Bekijk resultaten enquête: Maandelijkse aflossing

Aantal stemmers
607. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • <€500

45 7,41%
  • €500-€600

60 9,88%
  • €600-€700

43 7,08%
  • €700-€800

61 10,05%
  • €800-€900

51 8,40%
  • €900-€1000

69 11,37%
  • €1000-€1100

60 9,88%
  • €1100-€1200

52 8,57%
  • €1200-€1300

62 10,21%
  • €1300-€1400

36 5,93%
  • €1400-€1500

22 3,62%
  • €1500-€1600

16 2,64%
  • >€1600

30 4,94%
    Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heroixx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Afspraak willen nemen bij KBC ivm lening. Eerstvolgende mogelijke afspraak: midden-eind oktober. Wut.
    Gewoon kantoor nemen in het naastgelegen dorp..
    \0/

Maxwell's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Of gewoon online ?

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Dat lijkt me sterk, die hun huizen zijn nu toch al even standaard voorzien van geothermische warmtepomp met passieve koeling en VVW op gelijkvloers en 1e verdieping. 2e verdieping is ventilo-convectoren.
    Waarom ge hoogte zou verliezen in een huis waar al een whopping 21cm PUR wordt gespoten om VVW te leggen is mij een raadsel ...

En ok, ge hebt inderdaad geen tuin vol sierplanten/bomen/zwembad/etc.. Maar ge hebt wel een volledig afgewerkt huis, inclusief terras, oprit, wandelpaden rondom en aangelegd gazon.
    Tzelfde voor de schilderwerken die gedaan zijn. Ge betaalt voor het comfort van letterlijk niks meer te moeten regelen.
    Hun huis is nu 2 jaar af, waren 4 huizen (2 * 2HOB) en zij hebben als 1e gekocht. Hun buren waren nog op tijd maar de andere 2 hebben gewoon radiatoren hangen hoor. Dat was bij hen ook zo voorzien, maar die bouwen gewoon en hoe sneller je koopt hoe meer inspraak je nog hebt (en hoe later het wordt opgeleverd want ze werken dan eerst de niet verkochte af ). Ook warmtepomp was niet voorzien, ze hebben dat zelf geregeld.
    Maar hun verdiepen zijn denk 8 cm minder hoog omdat ze dus VV hebben genomen en dat er niet op voorzien was. En dan hebben ze die nog zo gelegd dat ze geen glazen deur meer met vloerveer konden doen

Hun keuken hebben ze alle kastdeuren opnieuw mogen doen daar zat overal kleurverschil op

Bij kiné waren ze aansluitingen voor alarm (als ik me niet vergis) aan de ramen vergeten dus hebben ze alles week voor oplevering mogen openkappen...

Schilderen was 20k dus betaal je wel veel voor

Nee van alle mensen die ik ken die met SOD hebben gebouwd heb ik meeste problemen gehoord bij kwadraat

Ontopic: vriendin naar de bank gebeld ivm herziening want persoon van mail antwoord niet (is blijkbaar ziek).
    Volgens die persoon is er afspraak tussen banken om bij herziening niet onder bepaalde rentevoet te gaan dat is toch bij wet verboden (valt imo toch onder prijsafspraak dan).
    Gaan dus wss veranderen

iTrader
    1 (100%)
    700k is echt nog niet exorbitant veel. Dat is in de hogere prijsklasse, maar wel van de “normale” woningen. Kijk bv is bij Kwadraat en een groot deel van hun projecten zitten in dat budget. Visueel of qua afwerking zit daar niks uniek tussen.

Regio leuven of Brussel kost een grond van 10-12 are al 300k. Dan zitte “maar” op 400k gebouw
    Het is hier weer 9lives, 700K niet exorbitant veel lol. Dan zit je met btw bij bijna aan 850K voor een huis. Das echt wel voor de happy few of voor de babyboomers die nu hun gigantisch grote gronden verkopen. Maar kom hier aub niet verkondigen dat dit het nieuwe normaal is.

En ja als het dat wel is maak je dan maar op voor een huizencrisis binnen 5 jaar. want dan is dit gewoonweg niet houdbaar.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Betaal jij geen BTW op een huis? Iedereen betaalt gewoon BTW op een huis, dus btw mag je gerust in die 700k rekenen eh

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Betaal jij geen BTW op een huis? Iedereen betaalt gewoon BTW op een huis, dus btw mag je gerust in die 700k rekenen eh
    ik heb geen BTW op mijn huis betaald, net zoals de meerderheid van de Belgen
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    meestal adverteren ze de prijs en in de kleine lettertjes staat er, ah ja, je moet nog btw betalen. Dus nee ik zou die niet zo snel in die 700K rekenen.

Pas vanaf een huis 2 jaar of ouder is betaal je geen btw meer (want geen nieuwbouw), dan betaal je tegenwoordig 7%. En als je zo'n huis koopt dan is het toch ook echt vraagprijs exclusief die 7%

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Alle bouwpromotoren adverteren prijzen exclusief kosten.
    Werk zelf binnen de sector en eerlijk? Ik vind dit ook super verwarrend. Ik ben nog steeds van mening dat een particuliere klant niet zelf wil staan rekenen hoeveel het uiteindelijk gaat kosten.
    Maar die 700k is dus wel degelijk excl kosten. Komt dan nog BTW, notariskosten, architectkost ed. bij. Dus die woning zal.incl.alle kosten tegen 900k aanleunen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Het is hier weer 9lives, 700K niet exorbitant veel lol. Dan zit je met btw bij bijna aan 850K voor een huis. Das echt wel voor de happy few of voor de babyboomers die nu hun gigantisch grote gronden verkopen. Maar kom hier aub niet verkondigen dat dit het nieuwe normaal is.

En ja als het dat wel is maak je dan maar op voor een huizencrisis binnen 5 jaar. want dan is dit gewoonweg niet houdbaar.
    Ligt eraan wat je de happy few noemt. Als ik zie wat er rechtgetrokken wordt, en hoe die huizen van een kwadraat geprijsd staan...

Je kan u uiteraard de vraag stellen hoe mensen aan dat geld komen. Maar 600k incl kosten dat is zeker een prijs die betaald wordt, en meer dan je zou denken. Voor mij is dat niet haalbaar, zelfs al zou ik 100k van iemand krijgen. het zijn zeker geen prijzen die Jan met de pet gaat geven.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ken toevallig 3 koppels die kwadraat woning hebben.
    1 koppel is beide advocaat maar hoe ze dat betaald hebben weet ik niet, 2e koppel is huisarts + ing. maar die hebben meer dan 50% eigen inbreng en daarvan is een groot deel gekregen.

3e koppel is Kine en docent aan hogeschool (denk ik) maar hier vooral: dochter van notaris. Hebben grond zelf gekocht omdat ze via hem konden vinden van wie dat de grond was want was zelfs niet te koop.
    En woonden in huis dat ze verkochten voor 650k als in me goed herriner, gekocht terwijl er nog 1 van beide studeerde. Dus moet ik geen tekening bij maken van waar de centen komen

Soit van iedereen dat ik ken in nieuwbouw zijn wij de enige zonder hulp

En dat prijzen excl btw staan is omdat btw veranderlijk is al was bij ons totaal kost bouw wel op schatting nutsvoorziening na bekend hoor.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht

Het is hier weer 9lives en iedereen komt uit een arbeidersgezin zonder spaargeld, gaat voor 2500 bruto de maand werken en woont in een fantasieland waar ge voor 20.000 EUR 20 are grond koopt.
    Ik zeg u dat 700k in die regio echt niet exorbitant veel is. 400-450k is zowat het minimumbudget om in regio leuven-brussel een woning recht te zetten naar moderne normen.
    Voor dat geld zet ge in bv het gat van Limburg een knoerft van een villa neer. Mijn zus heeft een bouwgrond gekocht in Steenokkerzeel, een kleine 7 are. 189.000 EUR. Wij hebben bouwgrond gekocht tegen Aarschot, 6.9 are. 105.000 EUR.

De "hogere klasse" in die regio dat zijn de villa's die vlot 1 miljoen euro overstijgen. En zo worden er meer neergepoot dan ge zou denken. Vergeet niet dat de band brussel-leuven vol zit met expats en personeel voor de EU. Sterrebeek/Tervuren/Moorsel/Zaventem/Bertem/Herent, daar wonen er redelijk wat. Zeker in die eerste 3 gemeenten schieten de luxevilla's als paddestoelen uit de grond. Dat is een logisch gevolg als er een boel mensen in de regio wonen die makkelijk 10-15k netto per maand als inkomen hebben. 1.2 miljoen euro lenen op 20j is nog altijd "maar" 6000 EUR de maand, daar voelen die niks van.
    Dat drijft natuurlijk de prijzen op naar gigantische hoogtes. Vorig jaar nog een bouwgrond van 15a net achter Everberg zien verkocht worden voor net geen 400.000 EUR. Dan staat gij daar schoon met uw "nieuwe normaal" rant, maar dat is wel de realiteit.

Begrijp me niet verkeerd he, dat van ons was +-400 en dat was enkel mogelijk door heel veel zelf te doen. Wij zijn ook hier komen wonen omdat we in regio leuven-brussel het gewoon niet konden betalen om een huis naar ons goesting te zetten. Maar ik besef meer dan goed genoeg dat wij echt nog in de "betaalbare woning" categorie zitten.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Het is hier weer 9lives en iedereen komt uit een arbeidersgezin zonder spaargeld, gaat voor 2500 bruto de maand werken en woont in een fantasieland waar ge voor 20.000 EUR 20 are grond koopt.
    1. dat heeft niemand gezegd
    2. 2500 euro bruto per werknemer per maand lijkt me absoluut niet ver van het mediaan loon van een jong gezin waarbij er 2 gaan werken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation
    Ik zeg u dat 700k in die regio echt niet exorbitant veel is. 400-450k is zowat het minimumbudget om in regio leuven-brussel een woning recht te zetten naar moderne normen.
    https://www.immoweb.be/nl/zoek/nieuw...vlaams-brabant
    De feiten, of toch minstens imoweb, spreekt je tegen. Jawel, 700k is exorbitant veel, daarvoor heb je slechts 3 woningen beschikbaar op Immoweb in Vlaams-Brabant.

Minimumbudget van 400k wordt ook tegengesproken: er staan veel woningen online van minder dan 400k.

Je hebt mss gelijk dt het minimumbudget voor een alleenstaande villa rond de 500-700k zal zijn, maar dat is niet de gemiddelde woning, hé.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    *deleted*
    Laatst gewijzigd door Waelvis; 12 september 2019 om 17:20
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    @JPV: tis niet moeilijk om uw gelijk te hebben als ge gewoon huizen post uit een totaal andere regio. Boutersem, Humbeek, Tielt-Winge, Tremelo, Aarschot, dat scheelt een PAK met bv bv Kortenberg of Tervuren.
    Dat zijn allemaal projectbouwen met minimumbudgettering, 3gevel of 2gevel. Een rijtjesgevangenis maw.

We spreken hierboven over een fatsoenlijke vrijstaande nieuwbouw, ik zal u zelf eens wat voorbeelden geven.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...3080/id8309231
    https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...3078/id8069118
    https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...3078/id8152824
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heroixx Bekijk bericht
    Afspraak willen nemen bij KBC ivm lening. Eerstvolgende mogelijke afspraak: midden-eind oktober. Wut.
    Het erge is, ik heb de mijne moeten annuleren En ze konden wel degelijk iets doen voor mij....Ben benieuwd tegen wanneer de volgende gaat zijn.

Pagina 117 van 128 Eerste ... 1767107113114115116117118119120121127 ... Laatste

Regels voor berichten