Bekijk resultaten enquête: Maandelijkse aflossing

Aantal stemmers
755. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • <€500

50 6,62%
  • €500-€600

72 9,54%
  • €600-€700

51 6,75%
  • €700-€800

70 9,27%
  • €800-€900

63 8,34%
  • €900-€1000

81 10,73%
  • €1000-€1100

78 10,33%
  • €1100-€1200

65 8,61%
  • €1200-€1300

74 9,80%
  • €1300-€1400

49 6,49%
  • €1400-€1500

28 3,71%
  • €1500-€1600

19 2,52%
  • >€1600

55 7,28%

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredenevy Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bij de contractvoorwaarden bij ING staat ook, dat elke kredietnemer een actieve klant moet zijn.
    Dat komt dus neer op minimaal 10 debetverrichtingen elke maand uitvoeren
    Indien dit niet voldaan wordt, stijgt de rente met 0,75%.
    Is dat iets dat enkel bij ING is of bij alle banken?
    De bank waarmee ik mijn lening betaald heb, doe ik eigenlijk niets mee.
    Mijn loon wordt er op gestort en dat gaat dan bijna integraal naar mijn andere bankrekening om van daaruit dan mijn gewone zaken te doen.
    Ik ben eigenlijk nooit iets van 'actieve klant' tegengekomen in alle papieren.
    Hun app en website trekt dan ook op de ballen en zolang ze dat niet in orde brengen, zal ik bij die andere bank blijven met mijn 'actieve' zaken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo,

De kans is groot dat ik volgende week woensdag te laat zal zijn om verkoopakte te tekenen. Deels door mijn fout, maar ook door de bank.

Welke gevolgen zijn hier aan gekoppeld?

fredenevy's schermafbeelding
    iTrader
    325 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Mijn loon wordt er op gestort en dat gaat dan bijna integraal naar mijn andere bankrekening om van daaruit dan mijn gewone zaken te doen.
    Hun app en website trekt dan ook op de ballen en zolang ze dat niet in orde brengen, zal ik bij die andere bank blijven met mijn 'actieve' zaken.
    Tegenwoordig koppelen de banken wel voorwaarden aan het afsluiten van een hypothecair krediet. SSV nemen, brandverzekering, familiale, autoverzekering, ...
    Op die manier genereren ze toch een stuk vast inkomen voor hen dan, aangezien ze aan de leningen zelf nog weinig verdienen
    Zwaait de bisschop met zijn mijter, let dan op voor uwen schijter...

http://psnprofiles.com/FredEnEvy

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik snap ook niet zo goed waarom je niet gewoon de zichtrekening van uw kredietbank gebruikt.
    Persoonlijk zie ik daar weinig meerwaarde in.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Grappig toeval, vandaag een telefoontje gekregen van de filiaalhouder dat ik best mijn bankkaart eens ga gebruiken of ze zullen van hogerop een “dreigbrief” sturen dat de rente van mijn woonlening +0,5% zal stijgen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

fredenevy's schermafbeelding
    iTrader
    325 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G63 Bekijk bericht
    Grappig toeval, vandaag een telefoontje gekregen van de filiaalhouder dat ik best mijn bankkaart eens ga gebruiken of ze zullen van hogerop een “dreigbrief” sturen dat de rente van mijn woonlening +0,5% zal stijgen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Nog een geluk dat ze u eerst willen waarschuwen dan.

Aangezien het in hun voorwaarden staat, kunnen ze eenzijdig en zonder voorafgaand bericht uw rentevoet omhoog trekken.

Zou toch ook gereglementeerd mogen worden...
    Zwaait de bisschop met zijn mijter, let dan op voor uwen schijter...

http://psnprofiles.com/FredEnEvy

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    - 1 keer per maand voor inkopen
    - mijn lening
    - mijn loon komt erbij
    - elektriciteit
    - af en toe de waterfactuur (om de 3 maanden dacht ik)
    - internet
    - en dan eens een rekening zoals provinciebelasting, etc. Komt redelijk gespreid binnen, zeer beperkt dat dit meer dan enkele maanden 2 verrichtingen zijn

En dan heb ik het gehad.

Restaurants doe ik niet (voor corona zeer beperkt maar zo eens 1 of 2 keer in de maand), cafés doe ik niet (veel te lawaaierig, het geroezemoes overstemt het gesprek en ik versta geen bal - deed dat meestal thuis - beperktere/kleinere groep minder ruis.). Online kopen is zeer uitzonderlijk en is een eenmalige maandelijkse afrekening via de kaart (dewelke meestal 0 is, dus geen afrekening - maar ik doe het wel eens - zie de xbox series x).

Maar ja vroeger was bij mij alles quasi cash. En dat ligt allemaal op een zeer laag pitje.

Neen ik had 50% in mandaat en 50% in hypotheek. Had eerst voorzien 40% hypotheek, maar dat wilde ze niet. Dus hebben ze nog een deel van mijn 2de lening in hypotheek genomen. Want aparte looptijd en dus ook rente.
    Als ik even de kinderen/partner weg denk, kom ik nog altijd op:

- Loon maandelijks er op;
    - Krediet maandelijks er af;
    - SSV maandelijks er af;
    - Brand/Familiale/RB verzekering er af (maandelijks via domiciliëring);
    - Gas/Elektra voorschot er af;
    - Internet er af;
    - Pensioensparen er af;
    - Hospitalisatie wachtpolis er af;

Dit laatste zal allicht niet iedereen hebben, maar zelfs 7 wederkerende verrichtingen moet je toch makkelijk nog aan 3 per maand bij geraken, zelfs als vrijgezel?? Sinds kort is het bijna elke keer in de supermarkt ook bijbetalen met bankkaart/cash gezien alles wat jet niet kan opeten ook niet met MC's betaald kan worden, dat is al 8/9. Pak dan nog maandelijks vast 50 EUR doorlopende opdracht naar de spaarrekening, zit je al aan 9/10...

Geloof ik maar moeilijk dat je dan niet aan 10 geraakt, zelfs al betaal je alles cash, dat moet toch ook ergens van komen (tenzij er natuurlijk een zwarte kas speelt).
    \0/

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Als ik even de kinderen/partner weg denk, kom ik nog altijd op:

- Loon maandelijks er op;
    - Krediet maandelijks er af;
    - SSV maandelijks er af;
    - Brand/Familiale/RB verzekering er af (maandelijks via domiciliëring);
    - Gas/Elektra voorschot er af;
    - Internet er af;
    - Pensioensparen er af;
    - Hospitalisatie wachtpolis er af;

Dit laatste zal allicht niet iedereen hebben, maar zelfs 7 wederkerende verrichtingen moet je toch makkelijk nog aan 3 per maand bij geraken, zelfs als vrijgezel?? Sinds kort is het bijna elke keer in de supermarkt ook bijbetalen met bankkaart/cash gezien alles wat jet niet kan opeten ook niet met MC's betaald kan worden, dat is al 8/9. Pak dan nog maandelijks vast 50 EUR doorlopende opdracht naar de spaarrekening, zit je al aan 9/10...

Geloof ik maar moeilijk dat je dan niet aan 10 geraakt, zelfs al betaal je alles cash, dat moet toch ook ergens van komen (tenzij er natuurlijk een zwarte kas speelt).
    Kan zijn dat dat bij anderen het geval is, maar zoals gezegd mijn lijstje is redelijk compleet.

- SSV maandelijks er af; -> heb ik niet, is bij afsluiting eenmalig betaald
    - Brand/Familiale/RB verzekering er af (maandelijks via domiciliëring); -> geen maandelijkse betaling, is een lump sum betaling en valt dan onder die verspreiding die ik vermelde.
    - Gas/Elektra voorschot er af; - geen gas, ik heb een warmtepomp en elektriciteit heb ik vermeld
    - Pensioensparen er af; -> lump sum betaling op het einde van het jaar zodanig dat het compenseert met de som van het eindejaarsgeld (en eerlijk waar geen enkele reden om dat op te delen want het mijne is een verzekering en niet in aandelen voorzien)
    - Hospitalisatie wachtpolis er af; -> eenmalig betaling, is vorige maand geweest.

Ik heb geen doorlopende opdracht naar mijn spaarrekening. Met 0,13% interest zie ik niet echt het nut er van in.
    Cash : Hing een beetje af van mijn vaste kosten, maar gewoon een beperkte hoeveelheid mee hebben en dan wat reserve voorzien thuis. En die topte ik dan 1 keer per maand bij. Maar dat verving dan mijn aankoop van mijn winkelwaren met de kaart waardoor dat dus niet extra is of betaalde ik via de kaart en vroeg dan bij de winkel x€ extra om mijn reserve terug bij te toppen indien ik te mottig was geweest om dat bij de bank gaan uit te halen.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Kan zijn dat dat bij anderen het geval is, maar zoals gezegd mijn lijstje is redelijk compleet.

- SSV maandelijks er af; -> heb ik niet, is bij afsluiting eenmalig betaald
    - Brand/Familiale/RB verzekering er af (maandelijks via domiciliëring); -> geen maandelijkse betaling, is een lump sum betaling en valt dan onder die verspreiding die ik vermelde.
    - Gas/Elektra voorschot er af; - geen gas, ik heb een warmtepomp en elektriciteit heb ik vermeld
    - Pensioensparen er af; -> lump sum betaling op het einde van het jaar zodanig dat het compenseert met de som van het eindejaarsgeld (en eerlijk waar geen enkele reden om dat op te delen want het mijne is een verzekering en niet in aandelen voorzien)
    - Hospitalisatie wachtpolis er af; -> eenmalig betaling, is vorige maand geweest.

Ik heb geen doorlopende opdracht naar mijn spaarrekening. Met 0,13% interest zie ik niet echt het nut er van in.
    Cash : Hing een beetje af van mijn vaste kosten, maar gewoon een beperkte hoeveelheid mee hebben en dan wat reserve voorzien thuis. En die topte ik dan 1 keer per maand bij. Maar dat verving dan mijn aankoop van mijn winkelwaren met de kaart waardoor dat dus niet extra is of betaalde ik via de kaart en vroeg dan bij de winkel x€ extra om mijn reserve terug bij te toppen indien ik te mottig was geweest om dat bij de bank gaan uit te halen.
    Waarom zou je de lump sum dan niet gewoon via domiciliëring spreiden? Is een vorm van gratis mini krediet waarbij je ook nog eens 1 actie per jaar (overschrijving) uitspaart... Zeker als je daarmee aan je maandelijks minimum kan geraken (wat ook motivering kan zijn om een arbitrair bedrag maandelijks naar een spaarrekening te storten). Zo kan je brand/familiale/... verzekering, PSP en Hospi wachtpolis alvast maandelijks triëren, zijn al 3 maandelijkse verrichtingen. Onbelangrijk bedragje naar spaarrekening maandelijks, 4!
    \0/

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Waarom zou je de lump sum dan niet gewoon via domiciliëring spreiden? Is een vorm van gratis mini krediet waarbij je ook nog eens 1 actie per jaar (overschrijving) uitspaart... Zeker als je daarmee aan je maandelijks minimum kan geraken (wat ook motivering kan zijn om een arbitrair bedrag maandelijks naar een spaarrekening te storten). Zo kan je brand/familiale/... verzekering, PSP en Hospi wachtpolis alvast maandelijks triëren, zijn al 3 maandelijkse verrichtingen. Onbelangrijk bedragje naar spaarrekening maandelijks, 4!
    Kun je ja, maar mijn bank heeft nooit die eis gesteld. Allez heb er nooit geen opmerking over gekregen, en mijn interest ligt niet 0,5 of 0,75% hoger. Maar ja in de spirit om die 10 stuks te halen kan dat ja.

Daarbij, de buffer die ik heb liggen kan al mijn lump sums zo aan (ik zou zelfs leningvrij kunnen zijn... maar ik ben nu ook niet gek), dus ik moet mij daar zelfs niet in opjagen. Dus ik zie niet direct een reden waarom ik het mij moeilijk zou maken. Ik betaal dat gewoon en klaar. Voor de rest ben ik ook sneller geneigd als ik een groot bedrag zie of moet betalen om te gaan vergelijken of ik het ergens anders niet goedkoper kan krijgen indien ik verander. Indien dat echter maandelijks is dan zeg ik foert.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
    Definieer Betaalproblemen.
    Er worden regelmatig mandaten omgezet in hypotheek. Het is niet dat dat zo uitzonderlijk is.
    cijfers over? Want mijn vader heeft het in gans zijn carriere maar enkele keren meegemaakt. En hij heeft toch 35 jaar bij een lokaal bankkantoor gewerkt... (waarvan een groot deel hij de meeste leningen afsloot). Mandaten waren vroeger mss wel niet zo populair, maar zijn woorden lijken me toch een héél stuk betrouwbaarder. Ja, bij vennootschappen gebeurt de omzetting van een mandaat in een hypotheek vaak. Maar niet bij particulieren TENZIJ je financiële problemen hebt.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik snap ook niet zo goed waarom je niet gewoon de zichtrekening van uw kredietbank gebruikt.
    Persoonlijk zie ik daar weinig meerwaarde in.
    Ik gebruik de app zeer vaak en apple pay ook.
    Apple pay heeft mijn kredietbank niet en de app trekt op niet te veel waardoor ik die ook niet graag gebruik.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik gebruik de app zeer vaak en apple pay ook.
    Apple pay heeft mijn kredietbank niet en de app trekt op niet te veel waardoor ik die ook niet graag gebruik.
    Apple pay dat snap ik.
    Maar voor mij is dat geen 3€/maand waard.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    - 1 keer per maand voor inkopen
    - mijn lening
    - mijn loon komt erbij
    - elektriciteit
    - af en toe de waterfactuur (om de 3 maanden dacht ik)
    - internet
    - en dan eens een rekening zoals provinciebelasting, etc. Komt redelijk gespreid binnen, zeer beperkt dat dit meer dan enkele maanden 2 verrichtingen zijn

En dan heb ik het gehad.

Restaurants doe ik niet (voor corona zeer beperkt maar zo eens 1 of 2 keer in de maand), cafés doe ik niet (veel te lawaaierig, het geroezemoes overstemt het gesprek en ik versta geen bal - deed dat meestal thuis - beperktere/kleinere groep minder ruis.). Online kopen is zeer uitzonderlijk en is een eenmalige maandelijkse afrekening via de kaart (dewelke meestal 0 is, dus geen afrekening - maar ik doe het wel eens - zie de xbox series x).

Maar ja vroeger was bij mij alles quasi cash. En dat ligt allemaal op een zeer laag pitje.

Neen ik had 50% in mandaat en 50% in hypotheek. Had eerst voorzien 40% hypotheek, maar dat wilde ze niet. Dus hebben ze nog een deel van mijn 2de lening in hypotheek genomen. Want aparte looptijd en dus ook rente.
    Als krediet is opgesplitst in een mandaat en een hypotheek, dan zijn dat alvast 2 bedragen die van je rekening gaan en zijn het dus 2 verrichtingen.

Wel straf dat je maar 1 keer inkopen per maand doet, zeker als je af en toe volk verwacht thuis en je dan precies ook nooit een vers brood gaat halen.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Als krediet is opgesplitst in een mandaat en een hypotheek, dan zijn dat alvast 2 bedragen die van je rekening gaan en zijn het dus 2 verrichtingen.
    Bij mij is dat gewoon 1 afschrijving.

Regels voor berichten