Bekijk resultaten enquête: Maandelijkse aflossing

Aantal stemmers
712. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • <€500

48 6,74%
  • €500-€600

69 9,69%
  • €600-€700

48 6,74%
  • €700-€800

69 9,69%
  • €800-€900

58 8,15%
  • €900-€1000

80 11,24%
  • €1000-€1100

73 10,25%
  • €1100-€1200

62 8,71%
  • €1200-€1300

70 9,83%
  • €1300-€1400

48 6,74%
  • €1400-€1500

26 3,65%
  • €1500-€1600

17 2,39%
  • >€1600

44 6,18%
    MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In welke gevallen komt een SSV dan niet tussen volgens jou?

Ik zal alvast heel erg blij zijn, dat mocht ik komen te gaan, mijn vrouw (en mijn kindjes) zich op dat gebied alvast geen enkel zorg meer hoeven te maken.
    In de gevallen waarbij je u opzettelijk blootstelt aan risico's. Denk maar aan vliegen in een zweefvliegtuig, misschien niet zo een probleem voor velen. Maar bijvoorbeeld het beoefenen van gevaarlijke sporten, en men doelt op skiën en snowboarden, is ook een overlijden dat uitgesloten wordt. Ook als je komt te overlijden op een betoging of bij het uitbreken van een oorlog vang je bot. Maar rij je morgen geïntroduceerd tegen een bom dan kan je het ook vergeten.

Bij een overlijden met een 50/50 valt ook de helft weg. Iedereen moet het uiteindelijk voor zichzelf weten natuurlijk. Maar kosten/ baten houden wij liever die duizenden euro's in onze zak en nemen het risico dat één van ons beide bij een overlijden nog zijn deel van het openstaand kapitaal moet aflossen. Maar wel nog gebruik kan maken van de woonbonus bijvoorbeeld.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    In de gevallen waarbij je u opzettelijk blootstelt aan risico's. Denk maar aan vliegen in een zweefvliegtuig, misschien niet zo een probleem voor velen. Maar bijvoorbeeld het beoefenen van gevaarlijke sporten, en men doelt op skiën en snowboarden, is ook een overlijden dat uitgesloten wordt. Ook als je komt te overlijden op een betoging of bij het uitbreken van een oorlog vang je bot. Maar rij je morgen geïntroduceerd tegen een bom dan kan je het ook vergeten.

Bij een overlijden met een 50/50 valt ook de helft weg. Iedereen moet het uiteindelijk voor zichzelf weten natuurlijk. Maar kosten/ baten houden wij liever die duizenden euro's in onze zak en nemen het risico dat één van ons beide bij een overlijden nog zijn deel van het openstaand kapitaal moet aflossen. Maar wel nog gebruik kan maken van de woonbonus bijvoorbeeld.
    Duizenden euro’s?
    Ofwel ben je dus super oud of super ongezond.

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Duizenden euro's? Beetje onderhandelen he. 50/50 vs 100/100 scheelde hier een paar honderd euro.

En ik slaap tenminste op mijn 2 oren dat mocht mij iets overkomen, mijn vrouw op 1 inkomen enkel maar aan de kinderen moet denken en niet aan nog jaren het huis ook afbetalen.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Je kan verzekeren zoveel je wilt, je kan bijv ook 200/200 nemen.
    Kost hiervoor zal lager zijn dan voor 100/100, want maar 1 dossier.

Wij hebben 50/50 genomen, omdat we hiertoe verplicht waren. Anders zou ik er geen genomen hebben.
    Beide hebben we een groepsverzekering op het werk waardoor het openstaand kapitaal zo goed als meteen kan afgelost worden.
    Ik wou mijn vrouw ook niet teveel redenen geven om het op een ongeval te doen lijken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Duizenden euro's? Beetje onderhandelen he. 50/50 vs 100/100 scheelde hier een paar honderd euro.
    Dat kan evengoed betekenen dat je uw 50/50 slecht onderhandeld hebt.
    Laatst gewijzigd door TNTim; 27 juni 2020 om 20:56

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

En ik slaap tenminste op mijn 2 oren dat mocht mij iets overkomen, mijn vrouw op 1 inkomen enkel maar aan de kinderen moet denken en niet aan nog jaren het huis ook afbetalen.
    100/100 betekende een meerkost van 250€. 4000€ zijn toch enkele duizenden euro's ja
    Veel onderhandelen is daar ook niet aan. Het is een SSV nemen of je krijgt uw mooie procent niet op uw lening.

Het vrijkomen van de groepsverzekering is ook al een mooie bonus voor beide. En 50% van de lening aflossen voor ons geen van beide een probleem. Dit is onze insteek natuurlijk. Iedereen beslist daar zelf over hoe hij dit ziet. Maar ik snap zowel de keuze 100/100 als voor 50/50.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik ken echt weinig SSV's die pakweg een ski-ongeval niet zouden aanvaarden als doodsoorzaak voor uitbetaling hoor. Maar bon.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    11 Post(s)

Klopt niet.
    \0/

gamer5's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Klopt niet.
    Inderdaad. Misschien dat het daarom zo goedkoop was maar een goede SSV komt alleen niet tussen als je iets achtergehouden hebt bij tekenen en ze dat kunnen bewijzen. Zelfmoord kan misschien ook wel een reden zijn, niet zeker.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'If you're not sure what to do with the ball, just pop it in the net and we'll discuss your options afterwards.' Bill Shankly. LFC YNWA!

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamer5 Bekijk bericht
    Inderdaad. Misschien dat het daarom zo goedkoop was maar een goede SSV komt alleen niet tussen als je iets achtergehouden hebt bij tekenen en ze dat kunnen bewijzen. Zelfmoord kan misschien ook wel een reden zijn, niet zeker.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Enkel het eerste jaar is zelfmoord een uitsluiting.
    \0/

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Dat kan evengoed betekenen dat je uw 50/50 slecht onderhandeld hebt.
    Ik betwijfel het, gezien zelfs een minimale invulling van "duizenden" mij een quasi gratis 50/50 zou gegeven hebben. Ik denk niet dat je dat zomaar even onderhandelt

100/100 betekende een meerkost van 250€. 4000€ zijn toch enkele duizenden euro's ja
    Veel onderhandelen is daar ook niet aan. Het is een SSV nemen of je krijgt uw mooie procent niet op uw lening.
    Ik heb daar dus wel over onderhandeld he. Voorstel gekregen, dan bij Cardiff tarief gevraagd, bank is daar dan onder gaan zitten. Dat betekende dus wel duizenden euro omlaag.

Lijkt me dat het grote verschil is dat je niet gekozen hebt voor een eenmalige betaling bij het aangaan van je lening. Jaarlijkse of maandelijkse aflossingen kunnen je echt gemakkelijk heel veel duurder doen uitkomen. Je had vermoedelijk een veel goedkopere 100/100 kunnen krijgen dan je 50/50 nu, had je voor eenmalige premie gekozen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    67 Post(s)
    Ik heb daar dus wel over onderhandeld he. Voorstel gekregen, dan bij Cardiff tarief gevraagd, bank is daar dan onder gaan zitten. Dat betekende dus wel duizenden euro omlaag.

Lijkt me dat het grote verschil is dat je niet gekozen hebt voor een eenmalige betaling bij het aangaan van je lening. Jaarlijkse of maandelijkse aflossingen kunnen je echt gemakkelijk heel veel duurder doen uitkomen. Je had vermoedelijk een veel goedkopere 100/100 kunnen krijgen dan je 50/50 nu, had je voor eenmalige premie gekozen.
    Hangt sterk af van wat de lening is en wat je persoonlijke situatie is, hé.

M'n vriendin wou per se 75%, 50% vond ze te weinig. Doordat ik niet rook, maar mijn vriendin toen nog af en toe , moest ze 800 euro meer betalen. Dit waren onze bedragen: € 2137,88 en € 1342,05, op basis van 150.000 euro.

Als je een lening van 300.000 euro hebt ofzo en 100% betaalt, zijn dat wel degelijk duizenden euro's die je zou kunnen besparen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamer5 Bekijk bericht
    Wij hebben 100% elk. Ik begrijp het persoonlijk ook niet waarom mensen dat niet doen. Moest het ergst nu gebeuren, dan wil je toch dat dat toch tenminste al een zorg minder is?
    Als ik overlijd, moet mijn vriendin nog 300 euro per maand afbetalen (én heeft ze daardoor nog fiscaal voordeel, werkelijke kost zou dus zo'n 225 euro zijn). Dat is géén zorg, hoor.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ben altijd wijs gemaakt: neem geen enkele verzekering, behalve voor risico's die je mogelijks zelf niet kan dragen.
    Aangezien de helft van onze lening makkelijk te dragen was door 1 van ons beide, hebben we dus niet meer genomen.

Uit nieuwsgierigheid: hoeveel zijn de ontleende bedragen en de betaalde SSV's hier dan wel?
    Was bij ons toch iets meer dan 2.300€ voor 50/50 op 150.000€ ontleend. (premie was wel hoger door medische voorgeschiedenis van één van ons)

@eniac
    Ik ben ook voorstander van eenmalige premies, maar als je inflatie in de berekening opneemt, is het prijsverschil al een pak kleiner.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Het is een SSV nemen of je krijgt uw mooie procent niet op uw lening.
    Ik heb gewerkt op de applicatie woonkredieten van een bank en in theorie is bovenstaande alvast fout
    (En ik kan me moeilijk voorstellen dat dit de enige bank is die dat als optie heeft)

Er is binnen de app een mogelijkheid toch de beste kortingen te geven zonder de SSV te verplichten. (terwijl die default verplicht is voor de korting)
    Idem voor de brandverzekering en loondomicilie.

Dat is dan een soort van 'exception' button en dat kan vanuit de hoofdzetel dan goedgekeurd worden.

In praktijk denk ik niet dat ze dit gemakkelijk doen, maar in theorie kan het wel.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    @JPV en @TNTim 2600 euro samen voor 205K 100/100.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    @JPV en @TNTim 2600 euro samen voor 205K 100/100.
    Dat valt idd enorm mee, begrijpelijke keuze dan.

Regels voor berichten