Discussie: De beurs - Deel 7

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn gedacht is om nu nog even af te wachten. Deels omdat ik weinig tijd heb om er mij momenteel mee bezig te houden, deels omdat ik niet net voor de Brexit-deadline wil instappen. Eerst even de woelige periode (UK - België met minderheidsregering - Italië armworstelen met de EU - ...) uitzitten.

Maar das altijd een gok natuurlijk. Echter wil ik investeren op lange termijn, dus aan een volatiele markt heb ik weinig boodschap.
    Zelden zoveel contradicties in 1 zin gezien.

1) Weinig willen mee bezig zijn, maar wel proberen politieke macro timing te doen. Koop gewoon en long-term komt het goed
    2) Lange termijn willen, maar niet willen instappen nu. Wanneer ga je dan instappen? De Brexit lijkt done deal, Italie lijkt done deal, zelfs China lijkt done deal. Als je wil instappen eens alle onzekerheid weg is, stap je in op de piek
    3) Ik wil lange termijn dus geen boodschap aan volatiliteit. Er zal altijd volatiliteit zijn, op lange termijn maakt dat geen fluit uit
    4) Advies van een relatief ervaren belegger. Angst en wachten is een slechte raadgever. Ooit moet je springen en er voor gaan. En ja, het gaat op en neer. En nee, je gaat daar niet dood van.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Ik zie je punt wel. Zal een uiting zijn van de interne dualiteit waarbij ik eigenlijk geen tijd heb om er mij in te verdiepen, maar ik eigenlijk nooit iets kan doen zonder er alles over te willen weten. Je zou eens iets moeten verbouwen met mij, niet gemakkelijk omdat ik alle alternatieven en alle technieken wil onderzoeken in plaats van gewoon eens te zeggen: we gaan dat doen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Ik zie je punt wel. Zal een uiting zijn van de interne dualiteit waarbij ik eigenlijk geen tijd heb om er mij in te verdiepen, maar ik eigenlijk nooit iets kan doen zonder er alles over te willen weten. Je zou eens iets moeten verbouwen met mij, niet gemakkelijk omdat ik alle alternatieven en alle technieken wil onderzoeken in plaats van gewoon eens te zeggen: we gaan dat doen.
    Ik ken je gevoel en zat in een gelijkaardige situatie.
    Geloof mij, je kan altijd wel argumenten vinden waarom het al dan niet een goed idee is om wel of niet in te stappen.
    Je kan blijven blogs lezen/nieuws volgen maar er bestaat niet zoiets uit als een ideale instapmoment.
    Persoonlijk heb ik enkele jaren geleden de knoop doorgehakt en ingestapt in 2 passieve fondsen waar ik sindsdien niet meer naar moet omkijken.
    Ik geef toe dat ik ook het financiële nieuws teveel volg om goed te zijn maar dat is dan puur uit interesse.

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    131 (100%)
    Ik zie ook niet in waarom je zou wachten om te beleggen, de achtergebleven/opkomende regio's zijn juist heel interessant geworden nu. Eurozone en Amerika vind ik momenteel minder interessant, maar ik beleg er wel nog een deeltje in (5%).

Duurzaam beleggen is trouwens ook een heel interessant thema om in te beleggen, onlangs een lezing hierover bijgewoond en is iets om over na te denken. Voor de duidelijkheid, dit omvat niet enkel het hernieuwbare energie verhaal.

Even terzijde, is er iemand die nog Berkshire Hathaway B stock koopt ? Lijkt mij ideaal om een klein pakketje op te pikken nu die 10% gecorrigeerd is.
    Laatst gewijzigd door Master S; 14 december 2018 om 19:28
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Zelden zoveel contradicties in 1 zin gezien.

1) Weinig willen mee bezig zijn, maar wel proberen politieke macro timing te doen. Koop gewoon en long-term komt het goed
    2) Lange termijn willen, maar niet willen instappen nu. Wanneer ga je dan instappen? De Brexit lijkt done deal, Italie lijkt done deal, zelfs China lijkt done deal. Als je wil instappen eens alle onzekerheid weg is, stap je in op de piek
    3) Ik wil lange termijn dus geen boodschap aan volatiliteit. Er zal altijd volatiliteit zijn, op lange termijn maakt dat geen fluit uit
    4) Advies van een relatief ervaren belegger. Angst en wachten is een slechte raadgever. Ooit moet je springen en er voor gaan. En ja, het gaat op en neer. En nee, je gaat daar niet dood van.
    Brexit en China lijken toch allesbehalve done deal tbh. May gaat nooit de huidige brexit deal erdoor krijgen met zo'n kleine meerderheid die achter haar staat. En één tijdelijke toegeving in China vs USA zou ik toch niet "done deal" noemen. Zo een zeker instapmoment is het toch niet imo, kan nog wel wat dalen.

Maar over lange termijn heb je gelijk.

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    131 (100%)
    Zelfs Trump kan de daling niet meer stoppen met zijn positieve tweetjes

Over het duurzaam beleggen, kijk eens naar de iShares MSCI World SRI UCITS ETF (Socially Responsible Investment). Die presteerde dit jaar beter dan de iShares Core MSCI World UCITS ETF. Dat is een misvatting van velen, dat duurzaam beleggen minder zou opbrengen dan het gewone beleggen. Kijk er eens naar, je kan dus een mooi rendement halen en tegelijk zorg dragen van de planeet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Brexit en China lijken toch allesbehalve done deal tbh. May gaat nooit de huidige brexit deal erdoor krijgen met zo'n kleine meerderheid die achter haar staat. En één tijdelijke toegeving in China vs USA zou ik toch niet "done deal" noemen. Zo een zeker instapmoment is het toch niet imo, kan nog wel wat dalen.

Maar over lange termijn heb je gelijk.
    Inderdaad, die Brexit lijkt mij eerder af te stevenen op een harde Brexit dan een done deal. En China en VS gaan nog lang moeten onderhandelen denk ik, die gaan niet zomaar alles beklinken. De VS hebben schrik van de opmars van China.
    Laatst gewijzigd door Master S; 15 december 2018 om 13:01
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

Pagina 173 van 173 Eerste ... 73123163169170171172173

Tags for this Thread

Regels voor berichten