Pagina 1 van 5 12345 Laatste

iTrader
    0

Cool Rol van adviseurs in Panama en soortgelijke constructies

PANAMA PAPERS

En nu tot het zeer actuele onderwerp van de panama papers waar ik persoonlijk een ervaring mee heb.

De panama papers zijn slechts het topje van de ijsberg en men zal versteld staan wat er in de komende jaren nog gaat uitkomen.
    Al de banken hebben er aan meegedaan zonder uitzondering en men offert er nu 1 op die toch al is afgeschreven voor de staat namelijk DEXIA.

Maar panama constructies zijn gedurende mijn generatie van 1970 tot en met 2005 opgemaakt door gerenommeerde boekhouders, fiscalisten ,advocaten en vooral bedrijfsadviseurs via Delaware achtige en ltd achtige constructies om de belastingen van grootverdieners te omzeilen.
    Het beste voorbeeld zie je in de sportwereld (Tom Boonen ,Messi en noem maar op.)

Alleen in Belgie zijn er minstens 100.000 opgericht voornamelijk gebruikt NIET door de beenhouwer of bakker (want dat was te doorzichtig. Maar door de betere midden klasse zoals het hoger kader van consultant en verzekerings agenten, en makelaars ,etc etc.

In de internationale firma waarvoor ik werkte was iedereen zo betaald wereldwijd.

We kregen allen een loon zodat we het maximum pensioen zouden trekken en de rest werd gefactureerd aan de hoofdzetel in het buitenland door een Delaware of LTD ,netto in de zak zonder RSZ en belastingen.

Ik zelf had mijn constructie bij een befaamd boekhouder gekocht en heb 30 jaar eerlijk met een h geleefd.

Er kwam een abrupt einde aan deze zaak toen de boekhouder werd opgepakt en hij al zijn klanten moest verraden.

Ze hadden hem 2 jaar gevolgd en al zijn telefoons afgetapt. De bewijzen waren overduidelijk en op mijn rekening vond men 6.800.000 euro in kontanten afgehaald en in de offshore geplaatst.

ik ben alles kwijtgespeeld

Villa in Tenerife
    2e verblijf in Knokke
    Porche van mijn vrouw
    BMW van mezelf
    Al de juwelen van mijn vrouw etc

ik heb het overleefd want ik was al in pre pensioen sedert 2010

Ik veronderstel dat er nu veel eerbare burgers dag en nacht wakker liggen en dat er zeer veel zal uitkomen.

Ik was maar een kleine vis want ik ken klanten van hem die daar meer dan 200.000.000 euro hadden geparkeerd.

voor mij is het voorbij want alles is aangeslagen ,ik heb het geluk gehad dat mijn leven bijna voorbij is ,maar voor de meeste profiteurs van het systeem zal het veel erger zijn omdat ze meestal in hun midlife zitten (tussen de 40 en de 50 .)

Als insider kan ik verschrikkelijk veel van deze constructies vertellen en de eerlijkheid gebied mij te zeggen ,dat ik het verschrikkelijk vind dat ik gepakt ben ,maar niet dat ik het gedaan heb ,want iedereen in mijn tijd deed het zonder uitzondering[/b].

Als Belg ging men er prat op om de belastingen te ontduiken en bij pot en pint werden al de tricks en trucks geamuseerd becommentarieerd

Crombez heeft er korte metten mee gemaakt als staatsecretaris fraude bestrijding . CHAPEAU had nooit gedacht dat het zo snel zou gaan.

Er gaat nog verschrikkelijk veel boven water komen en men zal zelfs de fiscale boetes moeten afschaffen anders heeft Belgie geen economie meer .

MEA CULPA
    .
    no votes  

Shrimpy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ontduikt belastingen

Komt klagen dat hij alles kwijt is.

GG.
    Kom, Duvelke drinken.
    + Vaarwel Zwam, het ga je goed. +
    no votes  

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hij vindt het verschrikkelijk dat hij gepakt is, maar niet dat hij het gedaan heeft, want iedereen deed het...

"De psychopatie is strong in this one!"
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”
    no votes  

iTrader
    0
    En wie zegt dat ik alles kwijt ben ???

Zolang ik mijn lieve mooie vrouw nog heb ,is alles ok.

Mijn geld wil ik verliezen ,haar niet.

Mensen die een scheiding meemaken zijn er erger aan toe dan ik.

Trouwens het is de derde keer dat ik miljonair af ben zie de trends (haal hem op in mijn fotoalbum ,hij is public.)

De 1e maal toen ik trader was en de dollar steeg van 27 bfrs naar 66 bfrs (alles kwijt toen zelfs de meubels ,oude wet geen bescherming enkel 2 stoelen, een tafel en een matras !
    Reactie van mijn vrouw ,ze pakte de matras in de slaapkamer verplaatste die naar de living, kleedde zich uit en zei "Schat we hebben het nog nooit gedaan in de living ,T'IS DE MOMENT!!

De 2e maal toen ik werd opgepakt inzake sterfhuisconstructies die niet van mij waren maar van een conculega;De kranten en trends berichtte dat er 400.000.000 bfrs gevonden waren ,google maar eens mijn naam .
    .
    De 3e maal toen mijn boekhouder werd opgepakt voor panama achtige constructies

Ik heb er een abonnement op en mijn vrouw is zeer gerust dat in nog een 4e maal terugkom.

Wij zijn 40 jaar gehuwd en kennen elkaar al 43 jaar ,dan ben je soulmates door dik en dun .
    Laatst gewijzigd door Doorstart KMO; 30 april 2016 om 02:47 Reden: had het niet gespecifeerd.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hij vindt het verschrikkelijk dat hij gepakt is, maar niet dat hij het gedaan heeft, want iedereen deed het...

"De psychopatie is strong in this one!"
    Ik heb niet direct medelijden met OP (zeker niet met de neergepende bedragen) maar ik kan wel inkomen in zijn redenering : het is doordat banken en andere vertrouwenspersonen de mensen zeiden om dit zo te doen, dat het ook gebeurde. Mijn vader was deels zelfstandig, hij was goed met zijn handen, maar voor het financiële rekende hij wel op het advies van zijn boekhouder. Dus als dan boekhouders, banken, ... zo'n constructies opzetten, dan wordt/werd dit gevolgd door goedgelovige mensen. Nu in't geval van mijn vader zal hij niet zoveel verdiend hebben want ik heb nooit panama horen vallen
    no votes  

iTrader
    0
    Het gaat niet over panama papers maar panama achtige constructies die aan de goede burgerij werden verkocht
    In de panama papers gaat het maar over ocharmen 750 mensen
    ik praat over 100.000 minstens die dat met hun adviseurs deden.
    Panama papers is voor super rijken en politiekers en sportmannen en music en tv industrie.

Ik praat over je buur en overbuur misschien
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doorstart KMO Bekijk bericht

Ik veronderstel dat er nu veel eerbare burgers dag en nacht wakker liggen en dat er zeer veel zal uitkomen.
    Ik vermoed troll.. maar indien het waar is.. ik denk niet dat ook maar 1 eerbare burger hier wakker van ligt. Die hebben hier namelijk geen problemen mee.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik kan er perfect inkomen dat je meedoet aan dat systeem. Ik weet nog toen mijn vrouw nog maar pas werkte dat ze een eindejaarsbonus kreeg van 3500 euro. Wij waren heel heel blij, dat was toen een pak geld voor een jong koppel. Toen het gestort werd bleef daar een dikke 1400 euro van over .... . Dat was mijn kennismaking met de fiscaliteit in België.
    Mocht ik veel geld verdienen en ik zou de mogelijkheid hebben dan zou ik ZEKER meedoen met zo'n constructies.
    no votes  

iTrader
    0

Cool

Wie niet ,ons loon bij het consultantbedrijf was 4500 bruto (op het einde ) om alzo de maximum pensioen te trekken

Verder hadden we een BMW 5 en daarna vanaf 55 j een BMW 7

De rest van ons loon werd via de constructies van de lokale boekhouder gefactureerd aan de hoofdzetel via een LTD ongeveer 17.000 euro per maand (op het einde ) dit was netto.

13e en 14e maand en verlofgeld werd ook via de constructie uitbetaald zo kwam je jaarlijks op ongeveer 275.000 Euro netto. en dan moesten de jaarbonussen nog verrekend worden in een systeem van meerwaarde op optie aandelen.

ja zo ben je snel miljonair (was ik al op mijn 40e) en zegge dat je dan maar 18 UUR per week moest werken en dat je 4 maanden verlof had (zie trends artikel ) dan besef je dat je een H eerlijk leven hebt gehad.

De internationale firma waar ik voor werkte was ASP

Alle top adviseurs (mijn terrein was insolventie recht en axiomatische wiskunde de zogenaamde combinatorieks om de wet te omzeilen ) waren op deze wijze betaald.

World wide waren dat er minstens 1200 zonder te spreken over het topkader en de CEO.

Panama papers is het topje van de ijsberg en 90 procent zal nooit ontdekt worden.

MEA CULPA
    no votes  

Etersil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Veel zin om eens de belastingsdienst op je bedrijf/persoon af te sturen.
    no votes  

iTrader
    0
    is al gebeurt en de zaak komt voor de correctionele kamer
    ze weten alles en ik ben 3 maand verhoort en ze hebben veel gevonden

stond zoals steeds in diverse kranten.
    en de zaken van ASP zijn verjaard daarom durf ik ze ook vertellen

Als ze 6.800.000 e op rekening vinden dan heb je niet veel meer te vertellen.

ik was gelukkig een zeer klein visje bij de accountant

MEA CULPA
    Laatst gewijzigd door Doorstart KMO; 29 april 2016 om 15:16 Reden: MEA CULPA vergeten te plaatsen
    no votes  

yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Etersil Bekijk bericht
    Veel zin om eens de belastingsdienst op je bedrijf/persoon af te sturen.
    Dat is al gebeurt, hij is platzak :-). Allé "Doorstart KMO" zal wel maatregelen genomen hebben om een deel van zijn kapitaal veilig te stellen zodat hij nog goed kan leven tot aan zijn dood.
    no votes  

iTrader
    0
    ja er zijn nog andere landen dan panama niet
    no votes  

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doorstart KMO Bekijk bericht
    is al gebeurt en de zaak komt voor de correctionele kamer
    ze weten alles en ik ben 3 maand verhoort en ze hebben veel gevonden

stond zoals steeds in diverse kranten.
    en de zaken van ASP zijn verjaard daarom durf ik ze ook vertellen

Als ze 6.800.000 e op rekening vinden dan heb je niet veel meer te vertellen.

ik was gelukkig een zeer klein visje bij de accountant

MEA CULPA
    ze hebben hem 3 maanden verhoorT...

Maar ja, zoals zijn signature zegt: "Ik was nooit betaald in mijn carrière om de dingen juist te schrijven ,maar wel om de juiste dingen te schrijven."
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”
    no votes  

Sovereign's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Pleeg anders eens een telefoontje naar Van Overtveldt, die mens zal u wel helpen.
    no votes  

Pagina 1 van 5 12345 Laatste

Regels voor berichten