen als deze bullrun nog een aantal jaren doorloopt en jij aan de kant staat rendement te missen?

In een recent interview op CNBC was het advies van Larry Fink (CEO BlackRock): "Niet aarzelen, kopen!"
    Bron: https://www.cnbc.com/video/2019/04/1...earchterm=Fink
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Goed weekje.

Qualcom verkocht met 24% winst
    Recticel verkocht met 34% winst
    Bpost verkocht met 30% winst

Ja je kan dan zeggen damn ik had Qualcom en Recticel iets langer moeten houden nog.
    Maar ja zo kan je blijven stressen zelfs al heb je net een hoop winst gemaakt.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 18 april 2019 om 11:18

iTrader
    11 (100%)
    Hi all,

Ik zit op wat AB INBEV aandelen tegen GAK van 76EUR. Ik heb echter problemen om de juiste uitstap momenten te kiezen. Zelf was ik aan het denken om te wachten tot het dividend (1EUR) over 20 dagen wordt uitgekeerd en vervolgens VKP op 86EUR in te stellen (gezien 1 year high zich rond de 91EUR bevind).
    Wat denken jullie? Hoe bepalen jullie de uitstap momenten?

iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinvayne Bekijk bericht
    Hi all,

Ik zit op wat AB INBEV aandelen tegen GAK van 76EUR. Ik heb echter problemen om de juiste uitstap momenten te kiezen. Zelf was ik aan het denken om te wachten tot het dividend (1EUR) over 20 dagen wordt uitgekeerd en vervolgens VKP op 86EUR in te stellen (gezien 1 year high zich rond de 91EUR bevind).
    Wat denken jullie? Hoe bepalen jullie de uitstap momenten?
    Ik koop aandelen met het idee dit 10-20 jaar bij te houden. Ik bepaal mijn investment thesis en enkel als er daar iets aan wijzigt zou ik verkopen. Nooit begrepen, mensen die steeds maar liggen te kopen en verkopen.

Dus mijn advies: onthoud waarom je een aandeel kocht. Als daar iets fundamenteel aan verandert kan je verkopen. In sommige gevallen verkoop ik omdat er zich andere opportuniteiten voordoen maar in principe ben ik een long term belegger.

Ieder zijn strategie uiteraard maar ik stel mij vragen bij mensen die de markt liggen te timen of die hun aandelen gemiddeld 1 tot 6 maand bijhouden. Ik kan mis zijn uiteraard maar ik denk dat het op die manier moeilijk is de markt op lange termijn te kloppen.

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing_Genk Bekijk bericht
    Ik koop aandelen met het idee dit 10-20 jaar bij te houden. Ik bepaal mijn investment thesis en enkel als er daar iets aan wijzigt zou ik verkopen. Nooit begrepen, mensen die steeds maar liggen te kopen en verkopen.

Dus mijn advies: onthoud waarom je een aandeel kocht. Als daar iets fundamenteel aan verandert kan je verkopen. In sommige gevallen verkoop ik omdat er zich andere opportuniteiten voordoen maar in principe ben ik een long term belegger.

Ieder zijn strategie uiteraard maar ik stel mij vragen bij mensen die de markt liggen te timen of die hun aandelen gemiddeld 1 tot 6 maand bijhouden. Ik kan mis zijn uiteraard maar ik denk dat het op die manier moeilijk is de markt op lange termijn te kloppen.
    Ik zie verschillende aandelen soms maanden lang schommelen met een paar % op & neer. Als ik zoiets vaststel vliegt het aandeel eruit en tracht ik een betere investering te vinden.
    Goede voorbeelden hiervan zijn Fagron & Engie die ik begin dit jaar heb buiten gegooid en die nu nog steeds op dezelfde koers stonden als toen (en al enige tijd ervoor).
    Zoek je op de beurs net geen aandelen waar je fundamentele verbeteringen verwacht?

Pagina 198 van 198 Eerste ... 98148188194195196197198

Tags for this Thread

Regels voor berichten