Bekijk resultaten enquête: Maandelijkse aflossing

Aantal stemmers
757. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • <€500

50 6,61%
  • €500-€600

72 9,51%
  • €600-€700

51 6,74%
  • €700-€800

70 9,25%
  • €800-€900

63 8,32%
  • €900-€1000

80 10,57%
  • €1000-€1100

78 10,30%
  • €1100-€1200

67 8,85%
  • €1200-€1300

75 9,91%
  • €1300-€1400

49 6,47%
  • €1400-€1500

28 3,70%
  • €1500-€1600

19 2,51%
  • >€1600

55 7,27%
    Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een kind is ook een persoonlijke keuze.
    Wat eigenlijk niet gesubsidieerd zou moeten worden met belastingsgeld.

Het gaat nog verder. Vastrecht water op de factuur vermindert per extra gezinslid?

Maar dat is een andere discussie
    't zijn wel die kinderen die u en mij later gaan ondersteunen als we zorgbehoevend zijn enz

Van mij mag dat gesubsidieerd worden met belastingsgeld, maar kzou dat dan limiteren tot max 2 per gezin ofzo. Voor het derde geen verhoging belastingsvrije som, geen extra kindergeld meer, ...

gamer5's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thaiko Bekijk bericht
    Wij zullen nu ook inderdaad +-1490 op 4.1K lenen, maar het huis dat we gekocht hebben is heel erg dicht bij familie waarbij de kinderen zeker terecht zullen kunnen als wij gaan werken. De grote kost van een crèche zullen wij dus niet hebben. Als ik hier de kostprijs nog eens lees, zal dat een serieus verschil zijn per maand. Ik mag dus zeker mijn 'pollekes' kussen op dat vlak.

Maar als je zegt dat je met 2.5k netto per maand niet toekomt, dan denk ik steeds aan de mensen die per maand het met (veel) minder moeten doen?
    Als het zou moeten, komen we natuurlijk wel rond. Dat is dan meer bedoeld op wat wij comfortabel vinden. Er is een verschil tussen rondkomen en wat je persoonlijk comfortabel vind/gewoon bent. Kind + onze 500€ sparen voor de werken is bv al 1000€. Boodschappen, verzekeringen, telenet en voorzieningen is er nog eens bijna 1000. Hebben 1 bedrijfswagen maar ook een eigen wagen: 200€ lening en dan nog naft ed... Zo gaat het snel met de 2500€

Besef natuurlijk ook wel dat als je geen nood hebt aan die 500€ te sparen, dat je voor die paar jaar met jonge kinderen het wel kunt laten iets opzij te zetten en dat het dan wel wat makkelijker word.
    'If you're not sure what to do with the ball, just pop it in the net and we'll discuss your options afterwards.' Bill Shankly. LFC YNWA!

fredenevy's schermafbeelding
    iTrader
    325 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voorstel voor een hypothecair krediet gekregen van ING: 1,06% - 20 jaar vast
    Moet wel bij hen een schuldsaldoverzekering nemen.

Ander voorstel komt van eurofinco (kredietmakelaar).
    Hun beste voorstel komt op 1,35% - herzienbaar na 15 jaar.
    Schuldsaldo kan ik bij Cardiff nemen.

ING zit 3700 euro duurder met hun SSV tov Cardiff. Maar ik betaal via ING wel 3700 euro minder interesten op 20 jaar.

Bovendien zou ING ons volledig krediet onder mandaat willen steken. Scheelt 1500 euro in notariskosten.

Natuurlijk kan ING gelijk wanneer het mandaat laten omzetten naar een geregistreerd hypothecaire krediet.
    Ik weet niet of ik daar schrik voor moet hebben of nie...

Moeilijk, weet niet wat te doen...
    Laatst gewijzigd door fredenevy; 16 oktober 2020 om 04:19
    Zwaait de bisschop met zijn mijter, let dan op voor uwen schijter...

http://psnprofiles.com/FredEnEvy

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredenevy Bekijk bericht

ING zit 3700 euro duurder met hun SSV tov Cardiff. Maar ik betaal via ING wel 3700 euro minder interesten op 20 jaar.

Bovendien zou ING ons volledig krediet onder mandaat willen steken. Scheelt 1500 euro in notariskosten.

Natuurlijk kan ING gelijk wanneer het mandaat laten omzetten naar een geregistreerd hypothecaire krediet.

ING zet enkel dat mandaat om naar een hypothecair krediet in geval van wanbetaling, dus in principe doe je 1500 euro voordeel.

Bij Eurofinco zou ik uitgaan dat de rente verdubbelt na 15 jaar, gezien gemiddelde intrestvoeten toch eerder rond 3-4-5% liggen. Dus ook dat is een meerkost.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

Plutus's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    ING zet enkel dat mandaat om naar een hypothecair krediet in geval van wanbetaling, dus in principe doe je 1500 euro voordeel.

Bij Eurofinco zou ik uitgaan dat de rente verdubbelt na 15 jaar, gezien gemiddelde intrestvoeten toch eerder rond 3-4-5% liggen. Dus ook dat is een meerkost.
    Ik volg JPV. Mandaat hoef je geen schrik van te hebben, in tegendeel, wees blij dat ze dat voorstellen.
    Qua interest is ING in gelijk welke situatie goedkoper, ongeacht of de interest rate bij de herziening nu naar 0 of x2 gaat.
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel kapitaal je gaat ontlenen dus dan is het absolute verschil in SSV-kost moeilijk in te schatten. 3700€ verschil in interest vind ik weinig. Wat ontleen je dan, 150 k€ ofzo?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik vermoed dat voorstel van kredietmakelaar is via RecordCredit Services (dochter van ING), weet wel dat je via die weg vaak iets meer kan lenen (RecordCredit heeft eigen acceptatiepolitiek), wat betekent iets meer eigen middelen opzij houden.

Echt teveel lenen moet je natuurlijk niet doen, maar dan hou je wel meer buffer over.
    Soit, iedereen moet dat voor zichzelf beslissen.

iTrader
    325 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zou 120000 euro willen lenen
    En op het einde van de rit wil ik 50000 euro buffer overhouden.

Bij de contractvoorwaarden bij ING staat ook, dat elke kredietnemer een actieve klant moet zijn.
    Dat komt dus neer op minimaal 10 debetverrichtingen elke maand uitvoeren
    Indien dit niet voldaan wordt, stijgt de rente met 0,75%.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik heb zelfs geen 10 actieve de er verrichtingen per maand op mijn zichtrekening.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Ik heb zelfs geen 10 actieve de er verrichtingen per maand op mijn zichtrekening.

Weinig zaken die per maand betaald worden dan of gewoon andere rekeningen ?
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Jij haalt altijd cash af? Ook nu tijdens corona gebruik je niet vaker je kaart?

Nu je met maaltijdcheques niet meer alles in de winkel kan betalen, gebruik je toch pakweg minstens 2 keer per maand je kaart al in de supermarkt. Dan nog eens naar de bakker, op café of restaurant, iets online kopen, internet en gas+elek betalen. Dan zit je toch ongeveer al aan 10.

edit: blijft natuurlijk een strenge voorwaarde, om toch elke maand aan te voldoen. Je zal maar eens 2 of 3 weken in het buitenland (niet-euro) vertoeven, je telenet rekening enkele dagen later betalen in de nieuwe maand ipv de huidige maand, jarig zijn die maand en wat geld krijgen van vrienden/ouders dat je eerst opmaakt omdat dat in je zakken zit etc.
    Laatst gewijzigd door Bloembak; 16 oktober 2020 om 17:35

iTrader
    325 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dit is het antwoord van de filiaalhouder wat betreft de 10 debetverrichtingen per maand.

"Iedere debetverrichting zal meetellen: overschrijving, betaling met bankkaart, betaling krediet, doorlopende opdracht, domiciliëring, betalingen via bancontactapp of payconiq,...
    Aangezien jullie beide lonen op de zichtrekening toekomen zullen jullie hierdoor steeds als actieve klant gezien worden (zelfs als er eens enkele maanden geen 10 verrichtingen zouden gebeuren)!"

Dus jullie zouden jullie geen zorgen maken over het feit dat het mandaat plotseling kan overgezet worden naar een geregistreerd hypothecaire krediet?

Heb nog nooit een betaling gemist.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dus jullie zouden jullie geen zorgen maken over het feit dat het mandaat plotseling kan overgezet worden naar een geregistreerd hypothecaire krediet?
    Neen.

De reden dat banken dit aanbieden is omdat de notariskosten zo een pak lager komen te liggen voor de koper. Tenzij bij betalingsproblemen gaat de bank dat nooit eenzijdig omzetten naar een krediet, omdat ze zichzelf dan in de voet schieten: het zal maar eens een mondige klant zijn die op sociale media van jetje geeft. Dat brengt hun reputatie teveel schade aan.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Jij haalt altijd cash af? Ook nu tijdens corona gebruik je niet vaker je kaart?

Nu je met maaltijdcheques niet meer alles in de winkel kan betalen, gebruik je toch pakweg minstens 2 keer per maand je kaart al in de supermarkt. Dan nog eens naar de bakker, op café of restaurant, iets online kopen, internet en gas+elek betalen. Dan zit je toch ongeveer al aan 10.
    - 1 keer per maand voor inkopen
    - mijn lening
    - mijn loon komt erbij
    - elektriciteit
    - af en toe de waterfactuur (om de 3 maanden dacht ik)
    - internet
    - en dan eens een rekening zoals provinciebelasting, etc. Komt redelijk gespreid binnen, zeer beperkt dat dit meer dan enkele maanden 2 verrichtingen zijn

En dan heb ik het gehad.

Restaurants doe ik niet (voor corona zeer beperkt maar zo eens 1 of 2 keer in de maand), cafés doe ik niet (veel te lawaaierig, het geroezemoes overstemt het gesprek en ik versta geen bal - deed dat meestal thuis - beperktere/kleinere groep minder ruis.). Online kopen is zeer uitzonderlijk en is een eenmalige maandelijkse afrekening via de kaart (dewelke meestal 0 is, dus geen afrekening - maar ik doe het wel eens - zie de xbox series x).

Maar ja vroeger was bij mij alles quasi cash. En dat ligt allemaal op een zeer laag pitje.

Heb nog nooit een betaling gemist.
    Neen ik had 50% in mandaat en 50% in hypotheek. Had eerst voorzien 40% hypotheek, maar dat wilde ze niet. Dus hebben ze nog een deel van mijn 2de lening in hypotheek genomen. Want aparte looptijd en dus ook rente.
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 16 oktober 2020 om 18:26

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Neen.

De reden dat banken dit aanbieden is omdat de notariskosten zo een pak lager komen te liggen voor de koper. Tenzij bij betalingsproblemen gaat de bank dat nooit eenzijdig omzetten naar een krediet, omdat ze zichzelf dan in de voet schieten: het zal maar eens een mondige klant zijn die op sociale media van jetje geeft. Dat brengt hun reputatie teveel schade aan.
    Definieer Betaalproblemen.
    Er worden regelmatig mandaten omgezet in hypotheek. Het is niet dat dat zo uitzonderlijk is.
    In principe is zelfs 1 gemiste aanbieding van de Maandsom (kan steeds gebeuren) voldoende.

Best is die mail van het kantoor goed bewaren waarin gezegd wordt wat de voorwaarden zijn om actieve klant te zijn om die verhoging met 0,75% (wat m.i fors is) te vermijden.

iTrader
    325 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
    Definieer Betaalproblemen.
    Er worden regelmatig mandaten omgezet in hypotheek. Het is niet dat dat zo uitzonderlijk is.
    In principe is zelfs 1 gemiste aanbieding van de Maandsom (kan steeds gebeuren) voldoende.

Best is die mail van het kantoor goed bewaren waarin gezegd wordt wat de voorwaarden zijn om actieve klant te zijn om die verhoging met 0,75% (wat m.i fors is) te vermijden.
    Idd, heb de pieren uit zijn neus gevraagd maar nu heb ik wel iets zwart op wit via mail mochten er ooit discussies ontstaan...

Regels voor berichten